رانیا هوم طراحی لابی ساختمان - رانیا هوم

بخش نگهبانی

به دلیل بالا بودن تعداد رفت و آمد افراد ساکن در مجتمع های پر واحد, در قسمت ورودی ساختمان مکانی برای نگهبانی در نظر گرفته شده است. این قسمت امنیت ساکنین را در ۲۴ ساعت شبانه روز تامین می کند. بخش نگهبانی متشکل از یک پیشخوان, میز, صندلی و امکاناتی برای ارتباط با ساکنین واحدها می باشد.

قسمت نشیمن

افرادی که به عنوان تازه وارد, وارد لابی ساختمان می شوند باید در این مکان دقایقی را منتظر بمانند. لذا این مکان باید از دکوراسیون خوبی برخوردار باشد تا به محیطی کسل کننده برای افراد مبدل نشود. ورودی ساختمان به نوعی میزبان مهمانان ساختمان است. لابی نه تنها فضایی برای انتظار بلکه نشانگر مهمان نوازی و معماری محل زندگی شماست. قسمت نشیمن فضایی در لابی است که با قرار دادن مبلمان, چند وسیله تزیینی و نورپردازی مکانی آرام برای مهمانان فراهم می کند.

انتخاب کفپوش مناسب

لابی از جمله مکان هایی ست که رفت و آمد در آن بسیار صورت می گیرد. به همین منظور کفپوشی که برای این مکان انتخاب می شود باید از استحکام بالایی برخوردار باشد. مناسب ترین کفپوش برای لابی ساختمان کفپوش سنگی است. این کفپوش ها دوام و مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش دارند و در اثر رفت و آمد و اسباب کشی دچار آسیب نمی شوند. استفاده از کفپوش های سنگی با رنگ روشن مناسب ترین گزینه برای پوشش کف لابی می باشد. بهتر است از سنگ های تیره در پوشش کف لابی استفاده نشود زیرا اثر کفش و گرد و غبار بر روی آن باقی خواهد ماند.

انتخاب دیوارپوش مناسب

در انتخاب دیوارپوش باید در ابتدا مقیاس فضای لابی را در نظر گرفت. اگر فضای لابی کوچک است و در هنگام حمل و نقل احتمال برخورد وسایل منزل به دیوار وجود دارد, باید از مصالح مقاوم از جمله سنگ و چوب برای پوشش دیوار استفاده نمود. در صورتی که لابی فضای بزرگی دارد می توان از کاغذ دیواری و یا رنگ به عنوان دیوارپوش استفاده نمود. در انتخاب رنگ مصالح ساختمانی باید به نور, ترکیب رنگ ها و تناسب آن ها با کفپوش دقت لازم داشت.

نورپردازی در فضای لابی

یک نورپردازی عالی در فضای لابی باعث زیباتر جلوه دادن این فضا و روشنایی بی نظیر آن می شود. برای نورپردازی می توان از لوسترهای بلند و کوتاه, آباژورهای بلند, لامپ های هالوژن و… استفاده نمود. اگر در فضای لابی وسایل دکوراتیو تعبیه شود انعکاس نور در این فضا بیشتر خواهد شد و لابی به محیطی شیک با نورپردازی ایده آل تبدیل می شود.

پوشش سقف لابی

در طراحی سقف لابی می توان از انواع سقف های دکوراتیو از جمله سقف کناف استفاده نمود. انواع سبک های مدرن و کلاسیک قابل اجرا بر روی سقف لابی می باشند. اساسی ترین نکته که در طراحی سقف لابی باید مورد توجه قرار گیرد نورپردازی ست. نورپردازی نمای سقف را زیباتر و جذاب تر نشان می دهد.

مقالات مشابه با این مقاله:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 365 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.