رانیا هوم نحوه چاپ مقاله در ژورنال های isi - رانیا هوم

مجلات isi یکی از معتبرترین و پرمخاطب ترین ژورنال ها برای قوی نمودن رزومه، دکترا و مهاجرت تحصیلی است و  که اغلب نویسندگان تمایل به چاپ مقاله در این نوع از ژورنال ها دارند.  برای چاپ مقاله در این ژورنال ها، مقاله باید بار علمی بسیار بالایی داشته باشد و همچنین با کیفیت بسیار بالایی ویرایش و ترجمه شده باشد. در این بخش نحوه چاپ مقاله در ژورنال های isi را به صورت کامل برای شما شرح داده شده است. مجلات ISI با توجه به اعتبار بسیار بالایی که دارند داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و مقاله باید دارای اعتبار و کیفیت بسیار بالایی باشد تا قابل چاپ در این نوع از ژورنال ها باشد. هر مقاله ای را نمی توان در این ژورنال ها چاپ نمود. برای چاپ و سابمیت مقاله عجله نکنید و سعی کنید ابتدا مقاله را کاملا آماده کنید و ویرایشات لازم را انجام دهید مقاله چنانچه کیفیت بالایی نداشته باشد بعد از سابمیت به ژورنال یقینا ریجکت خواهد شد بنابراین بهتر است ابتدا از کیفیت مقاله اطمینان حاصل فرمایید و سپس سابمیت انجام دهید. مراحل زیر برای آماده سازی مقاله برای سابمیت به ژورنال کاملا ضروری می‌باشد. اگر برای نگارش مقاله وقت کافی اختصاص ندهید بعد برای پذیرش مقاله دچار مشکل می شوید و مقاله آماده ای هم که نتواند پذیرش بگیرد هیچ فایده ای ندارد.

۱-ویرایش مقاله

داوران هر ژورنالی، معیارهای خاصی برای پذیرش مقاله دارند تا حد امکان سعی کنید مقاله را به نحوی ویرایش نمایید که آمادگی سابمیت به ژورنال را داشته باشد. شما بایستی مقاله نوشته شده را چندین و چندین بار در مکان‌ها و زمان‌های مختلف بازخوانی کنید. این بازخوانی‌ها می‌تواند بسیاری از ایرادات مقاله نوشته شده را مشخص سازد. اقدام بعدی درخواست از یک همکار یا محقق دیگر، برای مطالعه مقاله شما و مشخص کردن ایرادات وارد شده است. مقاله ابتدا باید به صورت فارسی واضح و بدون اشکال نوشته شده باشد که بتوان به راحتی آن را ترجمه نمود.

چاپ مقاله در ژورنال های isi

۲-بررسی هدف و محدوده ژورنال

در رابطه با مجلات مطالعه کامل انجام دهید مقاله باید کاملا منطبق با حوزه موضوعی و تخصصی مجله باشد و از طرفی سطح کیفی مقاله و ژورنال نیز متناسب باشد. اگر در مورد ژورنال مطالعه دقیق انجام ندهید مقاله به محض سابمیت توسط سردبیر ریجکت خواهد شد و به بخش داوری نخواهد رسید. مطالعه در مورد ژورنال قبل از سابمیت کاملا ضروری می‌باشد. آن ژورنال چه هدفی را دنبال می کند و چه مقالاتی را مورد پذیرش قرار می دهد.

۳-ترجمه فارسی به انگلیسی

مقاله ای که قرار است در یک ژورنال isi سابمیت شود باید با کیفیت کاملا تخصصی و تضمینی ترجمه شود. بهتر است مقاله را به مترجمی واگذار نمایید که در حوزه تخصصی مقاله سواد علمی داشته باشد و بتواند ترجمه را با کیفیت طلایی و بسیار بالا انجام دهد. کیفیت ترجمه از دیدگاه داوران ژورنالها بسیار موضوع مهمی می‌باشد زیرا داوران باتوجه به اینکه زبان مادریشان انگلیسی می‌باشد قدرت تشخیص بالایی دارند و کیفیت ترجمه را به مراتب بیشتر درک می‌کنند.  هر مترجمی نمی تواند مقاله تخصصی isi را ترجمه کند.

۴-درآوردن مقاله طبق فرمت‌ ژورنال

هر یک از ژورنال ها فرمت مشخص خاص خود را دارند که باید مقاله قبل از سابمیت به ژورنال تبدیل به فرمتی شود که از طرف ژورنال مشخص شده است. فرمت مجلات را می‌توانید با مراجعه به سایت ژورنال به دست آورید. تبدیل فرمت ژورنال و ویرایش آن با کیفیت بالا میزان تاثیر مقاله را چندین برابر بالاتر می‌برد.

بعد از اتمام مراحل فوق باید مقاله را به ژورنالی که انتخاب کرده اید سابمیت نمایید. سابمیت مقاله به ژورنال فقط باید از طریق راه هایی که خود ژورنال مشخص کرده است انجام شود.

چاپ مقاله در ژورنال های isi

نکات کلیدی جهت چاپ مقاله isi:

۱-با انتخاب عنوان و چکیده مناسب، مقاله را برای نگاه اول جذاب کنید.
چکیده و عنوان تحقیق از جهت این که اولین مطالب مشاهده شده از مقاله شما خواهد بود، اهمیت زیادی پیدا می‌کند. نکات زیر را در رابطه با آنها و در نحوه چاپ مقاله isi رعایت کنید:
عنوان: عنوان باید به گونه‌ای انتخاب شود که زمینه اصلی تحقیق را به طور واضح مشخص سازد.
چکیده: بایستی به دقت نگارش شود و هدف تحقیق را مشخص سازد. بایستی به طور خلاصه به مشکل اصلی، یافته‌های اصلی و روش تحقیق اشاره کند. حتما به میزان کلمات مشخص شده برای آن دقت کنید(محدودیت در کلمات دارد)

۲-یک ویرایش اساسی و حرفه‌ای برای کل نوشته خود اعم از چکیده و منابع اعمال کنید.
کلیدی‌ترین ویژگی یک نوشته علمی با کیفیت، وضوح و شفافیت آن است و توصیه می‌شود قبل از ارسال مقاله، این مطلب را به طور کامل در تمام بخش‌های تحقیق مورد ارزیابی قرار دهید. اولین نکته‌ای که توسط ویراستار مقاله ارزیابی می‌شود، شفافیت نوشته است.

۳-یک نامه حمایتی مناسب برای نوشته خود تنظیم کنید.

هرگز نقش نامه حمایتی را برای گرفتن پذیرش از یک مجله مناسب دست کم نگیرید و برای نگارش آن زمان و دقت زیادی به خرج دهید. برخی از افراد غیر حرفه‌ای در نوشتن مقاله، برای تنظیم نامه پوششی، چکیده مقاله را در آن کپی می‌کنند که بسیار اشتباه است. یک نامه پوششی خوب بایستی: اولاً موضوع کلی تحقیق را مشخص سازد، ثانیاً به نوآوری تحقیقات اشاره کند و ثالثاً ارتباط مقاله را با اهداف مجله هدف مشخص سازد. مقاله ما باید کاملا در راستای اهداف ژورنال باشد.

چاپ مقاله در ژورنال های isi

معرفی معتبرترین سایت ها برای چاپ مقاله  isi

اگر به دنبال چاپ مقاله isi هستید ابتدا باید اعتبار مجلات و ژورنال های مرتبط را بدانید در این بخش معتبرترین سایت های بین المللی برای چاپ مقالات و اعتبار آن ها را به شما عزیزان معرفی می کنیم تا بتوانید بدون هیچ مشکلی اعتبار مجله را تشخیص دهید.

اعتبار سنجی مجلات معتبر

بهترین راه اعتبارسنجی مجلات  و کسب اطمینان از اعتبار آن ها سایت رسمی آنها است. لیست مجلات دارای اعتبار هر مجله در سایت رسمی آن قابل دسترسی می‌باشد. با مراجعه به آدرس هر سایت می‌توانید با وارد نمودن عنوان وکد issn یا doi مجلات از اعتبار آنها اطمینان حاصل فرمایید. همچنین این نکته را مد نظر داشته باشید که لیست مجلات هر سال به روز رسانی می‌شوند و باید همیشه لیست جدید و به روز را در اختیار داشته باشید. ما یرای اینکه بدانیم کدام مقاله معتبر است ، لازم نیست که حتما برویم و لیست سیاه را چک بکنیم! دو تا سایت معتبر است که در پایین برای شما آورده شده است و اگر شما داخل این سایت ها سرچ بکنید و داخل این سایت ها نباشید یعنی فیک است و جزء لیست سیاه است. مقالاتی که جزء لیست سیاه است ارزش چاپ کردن مقاله ندارند و اگر شما در این ژورنال ها مقاله چاپ بکنید جزء نویسندگان فیک قرار می گیرید اعتبار سنجی مجلات موسسه تامسون رویترز (isi) با مراجعه به آدرس سایت زیر می‌باشد که می‌توانید با وارد کردن عنوان و یا issn مجلات مورد نظرتان از معتبر بودن آن اطمینان حاصل فرمایید.

https://mjl.clarivate.com/home#journal_lists

شناسایی معتبرترین ژورنال های لیست jcr در سایت زیر :

https://www.scimagojr.com/journalrank.php

 

پایگاه‌های اطلاعاتی در حقیقت، موسساتی هستند که به چاپ و انتشار محتوای علمی می‌پردازند و مجلات مختلف را نمایه و رتبه‌بندی می‌کنند. بسیاری از دانشجویان تفاوت مؤسسه انتشار مقاله و ژورنال را نمی دانند. با ورود به پایگاه‌های علمی به مقالات مختلف مجلات معتبر دنیا دسترسی پیدا خواهید کرد.یعنی شما اول باید بدانید که کدام پایگاه‌های علمی معتبر هستند تا بتوانید مقالاتی را که در این پایگاه ها چاپ می شوند، مطالعه کنید. در ادامه معروف ترین پایگاه‌های علمی دنیا را به شما معرفی می کند و اگر مقاله ای در این پایگاه ها بود یعنی آن مقاله دارای اعتبار بالایی است.

چاپ مقاله در ژورنال های isi

۱-معرفی معروف ترین پایگاه‌های علمی دنیا

پایگاه‌های علمی معروف دنیا به دو دسته عمومی و تخصصی بدل می‌شوند:

عمومی معمولا برای تمام رشته ها صادق هستند، یعنی اگر مقاله ای در رشته تخصصی شما در این پایگاه ها چاپ شده بود یعنی دارای اعتبار بالایی است. اگر در قسمت ژورنال این سایت هایی که در این جا درج شده بروید می توانید به ژورنال ها و  مقالات آن ها دسترسی پیدا کنید.

چاپ مقاله در ژورنال های isi

پایگاه‌های علمی عمومی

۱-ساینس دایرکت

انتشارات الزویر (Elsevier) در دنیا شهرت زیادی دارد. برای دسترسی تعدادی از کتب منتشرشده از سوی این مرکز می‌توانید به پایگاه ساینس‌دایرکت یا ساینس دیرِکت مراجعه کنید. در پایگاه ساینس‌دایرکت علاوه بر کتب انتشارات الزویر، امکان دسترسی به مقالات انگلیسی بالغ بر ۲هزار نشریه معتبر هم میسر است. از آنجا که پایگاه نام‌برده پایگاهی عمومی است در آن می‌توانید به نشریات و محتوایی در حوزه‌های مختلف و رشته‌های گوناگون دسترسی داشته باشید. رشته تخصصی خود را در قسمت سرچ مقالات تایپ کنید تا مقالات و ژورنال های آن حوزه را به شما معرفی کند.

۲-کتابخانه آنلاین وایلی

انتشارات وایلی هم از معروف‌ترین‌های حوزه نشر در دنیاست. دسترسی به نشریه‌ها و کتاب‌های این انتشارات در زمینه‌های علمی مختلف مانند زیست‌شناسی، علوم رایانه، علوم انسانی، اقتصاد وغیره  میسر است. دسترسی به کتابخانه آنلاین وایلی می‌تواند انبوهی از محتوای ارزشمند در رشته‌های گوناگون را در اختیار مخاطبان خود قرار بدهد. بقیه پایگاه ها را هم که در بالا معرفی کردیم به همین صورت از معتبرترین پایگاه های داده برای ژورنال های معتبر هستند. در ادامه پایگاه های علمی تخصصی را به شما معرفی می کنم.

پایگاه‌های علمی تخصصی:

خواندن و چاپ مقالات

حالا به سراغ پایگاه‌های تخصصی می‌رویم تا ببینیم که هر یک چه رشته‌ها و زمینه‌هایی را پوشش می‌دهند:

امرالد

امرالد هم انتشاراتی معروف است و در زمینه‌های تخصصی اقتصاد، تجارت، مدیریت و گردشگری کتاب‌ها و نشریات ارزشمندی را ارائه می‌کند.

پاب‌مد

یکی دیگر از پایگاه‌های تخصصی که در زمینه علوم پزشکی فعالیت می‌کند، پاب‌مد است. باوجود پاب‌مد دسترسی به محتوای مجلات فعال در حوزه پزشکی بسیار ساده و آسان میشود.

اریک

اریک پایگاه مرکز اطلاعات منابع آموزشی آمریکاست و وزارت آموزش و پرورش ایالت متحده روی آن کنترل دارد. در این پایگاه تخصصی هم مقالاتی در زمینه‌های دانش‌‌شناسی، روان‌شناسی، علوم‌تربیتی، آموزش‌وپرورش و مباحث این‌چنینی وجود دارد.

آی‌ترایپل‌ای.اکسپلور

پایگاه IEEE بسیار معروف و معتبر است و امکان دسترسی به کتاب‌ها و مقالات در حوزه علوم رایانه و فنی-مهندسی را فراهم می‌کند.

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه مقاله آی اس آی (isi) معتبر بنویسیم؟

چگونه مقاله معتبر بنویسیم؟

نکات ضروری برای چاپ مقالات ISI در ژورنال های معتبر

چاپ تضمینی مقاله ISI

نحوه نوشتن مقاله isi

چاپ مقاله isi برای جلسه دفاع دکترا

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 265 views بار دسته بندی : اعتبار مقالات isi تاريخ : 15 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها