رانیا هوم اهمال کاری و کپی کردن در پایان نامه ممنوع! - رانیا هوم

دانشجويان ارشد و دكترا اغلب به علت عدم پيگيري پايان نامه ترم هاي زيادي را تلف مي كنند.علت اين اهمال كاري ها چيست؟ اهمال كاري يكي از شايع ترين كارها است كه بسياري از افراد با آن روبرو مي شوند. بعضي از افراد درجه اهمال كاري بالايي دارند و بعضي كمتر ، اهمال كاري يعني تو چندين ترمه دروس ارشد و دكترا را تمام كردي ولي پايان نامت رو شروع نمي كني. تا كي ميخواين به اين وضعيت ادامه دهيد؟! يه جايي بايد بگي بسه!!!من بايد از يك نفر كمك بگيرم و پايان نامم را تمام كنم. بايد از يك متخصص استفاده كنم كه پايان نامم را تمام كنم. بدون مشورت نمي توان دوباره راهي اشتباه را جلو رفت.اشتباه در كار علمي بسيار خسته كننده و زمان بر است . اين كه شما موضوع اشتباهي انتخاب كني،نحوه نگارش پايان نامت درست نباشه قطعا نمي توني با اين وضعيت دفاع كني. مشكل ديگري كه بهش برمي خوريد اين است كه بسياري از دانشجويان كار پايان نامه را خيلي دست كم مي گيرند و در نتيجه مي خواهند با کپی کردن در پایان نامه از روي يك پايان نامه ديگر ،دفاع كنند.

 

از شما خواهش مي كنم در انجام پايان نامه به دنبال راه هاي فرار نباشيد چون در اين صورت وقت خود را تلف كرده ايد.تقليد و كپي كردن پايان نامه شايد براي شما كه اولين بار است پايان نامه يا پروپوزال مي نويسيد قابل تشخيص نباشد ولي براي اساتيد و داوران با يك نگاه قابل تشخيص است. فقط با يك نگاه مي شود يك پايان نامه كپي شده را تشخيص داد.علاوه بر تابلو بودن پايان نامه هاي كپي ،اصل اصالت سنجي است كه ميزان تشابه را نسبت به پايان نامه هاي ديگر مشخص مي كند. شركت مهرداد سيويل در كنار شما دانشجويان هست تا بتوانيد پايان نامه هايي مناسب و با كيفيت تهيه كنيد تا در ادامه به مشكل نخوريد. در اين سايت هرآنچه كه از آموزش پايان نامه و جلسه دفاع مي خواهيد گردآوري شده است. شركت ما از انتخاب موضوع تا انجام مراحل پروپوزال و تأييد آن و شروع صفر تا صد پايان نامه تا زمان جلسه دفاع و طراحي اين جلسه با شما همراه خواهد بود. چه کسانی برای پایان نامه چند ترم وقت میزارند و هنوز هم هیچ کاری نکردند؟ برای بحث پایان نامه خیلی مهم است که شما کمک بگیرید ، ولی از چه کسی کمک بگیرید؟؟؟ اگر کسی از دوستان شما پایان نامه خودش را انجام داده و جلسه دفاع را گذرانده است ولی باز هم دلیل نمی شود که از او کمک بگیرید! چون روند پایان نامه ها باهم متفاوت است باشد و پایان نامه ها یکسان نیستند و متفاوت هستند مثلا روش تحقیق شما فرق دارد ، انتخاب موضوعتون فرق دارد ، نمی توانید یک کاری را برای همه ی پایان نامه ها به کار ببرید، برای همین میگوییم تقلید نکنید ؛کپی نزنید چون روند پایان نامه ها متفاوت است با یکدیگر ! قطعا اساتید وقتی بخوانند پایان نامه را متوجه می شوند ، حتی اگر استاد راهنما هم متوجه نشود داوران جلسه دفاع متوجه می شوند و قطعا میفهمند که شما کپی کردید ، بنابراین از کپی کردن پایان نامه خودداری کنید و تحت هیچ شرایطی از روی یک پایان نامه دیگر کپی نکنید شما باید مقالات را بخوانید و و آن ها را ترجمه کنید و کنار هم بگذارید و فصل دوم پایان نامه را شکل دهید ،کاملا از تقلید و کپی کردن دوری و خودداری کنید.

