رانیا هوم در ایران راحت تر از هر کشوری می شود پولدار شد - رانیا هوم

در ایران خیلی راحت تر از کشورهای دیگر می شود پولدار شد. در کشورهای پیشرفته مانند آمریکا و کانادا ببین کسب و کار چگونه باهم رقابت می کنند. اگر تو بخواهی در کشورهای پیشرفته موفق بشی. دیگر با رعایت کردن نکات راحت نمی توانی بهترین بشی. در ایران متأسفانه شغل ها و کسب و کارها ، آموزش در زمینه فروش و کسب و کار ندیده اند. میگه سیل اومد ما را برد. سیل مشخص نیست کی میاد. ولی تو باید از قبل آماده باشی. حالا تو ایران باشی میزنه میبردت. کانادا هم بیاد میزنه میبردت. آمریکا هم باشی همینجوره. مهم اینه که تو قبلش چگونه برنامه ریخته باشی.

کسب و کار

در ایران با کوچکترین برنامه، موفق میشی و لی در کشورهای دیگه تو باید بهترین برنامه را با جزءترین مراحل داشته باشی تا بتوانی بمانی. در ایران افراد به دنبال یادگیری و آموزش نیستند. همه دنبال مدرک گرفتن بوده اند. بسیاری از تحصیل کرده های ما از آموزش دور شده اند. چون آموزش را با درس خواند و مدرک گرفتن در دانشگاه ها اشتباه گرفته اند. تو باید برای زندگی خودت برنامه داشته باشی. تو باید بلد باشی چطوری ازدواج کنی. تو باید بلد باشی چطوری با همسرت زندگی کنی. این ها فقط با آموزش دیدن ممکن می شود. در هر زمینه ای از زندگی باید آموزش ببینی.  اگر مقاله چگونه در ایران پولدار بشم را نخوندی حتما مطالعه کن تا بهتر این مقاله را متوجه بشی.

بسیاری از ازدواج ها به طلاق می رسد؟؟ اغلب دلیل این طلاق ها چیست. بسیاری به دنبال ازدواج خوب هستند. ازدواج خوب نداریم اصلا. ازدواج خوب را باید بوجود بیاری . بی مهارتی شما در هنگام خشم باعث ایجاد بسیاری از مشکلات زندگی زناشویی و طلاق می شود. بعد طرف طلاق می گیرد. خب دلیل ها را ببین. دلیل طلاق ها چیست؟؟ ۹۰ درصد طلاق ها در اثر بی مهارتی افراد در زندگی ایجاد می شود. دخترها و پسرهای ما مهارت زندگی کردن را بلد نیستند. از کجا باید این ها یاد بگیرند. از همین اینترنتی که شب و روز بیهوده میچرخین. چند تا کنفرانس و آموزش در زمینه کسب و کار دیدی؟؟ آیا تولید محتوا بلدی؟ آیا نحوه فروش و تبلیغات را بلدی؟ نحوه بازاریابی خدمات و محصولاتت را بلدی؟ بلدی چگونه در گوگل بالا بیایی؟ سئو سایت بلدی؟ مهارت و تخصص چی راداری؟ چه نیازی را می توانی حل کنی؟

اگر تو هیچ گونه این ها را بلد نیستی پس مشکل از توست. این سیستم ایران اشتباهه. تو اصلا کاری بلد نیستی . پس چه انتظاری داری . همه می گویند در ایران نمی شود پولدار بشیم. تو اصلا یک فرد متخصص بشو. اگر در ایران باشی به علت کمبود متخصص عالی؛ تو بهتر از هر کشور دیگه ای می تونی موفق میشی. در شهر خودت با این همه رستوران و فست فود چند رستوران بهترین هستند؟؟ چند نفر مکانیک خوب داریم؟ چند روز ماشینم مشکل برقی پیدا کرد و دنبال حل اون بودم. حاضر بودم هر چی هست بپردازم که مشکل ماشینم حل بشه. هیچ کس نتونست این را حل کنه. میخوام بهت بگم چند نفر دانش فنی دارند؟؟

دانش فنی، داشتن مهارت و تخصص، سرمایه گذاری

تو چی می آوری؟

تو می توانی بفروشی؟ مهارت های فروش را داری؟ من محصول و خدمات را دارم. تو می توانی برای من بفروشی؟

فلانی می تواند مدیریت و اداره کند

من مهارت و دانش و تخصص دارم

سرمایه آخرین عامل برای شروع کسب و کار است. بازار مهم است. محصول و خدمات تو چقدر بازار دارد؟

بازار کسب و کار

بازار کسب و کار شما چه کسانی هستند؟ بعضی از شغل ها اصلا بازار زیادی ندارد. تو بهترین حالت هم در این شغل کار کنی موفق نمی شوی. چون بازارش وجود ندارد. خب چرا ادامه میدی وقتی محصول  و خدمات تو بازاری ندارد. پس اول بازار مهم است. بازار محصول و خدمات تو چقدر است.

مدیریت و برنامه ریزی درست

من بازار را بررسی کردم و برای شغل من، بازار هست. حالا چگونه به عنوان یک مدیر باید تصمیم گیری کنم. باید برنامه داشته باشم. برنامه را مدیر با علم و دانش های مدیریتی می ریزد. هر کسی نمی تواند مدیر خوب شود. اگر مدیر خوب هستی و اطلاعاتش رو هم داری . پس تو می توانی خودت مدیریت کنی. اگر علم و مهارت های مدیریت را بلدی باید مدیر خوب استخدام کنی.

اگر سرمایه اولیه نداری پس به دنبال کسب وکارهای پیچیده نباش

من نمی دانم که چطور افراد فقط با داشتن ایده می خواهند موفق شوند. آخر چگونه یک سرمایه گذار پول خودش را برای ایده تو بگذارد. اگر ایده شکست بخورد. چه تضمینی هست که پول سرمایه گذار از بین نرود. خودت اگر این میزان پول داشتی حاضر بودی این کار را شروع کنی. الان خودت چقدر سرمایه خودت میزاری. خودت جرأت نداری برای ایده خودت سرمایه گذاری کنی. پس چرا انتطار از سرمایه گذار داری.

حرف زدن را بزن کنار . نتیجه به من نشون بده. در زندگی و کسب و کارت چه نتایجی گرفتی؟ اگر من در هیج کسب و کاری موفق نیستم ، چرا باید مردم به من اعتماد کنند.

تو اول باید یک شغل و کسب وکار درجه یک داشته باشی تا بقیه به تو اعتماد کنند . در ایران می توانی موفق بشی اگر حرکت کنی. از مشاور استفاده کنی.اصولی کار کنی. مشاور و کوچ به شما کمک می کند بجای اینکه چندین مسیر اشتباه بروی و بعد نامید بشی و رها کنی.چند ساله به نتیجه ای که می خواهی برسی. تفاوت این دو نتیجه خیلی باهم فرق دارد. پس چرا  در ایران از مشاور کسب و کار استفاده نمی کنند.چون علم و آگاهی ندارند. چقدر هزینه ها و درامدها را از دست میدی؟ خب یکسال فکر کن پولت را به چاه ریخته ای. تو نتیجه را بعد چندماه میبینی.  با یک کسب و کار عالی می توانی سال ها درآمدهای زیاد داشته باشی.

مدیریت درست در کسب وکارت داشته باش.

اگر می خواهی مدیریت کشور مثل ژاپن باشد. می توانی در هر شغلی که هستی مثل ژاپنی ها کار کن. بالاترین کیفیت محصول و خدمات از یک فرد ژاپنی با کیفیت بیرون اومده است. آدم های بی کیفیت استخدام نکنید. کارگر ژاپنی، بالاترین کیفیت را ارائه می کند. هیج کشوری نمی تواند کارگر و تک تک نفرات جامعه را درست کند. تو باید در کسب و کارت بالاترین کیفیت را داشته باشی. دولت هیچ کشوری مسئولیت اعضای آن جامعه را قبول نمی کند. اگر بلد نیستی ، اگر نمی توانی باکیفیت کار کنی پس کار نکن. کار با کیفیت تحویل مردم بده.

بهترین دولت و کشور را هم داشته باشی ولی فرهنگ درست کار کردن نداشته باشی. این کشور به جایی نمی رسد. اگر بهترین کشور جهان هم بروی باید بالاترین مهارت و بالاترین کیفیت کار کنی. همین جا هم اینجور کار کنی ، موفق می شوی. شک نکن. نصف آن تلاش هم بکنی، موفق تر از هر کشوری می شوی. بعضی ها از کشورهای دیگر، بهشت ساخته اند ولی نقش کسب و کار خود را نادیده گرفته اند. می گویند بیا هموطن جنس ایرانی بخر. این چرت و پرت ها چیه میگی. می توانی کیفیت جنس ژاپن را پیاده کنی. همه ایرانی می خرند. بعضی از جنس های با کیفیت فقط ده تا بیست درصد بیشتر هزینه کرده اند. اما ده ها برابر فروش ایجاد می کنند. طرز فکرت را عوض کن. کسب و کار درست انجام بده. خدمات درست بده. محصول با کیفیت تحویل بده. همه جنس تو را می خرند. وقتی مردم میبینند یک محصول کشور خارجی این قدر خوب است چه دلیلی دارد ، جنس آشغال ایران را بخرد؟؟ جنس خوب بزن تا همه از تو بخرند. الان چرا معمارها و پیمانکاران قدیمی در صنعت ساخت خود به خود حذف شدند؟؟ چون آن ها تغییر نکردند. اطلاعاتشون را تغییر ندادند. همان روش های قدیمی را دنبال کردند. هزینه های ساخت بالا رفت و دیگر مقرون به صرفه نیست.

