رانیا هوم تی وی روم چیست؟ / TV ROOM - رانیا هوم

تی وی روم (TV Room)، بخشی از قسمت در اتاق پذیرایی ساختمان است. تی وی روم، در حقیقت فضایی است که برای قرارگیری تلوزیون پیش بینی می شود. بسیاری از افراد فکر می کنند که حتما باید برای هر ساختمان کوچک و بزرگی ما نیاز به تی وی روم داریم. در حالی که تیوی روم برای هر خانه ای یک الزام نیست. خانه ها و آپارتمان های کوچک زیر ۱۲۰ متری حتما لازم نیست تی وی روم داشته باشند.

معایب تی وی روم

یکی از معایب TV ROOM هم این است که اگر شما محل را بر روی آن دیوار مشخص کردید، امکان تعویض مکان تلوزیون برای شما وجود ندارد. از طرفی دیگر چیدمان مبلمان شما نیز بسیار سخت می شود. اما از صورتی دیگر داشتن آن منجر به یک نقطه کانونی جذاب می تواند باشد. پس اگر مکان آن به درستی انتخاب شود و همچنین به زیبایی هم طراحی شود می تواند یک نقطه زیبا در ساختمان شما باشد. همچنین عکس آن هم صادق است. هر اشتباهی در تی وی روم منجر به خراب شدن دکوراسیون داخلی شما می شود. همچنین چیدمان شما را هم دچار مشکل می کند.

تی وی روم

تی وی روم در آپارتمان های کوچک

tvروم برای خانه های بسیار کوچک نمی تواند زیاد بزرگ انتخاب شود. در این خانه ها تی وی روم، فقط فضایی است که ما برای مشاهده تلوزیون در نظر می گیریم. نباید حجمی کار شود و فضایی را بگیرد. در اغلب آپارتمان های کوچک، تلوزیون را به دیوار بزنید. هیچ فضایی برای تلوزیون درآپارتمان های کوچک نظر نگیرید.همچنین برای آپارتمان های کوچیک مثلا ۹۰ متری یا پایین تر، نباید استند یا میزی برای تلوزیون در نظر گرفت. بهتر است در آپارتمان های کوچیک، تلوزیون به دیوار نصب شود و فضایی برای آن در دیوار طراحی گردد. این باعث می شود ما از فضای خود بیشترین استفاده را ببریم.

تی وی روم

اهمیت دید تی وی روم از آشپزخانه

طبق آماری که خودمان در ایران گرفتیم، مشاهده کردیم که اما اغلب خانم های ایرانی دوست دارند که بتوانند از آشپزخانه، تلوزیون را تماشا کنند. در نتیجه ما سعی می کنیم در اغلب طرح های خود،  تی وی روم را به گونه ای طراحی و اجرا کنیم تا از آشپزخانه قابل دیدن باشد.

مشکل پیدا بودن سیم ها در تی وی روم

همچنین یکی دیگر از مشکلات در تی وی روم این است که اغلب سیم های تلوزیون و ماهواره و غیره نمایان است. این نمایش سیم ها منجر به عدم زیبایی در دکوراسیون داخلی ما می شود. پس حتما ما در طراحی های خود برای این سیم ها باید برنامه داشته باشبم.

اهمیت دیوار پشت تلوزیون در تی وی روم

یکی از مهم ترین بخش های تی وی روم، طراحی دیوار پشت دیوار است. دیوار پشت دیوار میتواند کاغذ دیواری یا سنگ طبیعی اسلب یا سنگ مصنوعی باشد.  در شکل زیر دیوار پشت تیوی با سنگ طبیعی طراحی و اجرا شده است.

 

همچین در این دیوار نورپردازی می تواند طراحی آن را زیباتر کند.

مقالات مشابه با این مقاله:

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه

بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی

اهمیت تغییر دکوراسیون داخلی

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 571 views بار دسته بندی : دکوراسیون پذیرایی تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها