رانیا هوم فضاسازی حیاط خلوت - رانیا هوم

استفاده از رنگ های روشن

در هنگام طراحی حیاط خلوت بهتر است از رنگ های روشن استفاده نمایید. به این منظور بهتر است در فضای کلی از رنگ های خنثی و در کنار آن از رنگ های روشن، شاد و سرزنده استفاده نمایید. این کار باعث می شود فضا گرفته نشده و بزرگ تر از آن چه که هست نیز به چشم آید. بنابراین استفاده از طیف رنگی روشن را فراموش نکنید.

فضاسازی حیاط خلوت

استفاده از مبلمان رنگی

برای انتخاب مبلمان مناسب به فکر انتخاب انواع ساده ولی رنگی آن ها باشید. هم چنین بهتر است از رنگ های روشن نیز برای انجام این کار استفاده نمایید. پیشنهاد ما به شما استفاده از رنگ هایی است که در کنار یکدیگر کنتراست ایجاد می کنند. استفاده از المان های رنگی در کنار این مبل ها را فراموش نکنید. این کار بدون شک نمای زیبایی در فضا ایجاد خواهد کرد.

مبلمان رنگی

ساخت یک تاب

ساخت و استفاده از یک تاب زیبا در حیاط ایده کاربردی و مناسبی می باشد. حتی اگر از ساده ترین طراحی در این مکان استفاده کرده باشید، استفاده از یک تاب باعث ایجاد نوعی انسجام در فضا خواهد شد. شما می توانید از یک پتو یا هر بافت دیگر برای تزئین تاب استفاده نمایید. استفاده از یک پتو این امکان را برای شما فراهم می کند که حتی در شب های سرد زمستانی نیز امکان استفاده از این فضا برای شما فراهم باشد. هم چنین استفاده از این المان به ایجاد فضای نشیمن اضافه نیز کمک می  کند. برای تزئین تاب می توانید از کوسن های رنگی نیز استفاده نمایید.

فضاسازی حیاط خلوت

استفاده از کوسن

استفاده از کوسن های رنگی گزینه مناسبی است که در جهت دیزاین می توانید از آن استفاده نمایید. انتخاب رنگ کوسن ها باید به گونه ای باشد که با رنگ سایر المان های استفاده شده هماهنگی داشته باشد. انجام این روش یکی از مقرون به صرفه ترین ایده ها می باشد. برای انتخاب کوسن ها می توانید از انواع طرح و رنگ استفاده نمایید.

فضاسازی حیاط خلوت

استفاده از ایده های سبک روستیک

استفاده از ایده های روستیک در جهت گرما بخشیدن به فضا کاربرد دارد. برای مثال در جهت اجرای ایده های روستیک می توانید از المان های چوبی در طراحی این فضا استفاده نمایید. برای مثال می توانید از یک میز چوبی به این منظور استفاده نمایید. در کنار این المان ها می توانید از رنگ های خنثی و برخی جزئیات آبی رنگ نیز استفاده نمایید. اجرای این ایده بدون شک نتیجه خوبی در پی خواهد داشت.

استفاده از یک روشن نورپردازی مناسب

استفاده از یک روش نورپردازی مناسب یکی از کلیدی ترین نکاتی است که باید در هنگام طراحی فضای حیاط رعایت کنید. اهمیت انجام این کار در هنگام شب بیش تر می شود. برای انجام این کار می توانید از لوسترهای مناسب استفاده نمایید. استفاده از ریسه های ال ای دی نیز می تواند ایده خوبی باشد. چرا که استفاده از آن ها نه تنها باعث ایجاد روشنایی می شود بلکه می تواند به عنوان نمونه ای از المان تزئینی نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می شود مقاله نورپردازی محوطه و حیاط را نیز مطالعه فرمایید.

 

مفاله نورپردازی محوطه و حیاط

تراس

استفاده از گیاهان

استفاده از گل و گیاهان طبیعی نمایی متفاوت به مکان مورد نظر می بخشد و می توان گفت یکی از ضروریات طراحی این فضا می باشد. به این منظور شما می توانید از یک طراحی ساده استفاده کرده و به وسیله گل ها و گیاهان رنگارنگ نسبت به طراحی فضا اقدام نمایید. استفاده از گیاهان سبز رنگ و گل های رنگارنگ در کنار هم تلفیق مناسبی ایجاد می کند. توجه داشته باشید که انتخاب گیاهان باید با توجه به میزان نور صورت پذیرد.

حیاط خلوت

انتخاب متریال مناسب

از آن جایی که المان های موجود در حیاط در معرض باد و باران قرار دارند باید از متریال مناسب برای آن ها استفاده شود. این متریال باید به گونه ای باشند که در مقابل این گونه عوامل از خود مقاومت نشان دهند.

ساخت شومینه بیرونی

یکی از ایده های منحصر بفردی که می توانید از آن در جهت دیزاین استفاده نمایید، ساخت یک شومینه بیرونی می باشد. استفاده از یک شومینه بیرونی می تواند فضای مناسبی برای مهمانی ها در شب های سرد زمستانی ایجاد کند. هم چنین از چنین المانی می توان برای گرم کردن مواد غذایی نیز استفاده کرد. اگر تمایل به ساخت این شومینه ها دارید، بهتر است قبل از شروع با یک متخصص مشورت نمایید.

فضاسازی حیاط خلوت

ساخت یک استخر

وجود یک استخر در حیاط بهترین فضای ممکن را برای شما ایجاد می کند. اما همان طور که می دانید ساخت استخر هزینه زیادی در بر دارد. اما حتی اگر امکان ساخت یک استخر کوچک نیز برای شما فراهم باشد، متوجه تغییر چشمگیری خواهید بود.

فضاسازی حیاط خلوت

نکات پایانی

طراحی حیاط خلوت امکان استفاده از یک مکان زیبا را برای شما فراهم می کند. در طراحی این مکان هیچ محدودیتی برای شما وجود نداشته و شما می توانید نسبت به طراحی این قسمت با استفاده از خلاقیت خود اقدام نمایید. بدون شک زمانی که نسبت به طراحی این قسمت از خانه اقدام نمایید، متوجه خواهید شد که طراحی آن بسیار لذت بخش می باشد. ایده های ذکر شده تنها نمونه ای از ایده هایی هستند که می توانید از آن ها برای طراحی فضا استفاده نمایید. شما می توانید با استفاده از ایده های ذکر شده و به کارگیری خلاقیت خود به یک طراحی زیبا و چشم نواز دست یابید. مشورت با یک متخصص نیز می تواند در این زمینه به شما کمک کند. تیم مهرداد سیویل نیز طراحی و فضا سازی حیات خلوت را با بهترین متریال ها و بهترین ایده ها با توجه به بودجه موردنظر شما انجام می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 567 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 24 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.