رانیا هوم نحوه چاپ ژورنال های معتبر isi - رانیا هوم

ژورنال های دارای تأثیر بالا کمتر از ۱۰ درصد مقالات ارسالی را قبول می‌کنند ، اگرچه نسبت پذیرش برای بخش‌های ویژه یا موضوعات خاص معمولاً بیش از ۴۰ درصد است. توصیه‌ای که در اینجا ارائه می‌شود، جامع نیست، اما اجرایشان نیز دشوار نیست. این توصیه‌ها نیازمند توجه، برنامه‌ریزی و اجرای دقیق است؛ با این وجود، پیروی از این توصیه‌ها می‌تواند به دانشجویان دکترا و سایر دانشمندان کمک کند تا شانس انتشار مقاله خود را افزایش دهند. این امر برای داشتن یک حرفه‌ی آکادمیک پربار، هیجان انگیز و با ارزش، کلیدی است.

مقایسه قانون ضریب تأثیر / اعتبار

در طول سال‌ها ، بسیاری از سیستم‌های رتبه بندی برای مجلات حقوقی تکامل یافته‌اند ، که شامل روش‌ها و عوامل مختلفی از جمله فراوانی استناد ، برجستگی نویسنده و غیره است. اگر چه این رتبه بندی‌ها می‌تواند برای ایده گرفتن از اعتبار یا “ضریب تأثیر” یک مجله مفید باشد، آنها را باید با در نظر گرفتن سایر عواملی که ممکن است برای شما مهم باشند انتخاب کرد.  رتبه بندی مجلات اغلب موضوع مقاله‌ها و پست‌های وبلاگ است.  از طریق جستجو در پایگاه داده ، نظرات متخصصان این حوزه و غیره توجه زیادی به نحوه جمع آوری داده‌ها داشته باشید. در ادامه می توانید نسخه انگلیسی این مقاله را بخوانید.

https://guides.library.harvard.edu/c.php?g=309907&p=2070141

آدرس سایتی که در زیر آمده است نشریات حقوقی را بر اساس موضوع، کشور و عوامل دیگر فهرست میکند و به کاربران امکان میدهد تا مجلات را بر اساس ضریب تأثیر یا شاخص فوریت رتبه بندی کنند. (هر دو بر اساس استنادها کم و بیش محاسبه می شوند، به روش شناسی رتبه بندی مراجعه کنید)

Law Journal Submissions and Ranking The Washington & Lee Law School Library produces

      https://managementtools4.wlu.edu/LawJournals/

ISI Journal Citation Reports

مجلات را در طیف گسترده‌ای از رشته‌ها شامل حدود ۱۰۰ مجله حقوقی رتبه بندی می‌کند.  رتبه‌بندی براساس تعداد استنادها در هزاران مجله در علوم و علوم اجتماعی است.  از صفحه اولیه ، Social Science Edition را انتخاب کرده و گروهی از ژورنال‌ها را براساس دسته موضوعی (پیش فرض) مشاهده کنید.  در صفحه بعد ، قانون را انتخاب کنید و داده‌های مجله را با استفاده از ضریب تأثیر یا شاخص فوریت مشاهده کنید.

Most Cited Journals on HeinOnline

این ۱۰۰ لیست برتر براساس ویژگی استناد کننده HeinOnline به نام ScholarCheck ساخته شده است.  همچنین می توانید از ScholarCheck برای ایجاد معیار خود استفاده کنید.  آنها همچنین مجموعه ای از بیشترین استناد به مجلات حقوقی را دارند.

ExpressO Submissions Guide for 2015-2016  

این راهنما دارای ۱۰۰ بررسی برتر و ۱۰ قانون برتر در رشته های اصلی همراه با دستورالعمل ‌های ساده برای پیگیری ، توصیه‌های گام به گام و نکاتِ ارائه می باشد.

Eigenfactor

این سیستم نسبتا جدیدی است که مجلات را به عنوان پایگاه‌های اینترنتی گوگل رتبه‌بندی می‌کند . پوشش قانون جامع نیست، اما بررسی مجله‌ها در چارچوب علوم اجتماعی به طور کلی مفید است.

Google Scholar Metrics

Google Scholar معیارهای انتشار را در آوریل ۲۰۱۲ راه اندازی کرد. آنها شاخص h و متوسط ​​h پنج‌ساله را برای اهداف رتبه بندی ارائه می دهند. راهنمای بزرگی که توسط کتابخانه گلگر در دانشکده حقوق دانشگاه واشنگتن تهیه شده است, عوامل رتبه بندی معمول از جمله مقالات و نظرسنجی های مهم را توضیح می دهد.

قابلیت دسترسی به محتوا

آیا این ژورنال در مکانهایی موجود است که محققان محتوای آن را پیدا کنند و به محتوای آن را استناد کنند؟  برخی از ملاحظات عبارتند از:

آیا دسترسی آزاد است؟ وب سایت ژورنال را از نظر محتوا و خط مشی مجله بررسی کنید.  همچنین می توانید فهرست مجلات دسترسی آزاد را بررسی کنید ، اما پوشش قانون گسترده نیست.  آیا در پایگاه داده Journals and Law Review Combined (JLR) Westlaw وجود دارد؟ لیست عنوان‌ها را ببینید. در ادامه لیست ژورنال های jcr را برای شما قرار دادیم که با کلیک بر روی آن می توانید آن را دانلود کنید.

JCR_Full_Journal_list140619

همجنین می توانید با رفتن به آدرس زیر و سرچ مقاله ، مقالات معتبر را استخراج کنید.

https://mjl.clarivate.com/search-results

فهرستهای انتخاب شده مجلات حقوقی

علاوه بر وب سایت Law Review Submissions and Ranking  جان دویل ، چندین فهرست وجود دارد که میتوان با استفاده از آنها اطلاعات بیشتری درباره مجلات حقوقی را که در حال حاضر در حال چاپ هستند ،بدست آورد.

  • Directory of Law Reviews and Scholarly Legal Publications

(LexisNexis) قدیمی :

اولریش مجله‌های ادواری را در همه رشته‌ها ، در سراسر جهان توصیف می‌کند.  جامع ترین منبع برای یافتن انتشارات سریال‌های مرتبط با قانون،  شامل روزنامه‌ها ، مجلات ، و تجارت‌ها می‌باشد.  معمولاً توضیحات ، اطلاعات تماس ، ارقام مربوط به تیراژ ، خدمات چکیده و نمایه سازی و پیوند به سایتهای ناشران را ارائه می‌دهد.  برای یافتن ژورنال های مناسب از جستجوی پیشرفته استفاده کنید.  حداقل ممکن است بخواهید کشور نشریه را به ایالات متحده ، و نوع سریال را به دانشگاهی / علمی محدود کنید.

  • Directory for Successful Publishing in Legal Periodicals

شماره تماس: مرجع K 36.J69 1997x

کمی قدیمی است اما هنوز هم مفید است.  حدود ۵۰۰ مجله اصلی حقوق را پوشش می‌دهد.  تمرکز ویژه ژورنال بر روی شیوه‌های خاص دست‌نوشته‌ها و توصیف نسخه‌های خطی برگزیده است. میزان پذیرش ، جزئیات مربوط به روند بررسی ، و گاهی اوقات عوامل رد نسخه خطی را توضیح می‌دهد.

پرسش: پذیرش کدام مجله ﺁسان است؟

پرسش مفصل

 در حال حاضر در دوره کارشناسی ارشد هستم و قصد دارم سال ﺁینده در سال ۲۰۲۰ وارد دوره دکترا شوم. برای این کار، لازم است که یک مقاله بررسی شده از سوی داوران را به عنوان یک دستاورد تحقیقاتی ارائه کنم، بنابراین می‌خواهم یک نسخه خطی را به یک مجله ارسال کنم. برای کدام روزنامه باید هدف بگیرم؟ حوزه تحقیقاتی من مدیریت بازرگانی است. ممنون میشم راهنمایی کنید.

پاسخ

راهنمایی کردن برای هر ژورنالی بدون نگاه کردن به كل نسخه خطی دشوار است.  با این حال ، می‌توانم در مورد انتخاب ژورنال برای ارسال مقاله بصورت کلی راهنماییتان کنم. بهت توصیه میکنم که سعی نکنی ژورنالی رو انتخاب کنی که به راحتی شما را  قبول می‌کنند. معمولا، ژورنال‌هایی که تضمین کننده پذیرش هستند قابل اعتماد نیستند. تو باید خیلی مراقب باشی وقتی که یک ژورنال هدف برای مقاله خود انتخاب کنید چون سرنوشت مقاله‌تان تا حد زیادی به این امر بستگی دارد. وقتی شما ارزیابی می‌کنید که یک ژورنال خوب مهمترین چیزی است که باید برای مقاله خود بررسی کنید ، این حقانیت ژورنال است.  برای جلوگیری از انتشار در مجلات با کیفیت ضعیف یا افتادن در دام ژورنال‌های نامعتبر ، دریابید که این ژورنال برای رشته شما معتبر محسوب می‌شود یا خیر.  اگر هست ، پس این نشانه ژورنالی است که دارای استانداردهای چاپی بالایی است. علاوه بر این، همیشه وب سایت ژورنال را با دقت بررسی کنید. مثلا اینکه این نشریه در مدت زمان بسیار کوتاهی تضمین شود، فاقد جزئیات تماسها باشد، عدم ذکر جزئیات در مورد هزینه نشر، و غیره… شما باید به عمق جزئیات بروید و اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه ارائه‌ی مقاله‌ی خود پیدا کنید. چند نکته مهم دیگر که باید بررسی کنید این است که آیا محدوده  ژورنال با موضوع مقاله شما مطابقت دارد یاخیر، آیا یک نسخه آنلاین از انتشارات خود را منتشر می‌کند یا خیر ، و آیا دسترسی به آن آزاد است یا پولی است.  شناخت صحیح از این موارد به شما کمک می‌کند مخاطبان و مجلات را در مجله ارزیابی کنید و سپس می‌توانید تصمیم آگاهانه بگیرید.

منابع

  • Sun, H., & Linton, J. D. (2014). Structuring papers for success: Making your paper more like a high impact publication than a desk reject, Technovation.
  • Craig, J. B. (2010). Desk rejection: How to avoid being hit by a returning boomerang, Family Business Review.
  • Hierons, R. M. (2016). The dreaded desk reject, Software Testing, Verification and Reliability.
  • Borja, A (2014): 11 steps to structuring a science paper editors will take seriously, Elsevier Connect
  • Knight, L. V., & Steinbach, T. A. (2008). Selecting an appropriate publication outlet: a comprehensive model of journal selection criteria for researchers in a broad range of academic disciplines, International Journal of Doctoral Studies.
  • Tewin, K. (2015). How to Better Proofread An Article in 6 Simple Steps,
  • Day, R, & Gastel, B: How to write and publish a scientific paper. Cambridge University Press (2012)
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 204 views بار دسته بندی : اعتبار مقالات isi تاريخ : 12 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها