رانیا هوم راهنمای تایپ کردن فارسی اعداد در ورد (Word) - رانیا هوم

نرم افزار مایکروسافت ورد (Microsoft Word) را می توان از بهترین برنامه های واژه پرداز معرفی کرد که کاربران زیادی دارد. یکی از مشکلاتی که کاربران فارسی زبان ?? ممکن است با آن رو به رو شوند، فارسی نوشتن اعداد در ورد است. امروز در رهنامه قصد داریم تا راه های حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد را به شما آموزش دهیم.

رفع مشکل فارسی نوشتن عدد در ورد ۲۰۰۷ ، ۲۰۱۰ ، ۲۰۱۳ ، ۲۰۱۶ و…

How to Use Persian Numbers in Word

در نرم افزار ورد اعداد به صورت پیش فرض به شکل انگلیسی نمایش داده می شوند. اما در مواقعی نیاز داریم تا اعداد را به شکل فارسی وارد کنیم. شما می توانید این کار را به سادگی انجام دهید. قابل ذکر است که روش های ذکر شده در اکثر نسخه های ورد به شکل مشابه در دسترس هستند.

روش رفع مشکل اعداد فارسی در ورد

برای تایپ فارسی اعداد در ورد، ابتدا وارد ورد شده و روی منوی File کلیک کنید.

سپس Options را انتخاب کنید.

برای رفع مشکل تایپ فارسی در ورد، در صفحه باز شده به تب Advanced رفته و گزینه Numeral را پیدا کنید. روی آن کلیک کرده و Hindi را انتخاب کنید.

روی OK کلیک کنید. اکنون اعداد شما فارسی می شوند.

همچنین اگر با مشکل بهم چسبیدن حروف نیز مواجه هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش ۳ روش حل مشکل بهم چسبیدن کلمات و حروف در ورد (Word) را هم مطالعه نمایید.

مشکل عدد فارسی در ورد، تایپ همزمان اعداد فارسی و انگلیسی در ورد

مشکل دیگری که ممکن است در بخش فارسی نوشتن اعداد در ورد داشته باشید، نیاز به استفاده از اعداد فارسی یا انگلیسی در بخش های مختلف است. برای حل این مشکل هم همانند روش قبلی به بخش Advanced در تنظیمات ورد بروید. سپس گزینه Numeral را روی Context تنظیم کنید. روی OK کلیک کنید.

با این کار با توجه به حروف قبل و بعد عدد، عدد ها به شکل انگلیسی یا فارسی نوشته می شوند. اگر این اتفاق و رفع مشکل نمایش اعداد فارسی در ورد برای شما نیفتاد، تنظیمات زیر را نیز دنبال کنید.

به کنترل پنل رفته و روی Region کلیک کنید. اگر این گزینه را پیدا نکردید، حالت View By را روی Large Icons تنظیم کنید.

حال در صفحه باز شده به تب Formats بروید. در پایین صفحه روی دکمه Additional Setting کلیک کنید.

در این پنجره در تب Numbers منوی Use Native Digit در پایین صفحه را باز کنید. گزینه National را برای فارسی کردن اعداد در ورد انتخاب کنید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 420 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 3 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.