رانیا هوم انتخاب موضوع پایان نامه های روانشناسی ورزشی - رانیا هوم

روانشناسی ورزشی یکی از جدیدترین رشته های کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی است که غالبا به فاکتورهای روان شناختی تأثیر گذار بر اجرای ورزشکاران می پردازد و اثرات مثبت روانی ناشی از حضور و شرکت در ورزش را بررسی و مطالعه می کند. روانشناس ورزشی قادر است تا با ارزیابی شرایط روانی ورزشکاران، روش های مختلف روان شناسی را در حین آموزش مهارت ها به آن ها آموزش دهد و از این رو نقش مهمی در موفقیت ورزشکاران ایفا کند. همچنین، روان شناسی ورزشی کمک شایانی در زمینه تمرین عملی مهارتهای روانی به مربیان می کند و توانایی طراحی و تنظیم برنامه های تمرینی برای تأمین بهداشت روانی و جسمانی گروه های مختلف ورزشکاران را داراست.

پایان نامه تربیت بدنی در اصفهان

انتخاب موضوع پایان نامه يكی از مهم ترين مراحل انجام پايان نامه است. موضوع پايان نامه بايد روشن و صريح باشد. مهم ترين نكات در انتخاب موضوع پايان نامه ابتدا عدم تكراري بودن است. سپس موضوع بايد داراي نوآوري داشته باشد. انتخاب موضوع مي بايست متناسب با روش تحقیق انتخاب گردد. هر كلمه كوچك در موضوع پايان نامه بايد قابل تفسير باشد. موضوع پايان نامه نبايد خيلي كلي بيان شود كه جمع بندی آن سخت باشد. در غير اين صورت موضوع را در داخل پروپوزال جز كنيد و به جزئيات بپردازيد. عنوان پایان‌نامه خود را با توجه به معیارهایی مانند نیاز و شکاف جامعه، مشکلات ایجادشده در پروژه ، جامعه و موضوع و مشکلاتی باشد که بتوان آن‌ها را در عمل اجرا نمود. در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه موردنظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید.

موضوعی که انتخاب می‌کنید باید جدید باشد و نباید درگذشته انجام‌شده باشد. معنای جدید بودن این نیست که اصلاً قبلاً کسی در این موضوع کارنکرده باشد چون در واقعیت هم ‌چنین موضوعی وجود نخواهد داشت، بلکه می‌تواند موضوع موردنظر درروش انجام خود و ابزار تجزیه‌وتحلیل خود جدید باشد یا از دیدگاهی جدید به آن موضوع بپردازی. یکی از راه‌های مشخص شدن عدم تکراری بودن موضوع پایان‌نامه ثبت موضوع در سایت‌های مشخص شد (مانند ایران داک) است. اگر عنوان پایان نامه مناسب نباشد هر چه قدر دانشجو در ادامه تلاش بیشتری هم انجام دهد به آن موفقیت بالادست پیدا نخواهد کرد. اولویت اصلی عنوان پایان نامه، کاربردی بودن آن در جامعه است. موضوعی که کاربردی نباشد اغلب با انگیزش و جذابیت کمتری روبرو می‌شود. عنوان پایان نامه می‌بایست به طریقی انتخاب‌شده باشد که در ادامه با ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها قابلیت اجرا داشته باشد . در اول انتخاب هر موضوع می‌بایست در کاربردی بودن آن در اجرا و همچنین هدف و ضرورت انجام این پژوهش برای خودتان آشکارشده باشد و چه ضرورتی بوده که شما این موضوع را انتخاب کردید. ضعف‌ها و شکاف‌های ایجادشده در رشته خود می‌تواند راهنمای شما در انجام موفق انتخاب موضوع پایان‌نامه باشد.

روان شناسی ورزشی

پس از مشورت اولیه با استاد راهنما شما باید گام های زیر را برای انتخاب موضوع پایان نامه انجام دهید.

۱-مشخص کردن موضوعات مورد علاقه خود و استاد راهنما

۲-خواندن مقالات فارسی و گرفتن مقالات فارسی داخلی که شامل مقالات کنفرانسی معتبر و مجلات علمی و پژوهشی می شود.

۳- خواندن حداقل چکیده مقالات فارسی

۴- مشخص کردن حیطه کار از طریق مقالات فارسی

۵- دریافت و خواندن مقالات انگلیسی و ترجمه آن ها ، در این مرحله لازم نیست تمام مقالات را بخوانید، ابتدا چکیده انگلیسی را باید ترجمه کنید و سپس اگر موضوع خوبی برای شما بود می توانید آن مقاله را به عنوان مقاله BASE انتخاب کنید و جلو بروید.

