رانیا هوم چگونه خانه خود را چیدمان کنیم؟ - رانیا هوم

چیدمان داخلی، برای اغلب افراد خسته کننده است. اما اگر اصول اصلی آن را بدانید، قطعا از زیبایی خانه خود شگفت زده می شوید. اغلب افراد از رازها و ترفندهای چیدمان با خبر نیستند. در این مقاله، در ادامه مقاله افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی، اصول جزئی تر چیدمان را بررسی خواهیم کرد. پس تا آخر مقاله همراه من باشید. 

چگونه خانه خود را چیدمان کنیم؟

 چیدمان داخلی در خانه های کوچک

 در مسیر رفت و آمدهای خود مانع ایجاد نکنید. یعنی، افراد بتوانند به راحتی بین مبلمان و صندلی های شما حرکت کنند. بعد به این نتیجه رسیدیم که برای مساحت های کم، شما باید با اصول چیدمان در خانه های کوچک آشنا باشید.

How to arrange your house?

ایجاد تعادل در چیدمان داخلی

تعادل از ضروری ترین مسائل، در هنگام چیدمان داخلی است. شما وسایلی که خرید می کنید باید متناسب با مساحت خانه باشد. تمام وسایل بزرگ را در یک قسمت اتاق یا پذیرایی قرار ندهید.  فضا را نامتعادل جلوه دهید. برای افراد باید جلوه های بصری مانند استفاده از اکسسوری های مختلف در نظر بگیرید. استفاده مناسب از آویز یکی از عواملی تعییین کننده، چیدمان است.

How to arrange your house?

انتخاب رنگ های مناسب در مبلمان

انتخاب رنگ  مناسب مبلمان، یکی از مهم ترین مسائل در چیدمان داخلی است. اگر بهترین چیدمان را هم انتخاب کنید ولی از رنگ مناسب برای مبلمان خود استفاده نگکرده باشید، زحمات بی فایده است. برای دانستن اصول رنگ هایی که باید استفاده کنید، مقاله انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی را بخوانید.

استفاده هدف مند از آثار هنری بر دیوار

برای هر آثاری که قرار است بر دیوار خود استفاده کنید، باید هدف داشته باشید. طول و عرض دیوار باید متناسب با اندازه اثر هنری شما باشد. از قاب های کوچک در قسمت بالا و پشت کاناپه تان استفاده نکنید. مثلا به جای آن از قطعه ای بزرگ که به اندازه تقریبا دو سوم طول کاناپه باشد، استفاده کنید. پس در پشت یک مبل بزرگ از یک اثر هنری کوچک استفاده نکنید.

استفاده از جداگرهای زیبا برای تقسیم بندی فضاها

اغلب افراد برای جدا کردن فضاهای دکوراسیون خود از دیوار استفاده می کنند. هر چه شما فضاهای خود را بزرگ تر نشان دهید، خانه شما زیباتر می شود. پس از ترفندهای بزرگ نشان دادن خانه استفاده کنید. با استفاده از این ترفندها، خانه شما بزرگ تر از اندازه واقعی به نظر خواهد رسید. پس اگر قصد دارید فضایی را جدا کنید، از جداگرهایی زیبا بازار استفاده کنید.

خلاصه

برای داشتن یک خانه زیبا ما نیاز به دانستن اصول چیدمان داخلی داریم. اصولی که در مقالات قبلی و این مقاله گفتیم، اگر به درستی اجرا و پیاده سازی شود، منجر به زیبایی منزل شما خواهد شد. همین ترفندهای کوچک می تواند تغییرات بزرگی در خانه شما ایجاد کند. همچنین با اشتباهات چیدمن داخلی آشنا باشید و سعی کنید این اشتباهات را در چیدمان داخلی خود به حداقل برسانید.

مقالات مشابه با این مقاله:

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

https://runiyahome.ir/category/%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d8%b4%d8%a7%d8%ae%d8%b5/

بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدامند؟

 

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.