رانیا هوم ترس از شروع کسب و کار - رانیا هوم

ترس از شروع کسب و کار یکی از مهم ترین مشکلات افراد است که منجر به از دست دادن خیلی از فرصت های زندگی و کسب و کار افراد می شود. من مهرداد حمصیان برعکس همه افرادی که می گویند نترس!! من می خواهم به شما در این مقاله  بگویم بترس. بترس از اینکه فردا شغل تو حذف شود. بترس از افرادی که سرت کلاه می گذارند، بترس از افرادی که بی هوا به سمت همه چیز می روند، بترس از افرادی که از هیچی نمی ترسند؟ بترس از افرادی که از آبرو خود نمی ترسند. بترس از روزی که با فردی ازدواج کنی که هیج چیز برای از دست دادن نداشته باشد.

از همه این ها تو باید بترسی!! من مهرداد حمصیان روزانه از خیلی چیزها می ترسم، من می ترسم فردا کسب و کارم مانند بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و شرکت های بزرگ مثل نوکیا ، مثل آژانس ها و تاکسی تلفنی ها (جایگزین آن ها با یک اپلیکیشن یا سایت) حذف شود. بزرگترین افراد موفق دنیا می ترسند و بسیاری از موفقیت آن ها به خاطر ترسی هست که دارند.

پس چرا ما می ترسیم وموفق نمی شویم؟؟ ترس افراد موفق باعث حرکت آن ها به سمت پیشرفت بیشتر و کار بیشتر در کسب و کارهایشان می شود ولی ترس افراد ناموفق باعث شکست آن ها و عدم شروع کسب و کار آن ها می شود.

۱-رازهای موفقیت در ترس های شماست

در این مقاله می خواهم به شما بگویم بترس ولی اقدام کن. بترس ولی برنامه بریز، مشاوره بگیر و با بهترین حالت شروع کن. من مهرداد حمصیان می ترسم که  فردا کسب و کارم کلا حذف شود پس چیکار می کنم؟؟ امروز برای آن فردا برنامه میریزم . برای فردا پلان و نقشه دوم دارم. اگر این کار کلا حذف شود فردا با کار و تخصص جدید در خدمت شما عزیزان هستم. فردا با بهترین حالت خودم به شما خدمت می کنم و کمک می کنم که شما هم برند خودتان را بسازید. امروز سخت است و فردا سخت تر. پس تو برای آن فردا چه برنامه ای داری؟؟

ترس از شروع کسب و کار

اگر ترس نداشتم هیچ وقت پلان دوم نداشتم . اگر ترس نداشتم امروز به دنبال یادگیری و مهارت های بیشتر برای فردا و سال های سخت پیش رو نداشنم. پس ترس راز موفقیت زندگی افراد موفق است. استیو جابز اگر از رقیب خود نمی ترسید هیچ وقت اپل اینقدر از بقیه رقیبان جلو نبود. شما مسیر ترس را مشخص می کنید؟

۲- راهکارهای ترس از شروع کسب وکار

اگر ترس داری که شروع کنی باید چیکار کنی؟ بسیاری از افراد می ترسند و چون ترس دارند اصلا شروع به کسب و کار نمی کنند. این افراد ریسک پذیر نیستند. الان به شما می گویم که اگر ترس دارید از خانه بیرون نروید!!! چون اگر بیرون بروی ممکنه یک ماشین و شخص نابلد به شما بزند. ممکن است شما با یک نفر برخورد فیزیکی کنی و آن فرد  چاقو بکشد و شما را بکشد. ممکن است یک موتور سوار به شما بزند و شما تا آخر عمر آسیب ببینید و آنوقت برای همیشه باید در خانه بنشینید. پس بهتر است از خانه بیرون نروید؟

ترس از شروع کسب و کار

آیا تو با این حرف هایی که زدم بیرون نمی روی؟؟ قطعا می روی چون نمی شود تو تا آخر عمرت خانه بمانی که اتفاقی نیفتد. تغییر کنید و عوض شوید .  در کسب و کار و زندگی خود مشاوره بروید. آموزش ببینید و مهارت های بیشتر یاد بگیرید . درادامه به بررسی راه های اقدام کردن با وجود ترس می پردازیم که عبارت اند از:

  • در حوزه کسب و کار خود به اندازه کافی تحقیق کنید.
  • از افراد متخصص  مشاوره بگیرید. برای آن هزینه کنید (باز هم اگر پول نداری برو از فردا یک کاری را انجام بده.
  • مهارت های آن حوزه کسب و کار خود را آموزش ببینید.
  • ترس داشته باش ولی شروع کن به کار کردن.
  • خودت را برای فردایی متفاوت آماده کن. فردا قطعا از امروز سخت تر است. آماده بحران ها هستی؟؟
  • پلن دوم داشته باش و برنامه ریزی بلندمدت داشته باش.
  • صبور باش و عجله نکن. بلافاصله کسب و کار و شغل تو موفق نمی شود. بایدصبر داشته باشی و در دلار میری صبور باش. در کسب و کار میری صبور باش. آموزش میبینی ، صبور باش. هیچ سرمایه گذاری بلافاصله جواب نمی دهد.

ترس از شروع کسب و کار

  • همیشه شروع کننده امروز ، فردا برنده است.
  • بترس که سال دیگه همین جایی باشی که الان هستی .
  • تغییر کن و راه های قدیمی را کنار بگزار. از قدیمی ها یاد بگیر و جدید و نوین عمل کن و از گذشته درس بگیر ولی امروز اشتباه گذشته را نکن.
  • اگر امروز این مقاله را خواندی و عمل نکردی. تو در اینده پشیمان خواهی شد که چرا امروز شروع نکردی.
  • در یک کار و مهارت متخصص و اول باش.
  • فردا روز خیلی سختی است و تو آماده باش و بترس. بترس ولی شروع کن. با برنامه و هدفمند شروع کن، بی محابا شروع نکن، با فکر، با برنامه، با مشاور، با متخصص، با مهارت و علم .هدفمند شروع کن.

۳- ترس دانشجویان ارشد و دکترا از شروع پایان نامه

در آخر این مقاله برای شما یک نمونه ترس را می گویم. ترس دانشجویانی که پایان نامه خود را شروع نمی کنند. یاد نمیگیرند و مشاوره نمی گیرند و ترم های متوالی وقت و زمان و عمر جوانی خود را تلف می کنند. بترس که پایان نامه ات خوب نباشد در جلسه دفاع رد می شود. بترس از اینکه در راه اشتباه پایان نامه را انجام دهی. بترس از روزی که نتوانی به خوبی در جلسه دفاع حاضر شوی. بترس!! بترس ولی با مهارت ، آموزش، یادگیری و مهم تر از همه مشاوره از محققان و اساتید حوزه تخصصی، پایان نامه خودت را شروع کن. (دانشجویان ارشد و دکترا حتما آموزش های مشاوره پایان نامه ما را در سایت بخوانند).

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیزینس کوچینگ و یادگیری راه های افزایش درآمد برای داشتن کسب و کار بهتر و به دست آوردن پول های بیشتر و همچنین روش های سرمایه گذاری روی خودتان می توانید از مقالات زیر استفاده کنید:

بیزینس کوچ (مهرداد حمصیان)

بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت اول)

بیزینس کوچینگ مهرداد حمصیان (قسمت دوم)

چگونه کسب و کار خود را در هر شرايطي بهتر كنيم؟

حل مشکل کسب و کارها در شرایط تورمی کشور

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 499 views بار دسته بندی : کوچینگ تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها