رانیا هوم انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت - رانیا هوم

مدیریت، فرایندی است شامل برنامه‌ریزی، فرماندهی، هدایت و نظارت بر تلاش‌های اعضای سازمان و استفاده از منابع به‌منظور رسیدن به اهداف سازمان که در اواخر قرن نونزدهم برای اولین بار توسط فردریک وینسلو تیلور به شکل علمی و امروزی طرح گردید. مدیریت بنیاد تمام موفقیت‌های بشر است که هدف اصلی آن ارتقاء بهره‌وری و کارایی سازمان است و هر جامعه‌ای برای برطرف کردن مشکلات خود، قبل از هر چیز باید به مسئله آموزش صحیح مدیریت نگاه عمیقی داشته باشد. در حال حاضر علم مدیریت توسعه چشمگیری پیدا کرده و در بیشتر کشورها جهت پیشرفت کسب‌وکار  و کنترل مجموعه، پیوسته به دنبال بهره‌گیری از مدیران توانا و باانگیزه هستند. کلمه مدیریت را به خاطر برخی دلایل نمی‌توان به‌آسانی تشریح کرد. یکی از دلایلِ آن را که می‌توان نام برد، وسعت دامنه مدیریت و ماهیت پویای آن است. برخی مدیریت را هنر و برخی نیز آن را علم می‌دانند و برخی دیگر ترکیبی از این دو، اما آنچه که بسیار مهم است، نقش و جایگاه مدیریت در جامعه‌ی امروز است. مدیریت از جمله دانش‌هایی است که ترکیبی از علم و هنر است. در جهان امروز ما مدیریت نقش بسیار مهمی دارد و در پیش‌برد اهداف یک سازمان دولتی یا خصوصی می‌توانند تأثیر بسزایی داشته باشد. مدیریت باید از علوم مختلفی از جمله دانش مالی و اقتصادی، حسابداری، روانشناسی، آمار و … برخوردار باشد. دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی باید دارای قدرت خلاقیت، ایده‌پردازی‌، تفکر داشته باشند و ثابت قدم باشند. رشته تحصیلی مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دارای گرایش‌های متنوعی است که علاقه‌مندان به تحصیلات تکمیلی بر اساس علاقه و استعداد خود وارد هر کدام از این گرایش‌ها می‌شوند. یکی از مهم‌ترین علل موفقیت در مدیریت و ورود به بازار کار و کسب درآمد انتخاب موضوع مناسب پایان‌نامه و در ادامه نگارش آن است. در این مقاله تلاش کرده‌ایم که راهنمایی‌های لازم را در خصوص انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت ارائه کنیم.

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت

موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت

انتخاب موضوع پایان نامه اولین و مهم‌ترین گام در نگارش پایان‌نامه کارشناسی ارشد و رساله دکتری با درجه عالی است. اگر عنوان پایان نامه مناسب نباشد هر چه قدر دانشجو در ادامه تلاش بیشتری هم انجام دهد به آن موفقیت بالادست پیدا نخواهد کرد. اولویت اصلی عنوان پایان نامه، کاربردی بودن آن در جامعه است. موضوعی که کاربردی نباشد اغلب با انگیزش و جذابیت کمتری روبرو می‌شود. عنوان پایان نامه می‌بایست به طریقی انتخاب‌شده باشد که در ادامه با ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها قابلیت اجرا داشته باشد . در اول انتخاب هر موضوع می‌بایست در کاربردی بودن آن در اجرا و همچنین هدف و ضرورت انجام این پژوهش برای خودتان آشکارشده باشد و چه ضرورتی بوده که شما این موضوع را انتخاب کردید. ضعف‌ها و شکاف‌های ایجادشده در رشته خود می‌تواند راهنمای شما در انجام موفق انتخاب پایان‌نامه باشد. تنها شخصی که در هنگام انتخاب موضوع و انجام پروپوزال با آن در تماس هستید و با آن جلسه می‌گذارید، استاد راهنما شما است. پروپوزال باید با نظر استاد راهنما نوشته شود یا نظر استاد راهنما را در مورد موضوع انتخابی و روش انجام کار متقاعد کنید.

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت

به دلیل گستردگی موضوعات در رشته مدیریت، انتخاب یک موضوع مناسب نیازمند مطالعه و دریافت خدمات مشاوره نگارش پایان‌نامه از مؤسسه‌های معتبر است. به همین دلیل مؤسسه مهرداد سیویل تلاش دارد که با ارائه بهترین خدمات و راهکارهای علمی- پژوهشی متناسب با نظام آموزشی عالی کشور، مقالات معتبر و مشاوره نگارش پایان نامه مدیریت منطبق بر استانداردهای پذیرفته شده روز، شما را در این امر مهم یاری رساند.  انتخاب موضوع پایان نامه مبحثی بسیار مهم و پراهمیت است به صورتی که اگر موضوع پروپوزال و پایان نامه درست انتخاب نگردد در ادامه پایان نامه با مشکلات متعدد روبرو خواهید شد. موضوع باید با هماهنگی استاد راهنما و با بررسی های دانشجو و استاد راهنما و مشاور انتخاب گردد.

حیطه انتخابی استاد راهنما برای انتخاب موضوع پیشنهادی از اهمیت بالایی برخوردار است.  طبق آخرین دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد و دکتری منتشر شده از طرف سازمان سنجش آموزش کشور، رشته مدیریت در مقاطع تحصیلات تکمیلی و در مجموعه مدیریت دارای گرایش‌های مدیریت بازرگانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت تکنولوژی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کارآفرینی، مدیریت نشر، مدیریت بحران، مدیریت حمل و نقل دریایی بین‌قاره‌ای، مدیریت بازرگان دریایی و مدیریت مالی و غیره است که موضوعات پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت در قالب گرایش‌های نام برده می‌باشد. در ادامه موضوعات پیشنهادی پایان‌تامه برخی از این گرایش‌ها در ادامه آورده شده است که می توانید از این موضوعات برای پایان نامه خود ایده بگیرید:

گرایش مدیریت بازرگانی

  • مدیریت سود، رویکرد تجاری و خطر ورشکستی براساس شواهد در کشورهای مختلف
  • ایجاد یک چارچوب یکپارچه برای مدیریت فرایندهای کسب و کار و مدیریت ریسک
  • بررسی و کتابشناسی از اسناد ثبت شده در کسب و کار، مدیریت و حسابداری در ایران
  • بررسی کارایی و بهینه‌سازی فرایند قراردادهای مدیریت بازرگانی در شرکت‌های مختل
  • بررسی تأثیر مدیریت بازرگانی بر صادرات و واردات کشور و مقایسه با سایر کشورها

گرایش مدیریت منابع انسانی

  • تأثیر آموزش بر انگیزش کارکنان در مدیریت منابع انسانی
  • رویکرد استراتژیک در مدیریت منابع انسانی در زمان بحران
  • مدیریت اضطراری منابع انسانی و منابع پرستاری در پاسخ به بیماری‌های همه‌گی
  • تمایلات فعلی در توسعه خدمات و مدیریت منابع انسانی
  • تجزیه و تحلیل رابطه بین شیوه‌های مدیریت منابع انسانی و تعهد سازمانی از منظر استراتژیک

گرایش مدیریت مالی

  • تدوین چارچوب صلاحیت مدیریت مالی برای پرستان مدیر در سازمان‌های بهداشت عمومی-
  • بررسی و تحقیق در رابطه با بهینه‌سازی مدیریت هزینه‌های مراکز تقسیم مالی مبتنی بر عدالت و توسعه
  • مدیریت سرمایه در گردش: تأثیرات مالی و ارزش‌گذاری
  • مدل‌های گردش مالی در مدیریت سرمایه مسکن شهرداری
  • تحقیق در مورد مدیریت ریسک مالی زنجیره تأمین اینترنت بر اساس علم داده
  • مدیریت کارآمد سرمایه در گردش و محدودیت‌های مالی شرکت‌ها

گرایش مدیریت دولتی

  • مدیریت دولتی بین واقعیت و خیال واهی: تجزیه و تحلیل اعتبار بودجه‌بندی مبتنی بر عملکرد
  • سیاست‌های عمومی، استراتژی‌های مدیریتی و الگوی مدیریت پایداری و رقابتی در سازمان‌های دولتی
  • بررسی و انتخاب مدل مدیریت دولتی مبتنی بر پاسخ به نیاز سازمان‌های دولتی
  • بررسی تفاوت‌های مدیریت زنان و مردان در دستگاه‌های اجرایی کشور
  • ارتباط بین رضایت شغلی و تعهد اخلاقی و کاری به سازمان‌ها در کارکنان یک سازمان

گرایش مدیریت صنعتی

  • بررسی عوامل موثر بر ایجاد و توسعه خوشه های صنعتی در استان اصفهان و اولویت بندی آنها
  • تاثیر بکارگیری سیستم های اطلاعاتی مکانیزه در تصمیم گیری مدیران مرکز آموزش مدیریت دولتی از دیدگاه مدیران و کارشناسان
  • بررسی تاثیر استراتژی های زنجیره تامین بر عملکرد مدیریت زنجیره تامین با استفاده از مدل کارت امتیاز متوازن
  • مدلی برای مدیریت دانش جهت بهبود عملکرد زنجیره تامین در صنعت خودروسازی ایران
  • طراحی ساختار سازمان های تحقیق و توسعه با رویکرد مدیریت دانش
  • رتبه‌بندی عوامل بحرانی موفقیت در پیاده‌سازی مدیریت ارتباط با مشتری در شرکت ایساکو

یکی از مهم ترین مطالب برای دانشجویان ارشد و دکتری پس از انتخاب موضوع پایان نامه، تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه است. برای اینکه انرژی و وقت‌تان بر سر یک موضوع تکراری هدر نرود، باید قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که در حوزه مورد نظر شما هیچ پایان نامه ای مشابه دیگری قبلا کار نشده باشد. انجام این کار از ضروری ترین مطالب برای شروع انجام هر پایان نامه است. پیشنهاد می کنم حتما مقاله تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه را مطالعه فرمایید.

مقالات مشابه با این مقاله:

جدیدترین موضوعات پایان نامه مدیریت ساخت

موضوعات پایان نامه های مدیریت ساخت(قسمت اول)

موضوعات پایان نامه های مدیریت ساخت (قسمت دوم)

مراحل انتخاب موضوع برای پایان نامه

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 522 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.