رانیا هوم فصل چهارم پايان نامه - رانیا هوم

فصل چهارم پايان نامه مربوط به تجزيه و تحليل شما است. اغلب اين روش شامل تحليل با نرم افزار مشخص شده در پروپوزال شماست. در اين فصل تحليل پژوهش شما مي باشد و نياز به رفرنس دهي نيست. در صورتي كه در فصل ٤ ميخواهيد رفرنس بياريد ميتونيد كارتون را با مقالات يا پايان نامه هاي ديگران مقايسه كنيد ولي اصل كار نتايجي است كه شما پس از تحليل كار خود به آن دست پيدا كرديد. در ادامه ويدئو در مورد اينكه در فصل٤ آيا نياز به يادگيري نرم افزار داريم بحث شده است.

 

در فصل چهارم پایان‌نامه باید به تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش خود بپردازیم. در این فصل برعکس فصل‌های دیگر که نیاز به رفرنس دهی بود اصلاً نباید رفرنس داشته باشید و دلیل آن این است که فصل چهارم پایان‌نامه در حقیقت تجزیه‌وتحلیل داده‌های پایان‌نامه شماست و ربطی به پایان‌نامه‌های دیگر ندارد. فصل چهارم با توجه به اینکه از پژوهش‌های پیشین در کنار جمع‌آوری اطلاعات شما می‌باشد ولی همه مطالب باید با تجزیه‌وتحلیل خاص پژوهش شما باشد و نباید هیچ مطلبی از پایان‌نامه‌های دیگر و یا نتایج آن‌ها کپی شود ولی شما می‌توانید در صورت نیاز در ادامه نتایج پژوهش‌های پیشین استفاده نموده و آن‌ها را در پژوهش خود توسعه دهید.

فصل چهارم پایان‌نامه در ادامه فصل سوم که مربوط به روش تحقیق بود می آید و با استفاده از نرم‌افزار مناسب آن روشی که در فصل سوم یادشده است را در فصل چهارم اجرایی می‌کند. در فصل چهارم با استفاده از نرم‌افزارها و روش‌های مناسب یادشده در فصل سوم به تجزیه‌وتحلیل داده‌های جمع‌آوری‌شده پرداخته می‌شود. یعنی باید پس از جمع‌آوری اطلاعات در این فصل آن داده‌ها را به نرم‌افزار منتقل نموده و سپس خروجی به‌دست‌آمده را تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات از روش‌های مختلفی مانند پرسشنامه، مصاحبه، مشاهده، استخراج داده‌های روش‌های آزمایشگاهی و یا استخراج و ثبت داده‌های کمی و کیفی از پروژه‌های اجرایی انجام می‌شود و سپس داده‌های جمع‌آوری‌شده را در فصل ۴ تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم.

ما در فصل چهارم پایان نامه ، ممکن است در مسائل مختلف کار بکنیم ، و با یکی دوتا نرم افزار کار بکنیم ، لازم نیست که شما  از یادگیری نرم افزار در جلسه دفاع صحبت کنید و آموزش بدهید ولی باید پروسه ی رسیدن به نتیجه را بلد باشید ، مثلا من یک سری آزمون آماری کار کردم ، خود نرم افزار spss را از من نمیخواهند ولی این که چرا این آزمون را انتخاب کردم و چرا به این نتیجه رسیدم را باید بلد باشم.  اگر شما روش تحقیقتان را به کسی میدهید حتما آموزشش را ببینید و بگویید که چرا از نرم افزار استفاده کرده اید و پروسه ی رسیدن به نتیجتان را باید توضیح بدهید.

مقالات مشابه با این مقاله:

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 248 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.