رانیا هوم چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟ - رانیا هوم

افراد زیادی می خواهند بهترین باشند. سؤالی که بسیاری از افراد می پرسند این است که چگونه فردی موفق شوم؟ چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟ یکی از راه های موفق بودن در کسب و کار، شناسایی افراد و کسب وکارهای موفق است. کسب و کار های موفق چه روندی را طی کرده اند؟ یک الگوی مشخص کسب و کارهای موفق، تفکر و نگرش  مدیر و یا مدیران آن  هستند. پشت هر کسب وکار و برند موفقی، فردی ایستاده است. فردی که تلاش کرده ، دائم خودش را به روز کرده و صبر داشته است.

چگونه در کسب و کار خود موفق شویم؟

خیلی از مردم فکر می کنند موفقیت هر شرکت و یا فرد در کسب و کار چیزی جز داشتن شانس و سرمایه اولیه نیست . اگر سرگذشت بسیاری از برندهای معروف دنیا را بخوانید مشاهده می کنید که شانس درصد بسیار ناچیزی از موفقیت در کسب و کار را تشکیل می دهد . رعایت نکات و ترفندهایی کسبل و کار و مدیریت آن می تواند موفقیت افراد را تضمین کند. اگر به دنبال موفقیت در کسب کار خود هستی حتما با ما همراه باش. عمل کردن به یکی از نکات این مقاله می تواند وجه تمایز شما با دیگران شود و راه موفقیت را برای شما باز کند.

تغییر باورها و طرز فکرهای محدود کننده

بسیاری از افراد که نمی توانند موفق شوند به دلیل اینکه باور نمی کنند که می شود بدون پارتی و سرمایه اولیه موفق شد. شما باید هرروز خودتان را با دیروز خودتان مقایسه کنید. یک فرد موفق نیاز به پارتی و سرمایه اولیه ندارد. مگر میشه آخه؟؟ بله می شود. سالیانه چندین نفر را میبینم که توانسته اند و کسب وکار و زندگی اشان را تغییر داده اند. راهش چیست؟

مثالی برایت می زنم: یک معلم ریاضی می شناسم که در بدترین دوران اقتصادی به علت شلوغی ، دیگر وقت نمیداد. هزینه ساعتی کلاس های این استاد از هر نفر در سال ۱۳۹۹ که این مقاله را برای شما می نویسم برای هر نفر ساعتی ۱۰۰ هزار میشد. شاید بپرسی ساعتی ۱۰۰ هزار هم چیزی نیست. او به دلیل هزینه های بالا هرساعت، کلاس خصوصی برگزار نمی کند. کلاس های او با حداقل ۳۰ نفر برگزار می شود. هر دانش آموز هم جلسه ای ۱۰۰ هزار هزینه کرده است. یعنی می شود سه میلیون تومان. یعنی هر یک ساعت تدریس او سه میلیون می ارزد. اگر ایشان فقط ۳کلاس یعنی چهار ساعت کلاس داشته باشند در هر روز میانگین، نه میلیون درآمد روزانه دارند. این معلم ریاضی در ماه فقط ۲۰ روز کار می کند و ده روز خود را به استراحت و تفریح و یادگیری بیشتر می گذراند. درآمد ایشان برای بیست روز کاری ۱۸۰ میلیون تومان است.

معلم های ریاضی بیشماری را هم میشناسم که با درآمدهای بسیار پایین حقوق بگیر آموزش پرورش هستند. چون خودم هم در آموزش پرورش ۲سال تدریس کردم. هر دو این ها معلم هستند. پس تفاوت ها در چیست؟؟

تفاوت ها در پیشرفت و درآمد افراد اغلب با توجه به باورها و شایستگی هایشان ایجاد می شود.

متخصص یک شغل بشو

اگر به دنبال موفقیت در کسب وکار و شغلت هستی، در هر کاری هستی متخصص و جز بهترین ها باش. افراد برای کسانی هزینه می کنند که برند و متخصص هستند. عادی بودن جایی برای موفقیت ندارد. عادی کار کردن هیچ کس را متفاوت نمی کند. بدون پو ل و سرمایه و فقط داشتن یک مهارت، یک معلم را به بالاترین سطح میرساند. حالا باز هم به دنبال باورهای محدود کننده میری؟ باورهاتو تغییر بده، مهارت و تخصصی را یاد بگیر، آموزش ببین و بهترین بشو. همین مهارتی که بلدی همین کسب و کاری که داری بهترین هست فقط تو باید بهترین آن کسب و کار شوی.

اما هر فردی موفق نمی شود و هر فردی بهای موفقیت در کسب و کار را نمی پردازدو هرفردی محیط و دوستان منفی خود را کنار نمی گذارد. هر فردی تلاش نمی کند . هرفردی موفق نمی شود و در آخر هر فردی عمل نمی کند. اغلب افراد در ایران غر می زنند و تو هم می خواهی جزء اقلیت باشی.

 ریسک کردن افراد موفق در کسب و کارها

کسب وکارهای موفق، افراد ریسک پذیری هستند. ریسک های منطقی خوب است. فرد موفق، می دونی چرا متفاوت است؟ برای کسب و کار خود هزینه می کند؛ زمان میگذارد. هر فردی بر روی کسب و کار و مهارت هایش وقت نمی گذارد. افراد موفق، برای هر بخش از زندگی مشاوره می گیرند. راه های اشتباه را کم می کنند. بنابراین فقط تعداد کمی افراد موفق می شوندو وقتی تعداد کمی موفق شوند، تو هم فکر می کنی همه افراد ناموفق هستند. همه کسب وکارها خوابیده است. تو برو و موفق ها را ببین. موفق ها کم هستند. چون همه نمیتوانند متفاوت باشند.

در کسب و کار و زندگی خود مشاوره بگیر، مشاوره روانشناسی، مشاور کسب و کار بگیرو همه مشکلات را خودت حل نکن. همه را بدون فکر جلو نرو، هزینه مشاوره نگرفتن بسیار زیاد است

در کسب و کار خود موفق شویم؟

متفاوت فکر کن، متفاوت عمل کن

راهی که همه می روند ، عمدتا راه خوبی نیست. بهت گفتم اغلب افراد ناموفق هستند پس اگر تو به دنبال افراد عادی باشی ، به هیچ جا نمیرسی. چون به احتمال زیاد به دنبال افراد ناموفق میروی. اغلب مردم کارمند جزء هستند. اغلب مردم پیشرفتی در ماه و سال ندارند.

راهت را از بقیه مردم و افراد عادی جدا کن

در کسب و کارت پلان دوم داشته باش

چند سال دیگه کسب وکار تو کجاست؟ ایا کسب و کارت عوض نمی شود. درصد زیادی از کسب و کارها منقرض می شوند. همین الان فکر تغییر کسب و کار و شغل دوم  باش.ببین ۵ سال دیگه مشتری داری یا نداری؟ برنامه ریزی کن .  ببین حالا باید چه کاری انجام دهی. از همین امروز شروع کن . تکنولوژی ها در حال پیشرفت است. قطار پیشرفت کسب وکارها به سرعت در حال تغییر است. اگر جا بمانی . چند سال دیگه کسب و کارت حذف می شود. کدام شغل ۵ سال دیگه پیشرفت می کند.

اغلب کسب و کارها در ۵ سال دیگه حذف می شوند. کسب و کار تو چندسال دیگه در کجا قرار دارد.

مدیر بی عرضه نباش. اگر مشتری را نتوانی جذب کنی ، صددرصد تقصیر شماست. بسیاری از رفتارهای اشتباه مدیران کسب و کارها منجر به شکست آن ها می شود. چند سال بعد چشمت را باز می کنی و میبینی حذف شدی. از سیستمهای اداری کاری را یاد نگیرید. از رفتارهای اشتباه کارمندان اداری درس بگیرید.

مهرداد سیویل با مدیریت مهرداد حمصیان، به شما کمک می کند در زمینه کسب و کار خود به یک برند موفق تبدیل شوید. شغل و مهارت یاد بگیرید. اقدام کنید. نتیجه در دست ماست. کوچینگ مهرداد حمصیان جهت مشاوره همراه شما در رسیدن به موفقیت های بیشتر است.

مقالات مشابه با این مقاله:

مشاوره شغلی کسب و کار/کوچینگ

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان

ترس از شروع کسب و کار

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 245 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها