رانیا هوم بهترین طراحی داخلی منزل - رانیا هوم

منظور از بهترین طراحی داخلی منزل چیست؟

برای داشتن بهترین طراحی داخلی باید توجه بسیاری به جزئیات دکوراسیون داخلی و همچنین چیدمان داخلی شود.

طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی دکوراسیون داخلی، از انتخاب متریال های مناسب، انتخاب رنگ های متناسب برای دیوارها، درب های کابینت آشپزخانه، رنگ درب های اتاق ها و تناسب رنگ ها با یکدیگر، نحوه نورپردازی ها و غیره را شامل می شود.

اصول طراحی داخلی اتاق ها

یکی از مهم ترین اصول طراحی داخلی، جزئیات طراحی اتاق ها است. همه چیز مهم است، از کلید های چراغ گرفته، تا دستگیره های روی کمد و تزئینات لامپ استفاده شده جهت نورپردازی. این ها به عنوان بخشی از جزئیات فضای داخلی در نظر گرفته می شوند. بدون توجه دقیق به آن ها، فضا آن طور که باید جذاب به نظر نمی رسد.

جزئیات کوچک در طراحی داخلی

بیشتر طراحان باید به خاطر داشته باشند که جزئیات، به اندازه سایر اصول، در طراحی داخلی مهم هستند. جزئیات باعث می شوند که تم اتاق به طور کلی تغییر کند. حتی کوچکترین ویژگی ها نیز با استفاده جزئیات، می توانند جلوه منحصر به فردی را ایجاد کنند. جزئیات کوچک در طراحی داخلی ممکن است به خودی خود تأثیری نداشته باشند، اما زمانی که همه آن ها در یک جا جمع می شوند ، می توانند ترکیب عالی و بی نقصی را برای فضای داخلی یک خانه ایجاد کنند.

 

تفاوت خانه ها و آپارتمان های لوکس با خانه های عادی در چیست؟

همان طور که گفته شد، در طراحی یا دکوراسیون داخلی منزل، توجه به جزئیات کوچک همیشه مهم است. البته، عناصر دیگر مانند تم رنگ یا نوع ، رنگ و نحوه چیدمان مبلمان  نیز از عوامل مهم برای ایجاد خانه یا آپارتمانی لوکس هستند، اما اغلب جزئیات کوچک هستند که تفاوت بین یک خانه لوکس و  خانه زیبا را با یک خانه یا آپارتمانی خسته کننده متفاوت می کند.

حتی نوع خطوط طرح های کاغذ دیواری و رنگ های دیوار در بزرگ نشان دادن یا کوچک نشان دادن فضا بسیار تأثیرگذار است.

طراحی دکوراسیون وچیدمان اتاق خواب

اگر قصد دارید که چیدمان یک اتاق را انجام می دهید، این موارد می توانند الهام بخش باشند:

  • رنگ دیوارها
  • رنگ کمدهای لباس
  • رنگ تخت
  • چیدمان وسایل و به ویژه تخت در داخل اتاق خواب
  • استفاده از مکانی مجزا برای تعویض یا قرارگیری لباس ها داخل اتاق
  • نظرات و سلیقه ساکنین
  • نقاشی ها و تابلوها
  • طراحی و اجرای کتاب خانه
  • عتیقه جات

در صورتی که جزییات ریز را نادیده بگیرید، اتاق شما جذاب به نظر نمی رسد. بنابراین، یک پروژه خوب برای طراحی داخلی، با یک پایه خوب شروع می شود. جزئیات کوچک خیره کننده به نظر می رسند و محیطی کامل و کاملاً سازمان یافته را ایجاد می کنند؛ این دقیقا همان چیزی است که می خواهید.

چرا جزئیات در طراحی داخلی اینقدر مهم هستند؟

تمامب این جزئیات، برای بهبود ظاهر کلی اتاق و گامی به سوی زیبا تر شدن آن است. اصول طراحی داخلی داری جزئیات بسیاری است. برای هر یک از این جزئیات نیز منطق های بسیاری اثبات شده است. این جزئیات کوچک ممکن است به خودی خود تأثیر زیادی نداشته باشند، اما وقتی آن ها را با دقت با هم ترکیب می کنید، یک اتاق بسیار مرتب و فوق‌العاده را خواهید ساخت. جزئیات کوچک آخرین قطعه اتاق هستند و می توانند ظاهری خیره کننده و تمام شده را به شما بدهند. آن ها به طراحی کلی اهمیت می دهند و به یکپارچگی محیط می افزایند. اگر استفاده از جزئیات را در طراحی داخلی نادیده بگیرید، اتاق شما جذاب به نظر نمی رسد. یافتن جزئیات مناسب برای افزودن به طراحی اتاق، اغلب می‌تواند زمان‌بر ترین بخش یک پروژه دکوراسیون باشد، بنابراین ناامید نشوید! یک کار عجولانه اغلب اتاق شما را ناقص کرده و دائم احساس می کنید که چیزی کم است؛  بنابراین وقت بگذارید و صبور باشید.

نوع جزئیات در فضای داخلی

فضا های داخلی از ده ها مفهوم، ایده و اندیشه معماری تشکیل شده اند. همان طور که گفته شد، جزئیات ها چیزی هایی هستند که فضای کامل و خوبی را در کنار سایر  وسایل ایجاد می کنند. آن ها همچنین می توانند فضا را زنده و شگفت انگیز و جذاب کنند. اگر کوچکترین چیز فراموش شود، باورنکردنی ترین فضاهای طراحی شده از بین می روند.

عوامل مهم در طراحی داخلی منزل

چه طراحی یک وسیله باشد و چه فضای داخلی یا معماری، هرگز اهمیت جزئیات را دست کم نگیرید. آن ها طرح را ایجاد می کنند. به کوچکترین قطعات اهمیت دهید و ببینید چگونه می توانند تصویری متحیر کننده خلق کنند. در اینجا بررسی می کنیم که چه نوع جزئیاتی را می توانیم در فضای داخلی به کار ببریم‌:

 

 

✓اهمیت  روشنایی و نورپردازی در طراحی داخلی

نور ها جزییاتی هستند که هرگز نباید آن ها را نادیده گرفت. برخی از کاربرد های آن شامل موارد زیر است:

  • برای بیشتر شدن زیبایی فضا، ارتفاع نور را تنظیم کنید.
  • تم هایی را پیدا کنید که با فضای داخلی شما مطابقت دارد.
  • نورپردازی محیط را طوری تنظیم کنید که چشم ها را به نقاط خاصی بکشید.

لوستر های زیبا و با کیفیت، برای نورپردازی  فضای شما عالی هستند.

 

✓ تجهیزات جانبی و اکسسوری های  منزل

علاوه بر سایر عناصر داخلی، لوازم اتاق نیز به عنوان جزئیات طبقه بندی می شوند. لوازم جانبی می تواند شامل:

  • فرش
  • شمعدان، جای شمعی
  • قاب عکس

اشیاء کوچک هنری

  • مجسمه ها
  • لامپ ها
  • نمایشگر های شیشه ای
  • گلدان های کوچک و …

افزودن تمام لوازم جانبی مناسب و توجه به این که چگونه اتاق به چیزی شگفت انگیز تبدیل می شود، یک امر ضروری است.

 

✓ مبلمان

مبلمان ساده ای را پیدا کنید که دقیق ترین جزئیات و رنگ های متناسب با اتاق شما را داشته باشند. بدون هیچ زحمتی یک فضای داخلی  شیک و لوکس خواهید داشت. استفاده از مبلمان با جزئیات کوچک و خاص، در هر گوشه ای از خانه شما فوق العاده به نظر می رسند.  شما می توانید بالش های رنگارنگی را به چیدمان مبل ها اضافه کنید. این کار مقداری رنگ اضافه کرده و اتاق را جذاب تر می کند. همچنین، می توانید تعدادی عکس از آثار هنری را برای نمایش روی دیوارها انتخاب کنید. گل‌ها نیز یکی از انتخاب ‌های متداول در دکوراسیون هستند.

