رانیا هوم چوب در طراحی داخلی - رانیا هوم

هدف از طراحی داخلی

سبک های طراحی داخلی بسیار متنوع هستند اما سبک های مدرن و معاصر رایج ترین سبک در دنیای امروز به شمار می آیند. هنگامی که نوع سبک مورد نظر خود را تعیین می کنید راحت تر می توانند چوب و رنگ آن را انتخاب نمائید. وقتی شما بدانید چه نوع طراحی داخلی مد نظرتان است به راحتی می توانید المان ها و عناصر چوبی در مکان مورد نظر قرار دهید، المان هایی که با سبک انتخاب شده همخوانی داشته باشند.

چوب

رنگ چوب

بعد از تعیین نوع سبک نوبت به انتخاب الگوی رنگ فضای داخلی می رسد. اگر قبلاً در فضای موجود الگوی رنگ وجود داشته چوب انتخابی شما باید با رنگ های موجود همخوانی داشته باشد. چوب رنگ تیره بر فضا چیره می شود اما چوب رنگ روشن یک الگوی رنگ برجسته را ضعیف نشان می دهد. در آشپزخانه ای که در تصویر بالا مشاهده می کنید رنگ چوب به درستی انتخاب شده و کل فضا جذاب و زیبا به چشم می آید. این آشپزخانه قبلاً از دیوارهای کرمی و چراغ های آویز سفید رنگ تشکیل شده بود. افزودن کفپوش چوبی بدین معناست که یک رنگ مشابه یا روشن تر برای جزیره و یا دیوارپوش بسیار مناسب خواهد بود. اگر میخواهید فضای شما کمی عمق داشته باشد از چوب رنگ تیره استفاده کنید. اما استفاده از چوب رنگ روشن فضا را بازتر و روشن تر نشان می دهد.

وسایل چوبی سفارشی

چوب بهترین متریال برای ساخت المان ها و عناصر سفارشی در انواع مختلف است. این یکی از موثرترین روش ها برای افزودن هویت به فضای مورد نظر می باشد.

چوب در طراحی داخلی

 صندلی و میزی که در تصویر بالا مشاهده می کنید مثال هایی از وسایل چوبی سفارشی می باشند که در نهایت زیبایی، سادگی را به ارمغان می آورند. این وسایل به راحتی با سبک های مدرن و معاصر همخوانی پیدا می کنند. چوب حسی از طبیعت را وارد فضا می کند و استفاده از استیل ضد زنگ روشن با سبک های مدرن یا صنعتی نوعی تطبیق و سازگاری در فضا ایجاد می نماید.

چوب در طراحی داخلی

دکوراسیون کاربردی به هیچ عنوان خسته کننده نیست. شلف های چوبی بسیار رایج هستند اما همانطور که در تصویر بالا میبینید آنها از نظر بصری بسیار خوشایند هستند. این شلف ها از نظر زیبایی بسیار غنی بوده و ظاهری چون چوب ماهون را به نمایش می گذارند. علاوه بر آن خطوط منظم و منحنی های ملایم گیره های این شلف ها علاوه بر کاربرد زیبا نیز به نظر می آیند و با هر نوع دکوراسیون داخلی تطبیق پیدا می کنند.

چوب به عنوان دیوارپوش

چوب نه تنها برای نمای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد بلکه در دکوراسیون داخلی نیز کاربرد دارد. چوب می تواند به زیبایی دیوار را پوشش دهد و تنها در سبک روستیک استفاده نمی شود. دیوارپوش چوبی جلوه ای بسیار زیبا و دوست داشتنی ایجاد می کند. به تصویر زیر نگاه کنید. دیوارهای سفید رنگ و کفپوش تیره در کنار باریکه های چوبی که به صورت افقی در کنار هم قرار گرفته اند بسیار زیبا به چشم می آیند.

چوب

چوب همان طور که در نمای ساختمان به کار می رود در فضای داخلی نیز قابل استفاده است. این عنصر طبیعی در عین سادگی گرما و زیبایی خاصی را به فضا منتقل می کند. یک طراح ماهر با خلاقیت و ایده پردازی می تواند دکوراسیونی بی نظیر با استفاده از چوب خلق کند. این متریال به وفور در طبیعت یافت می شود و قابل رنگ آمیزی است. به راحتی می توان آن را از درختان تهیه نمود و برای معماری و ساختمان سازی مورد استفاده قرار داد. در حال حاضر قیمت چوب طبیعی در مقایسه با چوب مصنوعی بالاتر است اما بافت و زیبایی که به تصویر می کشد قابل مقایسه با چوب مصنوعی نیست. هر چند امروزه تولید کنندگان چوب های مصنوعی را مشابه بافت و طرح چوب طبیعی تولید می کنند اما باز چوب طبیعی متفاوت است. اگر ایده ای در مورد استفاده از چوب در طراحی داخلی دارید می توانید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

مقالات مشابه با این مقاله:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 400 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.