رانیا هوم چگونه خانه خود را با اکسسوری و وسایل خانه به صورت تضمینی زیباتر کنیم؟ - رانیا هوم

اهمیت اکسسوری و وسایل خانه در طراحی داخلی منزل برای ایجاد سبکی منحصر به فرد

لوازم جانبی طراحی داخلی موارد تزئینی یا کاربردی هستند که جلوه های نهایی را به یک سبک انتخاب شده در خانه می بخشند. تزئین یک اتاق با لوازم جانبی به این معنی است که باید دقیقاً وسایل خانه را  به طور مناسب انتخاب و نمایش داد، به طوری که آنها نقطه کانونی شده و سبک آن اتاق را ارتقا می بخشند. هر فضای داخلی خانه دارای ویژگی های معماری خاص خود است که به شکل و عملکرد آن مربوط می شود. طراحان داخلی از این ویژگی ها به گونه ای استفاده می کنند که قصد دارند فضای داخلی را تزیین کنند. تزئینات به سبک منزل را می توان توسط یک متخصص واجد شرایط ، که با استاندارهای معماری داخلی و متریال ها و تطابق اکسسوری ها آشنایی دارد، می تواند انجام شود. وسایل و اکسسوری های خانه  باید با دقت انتخاب شوند و در مواردی ما می توانیم آن وسیله را طراحی و سپس با اکیپ هایی اجرایی خود آن وسیله یا اکسسوری را مطابق با اندازه و مساحت شما بسازیم. جهت ارتباط بیشتر و دیدن طرح های بیشتر، ما را در پیج اینستاگرام همراهی کنید.

 اکسسوری

برای انتخاب صحیح لوازم جانبی و اکسسوری در  طراحی داخلی و تصمیم گیری در مورد چیدمان آن ها ، نیاز به مهارت و تخصص است. اما ما برای درک بالای شما در انتخاب آن ها، شما را در مقالات به اهمیت اصول مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی پرداختیم.شما باید با ایده های چیدمان داخلی آشنا باشید تا بتوانید چیدمان های مناسبی انجام دهید و مقاله  ۱۰ راهکار عالی برای چیدمان مبلمان به این موضوع پرداختیم.

هدف در انتخاب وسایل و اکسسوری ها برای طراحی منزل

هدف نهایی طراحی داخلی ایجاد فضایی برای زندگی است که هم به نظر خوشایند باشد و هم استفاده از آن راحت باشد. با انتخاب لوازم جانبی مناسب برای تزئینات سبک منزل خود به دیگران این امکان را می دهید تا توجه شما و نحوه دوست داشتن شما را جلب کنند.

انواع مختلف وسایل و اکسسوری ها را بشناسید!!

هدف در انتخاب وسایل و اکسسوری ها برای طراحی منزل

تمام وسایل مورد نیاز در طراحی خانه دارای ویژگی های مشترک خاصی هستند ، اما برخی از آنها به صورت انبوه تولید می شوند و برخی دیگر به طور منحصر به فرد طراحی می شوند. در اینجا استفاده از وسایل تولید انبوه به عنوان لوازم طراحی خانه اشکالی ندارد ، وقتی این موارد به طور خاص برای طراحی داخلی طراحی می شوند ، اما لوازم خانگی تولید شده توسط طراحان مستقل در استودیوهای صنایع دستی همیشه تأثیر بیشتری خواهد داشت. هر چیزی از نگهدارنده گیاه گرفته تا لوستر وقتی یک شی منحصر به فرد یا تعداد محدودی باشد ، ایجاد احساس می کند. اکسسوری های استفاده شده در طراحی داخلی باید همیشه با سبک کلی خانه مطابقت داشته باشد.  یعنی هر وسیله ای باید باید با آن سبک طراحی شما هماهنگ باشد و از آن پشتیبانی کند. وسایل مناسب طراحی منزل هرگز نباید در محیط خود ، خواه طراحی داخلی معاصر باشد یا سنتی ، از نظر ظاهری نامرتبط باشد.

یافتن و انتخاب وسایل و اکسسوری های منزل

از هر نوع اشیایی که در خانه کاربردی یا تزئینی است می توان به عنوان وسیله یا اکسسوری  نام برد. یافتن بهترین وسایل طراحی منزل برای اتاق های مختلف باید یک تجربه سرگرم کننده باشد و قطعاً نباید آن را یک کار روزمره دانست. این کار می تواند به صورت آنلاین یا با مراجعه به استودیوها ، مرور در نمایشگاه های صنایع دستی و یافتن اشیا دکوراتیو یا وسایل تزئینی با طراحی منحصر به فرد در مکان های غیر منتظره انجام شود.

