رانیا هوم چگونه در آیلتس نمره 8 بگیریم؟ - رانیا هوم

(نمره بالاتر در آزمون، دانشگاه و کار بهتر)

سؤالی که ذهن بعضی از داوطلبان آیلتس را درگیر کرده است این است که چگونه در آیلتس نمره ۸ بگیریم؟ آیا اصلا امکان پذیر است. بله امکان پذیر است ولی این را بدانید که گرفتن این نمره  در سال های اخیر بسیار سخت تر از قبل هم شده است.  اکثر ما هرگز هیچ گونه نگرانی برای گرفتن آیلتس ۸٫۰ یا ۸٫۵ نخواهیم داشت. اما یکی از شرایط استخدامی بعضی از شرکت‌ها و مشاغل دانشگاهی این است که فرد باید دارای نمره ۸ آیلتس باشد و این نمره برای آن ها مدرکی از توانایی شخص در هندل کردن دارند شرایط پیچیده است.

چگونه در آیلتس نمره 8 بگیریم؟

اغلب دانشگاه ها برای پذیرش نمره ۶٫۵ تا ۷ را می پذیرند ولی بالاتر از آن آیتمهای خوبی برای انتخاب دانشگاه های بهتر برای شما می باشد. دانشگاه بهتر مزایای بسیار زیادی برای بعد از تحصیل شما و جذب هم ایجاد می کند. اگر فرصت کافی دارید حتما تلاش خود را برای نمره های بالاتر در آزمون انجام دهید. این مقاله توضیح می دهد که برای دستیابی به نمره‌ ۸ آیلتس در هر چهار ماژول آزمون (لیسنینگ، اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ) چه مواردی لازم است.  نمره ماژول یا “زیر نمره” شما بسته به اینکه حداقل شرایط را برآورده می کنید می تواند ۸٫۰ ، ۸٫۵ یا بیشتر باشد. نمره کلی آیلتس شما نیز براساس میانگین نمرات چهار ماژول بدست می‌آید، به عنوان مثال  نمره لیسنینگ ۹ + نمره ریدینگ ۹ + نمره رایتینگ ۸ + نمره اسپیکینگ ۸ = نمره آیلتس ۸٫۵٫

چگونه در لیستنینگ باید نمره ۸ یا ۸٫۵ بگیریم؟

نمره ۸ لیسنینگ آیلتس

  • پاسخ صحیح به ۳۵ سوال از ۴۰ سوال برای کسب نمره‌ی ۸ آیلتس
  • پاسخ صحیح به ۳۷ سوال از ۴۰ سوال برای کسب نمره‌ ۸.۵ آیلتس
  • پاسخ‌ها را مرور کنید.
  • برای هر سوال بیش از حداکثر تعداد کلمات ننویسید

 کسب نمره ۸ ریدینگ (ماژول آکادمیک)

  • پاسخ صحیح به ۳۵ سوال از ۴۰ سوال برای کسب نمره ۸ آیلتس
  • پاسخ صحیح به ۳۷ سوال از ۴۰ سوال برای کسب نمره ۸.۵ آیلتس
  • پاسخ‌ها را مرور کنید
  • برای هر سوال بیش از حداکثر تعداد کلمات ننویسید

  • نمره ۸ رایتینگ آیلتس (ماژول آکادمیک)
  •  • به هر دو سوال به طور کامل پاسخ دهید
  •  • برای انتقال چندین ایده اصلی ، از پاراگراف بندی به طرز ماهرانه‌ای استفاده کنید.
  •  • از واژگان کمتر متداول و با آگاهی از انسجام و پیوستگی استفاده کنید.
  •  • ارائه یک نمای کلی و توضیح نکات کلیدی در تسک ۱
  •  • موضوع واضحی را مشخص کرده و آن را به طور گسترده در تسک ۲ توضیح دهید.
  •  • جملات پیچیده و بدون غلط را بنویسید.

برگرفته شده از سایت

https://ielts-academic.com/2012/06/30/how-to-get-a-band-8-score-in-academic-ielts/

نحوه دریافت نمره ۸ در آزمون آیلتس

اکثر دانشگاه های عالی به نمره آیلتس ۷ نیاز دارند ، اما نمره ۸ به شما کمک می کند تا در رقابت بالاتر و متفاوت تر از دیگران  باشید.  در اینجا چند نکته در مورد چگونگی کسب نمره ۸ در آیلتس آورده شده است.

 نمره کلی ۸ در آزمون آیلتس چیست؟

اول از همه، اگر می‌خواهید  نمره ۸ آیلتس را کسب کنید، لازم است که بدانید عملکرد نمره ۸ چه شکلی است. در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس، گرفتن نمره ۸ به معنی پاسخ صحیح به حداقل ۸۹ درصد از سوالات است. از ﺁنجایی که ۴۰ سؤال در مورد ریدینگ و لیسنینگ دارید، پاسخ‌های شما در هر بخش باید صحیح باشد. این به این معنی است که حداقل ۳۶ سوال از آزمون اسپیکینگ و رایتینگ ﺁیلتیس عملکرد نمره ۸ را تنها با نگاه کردن به نمرات خام محاسبه نمی‌کنند. به جای ﺁن، عملکرد شما باید با مشخصات رسمی نمره ۸ آیلتس مطابقت داشته باشد.

