رانیا هوم کابینت ام دی اف - رانیا هوم

همانطور که شاهد هستیم روز به روز تمایل افراد به استفاده از محصولات شیک و مدرن در خانه بیشتر می شود و آن ها سعی می کنند با کمک گرفتن از طراحان و سازندگان حرفه ای، فضای مورد نظر را آن طور که می خواهند طراحی نموده و در معرض نمایش بگذارند. در نوشته های پیشین به معرفی انواع کابینت پرداخته شده و ویژگی های آن ها مورد بررسی قرار گرفته است اما اگر به پیرامون خود نگاهی بیندازید متوجه می شوید اکثر افراد به دلیل تنوع بالا و قیمت مناسب ام دی اف، سعی می کنند کابینت خود را از این جنس انتخاب نمایند. این محصولات با روکش های متفاوتی به بازار عرضه می شوند و هر کدام قابلیت ها و زیبایی های خاص خود را دارند. تنوع طرح و رنگ آن ها نیز به اندازه ای بالاست که می تواند پاسخگوی تمام نیازها و سلیقه ها بوده و مشتریان را راضی نگه دارد.این مدل از جمله کابینت هایی است که به راحتی با دیگر عناصر آشپزخانه هماهنگی پیدا می کند. به همین دلیل اکثر افراد این نوع کابینت را برای آشپزخانه خود انتخاب می کنند. امروزه MDF به دلیل ویژگی های برجسته ای که دارا می باشد جایگزین چوب شده و در کابینت سازی کاربرد فراوانی دارد.

ام دی اف چیست؟

این متریال نوعی فرآورده چوبی است که به صورت تخته فیبر تولید می شود و بعد از آن با روکش های مختلف پوشانده می شود. سازندگان مختلف با ذهن خلاق خود زیباترین و مدرن ترین طرح ها را بر روی محصولات خود اعمال می کنند و می توانند با توجه به فضاهای مختلف، کابینتی متناسب با آن بسازند. یک آشپزخانه مدرن و زیبا دارای کابینت های مدرنی است که جذابیت خود را به نمایش گذاشته اند و چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نمایند.

کابینت ام دی اف

مزایای کابینت ام دی اف

  • دارای وزن بسیار سبک بوده و نصب آن راحت می باشد.
  • تنوع آن ها بسیار بالاست و در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید می شوند.
  • ظاهری زیبا, صاف و یکدست دارد و نمای کابینت چوبی را تداعی می کند.
  • قیمت آن در مقایسه با انواع تمام چوب مناسب تر است.
  • مقاومت بسیار بالایی در برابر جذب رطوبت دارد و مانع از رشد قارچ و باکتری شده و دچار پوسیدگی نیز نمی شود.
  • قابلیت پوشش با انواع روکش ها را دارد.
  • به دلیل چگالی یکسان در سراسر چوب ام دی اف, دوام و مقاومت این نوع کابینت بسیار بالا می باشد.
  • از مقاومت بالایی در برابر فشرده شدن برخوردار می باشد.
  • این متریال در ابعاد مختلف قابل دسترسی می باشد.
  • ورق های آن قابلیت ابزارخوری و ماشین کاری دارد.
  • تمیز کردن سطح این محصول به راحتی صورت می گیرد. چرا که در سطح آن از یک لایه وینیل استفاده شده است.
  • از سطح صافی برخوردار می باشد که همین امر بر زیبایی آن افزوده است.

معایب کابینت ام دی اف

  • آسیب پذیری در برابر رطوبت از جمله معایب این گونه کابینت ها می باشد. چرا که ماده اصلی که در ساخت ورق های ام دی اف به کار می رود از مقاومت بالایی در برابر رطوبت برخوردار نیستند. اگرچه این گونه کابینت ها به وسیله ورق های ملامینه پوشش داده می شوند، اما در صورتی که لایه رویی آن دچار آسیب دیدگی شود، رطوبت می تواند به آن آسیب وارد کند.
  • از دیگر معایب آن به هنگام استفاده، شل شدن مهره ها می باشد. با وجود این که مغزی ام دی اف حالت فشرده ای دارد، با گذشت زمان به صورت نقطه ای انعطاف پذیر می شود. به همین خاطر پس از گذشت مدت زمانی ابزار و مهره هایی که به این منظور مورد استفاده قرار گرفتند، استحکام لازم را نخواهند داشت.

رنگ کابینت ام دی اف

انتخاب رنگ مناسب کابینت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود. به این منظور فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شوند. برای مثال اندازه آشپزخانه یکی از عوامل دخیل در این فاکتور می باشد. برای آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود. چرا که در این صورت فضای آشپزخانه را بزرگ تر از آن چه که هست نمایش می دهد. رنگ سرامیک های کف و دیوار بین کابینتی نیز از دیگر مواردی است که در انتخاب رنگ این المان تاثیر می گذارد. رنگ غالب در طراحی دکوراسیون داخلی نیز از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار در این زمینه می باشد. همان طور که در بالا اشاره شد، یکی از مزیت های این مدل، تنوع طرح و رنگ آن می باشد. در این جا تصمیم داریم به معرفی محبوب ترین انواع رنگ های آن بپردازیم.

کابینت ام دی اف سفید

کابینت ام دی اف سفید از جمله رنگ هایی است که طرفداران زیادی دارد و انتخاب آن می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد. استفاده از این رنگ برای آشپزخانه های کوچک انتخاب بسیار مناسبی می باشد چرا که باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می شود. اما این رنگ کابینت نیاز به تمیز کردن مداوم دارد. به همین خاطر در صورتی که انجام این کار برای شما مشکل است، بهتر است این رنگ را انتخاب نکنید. رنگ سفید از جمله رنگ هایی است که به راحتی با سایر رنگ ها ترکیب شده و باعث ایجاد تعادل در فضای آشپزخانه می شود. کابینت ام دی اف سفید رنگ انتخاب مناسبی برای آشپزخانه های مدرن نیز می باشد.

کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف خاکستری

یکی دیگر از رنگ های پرطرفدار در طراحی این مدل کابینت، رنگ خاکستری می باشد. رنگ خاکستری در دسته رنگ های خنثی قرار دارد و به همین خاطر می توان از آن در کنار سایر رنگ ها نیز استفاده کرد. این رنگ برای آشپزخانه های مدرن بسیار مناسب می باشد. بنابراین اگر به دنبال انتخابی متفاوت هستید، پیشنهاد ما استفاده از رنگ خاکستری کابینت ام دی اف می باشد.

کابینت ام دی اف قهوه ای

از دیگر رنگ های پرطرفدار، می توان رنگ کرم قهوه ای اشاره کرد هم چنین این رنگ یکی از پرطرفدارترین رنگ های برای انتخاب کابینت در بین ایرانیان می باشد که زیبایی خاص خود را به همراه دارد. استفاده از این رنگ نیز زیبایی خاص خود را به همراه داد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 522 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.