رانیا هوم طراحی دفتر کار مدرن و لاکچری - رانیا هوم

 اگر قصد دارید دفتر کاری خود را بازسازی کنید، احتمالا دانستن این که از کجا شروع کنید کمی دشوار است. گاهی ممکن است چندین طراحی خاص را در ذهن داشته باشید. حتی اگر فقط به دنبال تغییر چند جزییات در محل کار خود هستید، تصمیم گیری درست همچنان می تواند سخت باشد.

 بازسازی محل کار یک راه عالی برای جدید کردن کسب و کار خود است، بدون ایجاد هیچ گونه تغییر عمده ای مانند تغییر نام تجاری و یا تغییر مکان است. دوران استفاده از دیوار های بژ، میز های چوبی و صندلی های اداری آبی رنگ دیگر گذشته است. اکنون همه چیز در مورد طراحی دفاتر کاری تغییر کرده است و به مکان هایی بسیار منحصر به فرد و خلاقانه ای تبدیل شده اند.

مطمئنا همه ما مقالات و ویژگی‌ هایی را در مورد «جالب‌ ترین طراحی های دفاتر کاری » خوانده ایم. مسلما همه مدیران شرکت ها دوست دارند که کارمندان زمان بیشتری را بهبود فرآیند کار در شرکت بگذرانند‌. مکان هایی که زمانی دفاتر کاری ساده ای بودند، اکنون به مناطقی تبدیل شده اند که در آن ها امکاناتی چون سالن ناهار خوری، تفریحی، مهد کودک، مناطق استراحت و در برخی مکان ها حتی سالن های زیبایی و امکانات پزشکی با کیفیت نیز وجود دارد. البته، هیچ اجباری برای  برای گنجاندن چنین ویژگی هایی در شرکت ها وجود ندارد. بنابراین، اگر به دنبال طراحی دفاتر کاری خود هستید، در اینجا ما ۹ نکته عالی و مهم را برای راهنمایی شما قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

۱.فضایی باز ایجاد کنید

بازسازی محل کار یک راه عالی برای جدید کردن کسب و کار خود است

مهم نیست فضایی که با آن کار می‌ کنید چقدر بزرگ یا کوچک است، همیشه می‌ توانید با بکار گیری طراحی های مناسب از آن نهایت استفاده را ببرید. اگر این به معنای خراب کردن پارتیشن های اداری، از بین بردن تک تک مکعب ها یا مرتب کردن کامل چیدمان میز است، این کار را انجام دهید. طراحی اداری باز نه تنها امکان استفاده از بیشترین فضایی که در اختیار دارید به شما می دهد و در برخی موارد می تواند محیط را بزرگتر به نظر برساند، بلکه فضای بیشتری را نیز برای انجام فعالیت در اختیار کارمندان قرار می دهد. این کار باعث می شود که کارمندان حس بهتری داشته و محیط بیشتری را برای انجام امور کاری خود در اختیار داشته باشند.

۲. استفاده از نور زیاد

تمام فضا هایی که نور زیادی دارند، زیبا تر به نظر می رسند. طبق آزمایشات انجام شده، نور طبیعی باعث می شود که مردم شادتر و پر انرژی تر شوند. داشتن دفتری زیبا و پرنور در واقع می تواند به کارمندان انرژی و انگیزه کافی برای انجام فعالیت های کاری را بدهد.

علاوه بر این، کاهش نور های مصنوعی (مأمن لامپ) می تواند به کاهش هزینه های انرژی در دراز مدت کمک کند و پول اضافی بیشتری را برای تمرکز بر سایر عناصر دفتر در دسترس قرار دهد.

۳.استفاده از دیوار های شیشه ای

یکی از بهترین راه‌ ها برای زیبا نگه داشتن یک دفتر مدرن، استفاده از زیاد از عناصر شیشه ای است

یکی از بهترین راه‌ ها برای زیبا نگه داشتن یک دفتر مدرن، استفاده از زیاد از عناصر شیشه ای است. امروزه ساختمان ها و برج های حیرت انگیزی وجود دارند که راز زیبایی آن ها، استفاده از متریال شیشه است. امروزه شیشه، کاربرد بسیار زیادی در طراحی دفاتر کاری دارد.  خیلی از طراحان معتقدند که هر چقدر شیشه در طراحی داخلی بیشتر باشد، فضا نیز زیبا تر و جذاب تر است. برای مکان هایی که از نور کمی برخوردارند، استفاده از شیشه انتخابی عالی است؛ چرا که شیشه می تواند نور را از خود عبور داده و آن را در محیط منعکس کنند.   همچنین، این می تواند یک جایگزین عالی برای دیوار ها و در ها باشد که می تواند مدرنیته بودن فضا را نیز افزایش دهد. شیشه یک تیغه جدا کننده عالی است که با استفاده از آن می توانید فضا های زیادی را از هم تفکیک کنید.

 ۴.فضایی برای استراحت ایجاد کنید

اکثر دفاتر مدرن امروزه چیزی بیش از یک میز و یک کامپیوتر هستند. اتاق استراحت، در واقع مکانی است که به کارمندان اجازه می دهد مدتی را از محیط کاری دور باشند و وقت بیشتری برای ایجاد افکار خلاقانه داشته باشند.   این مکان فقط به معنای محیطی برای استراحت و صرف ناهار نیست، بلکه می تواند آن را به عنوان فضایی برای تجدید قوای کارمندان نیز دانست!

نکته مهم در مورد این فضا ها، آزادی در طراحی آن ها است. یعنی شما می توانید آن را به هر شکلی که خودتان می خواهید، طراحی کنید. نیازی نیست آن را رسمی و خیلی دقیق طراحی کنید. فضای استراحت باید همانند خانه، راحت و صمیمی باشد.

۵.اهمیت نام تجاری
ساخت برند و نام تجاری در صنعت تجارت، حیاتی است

ساخت برند و نام تجاری در صنعت تجارت، حیاتی است. خیلی از شرکت ها به سازماندهی وب‌ سایت ها، تبلیغات، و محصولات خود اهمیت زیادی می دهند. اما چرا کمی هم به فضای داخلی دفتر و شرکت خود اهمیت نمی دهند؟ همان طور که گفته شد، ساخت برند امر بسیار مهمی است. طراحی رنگ و لوگوی برند شما باید بسیار قوی و منحصر به فرد باشد. گاهی اوقات برخی از کمپانی ها، رنگ آمیزی و چیدمان شرکت خود را بر اساس سبک و مدل لوگوی تجاری خود طراحی می کنند. با این که ساخت برند کمی دشوار است، اما این کار در پیشرفت و رشد کمپانی شما تاثیر بسزایی دارد؛ پس آن را دست کم نگیرید. زیبا سازی دفتر می تواند به اندازه برند سازی برای شرکت شما مهم باشد، اگرچه بسیاری از مشاغل مدام از آن دوری می کنند.

۶.روی مبلمان با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید

مانند همه چیز، اگر ارزان بخرید، دو بار خرید می کنید. سعی کنید بیشتر بودجه خود را در خرید مبلمان اداری با کیفیت سرمایه گذاری کنید تا مدت زیادی برای شما کارایی داشته باشند. در طول روز تنها تایم کوتاهی از این مبلمان استفاده می شود، بنابر این چیزی نیست که بخواهید هر چند ماه یکبار آن را تعویض کنید. قدرت مبلمان اداری را دست کم نگیرید. گاهی وجود این عنصر ساده می تواند یک دفتر کاری را از این رو به آن رو کند!

۷.از عناصر تاثیر گذار و انرژی بخش در محیط استفاده کنید
درک این که یک دفتر، محیطی فراتر از یک فضای کاری است، خیلی مهم است.

درک این که یک دفتر، محیطی فراتر از یک فضای کاری است، خیلی مهم است. ممکن است خیلی از کارمندان بیشتر وقت خود را در این مکان بگذرانند. پس لازم است که از طراحی جالب و جذابی برخودار باشد تا کارمندان بتوانند انگیزه کافی را برای ادامه فعالیت خود داشته باشند. عناصری مانند گیاهان، تزئینات طبیعی، هنر های جالب، حیوانات خانگی اداری و سایر عناصر، می‌توانند به ایجاد فضایی برای  تقویت روحیه کارکنان کمک کنند. در واقع، ما معتقدیم که هر چقدر یک شرکت حس و حال خوب تر و جذاب ترب داشته باشد، نیروی کار آن پر انرژی تر بوده و در نتیجه شرکت موفق تر خواهد بود.

۸.سازمان دهی خیلی مهم است

شرکت ها معمولا مکان هایی شلوغ و پر هرج و مرجی هستند؛ چرا که اشکلات بزرگی در طراحی آن ها وجود دارد. با این که برخی از آن ها فضای بزرگی دارند، اما به دلیل سازماندهی نادرست، ممکن است در نگاه اول محیط هایی شلوغ به نظر برسند. چندین راه حل مدرن و جالب، برای ساخت کمد ها و قفسه های کارآمد وجود دارد که می توان از آن ها برای سازماندهی و مرتب سازی محیط های شلوغ استفاده کرد. فقط یادتان باشد که طراحی آن ها نباید خسته کننده باشد؛ کمی خلاقانه تر فکر عمل کنید!

یک فضای کوچک و شلوغ، خیلی سریع نامرتب و به هم ریخته می شود. بنابراین در این حالت بهتر است، قوانینی را وضع کنید که نشان دهد همه افراد برابرند و همه آن ها در تمیز و مرتب نگه داشتن محیط مسئول هستند.

۹.روی عناصر پایانی تمرکز کنید

 گاهی اوقات واقعاً چیز های کوچک هستند که بزرگترین تفاوت را ایجاد می کنند.  به عنوان مثال، اگر ظاهر مینیمال و تمیزی را دوست دارید، ممکن است برای ساخت آن فقط به چند گلدان رنگارنگ گیاهی نیاز داشته باشید که اگر به طور هوشمندانه ای در محیط به کار بروند، جلوه فوق العاده ای را ایجاد می کنند. جزئیات پایانی معمولاً همان چیزی است که کل طراحی را به هم گره می زند. بنابراین، پس از سرمایه‌ گذاری روی عناصر اصلی طراحی دفتر، ارزش آن را دارد که بر روی جزئیات کوچک تر هم تمرکز کنید تا خروجی خاص تری را شاهد باشید.

کلام آخر

چه در شرف بازسازی کامل دفتر و چه در حال اصلاح برخی از جزییات آن هستید، مهم است به یاد داشته باشید که دفتر در واقع تصویر شرکت شما را منعکس می‌ کند و می ‌تواند تأثیر زیادی در بهره‌وری کارمندان و جذب مشتری داشته باشد. بنابراین، خلاق باشید و از آن لذت ببرید! همان طور که مشاهده کردید، در این مقاله ما به برخی از نکات مربوط به طراحی دفاتر کاری اشاره کردیم. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 653 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.