رانیا هوم کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟ - رانیا هوم

مهم‌ترین مسئله برای موفقیت یک کسب‌وکار تبلیغات مناسب و داشتن سیستم مناسب برای تبلیغات است. این که شما باید یک مقدار از بودجه کسب‌وکار خود را به‌طور ثابت به هزینه تبلیغات اختصاص دهید. اگر به دنبال برندسازی هستید این بودجه قاعدتاً چندین برابر می‌شود. همیشه و همه‌جا گفتم که نحوه درست تبلیغات و این که من، کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنم؟ یکی از مهم‌ترین تصمیمات یک مدیر کسب‌وکار است. هر تبلیغاتی بدون برنامه‌ریزی، کار اشتباهی است. شما باید برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی و مشاور تبلیغاتی داشته باشید. بدون تفکر تبلیغ کردن اغلب از دست دادن هزینه است. در عصر حاضر هر کاری را که بدون علم و تخصص انجام دهیدقطعاً ضررش را در مدت‌زمان کم یا زیاد می‌بینید. بعضی‌ها به دلیل عدم اطلاعات و آگاهی در تبلیغات سعی و خطا می‌کنند.

شما اگر به دنبال متفاوت شدن و کسب درآمد هستید باید برای تبلیغات خود برنامه‌ریزی درست و مناسب داشته باشید. اینکه همه وارد اینستاگرام شدند پس من هم بلافاصله وارد بشوم، فایده‌ای ندارد. در حال حاضر اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها برای تبلیغات درست شما است. چرا گفتم در حال حاضر! چون تو بدانی که این شبکه قطعاً در ایران همیشگی نخواهد بود. فردا روزی ممکن است مانند دیگر شبکه‌هایی که فیلتر شدند، این شبکه نیز فیلتر شود. پس از اینستاگرام برای خودت بت نساز. شما باید برای خودت سیستم تبلیغات داشته باشی. سیستم کمک می‌کند که اگر اینستاگرامت فردا فیلتر شد، راه‌های دیگری را  برای ارتباط با مشتریان خود داشته باشی. در ایران باید پلن دوم داشته باشی (مخصوصاً در تبلیغات).

فراموش نکن که هر اپلیکیشنی که بیشترین مخاطب را داشته باشد، تو  باید آنجا فعالیت داشته باشی. در حال حاضر اینستاگرام پرمخاطب‌ترین است. پس نتیجه می گیریم که کسب‌وکار تو باید آنجا به‌درستی فعالیت داشته باشد. فقط بودن در اینستاگرام کافی نیست. اصول لازم برای تبلیغات در اینستاگرام را باید بلد باشید.

نحوه تبلیغات در اینستاگرام

گول تبلیغات متعدد اینستاگرام را نخورید. هر شبکه اجتماعی دارای الگوریتم مشخص و نحوه تبلیغ مختص به خود است. تبلیغی که در تلگرام انجام میدادی قطعاً با نحوه تبلیغات در اینستاگرام، کاملاً متفاوت است. تو نمی‌توانی، فقط با وارد شدن در اینستاگرام به درآمد برسی. نحوه تولید محتوا برای اینستاگرام بسیار متفاوت از سایت و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. در اینستاگرام افراد به دنبال تولید محتوای جذاب هستند. دیگر عکس‌های بی‌محتوا و بدون کپشن مناسب برای اینستاگرام جواب نمی‌دهد. باید متفاوت باشی تا نتیجه بگیری. نحوه تبلیغ نویسی در شبکه‌ای مانند اینستاگرام حرف اول را می‌زند. افراد به اشتباه و با فرصت و زمان زیاد وارد این شبکه‌ها می‌شوند و انرژی بیشتری هم می‌گذارند ولی این انرژی نتیجه‌ای ایجاد نمی‌کند. چرا؟ چون هر کاری نیاز به متخصص دارد. همان‌طور که من تبلیغ نویس و محتوا نویس در سایت و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانم کار یک پزشک یا کار یک تولیدکننده محصول را انجام دهم، اون فرد هم نمی‌تواند متناسب با هر شبکه‌ای، تولید محتوای مناسب کند. تولید محتوا و تبلیغ نویسی برای هر شبکه اجتماعی متفاوت است.

برای اینستاگرام از مشاور تبلیغات استفاده کن و با استراتژی جلو برو. فقط وارد شدن به این شبکه نمی‌تواند برای شما درآمد داشته باشد.

اگر فقط روی اینستاگرام فعالیت می‌کنی، تو فردا یک شکست‌خورده هستی. داشتن یک سیستم تبلیغاتی که شامل اینستاگرام، سایت و فروش به صورت آفلاین(بدون اینترنت) است به شما کمک می کند در کسب و کارت موفق شوی.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

در دنیا وقتی مردم می‌خواهند برای کار خودشان سرمایه‌گذاری کنند؛ همه مردم نمی‌روند آن سرمایه گذاری به طور کامل خودشان یاد بگیرند. شما باید وقت و زمان خودت را بر روی کسب‌وکار خودت بگذاری. آموزش اینستاگرام کار تو نیست. انجام این کار را به متخصص بده. یک نفر را برای این کار استخدام کن. مشکل ما این است که همه‌چیز را می‌خواهیم خودمان انجام دهیم. وقت و زمانت را برای هر چیزی تلف نکن. این زمان را روی کسب‌وکار خودت بزار. چندین برابر بیشتر سود می‌کنی. بسیاری مردم می‌بینند بورس خوب است و همه می‌روند آموزش بورس می‌بینند. روی کسب‌وکارت آموزش ببین. آموزش سرمایه‌گذاری کار تو نیست. می‌خواهی سرمایه‌گذاری کنی، یک مشاور سرمایه‌گذاری بگیر و اون همه‌چیز را به تو می‌گوید. کارت را رها نکن برای سرمایه‌گذاری کردن. سرمایه گذاری یعنی شما آنقدر درآمد داری که حالا می خواهی آن را در طلا، سکه، بورس یا ارز دیجیتال سرمایه گذاری کنی. اما اگر هنوز در کسب و کار خودت موفق نیستی، اصلا نباید غیر از کسب و کار خودت ، جای دیگری سرمایه گذاری کنی.

مطالب مهم در تبلیغات اینستاگرام

  • تولید محتوای ویدئویی در اینستاگرام مهم است.
  • نحوه کپشن نویسی خیلی اهمیت دارد.(استفاده از داستان‌های جذاب و واقعی جواب می‌دهد)
  • تبلیغ در پیج های پربازدید جواب می‌دهد (باید با استراتژی‌های مشخص انتخاب شود).

روزی که شغل خود را شروع کردم همش به دنبال افزایش مهارت‌ها و بهبود شغل خود بودم. فکر می‌کردم که تنها با داشتن مهارت‌های قوی و اطلاعات بالا در زمینه شغلی خود می‌توانم برند بزرگی را ایجاد کنم. چون بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی اصلاً به‌طور درست فعالیت نمی‌کنند. به سراغ مغازه‌های پوشاک بروید. از چند صد نفر مغازه‌دار کدام یک از مغازه‌ها، به درستی فعالیت می کند؟ اغلب ویترین‌های مغازه‌ها که شبیه به هم هستند. همچنین اغلب محصول آن‌ها هم که یکی است. یک شلوار با همان مارک و با همان کیفیت، یک لباس دیگر با همان رنگ را در مغازه‌های بعدی می‌بینی. حتی حاضر نیستند که ویترین مغازه‌های اطراف خود را ببینند. کدام یک از آن‌ها درست کار می‌کنند؟ تازه این اوصاف از بیرون این مغازه بود. ویترین مغازه همیشه باید جذاب‌ترین محصولات با طراحی مناسب و حتی رنگ‌های جذاب باشد. آن زمان‌ها این‌قدر اطلاعات مناسب و به درد بخور در اینترنت نبود. بعداً فهمیدم که تبلیغات مهم‌تر  از داشتن مهارت و کیفیت محصول شما است. اگر بهترین خدمات و محصولات را داشته باشی ولی نحوه تبلیغ کردن را ندانید ، قطعا کسی از شما نخواهد خرید. چون مشتریان اطلاعی ندارند که شما هستید. پس برای بهبود کسب و کار خودتان، سیستم مناسب فروش و تبلیغات داشته باشید.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