مشتری شما چه خصوصیاتی دارد؟؟

شما در کسب  و کار خود میدانید که مشتری شما چه محصول وخدماتی می خواهد؟ آیا میدانید مشتری شما چه ویژگی هایی دارد. مشتری ها را باید مدیریت کنی. سن مشتری های تو چقدر است؟ چه علایقی دارند؟ نصف بیشتر کاسب کارهای ما هیچ اطلاعی از علایق مشتری خود ندارند. چون از مشاور و کوچ در کسب و کار خود استفاده نمی کنند. خودشون هم آموزش نمی بینند.

شرکت مهرداد سیویل با مدیریت مهندس حمصیان، برای بهبود کسب و کار و درآمد شما در کنار شما خواهد بود.

سیستم فروش داشته باش

چندتا می فروشی. بازاریاب داری؟ چه آموزش هایی به بازاریابات میدی؟ سیستم فروش علمی داری؟ سیستم فروش یعنی گروهی که با ارتباط با هم کار می کنند و وظایف آن ها مشخص است. این اعضای فروش با هم باید در ارتباط باشند. چه محتوایی تولید می کنی؟ سایت داری. مشتریان شما را چگونه پیدا کنند؟

داخل گوگل سرچ کنند شما را پیدا می کنند؟ سایت دارید و محتوا و سئو سایت داری. اپلیکیشن داری؟

بلدی در گوگل چگونه بالا بیایی؟ آیا افرادی را برای سایت، تولید محتوا و سئو سایت استخدام کردی؟

درشبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس آپ و غیره چگونه استفاده می کنی؟

خوب تو اگر این ها را نداری پس چه انتظاری داری در کسب و کارت موفق بشی. در ایران ساخت سیستم علم می خواهد. من نمیگم وقت بزار آموزش ببین. اگر وقت هم نداری می توانی افرادی را استخدام کنی، که این کارها را برایت انجام دهند. شرکت مهرداد سیویل جهت تولید محتوای برندینگ در سایت و همچنین بهبود رتبه سایت در گوگل و همچنین بهبود شبکه های اجتماعی برای شما خدمات مشاوره و پشتیبانی دارد. با راه های غلط نمی توان در کسب و کار موفق بشی. با هر شرایطی می شود ماشین را تولید کرد ولی یک کشوری پراید تولید می کند و کشوری دیگر تویوتا و بنز تولید می کند. تو اگر کسب و کار و شغل خودت را بهبود ندادی تقصیر خودته.

ما در صنعت تولید یک روشی داریم به نام تولید ناب ، این روش نوین در صنعت تولید کارخانه ها و شرکت های تولیدی در حال استفاده است. این روش در کشورهای جهان وارد صنعت ساخت شده است و الان کشورهای پیشرفته در حال استفاده از این روش هستند. این روش تولید ناب را کارخانه تویوتا کشف و پیاده سازی کرده است. یک کارخانه مانند تویوتا این روش را وارد صنعت می کند. این روش می گوید چگونه محصول ناب تحویل بدیم. چگونه محصول ناب بدهم؟ یعنی اتلافات و ضایعات در مراحل تولید را کاهش بده. فعالیت های ارزش آفرین انجام شود و فعالیت هایی که ارزش آفرین نیستند باید حذف شود. با این روش می توانی تولید بهتر و با کیفیت انجام بدهی. هزینه ها را کاهش می دهی و با کمترین نیرو، بیشترین بهره وری را ایجاد کنی. آن شرکت را مدیر تویوتا ایجاد کرده است نه دولت و کشور آن. تو در کسب و کار و شغلت چه ارزشی ارائه کردی؟ گنج شما در درون شماست و آن را در بیرون از خود جستجو نکن.

من یاد گرفتم که فقط از همه گلایه کنم ولی فقط تنها چندین شرکت و کسب و کار در ایران درست کار می کنند. اگر به دنبال موفقیت هستی، در کسب و کارت بهترین بشو. بهترین خدمات ومحصول را یاد بگیر. این ها نیاز به مشاوره و آموزش دارد. هیچ فردی از اول این ها را بلد نبوده است.

یک لحظه تفکر بهتر از هزار سال عبادت است. پس در هر کسب و کار و شغلی هستی. تفکر کن.

مقاله ، راهکارهای عملی برای افزایش درآمد و بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان) را در همین راستا مطالعه کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه در ایران پولدار بشم

راهکارهای عملی برای افزایش درآمد

بهبود کسب و کار با پیشنهادهای باور نکردنی

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 460 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.