رانیا هوم انتخاب و خرید بهترین متریال در طراحی داخلی - رانیا هوم

نوع متریال مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، به اندازه خود طراحی مهم است. این عناصر کوچک، دقیقا همان چیزی هستند که به آپارتمان یا خانه شما زیبای خاصی را می بخشند. گاهی وجود یکی از متریال ها، می تواند محیط را از این رو به آن رو کند، پس آن ها را دست کم نگیرید! در این وبلاگ، ما در مورد متریال هایی صحبت خواهیم کرد که امروزه در طراحی داخلی مورد استفاده قرار می گیرند و با ظاهر و ظرافت فوق‌العاده خود، توجه و علاقه ما رو به خود جلب می کنند.

۱.برنز

برنز یک فلز سنتی و قدیمی است که رنگ قهوه ای بسیار غنی تر و تیره تری نسبت به فلز برنج دارد. این ماده، امروزه در طراحی داخلی کاربرد بسیار زیادی دارد. زمانی بود که فلز برنز، نقش چندان مهمی در طراحی داخلی نداشت. اما در واقع استفاده از این فلز، نشان دهنده عظمت، زیبایی و پیچیدگی است. برنز را می توان در نقاط مختلف خانه به کار برد؛ از سینک آشپزخانه گرفته تا میز و صندلی های جذاب برنزی. استفاده از یک عنصر برنزی در آشپزخانه یا حمام، می تواند خیلی راحت سبکی روستیک اما شیک را ایجاد کند. مانند بسیاری از فلزات، برنز نیز فلزی است که باید به مقدار کم از آن استفاده کرد تا خانه بیش از حد شلوغ نشده و از زیبایی واقعی آن کاسته‌ نشود. وسایل برنزی به طور سنتی برای رنگ‌ های سفید و عاج مناسب هستند و کنتراست ظریف و زیبایی را بین رنگ و فلز ایجاد می‌کنند. اگر در فضای داخلی خود می نشاط بیشتری  می خواهید، برنز با رنگ های آبی، مشکی، زغالی و حتی سبز تیره به خوبی کار می کند.

۲.حصیر

حصیر اساساً از ساقه های گیاه نیشکر ساخته می شود. حصیر یک ماده انعطاف پذیر، با دوام و همه کاره است که در طراحی داخلی نیز بسیار پر کاربرد می باشد. این متریال زیبا سبک وزن بوده و با محیط زیست سازگاری بالایی دارد. از مبلمان گرفته تا پارتیشن، لامپ و وسایل دکوری، حصیر به طور گسترده ای در دنیای دکوراسیون در حال فعالیت است. این ماده می تواند خیلی خوب با بسیاری از سبک های تزئینی از جمله سبک های معاصر و کلاسیک، ترکیب شود. این عنصر خاصیت رنگ  پذیری بالایی داشته و می توان آن را با توجه به علاقه و سبک کلی خانه، در پالت های مختلف رنگ آمیزی کرد.‌

۳.بتن

بتن ده ها سال است که وارد دنیای طراحی داخلی و ساخت و ساز شده است. بتن ماده بسیار شگفت انگیزی است؛ قبل از این که سفت شود به صورت خمیری مانند است. این ویژگی باعث می شود که بتوان آن را در اشکال مختلفی طراحی کرد. از این متریال می توان به روش های مختلفی در فضای داخلی استفاده کرد؛ از کف گرفته تا دیوار های برجسته، گلدان های متنوع و دیوار کوب های مدرن. این ماده ارزان، در برابر رطوبت بسیار مقاوم است؛ به همین دلیل، می توان از آن برای ساخت و تکمیل حمام و آشپزخانه استفاده کرد. شاید بتوان گفت که یک طراحی مدرن، با وجود تزئینات بتنی تکمیل و ساخته می شود.

۴.مس

از طراحی سنتی تا امروزی، مس ماده ای است که همیشه توانسته در هر دوره زمانی متمایز و خاص باشد. در واقع، مس یکی از بهترین گرایش های طراحی داخلی است. این ماده می تواند گرما و درخشش جذابی را به محیط بدهد و ظاهری زیبا را ایجاد کند. از وسایل دکوری گرفته تا سینک ظرفشویی، از کارد و چنگال گرفته تا تخت خواب، از لامپ ها گرفته تا میز های قهوه‌ خوری، مس همیشه کاربردی و جذاب بوده است. این متریال در کنار رنگ های سفید و خاکستری، عملکرد فوق‌العاده ای دارد. انعطاف پذیری بالایی که این فلز دارد، باعث شده است که بتوان آن را در اشکال مختلف طراحی و استفاده کرد.

۵.چوب فرسوده

استفاده از چوب های آسیب دیده و کهنه، می تواند ظاهری خاص و منحصر به فرد را به فضای داخلی خانه شما ببخشد. در برخی از خانه، با حسی کلاسیک و نوستالژی همراه است. این متریال به خوبی می تواند با محیط هماهنگ شده و فضایی مدرن و در عین حال کلاسیک را ایجاد کند‌. به طور کلی، چوب ظاهر و محبوبیت خود را در دنیای دکوراسیون داخلی برای قرن‌ ها حفظ کرده است. نا گفته نماند که چوب هایی با اشکال نا منظم، جذابیت بیشتری نسبت به اشکال منظم دارند؛ چرا که می توان صمیمیت و راحتی را به طور کامل، در میان آن ها احساس کرد!

۶.سفالین

خاک رس یکی از آن مواد اولیه ای است که هزاران سال است که در ساخت و ساز ها کاربرد بسیاری دارد. امروزه از خاک رس در ساختمان سازی برای تولید بلوک، آجر ، کاشی سقف، کاشی کف و دیوار و گچ سفالی استفاده می شود. ملات گچ رس، عمدتاً از خاک رس ساختمانی، چسب، میکروالیاف و افزودنی های ریزدانه تشکیل شده است. خاک رس سطحی کاملا مرطوب داشته و گرما را خیلی خوب ذخیره می کند. گچ های سفالی جایگزین بسیار خوبی برای گچ های سیمانی آهکی سنتی هستند، چرا که می توان آنه ا را روی دیوار خام اعمال کرد. این ماده سفالی بسیار فوق العاده، سالم و طبیعی است که می توانیم در بسیاری از موارد برای تزئین خانه خود از آن استفاده کنیم. به طور طبیعی رنگدانه دارد و فاقد مواد سمی است. این ماده قابل بازیافت، از مواد طبیعی ساخته شده است و نیازی به رنگ آمیزی ندارد. با جذابیت روستایی خود، همچنان به ایجاد صمیمیت و گرما در چیدمان داخلی نقش دارد.

۷.ترازو (Terrazzo)

این ماده کامپوزیتی حدود ۵۰۰ سال پیش از تراشه‌ های سنگ مرمر که در سیمان قرار می‌ گیرند، ساخته شد. این کار در واقع باعث استفاده مجدد از که سنگ های ضایعاتی شد. امروزه برای تولید آن از سنگ هایی مانند سنگ مرمر، گرانیت و بازالت استفاده می شود. این متریال بسته به نوع سنگدانه و رنگ سیمان، می تواند رنگ های مختلفی داشته باشد.

همان طور که گفته شد، رایج ترین ترکیب آن، سیمان سفید و سنگ مرمر است. با استفاده از رنگدانه های مختلف، می توانید الگو های خلاقانه زیادی را نیز روی این ماده پیاده کنید. مزیت اصلی Terrazzo ، مقاومت بالای آن در برابر خراش، سایش، ضربه، تغییر شرایط آب و هوایی و همچنین رطوبت (آب را جذب نمی کند) می باشد. علاوه بر این، حتی تشعشعات شدید خورشیدی نیز به آن آسیبی نمی رسانند. متریال ترازو عمدتا به عنوان کفپوش فروخته استفاده می شود. رنگ‌ های قدیمی آن به صورت خاکستری و قهوه‌ ای هستند، اما امروزه می‌ توانید رنگ مورد نظر را در  میان یک پالت رنگی بسیار متنوع انتخاب کنید.

کلام آخر

جزئیات و متریال های ریز و کوچک، همیشه تاثیرات بسیار زیادی را در طراحی داخلی داشته اند. گاهی اوقات یک فضا می تواند با وجود همین عناصر کوچک، تکمیل و ساخته شود. در این مطلب نیز، ما سعی کردیم به برخی از این  متریال های محبوب و کاربردی طراحی داخلی اشاره کنیم و ویژگی های هر یک از آن ها را به صورت مختصر بیان کنیم. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 555 views بار دسته بندی : مطالب شاخص تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.