رانیا هوم طراحی دکوراسیون رستوران - رانیا هوم

انتخاب الگوی رنگ

آیا تاکنون در مورد پدیده سس خردل و سس کچاپ چیزی شنیده اید؟ خیر؟ این یک فلسفه طراحی است که در انتخاب الگوی رنگ رستوران ها و فست فودی ها مورد استفاده قرار می گیرد و بر اساس آن ترکیب رنگ زرد و قرمز با یکدیگر باعث تحریک اشتها شده و مشتریان بیشتر احساس گرسنگی می کنند. به همین دلیل اکثر فست فودی ها از یک یا هر دو رنگ در طراحی داخلی و برندینگ خود استفاده می کنند. اگر از هیچ کدام از رنگ قرمز یا زرد استفاده نشود، در طراحی دکوراسیون داخلی رستوران ها و فست فودی ها استفاده از رنگ های گرم ضروری است زیرا آن ها اشتها را تحریک می کنند. به منظور ایجاد محیطی شیک و جذاب در این مکان ها از چوب، رنگ های گرم و طرح های گرافیکی در کنار یکدیگر استفاده می شود.

ایجاد فضای صمیمی

تمام طرح هایی که برای اجرای دکوراسیون داخلی رستوران ها استفاده می شوند بر اساس ایجاد حسی صمیمی و خودمانی است. مردم همواره در مکان هایی که می خواهند در آن غذا سرو کنند احساس راحتی می کنند، از این رو حتی اگر در کشوری دیگر هستید یک فضای آشنا و خودمانی حسی از آرامش و راحتی به شما منتقل خواهد کرد. فست فودی ها و رستوران ها از تم های منحصر بفرد و سفارشی برای طراحی دکوراسیون خود استفاده نمی کنند زیرا در این صورت مشتریان حسی خودمانی در اینگونه فضاها نخواهند داشت.

برندینگ

برندینگ یک فاکتور اساسی در طراحی داخلی مکان هایی مانند فست فودی هاست زیرا تمرکز خاصی بر روی لوگو این مکان ها معطوف می شود. در حالی که رنگ های رسمی در تمام مکان های صرف غذا استفاده می شوند، برند باید خاص و منحصر بفرد باشد. همیشه از یک تکه کلام که بر روی دیوار یا تابلو نوشته شده برای تائید بر هویت برند استفاده می شود.

استفاده بهینه از فضا

اولین نکته ای که در طراحی فضای مکان های سرو غذا حائز اهمیت است استفاده بهینه از فضای موجود می باشد. این مکان ها در سراسر دنیا وجود دارند، از این رو توجه به دکوراسیون آن ها بسیار ضروری است. هر چیز در این مکان ها از مبل و صندلی گرفته تا کانتر اردور به گونه ای انتخاب می شوند که نهایت تاثیرگذاری را بر مشتریان داشته باشند.

مکان نشیمن

مکان های نشیمنی که در اکثر رستوران ها و فست فودی ها در نظر گرفته می شوند بسیار جذاب و به صورت مجزا می باشند. اکثر میزها کوچک هستند و حداکثر ۴ نفر می توانند پشت آن بنشینند. علاوه بر آن در این مکان ها اتاقک هایی برای خانواده ها در نظر گرفته می شود.

دکوراسیون

لژ خانوادگی

بی شک این یکی از فاکتورهای بسیار مهم در طراحی دکور رستوران است. هدف از طراحی چنین محیطی دور هم جمع شدن اعضای خانواده یا دوستان و ایجاد خاطره ای به یادماندنی خصوصاً برای کودکان است به نحوی که باز هم از خانواده خود می خواهند تا در چنین مکانی غذا یا فست فور سرو کنند.

نورپردازی

نورپردازی در فضاهایی مانند رستوران باید به بهترین شکل صورت گیرد زیرا چنین مکانی نیازمند یک نورپردازی ملایم است تا مشتریان در آن احساس آرامش کنند و با خیالی آسوده غذای خود را سرو نمایند. هر چند نورپردازی رستوران با استفاده از چراغ ها و لامپ های دکوراتیو مخصوص صورت می گیرد اما همان لامپ های معمولی کم مصرف در آن ها استفاده می شود. نور ملایم در رستوران فضا را رمانتیک تر کرده و اشتها را ترغیب می نماید. اما فست فودی ها باید از نور معمولی برخوردار باشند و نیازی به نورپردازی ملایم ندارند.

دکوراسیون

تسلط بر فضا

آیا دقت کرده اید چگونه همه چیز در فست فودی ها بهم مرتبط می باشد؟ مهم نیست شما در کدام نقطه از این مکان ها بنشینید زیرا مکان نشیمن مشتریان به گونه ای طراحی شده که به راحتی می توانید افرادی که سفارشات را می پذیرند، پرسنلی که مشغول کار در پشت کانتر آشپزخانه هستند و منوی غذا را به راحتی ببینید.

میز و صندلی ها

برخی از برندهای فست فود از میز و صندلی ها و وسایل مخصوص استفاده می کنند، از این رو دکوراسیون کلی این مکان ها در سراسر دنیا مشابه هم است و ظاهر آن ها نماد برند آن ها می باشد، از رو این کاملاً شناخته شده هستند. فست فودی هایی که برند آن ها جهانی است حسی از آرامش به مشتریان خود منتقل می کنند حتی اگر آن ها در کشوری غیر از کشور خود باشند. آن چه که در این مطلب به بیان آن پرداختیم، ارائه نکات لازم در زمینه طراحی رستوران می باشد. به نظر شما علاوه بر نکات ذکر شده، توجه به چه نکات دیگری در طراحی فضای رستوران حائز اهمیت می باشد؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.

مقالات مشابه با این مقاله:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 548 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.