رانیا هوم نورپردازی قسمت های مختلف خانه - رانیا هوم

در حال حاضر در دنیای مدرن کنونی افراد تمایل زیادی به زندگی در خانه های زیبا و دوست داشتنی پیدا کرده اند، فضایی که زیبایی خود را به بهترین شکل به نمایش بگذارد و حسی از آرامش را به آن ها منتقل کند. به همین دلیل دکوراسیون داخلی روز به روز با اهمیت تر شده و صاحب خانه ها از طراحان ماهر و ایده پرداز برای طراحی داخلی و چیدمان وسایل کمک می گیرند. نوع طراحی و انتخاب وسایل از یک طرف و نورپردازی از طرفی دیگر نقش اساسی در زیبایی یک خانه ایفا می کنند. هم اکنون در این بخش نحوه صحیح نورپردازی قسمت های مختلف خانه را ارائه می دهیم تا با نحوه اجرای آن ها آشنا شده و در صورت تمایل در خانه زیبای خود آن ها را به کار ببرید.

نورپردازی

نورپردازی اتاق نشیمن

پیشنهاد ما استفاده از نورپردازی عمومی، کاربردی و دکوراتیو برای اتاق نشیمن می باشد. استفاده از این سه روش نورپردازی می تواند فضایی دلچسب در اتاق نشیمن فراهم کند. در کنار استفاده از روشنایی عمومی با استفاده از لوستر، می توانید از لامپ دیواری نیز استفاده نمایید. به یاد داشته باشید استفاده از یک لوستر با روشنایی مناسب نکته بسیار مهمی در نورپردازی اتاق نشیمن می باشد. استفاده از لامپ دیواری می تواند در جهت نورپردازی کاربردی نیز نقش داشته و برای انجام اموری مانند مطالعه از آن استفاده کرد. استفاده از لامپ های هالوژن سقفی نیز می تواند ایده خوبی باشد. استفاده از این روش نورپردازی می تواند باعث ایجاد فضایی هنری در اتاق نشیمن شود. برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهتر است از لامپ های کم مصرف استفاده نمایید.

نورپردازی آشپزخانه

آشپزخانه به عنوان یکی از پر رفت و آمد ترین قسمت های خانه شناخته می شود. از این قسمت از خانه نه تنها برای آماده سازی و پخت و پز غذا، بلکه به عنوان مکانی برای هم نشینی خانواده و مهمانان نیز استفاده می شود. از این رو استفاده از نورپردازی مناسب نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. نورپردازی آشپزخانه باید به گونه ای باشد که تمام نیازها مانند پخت و پز، انجام امور روزانه، مطالعه و غیره را فراهم کند.

  • برای انتخاب وسیله روشنایی مناسب، یک پلان دستی از آشپزخانه طراحی کرده و قسمت هایی که بیش ترین میزان فعالیت و انجام امور در آن صورت می گیرد، مشخص نمایید. پس از انجام این کار می توانید نسبت به اجرای نورپردازی عمومی، کاربردی و دکوراتیو اقدام نمایید.
  • بهتر است در قسمت هایی که انجام کارها بیش تر صورت می گیرد، از لامپ های پر نوراستفاده نمایید.

در آشپزخانه هایی با ۱۰۰ مترمربع مساحت نیاز به استفاده از دو لامپ فلورسنت و برای مساحت های بالای ۲۵۰ مترمکعب، نیاز به استفاده لامپ بیش تری می باشد. برای ایجاد فضایی روشن تر می توانید لامپ را در ۱۸ سانتیمتری از گوشه کابینت نصب نمایید. تعبیه لامپ در زیر کابینت از ایجاد سایه در روی کانتر آشپزخانه جلوگیری به عمل آورد. استفاده از لامپ های فلورسنت در زیر کابینت می تواند باعث کاهش هزینه ها شود. استفاده از لامپ در بالای سینک ظرفشویی از دیگر نکاتی است که می توانید در نورپردازی آشپزخانه از آن استفاده نمایید. در صورتی که از روش نورپردازی عمومی استفاده کرده اید و با این حال از میزان نور ناراضی هستید، انتخاب لامپ های فلورسنت بهترین گزینه برای انتخاب می باشد. استفاده از این لامپ ها از ایجاد سایه جلوگیری کرده و باعث روشنایی بیش تر فضای آشپزخانه می شود.

اتاق خواب

اصولا اتاق خواب ها نیاز به نور زیادی ندارند و نور کم، باعث زیبایی و آرامش میشود; هر چقدر نور موجود در اتاق ملایم تر باشد بیشتر مورد پسند افراد خواهد بود ، لامپ ها کوچک و چراغ خواب های زیبا با نور ملایم می توانند بهترین گزینه ها برای اتاق خواب باشند. البته استفاده از نور مخفی، بالای تخت فضایی زیبا را ایجاد می کند.استفاده از نور مخفی بیشتر برای ایجاد فضای دکوراتیو استفاده می شود نه به عنوان روشنایی.

نورپردازی حمام

به احتمال زیاد، نورپردازی حمام آخرین قسمتی است که افراد بسیاری ترجیح می دهند برای طراحی آن هزینه کنند و ترجیح می دهند هزینه خود را برای خرید سینک روشویی، آینه، وان و دوش حمام مصرف نمایند. با این حال از آن جایی که از این مکان به عنوان فضایی برای ریلکس کردن استفاده می شود، باید به چگونگی نورپردازی آن توجه شود. به طور کلی می توان گفت لامپ های هالوژن برای نورپردازی حمام استاندارد می باشد. در کنار استفاده از لامپ های هالوژن می توان از لامپ های فلورسنت جدید نیز استفاده کرد.

نصب یک لامپ یا لوستر مناسب در بالای آینه از دیگر نکاتی است که می توانید در نورپردازی حمام مورد استفاده قرار دهید. نصب لامپ های دیواری در دو طرف آینه از ایده های مناسبی است که از ایجاد سایه بر روی صورت جلوگیری به عمل می آورد. برای آینه هایی که عرض کم تر از ۴۸ سانتی متر دارند، می توانید نسبت به نصب آینه در فاصله ۱۹۰ تا ۲۰۳.۲ سانتی متری از سطح زمین اقدام نمایید. در صورتی که از لامپ روکار برای نورپردازی حمام استفاده می کنید، بهتر است ولتاژ آن ها کم تر از ۴۰ وات باشد. انتخاب رنگ مناسب لامپ از دیگر نکات مهمی است که باید به یاد داشته باشید. استفاده از لامپ هایی با نور سفید خالص رنگ پوست را بهتر نشان می دهند. استفاده از وسایل روشنایی مناسب در قسمت هایی از حمام می تواند به نورپردازی کاربردی و دکوراتیو کمک کند. برای مثال این امکان وجود دارد که از وسایل روشنایی در بالای وان استفاده نمایید.

مقالات مشابه با این مقاله:

نورپردازی نمای داخلی

نورپردازی محوطه و حیاط

نورپردازی نمای ساختمان

نحوه چیدمان مبلمان و نورپردازی اتاق نشیمن

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 197 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها