رانیا هوم طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک ایرانی ها - رانیا هوم

طراحی دکوراسیون داخلی منزل به سبک ایرانی ها، بسیار متفاوت از دیگر طرح های خارجی است. یکی از این تفاوت ها قرارگیری و چیدمان مبلمان و محل قرارگیری تلویزیون به عنوان نقطه کانونی و غیره باید به سبک زندگی ایرانی ها طراحی و اجرا شود.

تغییر دکوراسیون داخلی

تغییر دکوراسیون، می تواند لذت بخش باشد، اما به شرطی که خیلی سریع انجام شود و هزینه های زیادی را روی دست شما نگذارد. گاهی اوقات ممکن است انتظاراتی که از طراحی خانه خود دارید، برآورده نشود. ممکن است کفپوش ها رنگ خود را از دست بدهند، مبلمان فرسوده شوند، فرش‌ ها کثیف شده و در های کمد ها شکسته شوند. اگر از همان ابتدای کار وسایل و تجهیزات مناسب و با کیفیتی را در ساختار خانه خود به کار ببرید، دیگر شاهد رخ داده چنین اتفاقاتی نخواهید بود.

در این مطلب لیستی از با دوام ترین و با کیفیت ترین مصالح برای دکوراسیون داخلی خانه از جمله چرم، فلز، سنگ، چوب، پوست، خز مصنوعی و سرامیک را به اتفاق یکدیگر بررسی خواهیم کرد. شما می توانید هر کدام از این مواد را در خانه خود امتحان کنید و ببینید که آیا با دکوراسیون و چیدمان خانه شما سازگار و هماهنگ هستند یا نه.

چرم

چرم، از زمانی که آن را می شناسیم بخشی از زندگی ما بوده است. یکی از با دوام ترین ماده ها برای دکوراسیون خانه است که اغلب از آن در ساخت مبلمان و پانل های دیواری استفاده می شود. در دنیای مدرن، چرم معمولاً در صنعت  مد استفاده می شود؛ برای ساخت کیف، کفش، کیف پول، کمربند و کت. با این حال، امروزه در طراحی داخلی نیز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در برابر سایش، رطوبت و تاب خوردگی مقاوم است.

متأسفانه نسبت به خط و خش بسیار حساس بوده و باید تحت مراقبت خاصی قرار بگیرد. اگر از این ماده به خوبی مراقبت شود، می توانید از آن برای مدت بسیار زیادی استفاده کنید.

چوب

چوب از دیرباز به عنوان یکی از با دوام ترین و زیبا ترین مواد برای طراحی دکوراسیون داخلی شناخته شده است. سال هاست که هم در طراحی داخلی و هم در طراحی بیرونی مورد استفاده قرار می گیرد. می توان از آن برای ساخت مبلمان، کابینت، کفپوش ها، دیوار، در، کمد و یک سری چیز های دیگر استفاده کرد.

چوب انواع مختلفی دارد؛ هر یک از آن ها دارای خواص متفاوتی بوده و می توانید با توجه به علاقه خود، از آن ها در طراحی داخلی خود استفاده کنید. استفاده از چوب های با کیفیت و مرغوب در طراحی داخلی، علاوه بر این که دوام و ماندگاری زیادی دارند، جلوه بسیار زیبایی را نیز در محیط شما ایجاد می کنند. چوب را می توان به زیبایی با انواع جزئیات خانه ادغام کرد و در عین حال باعث ایجاد حسب طبیعی و آرامش بخش شد.

فلز

برای سالیان متمادی از فلز فقط برای سقف و نمای بیرونی استفاده می شد. اما مواد، نگرش‌ها و کاربرد های جدید آن را به داخل ساختمان‌ های سرپوشیده منتقل کرده‌اند و چیدمان‌ های داخلی مبتکرانه و پیچیده‌ ای را ایجاد کرده‌ اند. فلز یک ماده فوق العاده قوی و با دوام است که می توان از آن برای ایجاد مبلمان، دکوراسیون و لوازم جانبی خانه استفاده کرد. ضد زنگ بودن و مقاومت بسیار زیاد برخی از فلزات، باعث شده است که این ماده به گزینه ای عالی برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی تبدیل شود. علاوه بر آن، فلز در برابر ساییدگی، خراش، دمای بالا و تغییرات ناگهانی آب و هوا نیز مقاومت بسیار زیادی را از خود نشان می دهد. طراحان و معماران از فلزات داخلی استفاده می کنند زیرا آن ها به هر فضایی بعد و بافت می بخشند. این وجود، اگر این ماده را در طراحی خانه خود خیلی زیاد به کار ببرید، ممکن است باعث ایجاد جلوه ناخوشایندی شود.‌ در واقع می توان گفت که زیاده روی نکردن رمز موفقیت است!

سنگ

سنگ یک ماده طبیعی است که قرن هاست در دکوراسیون خانه مورد استفاده قرار می گیرد. در برابر گرما، سرما، خراش، فرورفتگی، لکه و ساییدگی بسیار مقاوم است. سنگ های طبیعی در طیف وسیعی از رنگ ها وجود دارند که می توانید با توجه به نیاز ها و علایق خود، از آن ها استفاده کنید. به طور کلی، سنگ در طراحی آشپزخانه ها عالی به نظر می رسد؛ میز های سنگی بسیار عالی به نظر می رسند و مهم نیست که چه رنگی را انتخاب می کنید!

پوست

پوست یک ماده طبیعی است که از معمولا پوست حیوانات به دست می آید. بادوام است و در برابر آسیب آب و لکه مقاوم است. فرش‌ های سنتی پشمی در میان طراحان داخلی محبوبیت بسیار زیادی دارند، چرا که از ویژگی‌ های مقاومتی فوق‌العاده‌ ای برخوردار هستند و به نگهداری خاصی نیاز ندارند. شکل های نا منظم فرش هایی از پوست حیوانات، می تواند برای افرادی مناسب باشد که دیگر به فرش های گرد یا مربع مانند علاقه ندارند. آن ها معمولاً از پوست گاو ساخته می شوند، اما می توان آن ها را از پوست بز و گوسفند نیز تهیه کرد.

خز مصنوعی

خز مصنوعی یک ماده مصنوعی است که از نظر ظاهری شبیه به خز حیوانات است، با این تفاوت که مانند خز طبیعی حاوی مو های حیوانات و الیاف خز نیست. این یعنی می تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که به موی حیوانات آلرژی دارند! علاوه بر آن، خز مصنوعی واقعاً همه کاره است. می توان از آن برای اهداف مختلفی از جمله رختخواب، تابلو، بالش ها و فرش ها استفاده کرد. علاوه بر این، به راحتی تمیز می شود و در هنگام قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا باران، شکل و رنگ خود را از دست نمی دهد، که این ویژگی آن را به گزینه ای عالی برای استفاده در فضا های باز تبدیل می کند. در نهایت، می توان آن را در هر رنگی که فکرش را بکنید، پیدا کرد.

سرامیک

سرامیک ها از خاک رس و سایر مواد خام ساخته می شوند. آن ها به دلیل دوام و تطبیق پذیری در طراحی داخلی بسیار محبوب هستند. آن ها را می توان برای اهداف مختلف استفاده کرد و می توان به هر رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی و لعاب کرد. علاوه بر این، آن ها را می توان با مواد دیگر ترکیب کرد و تقریباً در هر نوع طراحی گنجاند.

کلام آخر

به طور خلاصه، اگر می خواهید متریال مناسبی برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید، ابتدا دوام  وسایل و مواد را در نظر بگیرید. در این مواقع، شما می توانید به کارشناسانی مراجعه کنید که می توانند شما را در مورد انتخاب درست مواد و چیدمان صحیح آن ها راهنمایی کنند. استفاده از مواد با دوام می تواند طول عمر دکوراسیون شما را افزایش دهد، این به آن معنی است که هر چند سال یکبار نیاز به تعویض وسایل خود نخواهید داشت. پس هنگام انتخاب وسایل، علاوه بر مدل و زیبایی، اطمینان حاصل کنید که آن ها از مواد با دوام و با کیفیتی ساخته شده اند‌.  امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 614 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.