✓ راه پله ها

راه پله ها مکانی عالی برای اضافه کردن جزئیات هستند. در فرآیند طراحی، پله ها اغلب نادیده گرفته می شوند و مورد غفلت قرار می گیرند. فضا های داخلی زیبا، شامل راه پله های خاصی هستند که با پله های چوبی شناور برجسته شده است. به زودی خواهید دید که توجه به کوچکترین جزئیات چه تفاوتی ایجاد می کند.

 

✓ طراحی نرده ها

طراحی نرده ها می تواند زیبا، ساده و در این حال کم هزینه باشد.  طراحی های داخلی مبتکرانه، همیشه از کوچکترین عناصر طراحی تشکیل شده اند. استفاده و ترکیب مواد مختلفی مانند فاسیای چوبی(چوب ترمو) و مرمر در یک فضای ساده، بسیار حیرت آور است.

✓ لهجه ها

لهجه های طراحی ابزاری فوق العاده برای طراحی داخلی هستند. جزئیات و لهجه ها را می توان برای زیبا تر کردن فضا، در هر خانه ای به کار برد. وقتی تمام جزئیات را به اتاق اضافه کردید، ببینید کیفیت و زیبایی اتاق را دوست دارید یا نه. با استفاده از لهجه ها، یک پالت رنگی جذاب و  پیچیده ایجاد کنید. هنگامی که فونداسیون یا پایه اتاق شما آماده شد، شروع به خرید دکور یا مبلمانی کنید که مطابق با سلیقه خودتان است‌.

تناسب در طراحی داخلی

توجه: هنگامی که جزئیات کوچک را با مبلمان بزرگ ترکیب می کنید، فضایی که ایجاد می کنید می تواند تأثیر زیادی گذاشته و ظاهر اتاق شما را به کلی تغییر دهد. به جزئیاتی که تزئینی هستند بسیار دقت کنید و مطمئن شوید که آن ها را به طور تصادفی اضافه نکردید.

 

✓ فلزات

معمولاً از فلزات در یراق آلات حمام، دستگیره ها و کلید های چراغ و پریز ها استفاده می شود. شما می توانید  فضای خود را با شمعدان، لوستر فلزی و حتی دیوارکوب های فلزی زیباتر  کنید. طلا، نقره و برنج نیز ، همراه با تمام جزئیات فلزی عالی به نظر می رسند.

 

نتیجه

به طور کلی، جزئیات ظاهر یک فضا را کامل می کنند. بر خلاف گوشواره ها که تاثیر خاصی در  ترکیب یک لباس ندارند، جزئیات طراحی داخلی در فضای داخلی، تاثیر فوق العاده بالایی دارند. جزئیات به صورت تکی و جداگانه، کاربرد و زیبایی خاصی ندارند. آن ها برای این که بتوانند جلوه خود را نمایش دهند، باید در کنار هم چیده و قرار گیرند. گاهی تنها یک قاب عکس می تواند محیط به از این رو به آن رو کند؛ پس به جزئیات فضای داخلی و تاثیرات منحصر به فرد آن ها توجه کنید. در پایان، مهم‌ترین نکته در هنگام تزئین خانه این است که مراقب ترکیب مواد و نحوه کار رنگ‌ها و بافت‌ها باشید.

جهت طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون و چیدمان داخلی با ما در تماس باشید. شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در اختیار شما عزیزان هستیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

مقالات مرتبط

 

طراحی دکوراسیون داخلی با رنگ خاکستری

رنگ کرمی در دکوراسیون و چیدمان داخلی

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 433 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها