رانیا هوم چرا فصل دوم پایان نامه مهم است؟ - رانیا هوم

در اين مقاله به بررسي اهميت فصل دوم پایان نامه و نقش آن در كيفيت انجام پايان نامه مي پردازيم. شايد سؤالي كه براي همه دانشجويان در پايان نامه ايجاد ميشه اينه كه فصل دوم چه فايده اي دارد.در حقيقت فصل دوم پايان نامه نقطه عطف يك پايان نامه با كيفيت است . اگر فصل دوم پایان نامه به خوبي انجام نشود نمي شود انتظار كاري با كيفيت داشته باشيم.

فصل دوم پایان نامه

ما نمیتونیم در مورد آینده صحبت بکنیم مگر اینکه از گذشته درس گرفته باشیم ، مثلا خیلی وقت ها توی زندگیمون توی کسب کارمون توی رابطمون اتفاقاتی میفته که ما اگر در گذشته درس نگرفته باشیم ، احتمالا به تکرار گذشته محکوم هستیم که دوباره اشتباهاتمون تکرار بشه ، پس ما باید از گذشته درس بگیریم برای اینکه در آینده موفق باشیم، توی پایان نامه هم همینجوره شما برای انجام یک پایان نامه قوی و با کیفیت باید اول بررسی کنید ببینید در گذشته نویسندگان قبلی چه کارهایی انجام دادند و بعد از اون ها درس بگیرید برای اینکه در آینده پیشرفت کنید و نوآوری های جدیدی رو ارائه بکنید ، پس ما نمیتونیم از گذشته درس نگیریم و از اون چشم پوشی کنیم چون در حقیقت اشتباهات ما تکرار میشه و این اصلا چیز خوبی نیست!

 

فصل دوم پایان‌نامه به‌مرور ادبیات و پیشینه تحقیق می‌پردازد، یعنی در این فصل شما ابتدا با توجه به ‌عنوان پایان‌نامه باید مقالات فارسی و انگلیسی را تهیه کنید و سپس تمام مقالات فارسی را خوانده و مقالات خارجی را ترجمه کرده و سپس از جمع‌بندی آن‌ها شروع به نوشتن مقدمه و تیترهای فصل دوم نموده و می‌بایست دقت کنید تمام مطالب و خطوط این فصل باید رفرنس داده شود و تمام جداول و نمودارهایی که آورده می‌شود باید با رفرنس باشد و هیچ مطلب بدون رفرنس معتبر برای اساتید موردقبول نیست.

كيفيت انجام پايان نامه

بعضی‌ها فکر می‌کنند باید در این فصل مطالب گذشته را کپی کنند درحالی‌که این‌طور نیست شما باید خلاصه‌ای از مطالبی که از مقالات داخلی و خارجی مطالعه کردید را بیاورید و رفرنس بیاورید و این به معنی آوردن متن کامل پژوهش‌های گذشته نیست و این اشتباهی است که دانشجوها را در ادامه کار دچار مشکل می‌کند. در فصل دوم هر جمله و هر جدول، شکل و نموداری  باید دارای رفرنس مشخص باشد و تمام رفرنس ها مشخص شود و در داخل منابع آورده شود.

مقالات مشابه با این مقاله:

فصل دوم پایان نامه باید به چه صورتی نوشته شود؟

کارهای عجیب دانشجویان در پایان نامه

رهایی از پایان نامه

۴ مورد از دیدگاه های اشتباه در پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 281 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 22 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.