در اسناد موجود در سایت شورای فرهنگی بریتانیا، می‌توان نمونه‌ای از اسپیکینگ افرادی که نمره ۸  را در این بخش کسب کرده‌اند مشاهده کرد. و نمونه‌ای از رایتینگ افرادی که نمره ۸ را در این بخش کسب کرده‌اند را می‌توان در توصیف رایتینگ آیلتس شورای بریتانیا یافت.

با کسب نمره ۸ آیلتس، از دیگران متفاوت تر می شوی

نمره بالا آیلتس ، امکان پذیرش در دانشگاه با رتبه بالاتر را افزایش می دهد.

دایره لغات انگلیسی خود را افزایش دهید

کسب نمره خوب در  ریدینگ آیلتس نیز فقط یک بازی با اعداد نیست.  برای دستیابی به این ۸۹٪ یا بالاتر و رسیدن به نمره ۸ ، مهارت های خاصی وجود دارد که باید بر آنها تمرکز کنید. یکی از مهارت های بسیار مهم ریدینگ آیلتس، لغات هستند. کتاب‌های ریدینگ آیلتس شامل برخی از واژگان نسبتاً پیشرفته است و لیسنینگ آیلتس شامل برخی واژگان سطح متوسط است.  علاوه بر این ، برای بدست آوردن نمره ۸ در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس ، باید از دامنه وسیعی از واژگان و گرامر های مختلف استفاده کنید. این نیازمند تسلط بالا بر گرامر ها و  دایره لغات بیشتر و بهتر می باشد.

اگر دایره لغات انگلیسی شما محدود باشد ، در  بخش ریدینگ آیلتس نمره زیادی از دست می‌دهید.  محدود بودن دایره لغات سرعتتان را کند کند ، شما را گیج کند و باعث شود که نمره ۸ را از دست بدهید. برای زیاد کردن دایره لغوی خود ، می توانید از لیست واژه‌هایی که بصورت رایگان در اینترنت قرار دارند استفاده کنید ، مانند لیست های موجود در وبلاگ Magoosh IELTS یا در وب سایت هایی مانند IELTS Liz.  همچنین می توانید کتابهای واژگان رسمی – همراه با آموزش و تست تمرین – را از کمبریج ، سازنده رسمی آزمون آیلتس خریداری کنید.  اگر هدفتان کسب نمره ۸ است ، از کتاب واژگان Cambridge’s Vocabulary for IELTS Advanced استفاده کنید.

تقویت گرامر

اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس فقط به دامنه لغوی بالا نیاز ندارد بلکه شما باید از سطح گرامری بالا نیز برخوردار باشید.  این به معنای استفاده از انواع ساختارها در جمله است.  برای به دست آوردن نمره ۸ در آیلتس ، روشهای مختلف ساخت جمله به زبان انگلیسی را درک کنید.  نوشتن همان مطلب را به روش های مختلف تمرین کنید. یک فهم قوی از گرامر زبان انگلیسی به شما کمک می کند تا در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس نمره ۸ را کسب کنید.  اگر ساختارهای گرامری مختلف را بدانید، جملاتی که در امتحان می خوانید و یا می شنوید را براحتی درک می‌کنید.  بدون داشتن دانش گرامری خوب ،وقتی یک جمله انگلیسی پیچیده را می بینید یا می شنوید قطعا متوجه نمی‌شوید و نمره زیادی از دست میدهید  (و دوباره ، برای دانشجویان پرتلاش ، کمبریج Cambridge Grammar for the IELTSپیشنهاد می شود.

کلام آخر در مورد چگونگی کسب نمره ۸ آیلتس

دانش آموزان دارای نمره برتر آیلتس می دانند که مهمترین مهارت تسلط بر مجموعه خاصی از واژگان یا ویژگیهای گرامری خاص نیست.  در حالی که لغات و گرامر مهم هستند ، مهمترین اولویت شما در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس، درک کل متن یا کل قطعه صوتی است.  برای کسب نمره ۸ ، وقتتان را با کلمات یا ساختارهای گرامری که نمی فهمید، هدر ندهید.  در عوض ، بخوانید و گوش دهید تا درک گسترده تری داشته باشید. مضمون متن را بفهمید و به مفهوم آنچه می‌خوانید و می‌شنوید، پی ببرید.  اگر بتوانید به این مهم دست یابید، می‌توانید به اکثر سوالات پاسخ دهید حتی اگر این سوالات دشوار باشند.

قابلیت درک کلی، باعث کسب نمره بالایی در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس می‌شود.  توصیف کنندگان نمره ۸ برای این مهارت های “سازنده” انگلیسی در مورد اهمیت برقراری ارتباط “واضح” و “قابل درک بودن” صحبت می کنند.  بنابراین هنگامی که مهارت‌ اسپیکینگ و رایتینگ خود را تا سطح نمره ۸ بالا می‌برید ، بر مهارت‌هایی تمرکز کنید که فهم گفتار و نوشتار شما را برای ممتحن ﺁسان می‌کند: تلفظ واضح، گرامر درست، کاربرد مناسب کلمات و غیره بسیار مهم است. جهت گرفتن نمره مناسب و بررسی تکنیک های ضروری برای آزمون آیلتس ، مقاله راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس : آنچه گفته نمی شود، چگونه در آیلتس نمره خوبی بگیرم؟ و ۵ کتاب و منبع برتر دنیا جهت موفقیت در آزمون آیلتس را مطالعه کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس : آنچه گفته نمی شود

۵ کتاب و منبع برتر دنیا جهت موفقیت در آزمون آیلتس

چگونه در آیلتس نمره خوبی بگیرم؟

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : آموزش زبان انگلیسی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها