رانیا هوم تابعیت استرالیا از طریق تولد - رانیا هوم

تابعیت استرالیا از طریق تولد به چه صورت است؟ شرایط تابعیت استرالیا از طریق تولد ۲۰۱۸ چگونه است؟ سیستم تابعیت یا همان خاک و خون در استرالیا چگونه است؟ آیا می توان از طریق تولد در خاک استرالیا تابعیت استرالیا از طریق تولد را کسب کرد؟ هزینه تولد برای تولد کودک در استرالیا چگونه است؟ اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد چه مزایایی دارد؟ آیا والدین از طریق تولد فرزند خود می توانند تابعیت استرالیا از طریق تولد را به دست آورند؟ چگونه تابعیت برای والدینی که فرزندشان در خاک استرالیا متولد شده امکان پذیر است؟ اعتبار و ارزش پاسپورت استرالیا پس از اخد تابعیت استرالیا از طریق تولد چگونه است؟ احتمال اقامت و تابعیت در استرالیا برای والدین به واسطه متولد شدن فرزند خود در خاک استرالیا چه قدر است؟ در صورتی که شما عزیزان تمایل به کسب اطلاعات درباره تابعیت استرالیا از طریق تولد دارید می توانید برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط با تابعیت استرالیا از طریق تولد با این مقاله که توسط وکیل مهاجرت نگاشته شده همراه بوده و پاسخ سوالات خود را جویا شوید. در این مقاله تلاش شده است به برخی از سوالات مهم و کلیدی شما عزیزان درباره مهاجرت به استرالیا و تابعیت استرالیا از طریق تولد پرداخته شود و اطلاعات مناسبی در این باب در اختیار شما عزیزان قرار گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

تابعیت و اخذ تابعیت

تابعیت و اخذ تابعیت در اصل رابطه سیاسی و معنوی است که سبب می شود شخص به دولت معینی تعلق داشته باشد. تابعیت استرالیا از طریق تولد جزء اصلی ترین انواع تابعیت می باشد. این تابعیت با تولد شخص شروع شده و در طول زندگی ادامه می یابد و از ۲ روش خاک و خون حاصل می شود. سیستم تابعیت در استرالیا، سیستم خاک می باشد بدین صورت که هر فردی که در خاک استرالیا متولد شده باشد چه والدین او از اتباع استرالیا باشد و یا از اتباع استرالیا نباشد جزو تبعه و شهروند استرالیایی محسوب می شود. پس با متولد شدن فرد در خاک استرالیا، آن نوزاد یک شهروند استرالیایی محسوب می شود. نکته جالبی که در مورد تولد در خاک استرالیا وجود دارد این است که اگر نوزاد در کشتی دولتی استرالیا به دنیا بیاید حتی در آب های آزاد جزو تبعه کشور استرالیا محسوب می شود.

هزینه برای تولد نوزاد

یکی از امکانات رفاهی در استرالیا این است که استرالیا هی چگونه هزینه ای برای تولد نوزاد از والدین او دریافت نمی کنند و به کودک امکانات قابل توجهی می دهند. استرالیا از قبل بارداری و از زمان بارداری تا زمان تولد بچه هیچ گونه هزینه ای از والدین نوزاد دریافت نمی کند ولی البته اینکه فرد کدام بیمارستان برود هم دست خود فرد نیست و به منطقه محل زندگی فرد بستگی دارد. البته این نکته شایان ذکر است که استرالیا در سال ۲۰۱۵ هفتمین کشور در سطح جهان است که از رفاه اجتماعی بالایی برخوردار است. استرالیا از آنجا که به خانواده اهمیت زیادی می دهد احتمال بسیار بالایی وجود دارد که به والدین به واسطه بچه اقامت دهند و یا شاید بتوان گفت که این احتمال به ۹۹ درصد نیز برسد، پس می توان گفت یکی از بهترین کشورها برای تولد فرزند و به واسطه آن کسب اقامت و تابعیت برای والدین به واسطه تولد فرزند، استرالیا می باشد.

برای تولد فرزند در استرالیا، پرداخت هیچ گونه هزینه ای از سوی پدر و مادر لازم نیست. هزینه های بیمارستان دولتی برای تولد فرزند در استرالیا توسط دولت استرالیا پرداخت می شود و کودک به محض تولد در استرالیا، شهروند استرالیا محسوب و همه قوانین شهروندی درباره وی اجرا می شود. در نتیجه اغلب هزینه های درمانی در استرالیا رایگان و یا دارای هزینه ای بسیار اندک برای توابع خود می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

گرفتن اقامت دائم با گرفتن تابعیت در استرالیا

حال می خواهیم به این موضوع بپردازیم که تفاوت گرفتن اقامت دائم با گرفتن تابعیت در استرالیا در چه مورد است؟ اقامت دائم در استرالیا به این معنی است که شما می توانید از لحاظ زمانی به صورت نامحدود در استرالیا اقامت، کار و تحصیل نمایید. اما دارای تابعیت و پاسپورت ایرانی خواهید بود و همچنین حق رای نخواهید داشت. برای تحصیل در بعضی از دانشگاه های استرالیا نیز باید همانند دانشجویان غیر استرالیایی به همان میزان شهریه پرداخت نمایید. در ضمن در ۲ سال اول زندگیتان در استرالیا از حقوق بیکاری برخوردار نخواهید بود. اما اگر ۳ سال در استرالیا زندگی نمایید می توانید درخواست تابعیت استرالیایی نمایید. تابعیت استرالیایی در حقیقت بدین معناست که شما ملیت استرالیایی خواهید داشت و به شما پاسپورت استرالیایی داده خواهد شد. اما اخیرا دولت استرالیا از افرادی که درخواست تابعیت استرالیا از طریق تولد می نمایند یک امتحان شهروندی می گیرد و اگر در این امتحان قبول شدند شهروند استرالیا شناخته خواهند شد.

برای اغلب افراد مقیم دائم، اولین گام در راه شهروند (تابع) استرالیا شدن گذراندن امتحان شهروندی است. برای آمادگی جهت این آزمون باید کتاب مرجع شهروندی را مطالعه نمود. بعد از قبول شدن در این آزمون و دارا بودن شرایط لازم برای شهروندی استرالیا و همچنین شرط زندگی در استرالیا برای مدت تعیین شده و پیشینه خوب داشتن، می توان درخواست خود را مبنی بر شهروندی استرالیا تسلیم نمود. اگر درخواست مورد موافقت قرار گیرد، از شما دعوت به شرکت در جشن شهروندی خواهد شد. بعد از اخذ تابعیت استرالیا از طریق تولد می توانید درخواست گذرنامه استرالیایی کنید. اعتبار پاسپورت استرلیا بالا است و جزو نهمین کشور از نظر اعتبار پاسپورتی می باشد که تقریبا دارندگان پاسپورت استرالیا می توانند بدون ویزا به ۱۶۸ کشور جهان سفر کنند.

به طور کلی در این مقاله تلاش شد درباره تابعیت استرالیا از طریق تولد، شرایط تابعیت استرالیا از طریق تولد ، قوانین تابعیت استرالیا از طریق تولد، مهاجرت به استرالیا و سایر موارد اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. اطلاعات صحیح و کامل در باب تابعیت استرالیا از طریق تولد شما را برای اخذ تصمیم قطعی برای مهاجرت به استرالیا راهنمایی نموده و مسیر پیشرفت را برای شما عزیزان هموار می نماید.

آشنایی با تابعیت استرالیا از طریق تولد در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 211 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 16 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.