بزرگترین اشتباه افراد در خرید وسایل خانه

بزرگترین اشتباهی که مردم در خرید وسایل انجام می دهند بدون اینکه فکر کنند چطور این وسیله بر نمای کلی و سبک خانه ما تأثیر می گذارند، صرفا به دلیل زیبایی، یک وسیله ای را خریداری می کنند. یک وسیله ممکن است به تنهایی زیبا باشد ولی این وسیله یا اکسسوری برای منزل شما مناسب نیست. به دنبال مواردی باشید که منعکس کننده سلیقه شما و متناسب با حس فردی سبک و شخصیت شما باشد. با نگاهی به داشته های خود شروع کنید. اگر هر نوع مجموعه یا فروشگاه گنجینه شخصی داشته باشید ، می توانید لوازم جانبی عالی پیدا کنید.

هدف در انتخاب وسایل و اکسسوری ها برای طراحی منزل

نحوه درست قرار دادن وسایل و اکسسوری ها در چیدمان داخلی خانه

وسایل خانه را می توان به صورت منفرد یا گروهی نمایش داد. می توان آنها را روی یک قفسه یا طاقچه ست کرد ، روی مبلمان قرار داد ، روی آستانه پنجره چیدمان کرد یا آنها را به تنهایی روی زمین قرار داد. پس شما باید در نحوه چیدمان اکسسوری ها تصمیم بگیرید یا آیا آن ها را به صورت تکی می خواهید یا می خواهید که آن ها را به صورت گروهی و در کنار هم قرار دهید. اگر قصد گروهی قرار دادن وسیله ها یا قاب عکس یا غیره هستید باید به اندازه های آن ها هم دقت کنید. آیا وسایل متقارن چیده شود بهتر است یا به صورت غیر متقارن؟ برای متقارن بودن، اندازه ها بزرگ و گوچک نباشندو تناسب بسیار مهم است.هر اشیایی که در یک گروه قرار می گیرد باید دارای برخی عناصر مشترک باشند. هنگام استفاده از وسایل ، می توان گروه بندی را با توجه به رنگ یا الگو آن ها چیدمان کرد. از لوازم جانبی طراحی داخلی می توان برای ایجاد آرامش بیشتر در هنگام دسته بندی به صورت نامتقارن یا غیررسمی در تعداد عجیب و غریب استفاده کرد. گروه بندی های متقارن می توانند برای تزئینات به سبک منزل تأثیر کمتری داشته باشند. گروهی از نظر بصری جالب تر خواهد بود که دارای اشیایی در اندازه های مختلف و ارتفاع های مختلف باشد.

طرح رنگ را در خرید وسایل نظر بگیرید

برخی از افکار باید به رنگ هر اشیایی انتخاب شود که برای پشتیبانی از طراحی داخلی خانه انتخاب شده است. یعنی دقت کنید که رنگ انتخابی شما پشتیبان طراحی داخلی شما باشد. طراحی داخلی منظور رنگ دیوارها،سقف ها، رنگ و جنس درهای کابینت و غیره است. لوازم جانبی طراحی منزل را می توان به گونه ای ساخت که از طریق استفاده از رنگ با هم مخلوط شوند و یا از آنها متمایز شوند. به عنوان مثال ، در یک فضای داخلی تک رنگ ، همه موارد باید از یک رنگ یا یک سایه مشابه با پس زمینه خود باشند. مواردی که با رنگ متضاد هستند باید به عنوان یک نقطه کانونی برجسته شوند.

هدف در انتخاب وسایل و اکسسوری ها برای طراحی منزل

جهت اطلاعات بیشتر برای خرید اکسسوری و وسایل خانه متناسب با دکوراسیون داخلی خود با مشاوران طراح ما در تماس باشید. برای اطلاعات بیشتر می توانید با پیج اینستاگرام ما همراه باشید.

اگر می خواهید خانه خود را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهید، این ترفندهایی دارد که می توانی با کلیک روی مقاله  ۱۱ روش آسان برای بزرگتر نشان دادن خانه و آپارتمان را بخوانید. در مقاله اصلی طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ هم میتوانید جدیدترین طرح ها و ایده های دکوراسیون داخلی در ایران و جهان را دنبال کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

۷ راز در چیدمان داخلی خانه های کوچک

۷ ترفند برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان

اصول مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

۱۱ روش آسان برای بزرگتر نشان دادن خانه و آپارتمان

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 522 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها