رانیا هوم انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت بازرگانی - رانیا هوم

مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن کشور فرانسه می‌باشد، از دانشگاه ESCP Europe شروع شده ‌است و به بحث در مورد پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. می‌توان گفت که هدف از این رشته آشنایی دقیق با وظایف اساسی سازمان‌های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در شناخت مسائل مبتنی بر مدیریت، جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات مرتبط به هر یک از این مسائل، ارزیابی راه‌حل‌های مختلف در مورد هر مسئله، تصمیم‌گیری و اجرای تصمیمات می‌باشد. مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت میتواند بین خود، مشتریان و خریداران خود رابطه تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد. شخصی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و ارائه و معرفی درست و اصول محصول یا خدمات یک شرکت کوشش می کند و به صورت طبیعی مدیر بازرگانی شخصی است که نقش اساسی در سود و ضرر شرکت ها دارد. در ادامه به بررسی هدف و بازار کار این رشته و معرفی برخی از موضوعات پایان نامه های مدیریت بازرگانی می پردازیم.

پایان نامه مدیریت بازرگانی

هدف رشته مديريت بازرگاني

هدف از این رشته عبارت است از: شناخت دقیق با وظیفه های اساسی سازمان های بازرگانی، افزایش مهارت و توانایی دانشجویان در آشنایی مباحث مبتنی به مدیریت، جمع آوری و تفکیک و تحلیل اطلاعات مربوط به هر یک از این مباحث، محاسبه راه حل های گوناگون در خصوص هر مسئله و تصمیم گیری و اجرای تصمیمات متخذه. دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی اموزش عالی است و مقصود از تشکیل این دوره اموزش نیروی انسانی تکنیسین موردنیاز سازمان ها، ادارات، مؤسسات و شرکت های دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظیفه ها و هدف های مختلف در سطوح کارشناسی می باشد. فارغ التحصیلان این رشته با تسلط به مباحث مربوط به بازار، مبحث های تدوین استراتژی های سازمانی، شناخت مشتریان و شیوه ارتباط با آن ها، آشنایی فرایندهای فروش، بازاریابی و خدمت ها به مشتریان زمینه لازم جهت استخدام در واحدهای بازرگانی سازمان ها را داشته و نسبت به دیگر گرایش های مدیریت باتوجه به فقدان رشته ای جایگزین از بازار کار مناسبی برخوردار هستند. طی این که دانشجویان این رشته باتوجه به شناخت کافی از کسب و کار و روش ایجاد تجارت موفق شانس متعددی برای موفقیت در حوزه‌ کارافرینی و تشکیل کسب و کار جدید دارند.

پایان نامه مدیریت بازرگانی

انتخاب موضوع مهم‌ترین شروع اقدام عملی دانشجو است. موضوع و عنوان اصلی شما بسیار مهم است چون‌که شما هر کاری تا آخر می‌خواهید انجام دهید بستگی به موضوع انتخابی شما دارد. عنوان پایان‌نامه خود را با توجه به معیارهایی مانند نیاز و شکاف جامعه، مشکلات ایجادشده در پروژه ، جامعه و موضوع و مشکلاتی باشد که بتوان آن‌ها را در عمل اجرا نمود. در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه موردنظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید جدید باشد و نباید درگذشته انجام‌شده باشد. معنای جدید بودن این نیست که اصلاً قبلاً کسی در این موضوع کارنکرده باشد چون در واقعیت هم ‌چنین موضوعی وجود نخواهد داشت، بلکه می‌تواند موضوع موردنظر درروش انجام خود و ابزار تجزیه‌وتحلیل خود جدید باشد یا از دیدگاهی جدید به آن موضوع بپردازی. یکی از راه‌های مشخص شدن عدم تکراری بودن موضوع پایان‌نامه ثبت موضوع در سایت‌های مشخص شد (مانند ایران داک) است.

پایان نامه مدیریت بازرگانی

اگر عنوان پایان نامه مناسب نباشد هر چه قدر دانشجو در ادامه تلاش بیشتری هم انجام دهد به آن موفقیت بالادست پیدا نخواهد کرد. اولویت اصلی عنوان پایان نامه، کاربردی بودن آن در جامعه است. موضوعی که کاربردی نباشد اغلب با انگیزش و جذابیت کمتری روبرو می‌شود. عنوان پایان نامه می‌بایست به طریقی انتخاب‌شده باشد که در ادامه با ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها قابلیت اجرا داشته باشد . در اول انتخاب هر موضوع می‌بایست در کاربردی بودن آن در اجرا و همچنین هدف و ضرورت انجام این پژوهش برای خودتان آشکارشده باشد و چه ضرورتی بوده که شما این موضوع را انتخاب کردید. ضعف‌ها و شکاف‌های ایجادشده در رشته خود می‌تواند راهنمای شما در انجام موفق انتخاب پایان‌نامه باشد. تنها شخصی که در هنگام انتخاب موضوع و انجام پروپوزال با آن در تماس هستید و با آن جلسه می‌گذارید، استاد راهنما شما است. پروپوزال باید با نظر استاد راهنما نوشته شود یا نظر استاد راهنما را در مورد موضوع انتخابی و روش انجام کار متقاعد کنید. موضوعاتی برای پایان‌تامه مدیریت بازرگانی در ادامه آورده شده است که می توانید از این موضوعات برای پایان نامه خود ایده بگیرید:

  • بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید خودرو x
  • تاثیر بازاریابی اینترنتی بر افزایش درآمد هتلهای شهر x
  • عوامل موثر بر عملکرد تیم های مراقبت پرواز در فرودگاه x
  • بررسی تاثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات صنعت x
  • موانع و چالش‌های توسعه گردشگری داخلی در استان x
  • بررسی عوامل موثر بر قصد ترک خدمت کارکنان در شرکت x
  • رابطه بین نگرش مشتریان و انتخاب آن ها در خرید محصول x
  • بررسی عوامل موثربر انگیزش کارکنان شرکت x بر اساس تئوری هرزبرگ
  • بررسی تأثیر مدیریت بازاریابی بر افزایش فروش داخلی و جهانی محصول x
  • رتبه بندی عوامل آمیخته بازاریابی در تصمیم خرید مصرف کنندگان محصول x
  • بررسی تاثیر خدمات پس از فروش شرکت x بر میزان رضایت مشتریان این شرکت
  • بررسی دلایل استفاده از بازاریابی رابطه مند در بین تامین کنندگان قطعات به شرکت x
  • فضیلت های اخلاقی بازاریابی: بررسی دیدگاه متخصصین بازایابی و جامعه مصرف کننده
  • رابطه بین کیفیت خدمات و ارزش نام تجاری در هتل‌های چهار ستاره و پنج ستاره استان‌های x
  • تأثیر سودآوری در تأمین مسئولیت اجتماعی سازمان : بررسی دیدگاه کارکنان و مشتریان شرکت x
  • بررسی عوامل موثر بر استنباط گردشگران خارجی در مورد وجهه ایران به عنوان یک مقصد گردشگری
  • ارائه یک مدل تلفیقی از تحلیل SWOT، به منظور تحلیل استرات‍‍ژیک مشتری محور مورد مطالعه : بانک x

یکی از مهم ترین مطالب برای دانشجویان ارشد و دکتری پس از انتخاب موضوع پایان نامه، تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه است. برای اینکه انرژی و وقت‌تان بر سر یک موضوع تکراری هدر نرود، باید قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که در حوزه مورد نظر شما هیچ پایان نامه ای مشابه دیگری قبلا کار نشده باشد. انجام این کار از ضروری ترین مطالب برای شروع انجام هر پایان نامه است. پیشنهاد می کنم حتما مقاله تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه را مطالعه فرمایید.

مقالات مشابه با این مقاله:

مهمترین نکات در انتخاب موضوع پایان نامه

تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت

موضوعات پایان نامه مدیریت ساخت

انتخاب موضوع برای پايان نامه مديريت ساخت و مديريت پروژه

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 468 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.