رانیا هوم اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی - رانیا هوم

تأثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی را فراموش نکنید.نورپردازی، یکی از تأثیرگذارترین و پراهمیت ترین بخش ها در دکوراسیون داخلی است. اگر بهترین متریال و دکوراسیون داخلی را هم استقاده کنید ولی نورپردازی مناسب نداشته باشید، دکوراسیون شما جذابیت ندارد. ما در دکوراسیون داخلی، مشخص می کنیم که افراد به چه مناطقی تمرکز کنند.

حذف عیب ها و برجسته کردن نقاط مهم با نورپردازی مناسب

بسیاری از نقاط قوت را با نورپردازی،شگفت زده می کنیم. همچنین از طرف دیگر با نورپردازی مناسب، نقاط ضعف خانه و آپارتمان را از بین می بریم. با نورپردازی مناس، دیگر افراد به نقاط ضعف خانه شما دقت نمی کنند. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید، تا اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی را برای شما مشخص کنیم.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

اهمیت نورپردازی در بزرگ نشان دادن فضا

یکی از اهمیت های نورپردازی این است که منجر به توهم در فضای شما می شود. ما در دکوراسیون داخلی، دو نور مصنوعی و طبیعی داریم. اگر ساختمان شما به صورتی است که به طور طبیعی نور مناسبی دارد، باید بیشترین استفاده از این نورها را ببریم.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

تأثیر مستقیم نورپردازی در بزرگ نشان دادن فضای داخلی

هر چقدر میزان نور در دکوراسیون داخلی کم باشد، اتاق شما کوچکتر به نظر می رسد. پس نور تأثیر مستقیم در بزرگ یا کوچک نشان دادن فضای شما دارد. پس اگر میزان نور طبیعی در خانه و آپارتمان ما مناسب نبود، این کمبود باید با نورهای مصنوعی جبران شود. نورهای مصنوعی همان، آویزها و لوستر های زیبا است.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

 

یکی از اشتباهات افراد که مربوط به چیدمان داخلی است، این است که در خانه هایی که کوچک هستند و روشنایی کافی ندارند، شما مبلمان را به هم بچسبانید. این اشتباه ها در چیدمان باعث می شود، این ضعف در نورپردازی بیشتر از پیش مشخص گردد. مورد بعدی این است که ما نورپردازی را فقط برای اتاق پذیرایی نداریم. تمام بخش های ساختمان باید نورپردازی مختص به خود باشند. برای اتاق خواب ها،آشپزخانه، برای پذیرایی و حتی برای حمام و دستشویی نورپردازی مناسب نیاز داریم.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

چرا ما در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، از حمام و دستشویی ها به راحتی رد می شویم. یکی از تفاوت خانه ها و آپارتمان های شیک و لوکس، در طراحی ها و نورپردازی های حمام و دستشویی ها است. در ادامه تعدادی از این نورپردازی ها و طراحی های حمام و دستشویی را ملاحظه می کنید.

ایده های نورپردازی در دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

نورپردازی از طریق سنگ دستشویی که نور را از داخل خود عبور می دهد یکی از تکنیک های درجه یک برای نورپردازی حمام ها و دسشویی است.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

در ادامه نورپردازی های مربوط به حمام را ملاحظه می کنید. این حمام را با حمام های عادی مقایسه کنید. در اغلب ساختمان های ما حمام و دستشویی یک نقطه با مساحتی مرده است. اما با دکوراسیون داخلی مناسب، ما آن ها را به مکانی دلپذیر و شیک تبدیل می کنیم، که یکی از نقاط قوت یک آپارتمان می شود.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

 

Honey Onyx Backlit Wall and Counter - NKBA

اگر حمام یا دستشویی شما کوچک است و قصد جدایی آن ها را دارید، از شیشه استفاده کنی.این باعث می شود تا فضای شما محدود و کوچک به نظر نیاید.

50 Luxury Bathrooms And Tips You Can Copy From Them

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

استفاده از دیوارهای سبز در حمام د دستشویی نیز یکی از تأثیرگذارترین کارهایی است که ما برای طراحی های خود از آن استفاده می کنیم. در ادامه اهمیت ونقش نورپردازی به بررسی ساختمان هایی می پردازیم که دارای نور طبیعی هستند، ما این نور طبیعی را می توانیم از طریق کنار زدن پرده ها وارد اتاق کنیم. ما سعی می کنیم تا حد ممکن جلوی نور طبیعی را تحت هیچ شرایطی نگیریم و بیشترین استفاده را از این نورهای طبیعی ببریم. اگر نورپردازی طبیعی در دسترس نباشد، آویزها و لوستر و همچنین لامپ های گوشه دیوار  می توانند منجر به بزرگ نشان داده شدن فضای شما شوند. در حقیقت این نورپردازی از طریق آویز ها و لامپ ها به شما یک توهم می دهند. یکی از مهم ترین اهمیت های نورپردازی را هم که در بالا اشاره کردیم.این است که منجر می شود که نقاط ضعف ساختمان پوشیده شود.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

   اما چگونه با نورپردازی این کار را انجام می دهیم؟

به طور مثال با استفاده از نورپردازی توکار و مخفی، چشمان شما ناخداگاه به سمت روشن ترین فضاها و روشن ترین نقطه اتاق جلب می شود و همین امر منجر می شود که متوجه عیب های ساختمان نشوید.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

انتخاب نورپردازی مناسب برای هر قسمت ساختمان باید متناسب با آن بخش انجام شود. به طور مثال برای اتاق مطالعه نیاز به نورپردازی نقطه ای است. در حالی که آشپزخانه، ناهار خوری و اتاق نشیمن به مدارهای مختلف نور نیاز دارد تا عمق و بافت هر فضا را بوجود بیاورد.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

برجسته کردن متریال های گران قیمت با استفاده از نورپردازی

یکی دیگر از اهمیت های نورپردازی در دکوراسیون داخلی، در برجسته کردن متریال های مهم  هستند. اغلب افراد از متریال های گران قیمت در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنند. اما آیا این متریال های گران قیمت آنقدر منجر به زیبایی می شود.جواب خیر است. شما اگر بهترین متریال ها را در دید افراد برجسته نکنید، به راحتی مشخص نمی شود. اگر شما بهترین متریال را در مکانی تاریک قرار دهید، بی فایده است. در عکس بالا نورپردازی داخل کابینت های آشپزخانه را ملاحظه می کنید.

ایجاد نقطه کانونی با استفاده از نورپردازی دکوراسیون داخلی

یکی از مزایای نورپردازی این است که، می توانیم با آن، نقطه کانونی ایجاد کنیم. نقطه کانونی، یعنی قسمتی از ساختمان که می خواهید جلب توجه شود. همیشه روشن ترین بخش های ساختمان، بیشتر جلب توجه می کند. پس ما باید نقاط مهم را نورپردازی قوی کنیم. نقاط کانونی در دکوراسیون داخلی، میتواند یک قسمت فرو رفته مانند صفحه پشت تلوزیون در عکس بالا یا شومینه برقی باشد.

اگر شکافی در اتاق وجود ندارد، می توانید برای ایجاد یک کانون مرکزی از یک شومینه برقی طبق شکل بالا استفاده کنید. همچنین  میتوانید از مبلمان یا حتی یک قاب عکس زیبا و تاثیرگذاربرای نقطه کانونی استفاده کنید. نورپردازی  برای نقطه کانونی، یکی از موارد مهم در ایجاد نقطه کانونی است.

استفاده از نورپردازی در فضای ساختمان

نورپردازی در بخش های مختلف ساختمان قابل استفاده است. نورپردازی پذیرایی، حمام، دستشویی، اتاق ها، نما ، راه پله و غیره از جمله نورپردازی های ساختمان است.

استفاده از نورپردازی در نمای ساختمان

فارغ از این که نمای شما مدرن یا کلاسیک باشد، نوپردازی برای آن لازم و ضروری است. فارغ از اینکه متریال آجر یا سنگ یا چوب ترمو در نما استفاده کردید، نورپردازی نما واجب است. باید بین رنگ های استفاده شده در نما و رنگ های نورپردازی نما، متناسب باشد. این تناسب منجر به هارمونی نما شما می شود.

Modern villa in Abu Dhabi | Architect Magazine

در انتخاب نورپردازی نما نهایت دقت را انجام دهید. کدام بخش های نما ساختمان را نورپردازی می کنید.

Modern villa in Abu Dhabi | Architect Magazine

 

 

 

 

 

نورپردازی نما برای زیبایی نما ضروری است.

 

 

 

 

 

نورپردازی راه پله

استفاده از لامپ در دیواره راه پله برای روشن کردن کف راه پله، فضای زیبایی به راه پله شما می دهد.

Pin by Finoworaci homedecor on homedecor | Outdoor stair lighting, Outdoor stairs, Deck step lights

14 Different Types of Interior Stairway Lighting Ideas - Home Stratosphere

مقالات مشابه با این مقاله:

بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدامند؟

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه

هزینه تغییر دکوراسیون داخلی منزل

 

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 380 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 29 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.