کپی کردن در پایان نامه

روندهای اشتباه در پایان نامه ارشد و دكترا بسيار زياد شده است. اغلب به علت اعتمادهاي بي مورد دانشجويان به دوستان خود كه دفاع كرده اند علت روند بسياري از اشتباهات بوده است. مورد بعدي عدم پيگيري دانشجو براي انجام مراحل پروپوزال و فصل هاي پايان نامه است. مشكل بسياري از  دانشجويان اغلب به علت عدم توجه به اين دو موضوع اساسي است. اين كه دوستي داشتيد كه دفاع كرده يا خوب يا بد ،اصلا ربطي به اين ندارد كه شما هم اگر همين روند را تكرار كنيد همان نتيجه را مي گيريد. روند انجام هيچ پايان نامه اي شبيه پايان نامه ديگران نخواهد بود. شايد روندهاي مشابهي در بعضي قسمت ها به ميزان كم وجود داشته باشد ولي هيچگاه نمي توان با تقليد از پايان نامه ديگران ،دفاع كرد.روش هاي تحقيق براساس موضوع و هدف هاي هرپايان نامه اي متفاوت است. نمي توان با كپي كردن پايان نامه از روي ديگران در پايان نامه موفق شد.حتي اگر استاد راهنما دوست شما باشد و آبرو خودش هم واسش مهم نباشد  ولي داوران در جلسه دفاع قطعا آن پايان نامه را رد خواهند كرد يا با هزار دردسر به شما نمره قبولي خواهند داد. بنابراين به دنبال راه هاي دررو نباشيد چون بعدا با چندين برابر هزينه و زمان بايد بتونيد از پايان نامه و امضاي اساتيد رد شويد. درحالي كه اديت هاي اساتيد و داوران اگر انجام نشود و اعمال نكنيد به شما نمره تعلق نمي گيرد.

پس اگر قرار است بعد از كلي دردسر ،زمان و هزينه و خراب كاري در روز دفاع روبرو شويد بهتر است به دنبال مراحل درست پايان نامه باشيد كار را به اما و اگر نسپاريد. بحث اعتماد داشتن و اعتماد زیاد به دوستان خیلی خطرناک است در بحث پایان نامه ؛ شما اعتماد زیاد دارید به دوستتان ولی ممکن است طرفی که دوست شماست اصلا خودش پایان نامه را انجام نداده ولی شما حرف های او را گوش می دهید و انجام می دهید و نتیجه کارتون بد میشه و پایان نامه تان خراب میشه. پس هیچوقت اعتماد نکنید در بحث پایان نامه به دوستانتان و غیر از اینکه نباید اعتماد کنید باید دقت داشته باشید پایان نامه ای که اون ها انجام داده اند با پایان نامه ی شما فرق دارد ، روش تحقیق ها متفاوته ، ممکن است شما یک روش تحقیق داشته باشید و استفاده کرده باشید و به هدفتان رسیده باشید ولی پایان نامه دوستتان را اصلا با این روش نمی توان انجام داد ! پس خیلی دقت داشته باشید که هیچ پایان نامه ای شبیه به پایان نامه دیگری نیست.

هیچوقت این کار را انجام ندهید چون برای شما مشکل می شود و حتی یک استاد که پایان نامه را می خواند متوجه می شوند که کجای این پایان نامه کپی شده است! نکته ی بعدی انضباط است ، شما باید انضباط شخصی داشته باشید و پیگیری کنید و حتی اگر پایان نامه خود را به شخص دیگری داده اید باید باز هم پیگیر باشید ؛ باید مشورت بگیرید ، از استاد راهنما نظر بخواهید و بازخورد بگیرید و اعمال کنید نظرات استاد راهنما را ، بدون مشورت نمیشود کار را پیش برد ، چه خودتان چه شخص دیگری این کار را انجام بدهد باید فصل به فصل شما پایان نامه را بخوانید و به تمام ریزه ها کاری ها مسلط شوید ، چون استاد راهنما می فهمد و کوتاه هم نمیاد چون اگر شما بلد نباشید ؛ قطعا در روز دفاع هم نمی توانید جلسه دفاع خوبی را داشته باشید.

کپی کردن در پایان نامه!

دوست قدیمیم دیروز گفت که یک ساله پایان نامه گرفته و هیچ کاری تا الان انجام نداده و می خواسته پایان نامه بسیار خوبی بنویسه که بعد بتونه از اون برای رزومه استفاده بکنه. انجام پایان نامه نیز یکی از بخش های زندگی دانشجویان ارشد و دکترا است که گاهی به دلیل عدم مشورت و پیگیری به یک معضل تبدیل می شود. معضلی که تا آخرین ترم ها برای اکثر دانشجویان طول می کشد و زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد. البته بسیاری افراد در بقیه زندگی نیز دچار این اهمال کاری می شوند. در ادامه بعضی از این اهمال کاری ها را بررسی نمودیم.

  • برای کسب مهارت شغلی تلاشی نمی کنید و دنبال موفقیتهای بسیار بزرگ یهویی هستید
  • شغلی انتخاب میکنید که کمتر از شماست (لیسانس ریاضی راننده تاکسی!)
  • تحمل کار کردن برای بقیه را ندارید و از حسودی می میرید
  • شغل پیدا می کنید ولی به دلیل عادت های بدتان (اهمال کاری)، بی نظمی ، اخراج میشوید
  • سعی می کنید با تمرکز بر سایر جنبه های خوب خود (هوش ، تیپ ، قیافه) کمبودهای درونی تان را جبران کنید ولی حس شکست ولتان نمی کند
  • ممکن است در نوجوانی با کارهای خرکی با شکست خوردگی تان روبرو نشوید

کپی کردن در پایان نامه

مقالات مشابه با این مقاله:

راه های اشتباه در پایان نامه

اشتباهات مکرر دانشجویان در مراحل پایان نامه

هزینه های مشاوره و انجام پایان نامه

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 16 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.