رانیا هوم مهم ترین نکات در خرید آپارتمان - رانیا هوم

برای خرید آپارتمان باید به یک سری مسائل مهم دقت کنید. اگر در خرید آپارتمان دقت نکنید، پول خود را هدر داده اید. خرید آپارتمان و ملک همیشه یک سرمایه گذاری برای شما خواهد بود. اما یک نفر با یک خرید یک آپارتمان خوب و در نظر گرفتن نکات در خرید آپارتمان سود بسیار زیادی می کند. از سوی دیگر یک نفر دیگر بدون توجه به نکات مهم، یک آپارتمانی می خرد که پس از مدتی باید با سود پایین یا با ضرر آن خانه را بفروشد. پس اگر شما  بدانید برای خرید آپارتمان به چه مسائلی دقت کنید، می توانید یک زندگی راحت  و یک سرمایه گذاری خوب برای آینده خود داشته باشید.

مهم ترین نکات در خرید آپارتمان 

در این مقاله به مهم ترین نکات برای خرید آپارتمان می پردازیم. پس اگر در حال بازدید آپارتمان برای خرید هستید، حتما این مسائل را در نظر بگیرید. اگر این نکات را رعایت کنید می توانید انتخاب درست  و هوشمندانه ای کنید و بعد از خرید خود پشیمان نشوید. تمامی نکاتی را که خدمتتان عرض می کنم می تواند برای شما بوجود نیاید ولی در اغلب آماری که ما گرفتیم، افراد و ساکنینی که خریدهای اشتباهی کردند را بررسی کردیم.

مهم ترین نکات در خرید آپارتمان

به کوچه و محله آپارتمان، دقت کنید

قبل از اینکه آپارتمان را بازدید کنید، نشانی دقیق آپارتمان را بگیرید و در مورد آن خیابان و محله تحقیق کنید. بعضی خیابان ها و کوچه ها مناسب نیستند. حتی بسیاری از خیابان ها در کنار یکدیگر هستند ولی ارزش آپارتمان در یکی از آن ها بسیار زیاد و در دیگری اصلا نامناسب است. پس خواه و ناخواه نوع خیابان و حتی کوچه در ارزش ملک تأثیر گذار است. کوچه چگونه بر ارزش آپارتمان شما تأثیر می گذارد؟

مهم ترین نکات در خرید آپارتمان

اگر عرض کوچه شما کوچک باشد، این یک مشکل برای آپارتمان خواهد بود. حتی اگر به دنبال خرید ملک و خانه هم هستید، عرض کم یک مشکل بزرگ تر است. اگر ملکی را در خیابان باریکی خریداری کنید، غیر از عبور و مرور، تعداد طبقه کمتری برای ساخت به شما داده می شود و این ضرر بزرگی است. همچنین اگر مهمان داشته باشید برای جای پارک به مشکل می خورند مهمانان شما. اگر بیش از یک ماشین داشته باشید، برای جای پارک ماشین دوم خود با مشکل اساسی روبرو می شوید.

شما در نظر بگیرید برای همچین کوچه ای، چگونه می خواهید اسباب‌کشی انجام دهید. نکته مهم دیگر، تعداد آپارتمان های ساخته شده در کوچه است و هر چقدر تعداد آپارتمان ها در یک کوچه بیشتر باشد، رفت و آمد آن کوچه بیشتر است. اگر در کوچه مدنظر شما برای خرید آپارتمان، مدرسه یا ساختمانی اداری و غیره وجود داشته باشد،  احتمالا باید انتظار سر و صدای زیادی از آن کوچه داشته باشید.

اگر در کوچه شما رستورانی قرار دارد، با خودروهایی مواجه  می شوید که جلو درب ورودی آپارتمان شما پارک خواهند کرد و برای ورود و  خروج از خانه خود با مشکل مواجه می شوید.  بنابراین  به کوچه و خیابان دقت کنید.

اگر به دنیال یک خرید خوب هستید به شما پیشنهاد می کنم، به دفعات و در زمان‌های مختلف  از ملک خود بازدید کنید. بعد از این مرحله بیرون، وارد ساختمان می شویم.

اهمیت دکوراسیون داخلی آپارتمان در خرید

یکی از مهم ترین مسائل برای خرید آپارتمان، دقت به مسائل دکوراسیون داخلی است. یک آپارتمان خوب باید نور مناسب داشته باشد. باید دقت کنید، آپارتمان، از چه جهت هایی نور میگیرد. به طور مثال آپارتمان شما شمالی است یا جنوبی؟ کیفیت و زیبایی دکوراسیون منزل اعم از استفاده از متریال های مرغوب تأثیر بالایی در ارزش ملک شما دارد. امروزه با افزایش هزینه های نازک کاری با داشتن دکوراسیون داخلی خوب می توانید پیشرفت های مناسبی در خرید آپارتمان خوب داشته باشید. به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال خرید آپارتمانی هستید که قصد دارید خودتان ساکن شوید، به دکوراسیون توجه زیادی داشته باشید. یکی دیگر از موارد مهم در دکوراسیون داخلی توجه به جنس و زیبایی درهای کابینت آشپزخانه است.

اگر به دنبال خرید آپارتمان های کوچک هستید، حتما مقالات مربوط به دکوراسیون داخلی و همچنین چیدمان داخلی آپارتمان های کوچک را به طور کامل مطالعه کنید. ما هم در دکوراسیون داخلی  و هم در چیدمان داخلی نکاتی را برای این آپارتمان ها آوردیم که به راحتی می توانید آپارتمان خود را بزرگ تر از اندازه واقعی خود نشان دهید. این بزرگ نشان دادن خانه یک امتیاز بزرگی است. ما همیشه نمی توانیم برای یک خانه یا آپارتمان همه مسائل را در نظر بگیریم. اگر خانه شما کوچک است ولی بقیه مسائل آن مناسب است؛ حتما چاره ای برای آن وجود دارد.

اهمیت پلان و طراحی معماری ساختمان

شاید بتوان گفت که پلان و نوع معماری  ساختمان و حتی نمای آپارتمان، باید از مهم ترین فاکتورهای خرید شما باشد. به علت اینکه اگر حتی ملک شما در محله یا کوچه مناسب هم قرار داشته باشد ولی پلان خوبی نداشته باشد، دیگر امکان تغییر پلان امکان پذیر نیست. در نهایت بتوانید یک تغییر دکوراسیون داخلی یا بازسازی انجام دهید که اگر پلان نامناسب باشد دست معمار هم تقریبا بسته است. به طور مثال اگر راه پله ساختمان شما در مکان مناسبی از آپارتمان قرار نداشته باشد این به راحتی قابل چشم پوشی نیست. همچنین دقت کنید اگر آپارتمان شما در طبقه دوم به بالا قرار داشته باشد، باید حتما آسانسور داشته باشد و این معضل بسیار بزرگی است.

 

 البته این مشکل عدم وجود  آسانسور در حال حاضر با وجود آسانسورهای بدون نیاز به نبشی کشی و چاله آسانسور حل شده است و جهت سفارش این آسانسورها می توانید با شماره تلفن مهندس حمصیان؛ ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ تماس حاصل فرمایید.

اهمیت دسترسی آپارتمان  به مراکز خرید و حمل و نقل عمومی

طبق آمار گرفته شده ، دسترسی راحت برای خرید و همچنین وجود حمل و نقل عمومی مناسب یکی از موارد مهم برای ساکنین و به ویژه خانم ها بوده است. خرید روزانه افراد اغلب توسط سوپرمارکت های شهر، سبزی فروشی و مراکز خرید دیگر تأمین می شود. پس به وجود این مغازه های ضروری نزدیک به آپارتمان خود دقت کنید.

تعداد واحد ها در هر طبقه

هر چقدر تعداد واحد ها در یک طبقه بیشتر باشد، آن آپارتمان نامناسب تر است. حداکثر تعداد دو واحد در هر طبقه مناسب است. سر صدا و میزان رفت و آمد در آپارتمان ها با تعداد بیشتر از دو واحد در هر طبقه زیاد است. همچنین دستگاه راه پله و عرض مناسب برای رفت و آمد و داشتن مهمان بیشتر می شود.

مهم ترین نکات در خرید آپارتمان

اهمیت عایق صوتی و حرارتی بودن دیوارها  

یکی از مواردی که اغلب افراد به آن دقت نمی کنند، اهمیت عایق صوتی و حرارتی بودن دیوارها  بر ارزش آپارتمان است. اگر آپارتمان شما عایق صوتی نباشد، سر و صدای واحدهای کناری و همچنین کوچه و خیابان به راحتی وارد خانه شما می شود. مورد دیگر برای عایق ها، داشتن عایق حرارتی برای دیوارهای خارجی یا پیرامونی است. عایق حرارتی منجر می شود که حرارت کمی در زمستان از آپارتمان شما به خارج منتقل شود. همچنین در تابستان، سرما زیادی به بیرون ساختمان منتقل می شود. پس برای داشتن این عامل مهم و صرفه جویی در مصرف انرژی، نقشه دیوارهای ساختمان را بررسی کنید. در نقشه دیوارهای ساختمان جزئیات مصالح دیوار قید شده است.

مقالات مشابه با این مقاله:

عوامل دیگری از جمله دقت در جدا بودن کنتورهای آب، برق و گاز  نیز اهمیت بالایی در خرید آپارتمان دارد. پس در خرید آپارتمان بسیار دقت کنید و هوشمندانه خرید کنید. جهت مشاوره با کارشناسان ما برای خرید و تغییر دکوراسیون داخلی در تماس باشید (دوستان شهر اصفهان با شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ تماس حاصل فرمایید).

مقالات مشابه با این مقاله:

تی وی روم چیست؟ / TV ROOM

انواع سبک های دکوراسیون داخلی

اهمیت تغییر دکوراسیون داخلی

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 461 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها