رانیا هوم دکوراسیون دفتر وکالت و تاثیر آن - رانیا هوم

وقتی از دکوراسیون اتاق یک وکیل حرفی زده می‌شود چه چیزی به ذهنتان خطور می‌کند؟ چه چیزی باعث می‌‌شود دکوراسیون دفتر وکالت اهمیت پیدا کند؟ اگر یک هستید که تازه به دفتر وکالت خود نقل مکان کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را از دست ندهید. همه انسان‌ها در طول عمر خود با مسائل پیچیده‌ای مواجه می‌شوند. در این بین بعضی از امور به دست خودمان حل و فصل می‌گردد، بعضی دیگر به کمک دوستان و اطرافیان فیصله پیدا می‌کند و در بعضی موارد باید از افراد خبره در آن زمینه و مکان خاص آن‌ها استفاده کرد.

دکوراسیون دفتر وکالت

دفتر وکالت یکی از این مکان‌هاست و وکلا یکی از این دسته افرادی هستند که ممکن است هر شخصی در زندگی خود کمک خواستن از آن‌ها را تجربه کرده باشد. در این بین وقتی از اشخاص مختلفی که به وکلا مراجعه کرده‌اند سوال می‌کنید که شرایط ارتباط با وکیلتان به چه صورت است، یا کارهایتان به چه شکل پیش می‌رود، بعضا احساس استرس و تشویش ذهنی همراه بیشتر آن‌هاست. نکته مهمی که در این جا نهفته است، مردم علاوه بر تمرکز روی مشکلات خود در مواجه با وکلا، با قرار گرفتن در محیط دفتر وکالت تحت تاثیر قرار گرفته و بر پیچیدگی‌های ذهنیشان افزوده می‌شود. در حالی که اگر فضای محیط مورد نظر عاری از شرایط استرس زا و پر تنش باشد، بسیاری از مراجعین با اطمینان خاطر بیشتری نسبت به وکلا در جامعه سخن خواهند گفت. اینجاست که اهمیت طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت مهم جلوه می‌کند.

پیشنهاد ما این است که این مطلب را برای آشنا شدن با یک دکوراسیون اداری دفتر وکالت اصولی و آرامش بخش دنبال کنید، و اگر از اطرافیان خود وکیلی سراغ دارید این متن را برای وی به اشتراک بگذارید. برای اینکه دکوراسیون اداری یک دفتر وکالتِ حساب شده و براساس روانشناسیِ مخاطب آماده و چیده شده باشد، رعایت چندین نکته بسیار تاثیر گذار بوده و بازخوردهای مثبت و قابل توجهی خواهد داشت. نکاتی هم چون رنگ محیط، نور و نورپردازی، اتاق انتظار مراجعه کننده شامل مبلمان اداری و دکوراتیوِ موجود در آن دفتر و از همه مهم‌تر چیدمان آن‌ها؛ همگی در برابر بوجود آمدن حس خوب یا بد تاثیر گذار خواهند بود. اکنون تمامی عنوان‌های فوق رو با بررسی دقیق پیش خواهیم برد تا به یک سرانجام مطلوب برای یک فضای اداری دفتر وکالت دست پیدا کنیم.

رنگ مناسب دفتر وکالت

برای شروع باید بگوییم که تاثیر رنگ‌ها در خلق و خوی انسان‌ها و بروز رفتارهایشان غیر قابل انکار است. در اینکه انتخاب یک رنگ می‌تواند حال شما را بهتر کند و یا شما را دچار حالات منفی کند نیز شکی نیست؛ حال اگر این انتخاب رنگ‌ها علاوه بر انتخاب‌های شخصی شما باشد و به نوعی به واسطه حضور شما در یک مکان به شما تحمیل گردد، تاثیر مضاعفی خواهد داشت و با تاثیر روی ضمیر ناخودآگاه شما، حال و هوای شما را پس از خروج از آن فضا خواهد ساخت. به همین دلیل توجه به رنگ یک دفتر وکالت همانند رنگ اتاق نشیمن و یا رنگ مناسب اتاق کار در محیط اداری، امری کاملا ضروری است. معمولا در دکوراسیون محیط‌های اداری از رنگ‌های خنثی و به اصطلاح مرده استفاده می‌شود که حس کرختی و یکنواختی را پدید می‌آورند، اما ترکیب همین رنگ‌های خنثی با رنگ‌های گرم که طیف رنگی روشنی دارند، محیطی آرامش بخش و مطمئن را به وجود می‌آورند. غالبا این رنگ‌ها به منظور استفاده در مبلمان و دیوارهای اتاق انتظار به خوبی سازگاری خود را با یکدیگر به نمایش می‌گذارند.

