رانیا هوم انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت شهری - رانیا هوم

در این مقاله به بررسی و بیان نکات مهم در مورد انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت شهری پرداخته ایم. اگر مدیریت، به درختی تشبیه شود که شاخه‌های گوناگونی، مانند مدیریت صنعتی، مدیریت مالی و چون اینها، دارد، یکی از شاخه‌های جدید این درخت، مدیریت شهری است. به طور خلاصه می ­توان از مدیریت شهری به عنوان علم اداره شهر نام برد. دانشجویان این گرایش بهتر است علاوه بر مطالعه و پژوهش در ارتباط با ویژگی ها و معضلات سکونت گاه های شهری، توانایی ایجاد ارتباط چندجانبه بین علوم شهری و مدیریت امکانات و نیازمندیها را مبتنی بر ساختارهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی در خود پرورش دهند. وظایف دانش آموختگان کارشناسی ارشد مدیریت شهری را می­ توان ارائه راه حل برای مسائلی مانند چگونگی گسترش آینده شهر، احداث مراکز عمومی با کارکردهای تفریحی ـ فرهنگی و ورزشی، تأمین خدمات عمومی، ساختن خیابانها و کوچه­ ها و آنچه وظیفه هر مدیری به شمار می­ آید، دانست. جهت­ دهی فعالیتهای شهری و ترسیم چشم­ انداز شهر در راستای دستیابی به توسعه پایدار از جمله مهمترین وظایف مدیران شهری به شمار می‌رود. این گرایش نیز به تازگی به دلیل نیاز فراوان جامعه و احساس کمبود آن در برنامه های شهری ایجاد گردیده و از استقبال بسیار چشمگیری در میان داوطلبان و دستگاه های اجرایی در جذب دانش آموختگان کارشناسی ارشد مدیریت شهری برخوردار شده است.

یک مدیر شهری باید بتواند در دنیای رقابتی نقاط قوت و ضعف شهر خود را شناخته و درصدد تقویت مزایای رقابتی آن برآید. از این رهگذر است که شهر می‌تواند نقطه قابل اتکایی در شبکه جهانی شهرها بیابد و کارکردهای خود را در نظام سرمایه داری بین الملل بهبود بخشد. بدین ترتیب «مدیر شهری» با «مدیر شهرداری» تفاوتهای بسیار دارد چه اینکه اولی مسئول ارتقای قابلیت‌ها و توانمندی‌های شهر و شهرنشینان است در حالیکه دومی بیشتر مجری است و پاسخگویی آن تنها محدود به نحوه عملکرد است و نه نتایج و پیامدها. به دلیل نوپا بودن تخصص های برنامه ریزی شهری، برنامه ریزی منطقه ای و مدیریت شهری در ارگان های مربوطه، این رشته هنوز از بازار کار خوبی در میان سایر رشته های دانشگاهی برخوردار است.

انتخاب موضوع پایان نامه يكی از مهم ترين مراحل انجام پايان نامه است. موضوع پايان نامه بايد روشن و صريح باشد. مهم ترين نكات در انتخاب موضوع پايان نامه ابتدا عدم تكراري بودن است. سپس موضوع بايد داراي نوآوري داشته باشد. انتخاب موضوع مي بايست متناسب با روش تخقيق انتخاب گردد. هر كلمه كوچك در موضوع پايان نامه بايد قابل تفسير باشد. موضوع پايان نامه نبايد خيلي كلي بيان شود كه جمع بندی آن سخت باشد. در غير اين صورت موضوع را در داخل پروپوزال جز كنيد و به جزئيات بپردازيد. عنوان پایان‌نامه خود را با توجه به معیارهایی مانند نیاز و شکاف جامعه، مشکلات ایجادشده در پروژه ، جامعه و موضوع و مشکلاتی باشد که بتوان آن‌ها را در عمل اجرا نمود. در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه موردنظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید جدید باشد و نباید درگذشته انجام‌شده باشد.

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت شهری

معنای جدید بودن این نیست که اصلاً قبلاً کسی در این موضوع کارنکرده باشد چون در واقعیت هم ‌چنین موضوعی وجود نخواهد داشت، بلکه می‌تواند موضوع موردنظر درروش انجام خود و ابزار تجزیه‌وتحلیل خود جدید باشد یا از دیدگاهی جدید به آن موضوع بپردازی. یکی از راه‌های مشخص شدن عدم تکراری بودن موضوع پایان‌نامه ثبت موضوع در سایت‌های مشخص شد (مانند ایران داک) است. اگر عنوان پایان نامه مناسب نباشد هر چه قدر دانشجو در ادامه تلاش بیشتری هم انجام دهد به آن موفقیت بالادست پیدا نخواهد کرد.

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت شهری

اولویت اصلی عنوان پایان نامه، کاربردی بودن آن در جامعه است. موضوعی که کاربردی نباشد اغلب با انگیزش و جذابیت کمتری روبرو می‌شود. عنوان پایان نامه می‌بایست به طریقی انتخاب‌شده باشد که در ادامه با ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها قابلیت اجرا داشته باشد . در اول انتخاب هر موضوع می‌بایست در کاربردی بودن آن در اجرا و همچنین هدف و ضرورت انجام این پژوهش برای خودتان آشکارشده باشد و چه ضرورتی بوده که شما این موضوع را انتخاب کردید. ضعف‌ها و شکاف‌های ایجادشده در رشته خود می‌تواند راهنمای شما در انجام موفق انتخاب موضوع پایان‌نامه باشد.در ادامه برخی از موضوعات پایان نامه های مدیریت شهری آورده شده است که با بررسی این موضوعات شما می توانید چند موضوعی که فکر می کنید بیشتر با علایق و توانایی های شما همخوانی دارد را انتخاب و سپس با تهیه کردن متن پایاننامه های مربوط به این موضوعات از طریق کتابخانه های دانشگاه ها به مطالعه دقیق تر موضوعات پرداخته و با بررسی شکاف های موجود در آن ها موضوعات جدیدتری برای کار پژوهشی و پایان نامه خود انتخاب کنید.

  • پیش بینی قیمت مسکن در شهرستان X
  • رابطه سرمایه اجتماعی و توسعه شهری
  • تدوین استراتژی توسعه پایدار در مناطق شهری
  • شناسایی و رتبه بندی موانع توسعه پایدار در ایران
  • اکوتوريسم روستايي و نقش آن در توسعه پايدار شهر X
  • بررسي تاثير توريسم مذهبی – فرهنگي بر توسعه پايدار شهری
  • برنامه ریزی توسعه توریسم شهری بمنظور توسعه پایدار شهری در X
  • شناسایی راه کارهای مناسب جهت برنامه ریزی صنعت توریسم در شهر X
  • ارائه مدلی جهت سنجش توسعه پایدار در شهرها (مطالعه موردی استان X)
  • برنامه ریزی توسعه صنعت توریسم بمنظور توسعه فرهنگی مطالعه موردی شهر X
  • برنامه ریزی توسعه صنعت توریسم بمنظور توسعه اقتصادی مطالعه موردی شهر X
  • برنامه ریزی توسعه صنعت توریسم بمنظور توسعه اجتماعی مطالعه موردی شهر X
  • تحلیل همبستگی بین سرمایه اجتماعی و سرمایه انسانی با درجه توسعه یافتگی شهرها
  • اولویت بندی شاخص های توسعه پایدار در ایران با روش تحلیل سلسله مراتبی فازی FAHP
  • بررسی نقش برنامه ریزی شهری در توسعه اقتصادی اجتماعی فرهنگی شهرها مطالعه موردی X
  • تدوین استراتژی بهینه توسعه توریسم در راستای توسعه اقتصادی در شهر X با استفاده از ماتریس سوات
  • رابطه رشد جمعیت شهری با متغیرهای کلان اقتصادی (تورم، اشتغال، تولید ناخالص، سرمایه گذاری و ….)
  • شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر توسعه توریسم در … با استفاده از روشهای تصمیم گیری چند معیاره

مقالات مشابه با این مقاله:

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت صنعتی

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت اجرایی

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت بازرگانی

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 462 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.