تبلیغ‌های سنتی

درگذشته، دسترسی مردم به اینترنت به‌راحتی امروز نبود. من یادمه که برای وصل شدن کامپیوتر باید چند دقیقه صبر می‌کردی که تازه به اینترنت وصل شوی. کسب‌وکارهای سنتی در آن زمان اغلب از تبلیغاتی آفلاین استفاده می‌کردند. تراکت و همچنین کارت ویزیت در اولویت اغلب کسب‌وکارها بود. در مرحله بعد چاپ تبلیغات در روزنامه و مجلات را داشتیم. همچنین کسانی هم که به دنبال برندسازی بودند اغلب از تابلوها و بیلبوردهای شهری استفاده می‌کردند. این تبلیغات به پول آن زمان اغلب گران بود ولی اکثر کسب‌وکارها خوب آن را انجام می‌دادند چون می‌دانستند که تبلیغات، شریان اصلی کسب‌وکار است.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

در حال حاضر نحوه کسب‌وکارها تغییر کرده است. کسب‌وکارها و شغل‌هایی موفق هستند که تکنیک‌های فروش و افزایش مشتری را بلد باشند. دیگر با روش‌های سنتی و عدم تبلیغات درست نمی‌توان یک کسب‌وکاری را موفق کرد. هر کسب‌وکاری نیاز به سیستم فروش دارد. این سیستم باید در ارتباط و هم‌راستا با یکدیگر کار کند تا یک کسب‌وکار موفق شود. همچنین افرادی که به دنبال برندسازی شخصی یا برندسازی کسب‌وکارشان هستند باید بدانند اگر می‌خواهند به یک برند موفق در حوزه خود تبدیل شوند باید سیستم تبلیغات داشته باشند. این که من فقط در اینستاگرام فعالیت داشته باشم و تمام هزینه و بودجه تبلیغاتم را برای این شبکه اجتماعی صرف کنم، کاری بسیار اشتباه است. در ایران تمرکز بر روی فقط یک شبکه اجتماعی اشتباه بسیار بزرگی است.

خلاصه به من بگو کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنم؟

در کسب‌وکار منطقی تصمیم‌گیری کنید. از تبلیغ کردن نترسید. در همین راستا اگر ترس دارید، مقاله، ترس از شروع کسب‌وکار را بخوان. ترس یکی از مشکلات رشد کسب‌وکارها شده است. طرف وارد اینستاگرام نمی‌شود، چون می‌ترسد که فیلتر شود. عزیز دل دنیا در حال گذره. تو استفادت را از اینستا ببر. فردا فیلتر شد. طوری نیست. تو سودت را کردی. میری سراغ اپلیکیشن بعدی. نکنه میخوای باز هم منتظر باشی، شاید اونم فیلتر شد.

کجا و چگونه کار خود را تبلیغ کنیم؟

حتماً برای کسب‌وکار خود سایت بزنید. یک تولید محتوا درجه بگیرید. مشاوره بگیرید و شروع کنید. سایت زدن فقط مهم نیست و محتوا درجه‌یک باید تولید کنی. اصلاً اومد و اینترنتم قطع شد. حتماً مقاله، ۵ راهکار مطمئن و قطعی برای فروش بیشتر بدون اینترنت را بخوان. ۵ تا راهکار ناب گفتم. همه سیستم‌ها را به‌طور تخصصی فعالیت داشته باش. همه‌جا باشی ولی بدون علم باز هیچ فایده‌ای ندارد. اینستاگرام میخوای بری، متخصصانه فعالیت کن. سایت زدی، باید تولید محتوا درجه‌یک داشته باشی. نمی‌توانی اصلاً وارد نشو.

برای هر کدام از استراتژی‌های بالا، شرکت مهرداد سیویل برای شما می‌تواند سیستم‌های نوین تبلیغاتی را پیاده‌سازی نماید. جهت مشاوره و ارتقای کسب‌وکارت با ما همراه باش.

مشاور کسب‌وکار، نحوه زندگی شما را تغییر می‌دهد. از مشاوره تخصصی استفاده کنید. کسب‌وکارت را بهبود دهید. درآمدت را بیشتر کن. کوچک فکر نکن. در ایران راحت تر از هر کشوری می‌شود پولدار شد. پس این مقالات را بخوان. راهکارهای عملی به شما دادم.

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه در ایران پولدار بشم

بهبود کسب و کار با پیشنهادهای باور نکردنی

در ایران راحت تر از هر کشوری می شود پولدار شد

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها