رانیا هوم چگونه در ایران پولدار بشم - رانیا هوم

در این مقاله (چگونه در ایران پولدار بشم) مانند دیگر مقالات این سایت ، حرف های کلیشه ای به شما نمی زنم. می خوام بگم چگونه پولدار بشی. اگر به دنبال پولدار شدن هستی. می خوام بهت بگم اگر دیگران را مقصر می دونی. اگر کشور و دولت را مقصر میدونی و اگر فکر می کنی در ایران نمیشه پولدار شد. این مقاله را نخوان. اگر پدر و مادرت را مقصر نرسیدن به هدف هات میدونی ، پس تو هیج کاری نکن. هیچ پدر و مادری را در دنیا نمیشناسم که بدون نقص باشند. تو سراغ داری؟؟ همه مردم اشتباه می کنند و هر پدر و مادری اشتباه می کند. هر پدر و مادری بهترین سعی را  کرده اند بهترین خودشون برای فرزندان بوده اند. در اینجا من مهرداد حمصیان ، کلیشه‌ها و حرف‌های رویایی و داستانی را کنار زده‌ایم تا حقیقت بعضا تلخِ پولدار شدن را از میان آن ها برایت بگویم.

۱- اکثریت افراد مهارتی ندارند

طبق بررسی های بنده در ایران به این نتیجه رسیدم که اکثریت افراد در کشور من مهارتی ندارند. به دنبال یادگیری و قوی کردن یک مهارت هم نمی روند. بسیاری از افراد همیشه در ایران به دنبال بهبود شرایط هستند. سؤال جوانان ما این شده است که، دلار کی میریزد؟ قیمت ها کی بهتر می شود. کی وضعیت کار بهتر می شود. امروز به تو می گویم که تنها داشتن مهارت و داشتن تخصص یکی از مهم ترین مسائل برای پولدار شدن است. در کشور ایران با این همه مشتری و تقاضا چطور نمی توانی خوب پول دربیاری. اگر در ایران نمی توانی پولدار بشی، تو در هیچ کشوری پولدار نخواهی شد. در کشورهای دیگر بزرگانی در کسب و کار دارند فعالیت می کنند.

رقابت در کشورهای دیگر اصلا راحت نیست. در ایران فقط ده درصد شغل ها دارند متوسط کار می کنند. تعداد انگشت شماری در ایران خوب کار می کنند. برو خیابان، نمی خواهد وارد مغازه بشی. فقط پشت ویترین مغازه ها را نگاه کن. کدام ویترین مغازه داری درست طراحی شده است. کدام مغازه ویترین جذابی ایجاد کرده است. همه مثل هم هستند. هیچ تفاوتی بین مغازه ها نمی بینی. همه به یک صورت چیدمان دارند. پس چطوری می خوای پولدار بشی؟؟ آخه اگر تو راه درست کسب و کار را بلد نیستی ، تقصیر پدر و مادرت چیست؟؟

۲- دنبال این هستی کشور برایت کاری کند؟

متأسفانه یک مدیریت افتضاح در کشور داریم. بسیاری از سازمان های ما اصلا هیچ اطلاعات درست و علمی ندارند. همه این ها را من میدانم؟؟ در کشورهای پیشرفته دنیا، می دانی چطوری رئیس جمهور انتخاب می کنند؟؟ کشورهای پیشرفته، فردی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کنند که بیشترین چالش ها، بیشترین مشکلات و بیشترین ضربه ها را در طول زندگی خود برخوردار باشند. چرا این کار را می کنند؟ چون فردی که با بیشترین مشکلات و چالش ها روبرو شده است دیگه اگر فردا با مشکلی در کشور روبرو شد سریع جا نمی زند.

اون با بحران ها برخورد کرده است. اون یاد گرفته در هنگام مشکلات و بحران ها  چگونه برخورد کند. اما در کشور ما، فردی را انتخاب می کنند که کمترین مشکلات را داشته است. در حقیقت این فرد را پاستوریزه میگیم. کسانی که رشته های مدیریت خوانده اند می دانند چی میگم. یکی از گرایش های علمی مدیریت، مدیریت بحران است. یعنی تو بتوانی در شرایط بحرانی چه استراتژی هایی را اجرا کنی که بیشترین نتیجه را بگیری و خودت را از بحران بیرون بکشی.

اگر تو برای خودت کار نکنی هیچ کشوری نمی تواند برای تو کاری کند. پس خودت زندگی خودت را دست بگیر. برای اینکه پولدار بشی باید قید خیلی از چیزها را در زندگی بزنی. باید هزینه کنی. باید وقت بزاری . باید شروع کنی تا پول دار بشی.

۳- چرا  کاری را شروع نمی کنی؟؟ اقدام کن

بسیاری از افراد دوست دارند از اول شغلی را داشته باشند و من به آن ها شغلی را معرفی کنم که پولدار بشند. در هر شغل و کسب و کاری می توانی بهترین بشی. در هر شغلی اگر جز ۲۰ درصد بهترین آن کسب و کار باشی، تو پولدار خواهی شد. شک نکن. ولی تو باید شروع کنی تا اتفاقات برایت ایجاد شود. تو باید تلاش کنی . ساعت ها روی خودت سرمایه گذاری کنی. در هر شغلی هستی می توانی رشد کنی. پیشرفت کنی و پولدار بشی. مقاله بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان و چگونه روی خودم سرمایه گذاری کنم؟ را بخون.

بسیاری از افراد جوان کشور من به دنبال قانون جذب هستند. می خواهند کاری انجام ندهند ولی همه چیز را به خود جذب کنند. برو مهارت و تخصص یاد بگیر بعد خودت همه را به خودت جذب می کنی. این قانون طبیعت است که هرکسی که تلاش کرده، تخصص داره. مهارت داره، قطعا از من که کاری نکردم موفق تر خواهد شد و پولدار تر از من می شود.

در هر شغل و کسب و کاری می توانی پولدار بشی.

۴- سرمایه ندارم؛ چیکار کنم؟؟

دوست عزیزم، داستان پولدارهای ایران و جهان را ببین. کدام یک از پولدارهای خودساخته جهان را میشناسی که از اول سرمایه داشته اند؟؟ کی به شما گفته برو دنبال علاقت؟؟ تویی که سرمایه نداری باید اول با هر کسب و کاری و مهارتی که بلدی پول دربیاری و بعد که تونستی مهارت های خودت را تقویت کنی برو دنبال علاقت. اول کار کن و تجربه کسب کن. در هر شغلی می توانی پول دربیار. لازم نیست در رشته خودت کار کنی. اگر مهارت و تخصصی داری که بقیه ندارند در همان رشتت هم می توانی پول دربیاری. ۹۵درصد دانشجوهای ما اصلا مهارت و تخصص رشته خود را بلد نیستند و دانشگاه به شما مهارت یاد نمی دهد . شما باید خودت مهارت را کسب کنی. زحمت را به خودت نمیدیو بعد انتظار داری کشور واست کاری کنه.

۵- پدر ومادرهای ما بلد نیستند، فرزندان خود را بزرگ کنند

والدین پولدار ما بچه های خودشون را جوری بزرگ می کنند که در نتیجه آن فرزند، هیچ کاری نمی کند. به دنبال  هیچ مهارتی و تخصصی نمی رود. چرا نمی رود؟؟ چون پدر و مادرشان هرچی می خواهد برایشان فراهم می کنند. بابا پول می خوام. بابا فلان چیز رو می خوام. تا یک سنی و تا یک حدی پدر و مادرها باید پشتوانه فرزندانشان باشند. بچه باید یاد بگیرد برای نیازهایش خودش درآمد کسب کند. به فرزند خود یک مهارت کاربردی  یاد دهید. وقتی فرزند شما فقط در یک مهارت عالی شود. آن فرزند اعتماد به نفسش بالا می رود و بعد می تواند روی پای خود بیایستد و پولدار شود. اگر خودت جز این فرزندان هستی. خودت برای خودت کاری انجام بده.خودت تلاش کن. تو می توانی به راحتی پولدار بشی اگر متفاوت از بقیه افراد باشی.

اغلب خانواده های فقیر هم مشکلشان این است که باورهای اشتباه دارند. فرزندان خانواده های فقیر اغلب اصلا باور ندارند که می شود پولدار شد.  اگر جز این خانواده ها هستی چیکار کنیم؟ از همین امروز که اومدی دنبال این که پولدار بشی و این مقاله را خوندی یعنی تو می توانی در آینده پولدار بشی فقط و فقط اگر شروع کنی به یادگیری یک مهارت، یک تخصص. اگر امروز بفهمی که می توانی پولدار بشی اگر فقط یک نیاز مردم را بفهمی و آن را به بهترین شکل رفع کنی. مردم در هر شرایط اقتصادی نیازهای مختلفی دارند. پس یاد بگیر که آن ها را به بهترین شکل رفع کنی.

اگر فقط نشستی و اقدامی نمی کنی، بدان تو هیچ وقت پولدار نخواهی شد.

خلاصه

همه میگویند اگر می خواهی پولدار بشی فلان کار را بکن. باورت را تغییر بده و من امروز به تو یاد دادم که چطوری پولدار بشی. فقط تو باید اقدام کنی و باید شروع کنی به عمل کردن تا پولدار بشی. هیچ شغلی مناسب برای پولدار شدن نیست مگر اینکه فردی آن شغل را تبدیل به شغلی پردرآمد کرده  است. در هر شغلی می شود پولدار شد اگر تو تا آخر ادامه بدی و رها نکنی. سختی ها را تحمل کن و ادامه بده . در مسیر پولدار شدن و یادگیری مهارت و تخصص ، فرصت هایی برایت ایجاد می شود و از همان فرصت ها استفاده کن و پولدار بشو. هر کسی پولدار نمی شود و چون هر کسی در زندگی حاضر به سختی کشیدن نیست. همه به دنبال مسیری مستقیم و بی چالش هستند. شرکت مهرداد سیویل با مشاوره و  آموزش به شما (با کوچ حرفه ای کسب و کار مهندس حمصیان) ، در کنار شما خواهد  بود تا مسیر پولدار شدن و موفقیت را به درستی طی کنی. تصمیمات درست بگیری و اقدام کنی. دائم خودت رو بهبود بدی تا به موفقیت و هدف خود دست پیدا کنی. اینجا خبر از رؤیا نیست. اینجا مسیر راحت نیست. تصمیم بگیر و اقدام کن.

مقالات مشابه با این مقاله:

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

ترس از شروع کسب و کار

مشاوره شغلی کسب و کار/کوچینگ

بهترین راه سرمایه گذاری روی خودمان

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 237 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها