رانیا هوم مشاوره و انجام تولید محتوا - رانیا هوم

همانطور که می دانید با تغییر وضعیت اشتغال و پیش رفتن اکثر کسب و کارها به روش های نوین، دیگر نمی توان با روش های سنتی موفقیت های زیادی کسب نمود. همانطور که هر کسب و کاری به سرمایه اولیه، نیرو کار مجرب، یا لوازم و ادوات کافی دارد؛ تولید محتوا بخشی مهمی از پیشرفت در هر کسب و کاری است. استفاده از علم های نوین در جهت پیشرفت کسب و کار یکی از ترفندهایی است که در سال های اخیر در کشور ما و شهرهای بزرگ به یک الزام تبدیل شده است. اهمیت تولید محتوا در کنار تبلیغات ، در شبکه های اجتماعی و سایت ، از آنجایی مشخص می شود؛ که کاربران بیشترین وقت خود را در محتوای وب سایت و شبکه های اجتماعی صرف کنند. آمارهای جهانی به ویژه کشور ما نشان می دهد افراد بیشتر زمان خود را در زندگی صرف شبکه های اجتماعی و گردش در سایت های گوگل برای جستجو محصول و خدمات خود می کنند و اگر شما در کسب و کار خود از روش های تولید محتوا و تبلیغات دیجیتال استفاده نکنید در حقیقت اکثر مشتری های خود را به طور کلی از دست داده اید. مروزه نمی توانیم هیچ کسب و کاری را بیابیم که به تولید محتوا احتیاج نداشته باشد. اگر کسب و کار شما منحصرا در یک شهر خاص وجود داشته باشد؛ و تولید مطالب مختلف در زمینه های گوناگون را کنار بگذارید و به همان روش های قدیمی تبلیغ کنید؛قطعا در شرایط حال حاضر و تورم اقتصادی دچار بحران خواهید شد. نمونه واضح این عدم تغییر در کار به شرکت نوکیا برمی گردد که در حالی که در سال های قبل بهترین و پرمصرف ترین گوشی محسوب میشد در حال حاضر هیچ اسمی از این شرکت بزرگ نیست. دلیل آن چیست؟ عدم تغییر ، مهم ترین و عمده ای ترین دلیل حذف شرکت هایی بزرگ مانند نوکیا بوده است. حالا آیا کسب و کار شما از شرکت های بزرگ دنیا بدتر نیست؟ اگر در این عصر تغییر نکنید قطعا شما فراموش خواهید شد. تولید محتوا به شما این اجازه را می دهد که در مورد کسب و کارتان تحقیق کنید ، پیشرفت کسب و کارها با تولید محتوا اتفاق می افتد. کسانی مانند ماهان تیموری و محمدپیام بهرام پور افرادی را استخدام می کنند که برای آن ها تولید محتوا می کنند و خودشان فقط ارائه می کنند ، در حقیقت یک ورودی میگیرند و یک خروجی می دهند به شما! بنابراین شما باید به دنبال کسانی که باشید که تولید محتوا می کنند

 

تولید محتوا یک سرمایه گذاری مقرون به صرفه است

تولید محتوا یک سرمایه گذاری با مبلغ پایین و دریافت سود بیشتر است. به تولید محتوا می توان ویژگی تبلیغ رایگان هم نسبت داد. به کمک تولید محتوا سئو شده هم در جهت تبلیغ و بازاریابی کسب و کار خود گام برخواهید داشت و همچنین به ارتقا و جذب کاربران بیشتری که به دنبال محصولات و منابع شما می گردند کمک خواهید کرد.

 انجام تولید محتوا

ضرورت تولید محتوا

آوینا کائوشیک در پاسخ سؤال محتوا چیست ؟ بیان می‌کند: «محتوا هر چیزی است که به زندگی خواننده ارزشی می‌افزاید. این ارزش‌ها با کمک کردن به مخاطب در انجام بهتر شغل خود، دقیق‌تر شدن آن‌ها، خندان، سرگرم کردن آن‌ها و آموزش فراهم می‌شود. برخی دیگر  محتوا را چنین تعریف می‌کنند: “محتوا ارائه اطلاعات با یک هدف خاص به مخاطبان از طریق یک کانال شبکه اجتماعی یا سایت و در یک فرم خاص استطبیعی است که بسیاری از ما که پس از راه‌اندازی کسب و کارمان به فکر تولید محتوا بیوفتیم و باز هم طبیعی است که به دنبال رتبه مناسب از موتورهای جستجوگر باشیم. اما همه اینها به یک منظور صورت می‌گیرد فروش بیشتر و به همین دلیل پیش از تولید محتوای بلاگ برای کسب رتبه و پس از آن کارهایی لازم است انجام شود.

۱-در ابتدا باید مطالب اولیه وبسایت شما کامل باشد، درباره ما، تماس با ما، قوانین و مقررات و توضیحات محصول صفحات اولیه‌ای هستند که اگر فکری به حالشان نکرده باشید مخاطب، از شما خرید نخواهد کرد.

۲- حال نوبت مطالب بلاگ است مطالب سئو محور که هدف اصلیشان دیده شدن در صفحات اولیه گوگل و جذب مخاطب از طریق کلیک بر روی آن‌ها است.

۳- از اول می‌خواستید مقالات تالیفی تولید کنید؟ می‌خواستید با مخاطب تعامل داشته باشید؟ الان وقت این کار است زیرا مخاطب وارد وبسایت شما شده است و باید از این طریق اعتماد او را جلب کنید.

۴- حال وقت تبلیغ است، تبلیغ محتوا و محصولاتتان! اکنون می‌توانید از روش‌های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، رپورتاژ و راه‌های بسیار دیگری برای معرفی و تبلیغ استفاده کنید.

و اما فاجعه کجا رخ می‌دهد؟

فاجعه زمانی است که شما قبل از تکمیل مراحل ۱ و ۲ و ۳ سراغ مرحله آخر یعنی تبلیغات بروید!

 انجام تولید محتوا

قسمت دوم: چگونه شروع کنیم

بیایید رو راست باشیم وقتی کلمه محتوا را می‌شنوید، مغزتان به چیزی جز نوشته و متن و طومار و کتاب و… فکر می‌کند؟ واقعا به گزارش فکر می‌کند؟ به پرسش‌نامه چطور؟ شاید باورپذیر نباشد ولی حقیقت دارد و محتوا قالب‌ها و فرمت‌های گوناگونی دارد همانطور که مثال زدم محتوا ممکن است یک گزارش باشد، ممکن است مسابقه فوتبال باشد، ممکن است موزیکی باشد که در حال گوش دادن به آن هستیم و از آن هم فراتر چیزی که به آن فکر می‌کنیم خود یک محتوا است. در این بخش با معرفی قالب‌های کلی محتوا  و قالبهایی که با آن میتوانید به تولید محتوای وب سایت خود بپردازید با ما همراه باشید.

محتوای متنی

درتحقیقات جهانی انجام شده در حوزه محتوا و البته پژوهش‌هایی که ما در فرامحتوا انجام دادیم همواره محتوای متنی توانسته بیشترین اعتماد مخاطب را جلب کند. به همین دلیل است که مقالات پژوهشی در قالب نوشته منتشر می‌شوند. یا در بین مجموعه‌هایی که هم کتاب و هم فیلم آن‌ها موجود است، کتابشان بیشتر جنبه یادگیری و فیلم بیشتر جنبه سرگرمی را بخود می‌گیرد و به طور کلی نوشته حس اعتماد در ما برمی‌انگیزد.

محتوای صوتی

صوت و انواع جلوه‌های صوتی در بازاریابی محتوا می‌تواند تأثیر مضاعفی نسبت به قالب متنی داشته باشد و به همین دلیل در سال‌های طلایی رادیو بسیاری از محتواهای صوتی ازجمله کمدی، درام، کنسرت­های موسیقی کلاسیک، اخبار و گزارش‌های برای میلیون‌ها آمریکایی پخش‌شده است(پادکست)

محتوای ویدئویی

اخیراً یکی از روندهای قابل‌توجه در رسانه‌های دیجیتال، تأکید بر تولید محتوای ویدئویی بوده است بسیاری در این زمینه معتقدند که تغییر رویه به استفاده از محتوای ویدئویی به دلیل تغییر عادات رسانه است و این مسئله که مردم کمتر به تمایل خواندن کلمات دارند در این تغییر رویه بی‌تأثیر نیست. اغلب مردم حوصله متن ندارند و خیلی ها فقط با ویدئو می توانند ارتباط برقرار کنند و برعکس آن هم است. امروزه مدیران بازاریابی محتوا به‌خوبی می‌دانند که با چارچوب‌های مشخص‌شده ، بهترین موضوع برای تولید محتواهای ویدئویی، تهیه فیلم‌های آموزشی و توضیحی، مصاحبه‌های مسئولان، فیلم‌های بدون تاریخ انقضا همچون تهیه غذا و غیره و ویدئوهای تبلیغاتی است.

محتوای تصویری

بازاریابی محتوا بصری امروزه یکی از پرطرفدارترین محتواهای بازاریابی دیجیتال است و استفاده روزافزون از رسانه‌های اجتماعی بصری مانند فیس‌بوک، توییتر، لینک دین، پینترنست، اینستاگرام و غیره  موجب شده تا صاحبان کسب و کار و بازاریابان دیجیتال آنلاین از این نوع محتوا استفاده فراوانی برای رسیدن به اهداف خود داشته باشند.. از عوامل موفقیت محتواهای تصویری، این است که این نوع محتوا توجه‌ها را به خود جلب می‌کند و فرآیند تولید آن ساده‌تر بوده و یکنواختی محتواهای متنی را نیز ندارد. آمارها نشان می‌دهد که محتوای بصری ۹۳ درصد ارتباطات انسانی را تشکیل داده است.

 انجام تولید محتوا

بهترین افراد برای تولید محتوا دانشجویان ارشد و دکترا پژوهشگر هستند. باید از علم آن ها در کنار علم تبلیغات استفاده نمود و اگر شرکتی بتواند هر دو را در کنار هم تکمیل کند بهترین بازاریابی و فروش را برای شما ایجاد می کند. مهندس حمصیان با سابقه چاپ مقالات متعدد و مشاوره و انجام پایان نامه های کاربردی و اجرایی در کنار شما عزیزان برای رشد کسب و کار شما می باشد. فقط باید دقیقا همان کارهایی که گفته می شود را اجرا کنید . راه های گفته شده باید دقیقا اجرایی شود تا یک شغل پیشرفت کند.

 مقالات مشابه با این مقاله:

نقش علم در تغییر زندگی

استفاده کاربردی از علم های دانشگاهی

اعتبار مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.