دفتر وکالت

طیف رنگ‌هایی چون زرد روشن تا کِرِم و نارنجی بسیار ملایم، تا گل بهی به همراه مبلمان سفید و خاکستری محیطی آرامش بخش را پدیدار می‌کنند. رنگ‌های به کار رفته در داخل دفتر یک وکیل نیز باید آرامش بخش باشد، ولی از سوی دیگر حس قانون‌مندی و رعایت اصول در آن نهفته باشد؛ طیف رنگی مناسب این بخش کمی با اتاق انتظار متفاوت است. رنگ‌های سرد همچون آبی فیروزه‌ای روشن در کنار رنگ خاکستری حس‌های ذکر شده را تداعی خواهند کرد. استفاده از مبلمان راحتی با رنگ‌های تیره و صرفاً به جهت ایجاد تضاد در محیط توصیه نمی‌شود؛ چرا که فرد را دچار دوگانگی می‌کند. با این حال استفاده از مبلمان مخمل روشن و یا چرم‌های رنگی حس خوبی به مراجعین القا می‌کند. همچنین اگر خواستید از کاغذ دیواری و یا پوشش‌های کاذب بر روی دیوارهای دفترتان استفاده کنید، تا می‌توانید از کاغذهای ساده با نقوش منظم استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده از کاغذ دیواری‌های تیره رنگ شاید به جذابیت دفتر شما بیفزاید، اما ارزش آن را دارد که مراجعین شما را دچار تنش و نگرانی کرده و تأثیر آن رفتارها به سمت خودتان بازگردد؟ انتخاب با شماست.

نور و نورپردازی دفتر وکالت

همه‌ی انسان‌ها در مواجهه با تاریکی، احساس عدم اطمینان و ترس را تجربه می‌کنند، از این رو هر چه از فضاهای روشن به سمت فضای تاریک برویم احساس ناخوشایندی ما را همراهی خواهد کرد. این روال چه در محیط‌های اداری و چه در منزل، هر یک به شکلی ظاهر می‌شود. به همین منظور مکان‌های اطراف خود را با نوردهی مناسب به محیطی امن و آرام تبدیل کنید. برای ایجاد احساس راحتی و کاهش درد و بهبود بیماران، محیط‌های بیمارستانی و مطب‌ها همواره پر نور و عاری از هر نقطه تاریکی هستند، این ملاحظه اگر در محیطی مانند یک دفتر وکالت نیز رعایت گردد، همان اثر را بجا خواهد گذاشت.

دفتر وکالت

نورگیرهای طبیعی بهترین منابع تامین روشنایی محیط هستند، اغلب دفاتر وکلا بخاطر فعالیت های روزانه، به خوبی می توانند با بهره گرفتن از نور طبیعیِ روز و استفاده از منعکس کننده ها، محیطی پر نور و روشن را به وجود بیاورند. نیازی نیست با پرده های ضخیم یا پوشش های تزیینی نور محیط را ضعیف کنید؛ چرا که آن جا یک دفتر وکالت است نه یک اتاق بازجویی. کافیست با نورهای موضعی و ملایم ذهن مخاطب را به سمت خودآگاهِ مثبت سوق دهید. به جای استفاده از لوسترهای تجملاتی و شلوغ، از دیوارکوب‌ها یا نورهای مخفی برای دفتر خود استفاده کنید. همچنین نور زرد بیشتری نسبت به نور سفید یا مهتابی در محیط بکار ببرید؛ به دلیل تاثیر نور زرد روی ذهن، اما در این امر افراط نکنید.

لوازم و دکوراتیو اتاق انتظار مراجعین در یک دفتر وکالت

بیشترِ دفاتر وکلا با اعطای وقت ملاقات، طوری برنامه‌ریزی می‌کنند که مراجعه کنندگان کمتری را در یک زمان معین در دفتر خود پذیرا باشند، علت هم واضح است؛ طولانی شدن جلسات و ایجاد تشویش‌های ذهنی برای اشخاص بعدی. بنابراین به وجود آوردن یک فضای استراحت به خوبی معطلی ها و دل مشغولی‌های افراد را به برگ برنده‌ای برای اطمینان کردن به یک وکیل تبدیل خواهد کرد. استفاده از یک موسیقی ملایم و با حجم صدای پایین یکی از این ترفندهاست.

دفتر وکالت

وجود یک نمایشگر نسبتاً بزرگ و استفاده از تصاویر جذاب و دارای پیام‌های مثبت، مورد دیگری است که فضا را دلنشین می‌کند. وجود گیاهان تزیینی و گل‌های آپارتمانی ارتباط بسیار خوبی بین افراد و حضار در محل را به وجود می‌آورد. اگر فضای دفتر اجازه داد، یک آکواریوم زیبا با ابعاد مناسب را حتماً در این اتاق قرار دهید. از جلو مبلی‌های بیش از اندازه بزرگ و بسیار کوچک را برای مبلمان خود استفاده نکنید. حتی‌المقدور امکان استفاده از آبسرد کن و یا نوشیدنی گرم را فراهم کنید و همچنین تهویه مطبوع محیط خود را در دمای تعادل قرار داده و از خوشبو کننده‌های هوا استفاده نمایید.

چیدمان دکوراسیون اداری دفتر وکالت و اتاق انتظار

ابتدا چیدمان اتاق مراجعین دفتر وکالت را بررسی می‌کنیم، سعی کنید میز منشی و ادوات اداری کارمندان دفتر روبرو و مقابل موکلین نباشد. اگر فضای دفتر اجازه می‌دهد، وسایل و افراد مذکور هم‌راستا با مبلمان موکلین و یا در طرفین آن‌ها قرار گیرند. چرا که ممکن است حالات روحی افراد حاضر بر روی کارکنان شما نیز اثر سوء بگذارد.

دکوراسیون دفتر وکالت

در صورتی که مجبور به قرار گرفتن کارکنان خود مقابل افراد حاضر در اتاق شدید، از پیشخوان‌های نسبتاً مرتفع و یا استندها برای بخشی از میز کارمندانتان بهره ببرید تا به آن‌ها نیز احساس معذب بودن دست ندهد.

دکوراسیون دفتر وکالت

حال نوبت به چیدمان و دکوراسیون اتاق وکیل می‌رسد. این جا دقیقاً ماجرا خلاف اتاق انتظار است؛ صندلی که برای خود انتخاب می‌کنید بایستی مهم‌ترین ویژگی‌های یک صندلی ارگونومیک را در خود داشته باشد. میز با ارتفاع استاندارد و درست روبروی مبلمان موکل قرار می‌گیرد، بهتر است لوازم شخصی و اداری مانعی بین وکیل و موکل نباشد تا بهتر چهره یکدیگر را ببینند. مبلمان موکلین راحت و استاندارد باشد تا احساس رنجش برای مدت زمانی که در جلسه با وکیل هستند نداشته باشند. از دکوراسیون زائد که باعث پرت شدن حواس می‌شود خود داری گردد و در انتها، دیواره‌ها عایق صدا باشند تا از آلودگی‌های صوتی خارجی جلوگیری کنند و همچنین صدای داخل اتاق به بیرون درز نکند.

رعایت نکات فوق تأثیرات بسزایی در فعالیت افراد حاضر و افرای که برای انجام امور خود به دفاتر وکلا مراجعه می‌کنند خواهد داشت و علاوه بر این طراحی دکوراسیون اداری دفتر وکالت ارزشمند خواهد شد. امیدواریم شما نیز با مطالعه این مطلب به فکر تغییرات در محیط کاری خود افتاده و ما را از نتایج آن باخیر نمایید.

مقالات مشابه با این مقاله:

دکوراسیون اداری مدرن و جدید با طراحی های جذاب

طراحی دکوراسیون رستوران

چوب در طراحی داخلی

نقش دیوارکوب در دکوراسیون داخلی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 451 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.