رانیا هوم بهترین رنگ برای دکوراسیون داخلی - رانیا هوم

همه ما در طول روز با مسائل و مشکلات مختلفی روبرو هستیم. اما همیشه خانه و محیط آن برای ما  آرامش بخش بوده است. ما در دکوراسیون داخلی به دنبال آسایش هستیم. یکی از مسائل مهم دکوراسیون داخلی که منجر به آرامش و محیط بهتر برای ما می شود، انتخاب رنگ های مناسب برای دکوراسیون است. رنگ ها به صورت مستقیم بر احساسات و روان ما تأثیرگذار هستند. به طوری که در روانشناسی نوین، بحث روانشناسی رنگ ها به یک مقوله کاملا علمی و شناخته شده تبدیل شده است.

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی

هدف مقاله حاضر بررسی بهترین رنگ ها در دکوراسیون داخلی است. رنگ های تأثیر زیادی در زیبایی و چشم نوازی دکوراسیون داخلی ما دارند. ترکیب رنگ مناسب بین مبلمان، پرده، اکسسوری ها و همچنین دکوراسیون منزل، از خانه ما یک خانه زیبا می سازد. اگر ما در دکوراسیون داخلی، حتی از بهترین متریال های خارجی و گران قیمت هم استفاده کنیم، اما ترکیب رنگ و اصول آن را رعایت نکنیم، قطعا خانه زیبا و یکنواختی نخواهیم داشت.

۱-رنگ مناسب برای دکوراسیون خود انتخاب کنید

در انتخاب رنگ مناسب، فضاهایی که “همزیستی” دارند برای ایجاد حس جریان باید مکمل یکدیگر باشند. علاوه بر تناسب رنگی که بین پرده ها، سرامیک کف، رنگ در کابینت وجود دارد، همچنین وسایل شما هم از جمله مبلمان، میز، صندلی و هروسیله دیگری باید متناسب با رنگ های دکوراسیون شما خریداری شود. اغلب ما در موقع خرید وسایل، هیچ دقتی به تناسب رنگ آن وسیله خریداری شده با مبلمان خود نمی کنیم.

اگر به تمام عکس های خانه های طراحی شده زیبا و لاکچری نگاه کنید، متوجه این تناسب و هماهنگی بین رنگ ها در منزل خواهید شد. پس یک منزل شیک، بدون دلیل زیبا نشده است. اگر به دنبال زیبایی دکوراسیون و چیدمان داخلی خود هستید حتما در انتخاب رنگ دقت کنید. از این به بعد هر وسیله را بدون توجه به رنگ آن خریداری نکنید.

356 Modern Chinese Interior Design Stock Photos, Pictures & Royalty-Free Images - iStock

جهت مشاوره و انجام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و چیدمان منزل خود با ما در ارتباط باشید. جهت تماس با ما می توانید با شماره تلفن ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶(مهرداد حمصیان) تماس حاصل کنید. همچنین جهت اطلاعات بیشتر می توانید با یک کلیک، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

۲-استفاده از رنگ های گرم و سرد

ما با انتخاب رنگ های مختلف سرد و گرم می توانیم، احساسات مختلفی از جمله گرم و دنج بودن یا سردی را در فضا نشان دهیم. اگر با رنگ های  سرد و گرم اشنا نیستید، مقاله نقش رنگ ها در زیبایی دکوراسیون داخلی را مطالعه کنید. در این مقاله همچنین میزان مناسب ترکیب رنگ ها را با توجه به قانون ۶۰-۱۰-۳۰، توضیح دادیم. تعادل در رنگ های استفاده شده نیز یکی از مهم ترین مسائل برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است. پس رنگ های مناسب می توانند احساس های مختلف را تقویت کنند و به شما این امکان را می دهند تا پیام احساسی مناسبی ارسال کنید.

رنگ های پررنگ اغلب احساس انرژی و اعتماد به نفس به محیط می دهند. آنها می توانند منفجره باشند و تأثیر زیادی بر فضا داشته باشند. به طور مثال اگر درهای کابینت از جنس براق یا های گلاس باشند این حس انرژی را به محیط آشپرخانه ما انتقال می دهند. از آنجا که در خانه های مدرن و جدید در حقیقت مرز مشخصی برای دکوراسیون آشپزخانه و پذیرایی وجود ندارد. در نتیجه این حس به محیط کلی منزل و پذیرایی ما منتقل می شود.

TOP MODERN & LUXURY HOMES | ASIA BEST INTERIOR DESIGN | Award Winning Project Villa14 by Nu Infinity - YouTube

۳-بزرگ تر نشان دادن محیط خانه با انتخاب رنگ مناسب

درست متوجه شدید!! ما با انتخاب رنگ مناسب می توانیم ابعاد خانه را بزرگ تر از اندازه واقعی خود نمایش دهیم. رنگ های خنثی و ملایم،  می توانند فضای منزل ما را برگ تر و بازتر نشان دهند. همچنین این رنگ ها احساس آرامش ایجاد می کنند. همچنین رنگ های خاکی مانند خاکستری می توانند احساس آرامش و امنیت در شما ایجاد کنند.  البته ترفندهای دیگری نیز برای بزرگ نشان داده خانه و آپارتمان های کوچک وجود دارد. جهت یادگیری این ترفندها نیز می توانید مقاله،۱۱ روش آسان برای بزرگتر نشان دادن خانه و آپارتمان را مطالعه کنید.

۴-اهمیت رنگ اتاق پذیرایی

هر خانه یک اتاق مرکزی دارد. اتاق پذیرایی و نشیمن، در حقیقت بزرگترین اتاق ما است. اهمیت رنگ اتاق پذیرایی، تأثیر بسیار زیادی در آرامش و زیبایی خانه دارد. اغلب ما ایرانی ها بیشترین زمان خود را در محیط پذیرایی سپری می کنیم. اگر مهمانی بهمون میرسه، در این اتاق ازشون پذیرایی می کنیم. به نظر من اتاق پذیرایی و رنگ انتخابی آن بسیار مهم است؛ به دلیل این که این فضا اولین احساسی است که مهمانان شما هنگام ورود به خانه شما دریافت می کنند . در حقیقت اتاق پذیرایی، خانه شما را تعریف می کند. بنابراین ، انتخاب رنگ این اتاق مهم ترین است.

۵-دقت در انتخاب رنگ های تکمیلی در دکوراسیون داخلی

ما در دکوراسیون داخلی عناصر اصلی داریم که باعث می شود طراحی خانه خاص شود. در حقیقت این رنگ های تکمیلی، شامل کارهای چوبی ما روی سقف و دیوارها ، استفاده از درهای خاص فرانسوی که به یک باغ خصوصی منتقل می شوند ، یک مبل بزرگ  ، یک لوستر با شکوه ، یک میز قهوه ساخته شده از چوب ، یا هر قطعه منحصر به فرد دیگری که در فضای خود گنجانده اید. رنگ این وسایل را رنگ های  تکمیلی می گوییم که منجر به خاص شدن خانه ما می شوند. هر اتاقی می تواند یک ویژگی برجسته داشته باشد، بنابراین بهتر است طرح رنگی را انتخاب کنید که مکمل آن قطعه باشد.

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی

ارتباط نورپردازی منزل با  انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی

 جالب است که نور منزل شما بر رنگ هایی که استفاده می کنید، مؤثر هستند. به دلیل اینکه نور می تواند رنگ ها را تحت تأثیر قرار دهد. در مقالات قبلی به اهمیت نور طبیعی  و همچنین نورپردازی در دکوراسیون داخلی پرداختیم. در این بخش به ارتباط نورها و نقش آن ها در انتخاب رنگ می پردازیم. بسیاری از ما رنگ وسیله ای را در محیط مغازه یا فروشگاه دیده ایم و آن را پسندیده ایم، ولی وقتی آن را وارد منزل خود می کنیم، به دلیل تفاوت در وجود نور، آن رنگ با رنگ موجود در مغازه تفاوت های زیادی دارد.علت چیست؟

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی

علت این تفاوت رنگ، به دلیل تفاوت نور در محیط است.بنابراین آزمایش هر رنگی برای یافتن سایه مناسب برای هر منطقه از خانه مهم است. اگر می خواهید از وسیله ای با رنگ خاص در دکوراسیون خود استفاده کنید، رنگ آن را در محیط خانه خود تست کنید. این تفاوت رنگ را می توانید در زمان های مختلف روز و با ویژگی های مختلف نور  در خانه خود بررسی کنید. نور طبیعی و نور مصنوعی می توانند ظاهر رنگهای انتخابی شما را تغییر دهند ، بنابراین بفهمید کدام سایه در فضای شما و با وسایل روشنایی انتخابی شما بهتر به نظر می رسد.

Laura Hammett on Twitter: "The living room at our New York project, with panoramic views across Central Park. This was such a special project for us, in a city I adore . . . . #

اگر متوجه تغییر رنگ نمی شوید حتما در انتخاب چیدمان داخلی و همچنین خرید وسایل خود از طراحان و مهندسان معماری و دکوراسیون داخلی استفاده کنید.همچنین جهت مشاوره چیدمان و انتخاب رنگ مناسب می توانید از کارشناسان طراح و مهندسان چیدمان ما استفاده کنید. جهت مشاوره با شماره تماس ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ تماس حاصل فرمایید.

بهترین رنگ در دکوراسیون داخلی

مقالات مشابه با این مقاله:

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

چگونه خانه خود را چیدمان کنیم؟

بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدامند؟

 

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 448 views بار دسته بندی : رنگ بندی دکوراسیون تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.