روان شناسی ورزشی

۶- داشتن حداقل یک الی دو مقاله انگلیسی BASE و چندین مقاله فارسی برای ادامه و شروع کار پایان نامه الزامی است.

موضوع پایان نامه های مدیریت صنعتی

۷- انتخاب موضوعات پایان نامه و مقاله BASE برای آن

۸- ارسال و گذاشتن جلسه با استاد راهنما در مورد انتخاب موضوع پایان نامه و ارائه مقاله های شبیه به آن

۹- مشخص کردن نوآوری موضوع پایان نامه نسبت به پژوهش ها و مقالات پیشین

۱۰-مرحله بعدی این است که شما مشخص کنید این موضوع پایان نامه را با چه روش و با چه نرم افزاری می خواهید انجام دهید.

موضوع پایان نامه های مدیریت صنعتی

۱۱-در انتخاب روش تحقیق پایان نامه و انتخاب نرم افزار برای تجزیه و تحلیل دقت زیادی کنید چون همه روش ها و همه نرم افزارها برای هر موضوعی کاربرد ندارد.

۱۲-حداقل یک مقاله خوب می بایست با این روش انجام شده باشد و آن را با کمک استاد راهنما مشخص کنید.

۱۳-اگر استاد راهنما شما باهاتون همکاری نمی کنه می بایست از فردی متخصص برای انتخاب موضوع و همچنین انتخاب روش تحقیق استفاده کنید. بعضی از دوستان منتظر استاد می مانند و باید بهتون بگم فقط وقتتان تلف می شود اگر منتظر نظرات استاد هستید.

دوستان تمام مراحل گفته شده برای انتخاب موضوع پایان نامه حاصل تجارب نگارش و تدریس روش های تحقیق برای پایان نامه های ارشد و دکتری در ایران می باشد و شما نمی توانید با قوانین اروپا، کانادا و آمریکا برای انجام پایان نامه در ایران استفاده کنید وموفق شوید. تمام نکات گفته شده بومی سازی مسائل پایان نامه برای ایران و ارتباط با اساتید دانشگاه های مختلف ایران است. در بخش بعدی تعدادی از موضوعات پایان نامه روانشناسی ورزشی مقطع کارشناسی ارشد که در سال های اخیر در دانشگاه های معتبر کار شده اند، جهت انتخاب موضوع پایان نامه های روانشناسی ورزشی گردآوری شده است.

این فهرست جهت کمک به دانشجویان برای بررسی و اطلاع از موضوعاتی که در سال های اخیر بیشتر مورد توجه پژوهشگران و اساتید دانشگاه های کشور است، می تواند مورد استفاده قرار گیرد. با بررسی این موضوعات شما می توانید چند موضوعی که فکر می کنید بیشتر با علایق و توانایی های شما همخوانی دارد را انتخاب و سپس با تهیه کردن متن پایان نامه های مربوط به این موضوعات از طریق کتابخانه های دانشگاه ها به مطالعه دقیق تر موضوعات پرداخته و با بررسی شکاف های موجود در آن ها موضوعات جدیدتری برای کار پژوهشی و پایان نامه خود انتخاب کنید.

  • رابطه بین اوقات فراغت (فعال و غیر فعال) و سلامت روان
  • بررسی سبک‌‌های مقابله با استرس در ورزشکاران حرفه‌ای
  • بررسي رابطه عدالت سازمانی با خشونت در محیط کار در اداره کل ورزش و جوانان
  • مقایسه کیفیت زندگی، هوش هیجانی و سلامت روانی کارکنان ورزشکار و غیر ورزشکار
  • رابطه ویژگی های شخصیتی و دشواری های تنظیم هیجانی با هویت ورزشی در ورزشکاران
  • تعیین نقش پیش بین مکانیزم های دفاعی و نارسایی هیجانی در عملکرد ورزشی ورزشکاران
  • مقایسه هیجان‌خواهی، شادکامی و سرسختی روان‌شناختی ورزشکاران رزمی، غیررزمی و افراد غیر ورزشک

مقالات مشابه با این مقاله:

انتخاب موضوع پایان نامه های رفتار حرکتی

انتخاب موضوع پایان نامه های روانشناسی عمومی

انتخاب موضوع پایان نامه های علوم تربیتی

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت شهری

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت صنعتی

انتخاب موضوع پایان نامه های مدیریت اجرایی

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 321 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.