رانیا هوم مقابله با شیوع ویروس کرونا در کارگاه های ساختمانی - رانیا هوم

شیوع ویروس کرونا در روز‌های اخیر بخش زیادی از اقتصاد دنیا را درگیر خود کرده و تبعات اقتصادی آن شاید تا ماه‌ها بعد گریبان گیر بنگاه‌های مختلف اقتصادی باشد. یکی از مهم‌ترین این بخش‌ها ساخت‌وساز مسکن است. در پی شیوع این ویروس اغلب کارگاه های ساختمانی تعطیل شده اند. این تعطیلی گرچه برای حفظ سلامت و بهداشت محیطی جامعه ضروری و اجتناب ناپذیر است، اما تأثیرات منفی آن بر اقتصاد جامعه ابعاد گسترده ای دارد.

ویروس کرونا

ویروس کرونا همان‌طور که در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی تأثیرات جدی گذاشته، حوزه مسکن را نیز از این تأثیر بی‌نصیب نگذاشته و بر روند کار تأثیرات جدی داشته است. یکی دیگر از تاثیرات شیوع کرونا تعطیلی کارگاه ها و کارخانه تولید مصالح ساختمانی است که به نوبه خود منجر به تعطیلی کار ساخت و ساز می شود از این رو باید با رعایت قوانین و الزامات منتشر شذه و با حفظ دستورات بهداشتی و سلامت کارکنان ، کارگاه های عمرانی نیز فعالیت خود را آغاز کنند.

عمران

سازمان برنامه و بودجه طی نامه‌ای به شورای هماهنگی تشکل‌های مهندسی، صنفی و حرفه‌ای کشور، دستورالعمل مقابله با شیوع بیماری کرونا در کارگاه های پروژه های عمرانی را ابلاغ کرد. امور نظامی فنی اجرایی، مشاورین و پیمانکاران معاونت فنی، امورز زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور،‌ با استفاده از نظر کارشناسان برجسته مبادرت به تهیه این ضابطه کرده و آن را برای استفاده به جامعه مهندسی کشور عرضه نموده است.

 دانلود دستور العمل مقابله با شیوع بیماری کرونا در کارگاه های ساختمانی

این دستورالعمل برای تمام فعالیت های عمرانی می باشد. مسئولیت اجرای آن بر عهده همه عوامل پروژه های عمرانی به ویژه سرپرستان کارگاه های شرکت های پیمانکاری می باشد. مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل بر عهده دستگاه های نظارت شرکت های مهندسین مشاور به ویژه کارشناسان یا ناظرین HSE می باشد. صحت انجام مراحل و فعالیت های کنترل و مراقبت محیطی بر عهده سرپرستان کارگاه بوده و به جهت شرایط ویژه و خطر شیوع بیماری کرونا ویروس جدید تمام مراحل ارائه شده در این راهنما تا رفع بحران و استقرار شرایط عادی برای همه پیمانکاران و دستگاه های نظارت شرکت های مشاور لازم الاجرا میباشد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، انجمن مهندسان عمران شهر تهران و واحد بازرسی کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران نیز ، راهنمای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی را منتشر کردند

 دانلود راهنمای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کارگاه‌های ساختمانی

همانطور که می دانید تاکنون برای ویروس هیچ واکسن یا درمان موثری پیشنهاد نشده است؛ از این‌رو انجام اقدامات پیشگیرانه، مهم‌ترین اصل برای جلوگیری از ابتلا به کروناویروس است و سرپرستان کارگاه های شرکت های پیمانکاری باید این اقدامات را در کارگاه خود مدیریت کنند.

مقالات مشابه با این مقاله:

شیوه تأثیرگذاری ویروس کرونا بر پروژه های عمرانی

حل مشکلات پروژه‌های عمرانی با مهندسان مدیریت ساخت عمران

مشکلات عدم برنامه ریزی مناسب و عواقب کوتاه مدت و بلند مدت آن در پروژه های عمرانی

نقش مدل‌سازی اطلاعات ساختمان(-BIM بیم) در کاهش ایجاد تعارضات و تأخیرات پروژه‌های عمرانی

نوشته شده توسط سعید سلحشور

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 541 views بار دسته بندی : پروژه ها و سازه های مهندسی تاريخ : 26 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.