رانیا هوم دکوراسیون اتاق خواب با ترکیب رنگ سیاه و سفید - رانیا هوم

در استفاده از رنگ سیاه و سفید در طراحی فضای داخلی باید به این نکته توجه داشت که استفاده بیش از حد از هریک ازاین دو رنگ، ممکن است حالتی ناخوشایند به فضای شما بدهد. برای مثال استفاده بیش از حد از رنگ سیاه، باعث می شود فضای اتاق کوچک تر از آنچه که هست به نظر برسد. در این صورت اگر می خواهید فضای کوچک اتاق شما بزرگ تر نمایش داده شود، توصیه می شود از رنگ سفید بیشتری استفاده کنید و در مقابل، مبلمان یا وسایل تزئینی سیاه رنگ را به طراحی خود اضافه کنید. برای گرما بخشیدن به محیط از یک یا دو گیاه سبز طبیعی استفاده کنید. در طراحی داخلی سیاه و سفید، استفاده از بافت های سیاه سفید را فراموش نکنید. برای مثال می توانید در انتخاب مبلمان خود از پارچه های طرح دار که رنگ سیاه و سفید دارند استفاده کنید. با این کار از سادگی بیش از حد نیز پرهیز کرده اید. این موارد تنها گوشه و خلاصه ای از ایده ها و نکات اصلی طراحی دکوراسیون به سبک سیاه و سفید می باشند. در ادامه ایده های کاربردی بیشتری را برای شما بیان خواهیم کرد.

زمانی که صحبت از طراحی دکوراسیون داخلی به میان می آید، ترکیب رنگ های مختلفی وجود دارند که از بین آن ها می توان نمونه دلخواه را انتخاب کرد. بی انتها ترین ترکیب در این میان سیاه و سفید است که بدون شک ترکیبی کلاسیک و قابل اجرا می باشد. رنگ سیاه می تواند با هر رنگ از هر طیفی سازگار باشد و نمای کلی اتاق را در یک نگاه به نمایش بگذارد. در طراحی اتاق با استفاده از رنگ سیاه و سفید این نکته بسیار حائز اهمیت است که بین این دو رنگ حتماً باید توازن ایجاد شود. استفاده زیاد از هریک از این دو رنگ می تواند به اتاق ظاهری سرد القا کند. استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ غالب در اتاق می تواند به بزرگتر نشان دادن فضای اتاق های کوچک کمک کند. در چنین اتاقی از لوازم تزئینی سیاه استفاده کنید. در این حالت تمرکز بر روی رنگ سفید است در حالی که در مقابل رنگ سیاه هم  نادیده گرفته نمی شود. تمام قسمت های اصلی اتاق از جمله دیوارها، کف، سقف، تخت خواب و … باید سفید باشند. در نقاشی ها، لوسترها و … باید از رنگ سیاه استفاده شده باشد تا محدوده رنگ سفید و محدوده اتاق به خوبی نمایش داده شود. اتاق را با استفاده از طیفی طبیعی رنگ کنید. اگر از پنجره به قسمت مشخصی از اتاق نور می تابد، آن قسمت اتاق را رنگ سفید بزنید. اگر گوشه اتاق به طور طبیعی سایه افتاده است در آن قسمت از رنگ سیاه استفاده کنید. این کار تضاد بهتری از دو رنگ ایجاد کرده و از ایجاد سایه با ظاهری زننده به واسطه نور طبیعی جلوگیری می کند.

برای به دست آوردن ظاهری خنثی در عین حال مطابق با مد روز، رنگ خاکستری باید اضافه شود. الگوهای خاکستری کاغذ دیواری با تخت خواب سیاه و بالشت های سفید ظاهری آرام از طراحی اتاق خواب با دکوراسیون سفید و مشکی نمایان می کند. در اضافه کردن وسایل بیش تر به این طراحی، مانند وسایل تزئینی طیف های مختلف رنگ خاکستری می تواند مورد استفاده قرار گیرد. لامپ خاکستری تیره، تخت خواب خاکستری روشن و دیگر امکانات همه به جذابیت طراحی می افزایند. رنگ خاکستری با طیفی بین سیاه و سفید، تمام اجزاء اتاق را به هم ربط می دهد و تمام اجزاء اضافه را طوری نشان می دهد که گویی کاملا با طراحی اتاق هماهنگ می باشند. زمینه رنگ سیاه و سفید زمینه ای بسیار قوی است، بنابراین این رنگ ها باید به شیوه ای درست و مدرن مورد استفاده قرار گیرند. افراط در استفاده از هر یک از رنگ های سیاه یا سفید، می تواند بیش از حد بر دیگری غلبه پیدا کرده یا بیش از حد ملایم گردد. بهترین راهکار این است که به صورت محدود از مبلمان یا لوازم تزئینی در اتاق خواب با طراحی سیاه و سفید استفاده شود. اگر تختخواب سیاه یا سفید است، بهتر است از این زمینه رنگ برای دیگر اجزاء و مبلمان در اتاق استفاده نشود. به جای آن از رنگ سیاه و سفید برای پرده ها، لامپ ها، پنجره ها و … استفاده شود.

تخت خواب

روش های بسیاری برای استفاده از تخت خواب، در طراحی اتاق خواب سیاه و سفید وجود دارند که می توان آن ها را به کار برد. برای اتاقی که در آن رنگ سفید نسبت به رنگ سیاه  غالب تر است، باید از ملحفه سفید استفاده شود. بالشت ها باید یا الگوی سیاه و سفید داشته باشند یا از رنگ های متناوب در آن ها استفاده شده باشد. این باعث می شود از تضاد زیاد با ملحفه جلوگیری گردد، همان طور که این مسئله در مورد بالشت های سیاه نیز صدق می کند. تخت با ملحفه سفید و روبالشتی سیاه انتخاب مناسبی می باشد و برای تاکید به رنگ سیاه به جای رنگ سفید می توان به راحتی جای رنگ ها را عوض کرد.

دیوارها و پنجره ها

وقتی با اتاقی با طراحی سیاه و سفید سر و کار داریم، یکی از مهمترین جوانب، رنگ دیوار است. سفید، رنگ پس زمینه خنثی می باشد که می تواند با اکثر طراحی ها تلفیق پیدا کند، با این حال چون طراحی معمول و رایجی است به راحتی می توان آن را کنار گذاشت. با اضافه کردن رگه هایی از رنگ هایی مانند خاکستری روشن یا استخوانی توجه افراد را به دیوار جلب کنید. کاغذ دیواری سیاه توجه ها را جلب کرده و نمایی زیبا برای اتاق خواب ایجاد می کند. استفاده از کاغذ دیواری با الگوی سیاه و سفید ایده آل ترین حالت ممکن را برای اتاق خواب فراهم می کند.

 

استفاده از این کاغذ دیواری ها باعث جلب توجه به دیوارها می شود، بدون اینکه حالت عمیق تر و جدی تری را ایجاد کند. برای پنجره ها، پرده سیاه می تواند انتخاب جسورانه ای باشد مخصوصا اگر در سایر قسمت های اتاق رنگ سفید بیشتر از رنگ سیاه استفاده شده باشد. پرده های سفید فضایی دنج ایجاد می کنند. پرده های سیاه به همراه طراحی سفید این اجازه را می دهند که حس دنیای مدرن به خوبی در فضای خانه تداعی شود.

رنگ های روشن و شاد

دیوارهای اتاق خواب را با رنگ سفید رنگ آمیزی نموده و به دیوارها کمی طیف شکلاتی رنگ اضافه کنید. این کار باعث می شود رنگ شکلاتی نمودار شده و سریعاً حس شادی و سرخوشی به محض ورود به اتاق تداعی شود. برای چشم انداز بهتر، از تعدادی وسایل دکوراتیو براق در جهت جلب توجه افراد در لحظه اول استفاده کنید.

نتیجه

رنگ سیاه و سفید دو رنگ ساده هستند که می توانند دکور پیچیده و زیبایی ایجاد کنند. تضاد بین این دو رنگ می تواند استایلی برای سبک های مختلف از جمله مدرن، سنتی، رمانتیک، شاد یا شخصی ایجاد کند و امکانات نامحدود و متعددی برای این کار وجود دارد. هیچ ترکیب رنگی به طور کامل ایده آل نیست اما طراحی بر پایه رنگ سیاه و سفید می تواند دکوراسیونی کامل و بی نظیر برای افرادی که به آن تمایل دارند ایجاد کند. برای یافتن بهترین طراحی داخلی برای اتاق خواب و سایر اتاق ها نیاز به تجربه دارید. رنگ، لوازم تزئینی و وسائل بیشتری اضافه کنید. خلاق باشید و از خطا کردن نهراسید.

 مقالات مشابه با این مقاله:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 466 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 23 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.