رانیا هوم انتخاب سرامیک و کاشی لوکس - رانیا هوم

انتخاب سرامیک و کاشی، یکی از تأثیرگذارترین متریال هابرای زیبایی فضای شما است. معمولا سرامیک در حال حاضر بیشترین استفاده را در ساختمان دارد و معمولا کاشی کمتر استفاده می شود. در اجرای سرامیک در کف و دیوار باید متناسب با جنس آن، درست اجرا شود.

از سرامیک به عنوان پوششی برای فضای داخلی ، از نظر کاربردی بودن و دوام بالا، گزینه مناسبی است. اما آیا می‌ دانستید که کاشی ‌ها و سرامیک ها نیز می‌ توانند گزینه ایده‌آلی برای ایجاد ظاهری لوکس در خانه باشند؟ برای به دست آوردن ظاهر زیبا و خاص به کمک سرامیک و  کاشی، نیازی به بودجه زیادی ندارید. بله، داشتن مبلغ مناسبی برای سرمایه ‌گذاری جهت بازسازی خانه‌تان، به این معنی است که احتمالاً فضای بیشتری برای اجرای طراحی‌ های خلاقانه‌تان وجود دارد، اما این بدان معنا نیست که کسانی که بودجه‌ های متوسطی دارند نیز نمی‌ توانند ظاهری زیبا را داشته باشند. ما اینجا هستیم تا با بررسی روش‌ های مختلف استفاده از سرامیک ها برای ایجاد فضای داخلی مجلل و زیبا در سرتاسر خانه‌ تان، با هر بودجه‌ ای که در نظر دارید، به ما کمک کنند.

بودجه کم، تاثیر بزرگ

اگر با بودجه کمی کار می کنید تا فضایی از خانه خود را بازسازی کنید، این قسمت از مطلب قطعا برای شما مناسب خواهد بود. از طراحی های چشمگیر آشپزخانه گرفته تا طراحی های فوق‌العاده حمام، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پول  خود را عاقلانه خرج کنید.

ایجاد توهم در فضا

هنگام بازسازی خانه، استفاده از سرامیک می‌ تواند تاثیر بسیار زیادی در بزرگ نمایی یک فضا داشته باشد. چه در حال بازسازی یک آشپزخانه دنج، یک حمام ساده و یا یک اتاق خواب جمع و جور هستید، انتخاب متریال و رنگ هایی که بتواند فضا را زیباتر کند، بسیار مهم است. برای دیوار ها، توصیه می شود که سرامیک هایی با ابعاد بزرگ و رنگ هایی روشن به کار ببرید. چرا که این کار باعث می شود که فضا روشن تر و بزرگ تر نشان داده شود. کسانی که به دنبال بزرگ تر نشان دادن فضا هستند حتما این نکات کمک می کند تا بتوانیم در شرایطی که هر متر از هر خانه ای ارزش دارد، بتوانیم خانه خود را بزرگ تر نشان دهیم.

روی یک منطقه کلیدی تمرکز کنید

اگر پول نقد زیادی برای بازسازی فضای داخلی خود ندارید، شناسایی یک قسمت کلیدی و تبدیل آن به نقطه کانونی راهی ایده آل برای به دست آوردن یک فضای داخلی لوکس است.  عنوان مثال، تغییر رنگ آشپزخانه یا حمام خود با کاشی‌ های لوکس، راهی سریع و مقرون به صرفه برای تغییر فضا بدون نیاز به بازسازی کل اتاق است. در این مکان های کاربردی خانه، می توان ایده های بازسازی زیادی را اجرا کرد. از سرامیک های دیواری با جلوه‌ های مرمری گرفته تا کاشی‌ های آجری مترو بسیار براق، زیبا سازی و تأکید در یک منطقه کوچک، می‌ تواند تأثیر چشمگیری بر ظاهر و احساس کلی فضا داشته باشد.

کفپوش ها، نیز می توانند روشی موثر برای تنظیم رنگ داخلی خانه، بدون نیاز به هزینه زیاد برای باز سازی کل اتاق باشند. نکته کلیدی این است که، مطمئن شوید انتخاب کاشی های کف شما مکمل تم دکور موجود است و در عین حال زیبایی محیط را به اندازه کافی ارتقا می دهد. هر سبکی که در ذهن دارید، با انتخاب سرامیک های لوکس مناسب، می توانید سبکی زیبا و عالی را ایجاد کنید.

به طراحی دیوار ها توجه کنید

به عنوان یک ترفند طراحی داخلی آزمایش شده و ثابت شده، دیوار ها بخش های بسیار مهمی هستند که می توانند تاثیر زیادی در طراحی داخلی داشته باشند. برای اتاق نشیمن، می‌ توانید نقاط کانونی طبیعی مانند شومینه را با سرامیک های شومینه‌ ای مخصوص و مناسب طراحی کنید. علاوه بر این، شما می توانید تمام دیوار پشت شومینه را با کاشی های سه بعدی بپوشانید که باعث می شود که فضا زیباتر و ظریف تر نشان داده شود. اگر گوشه‌ ها یا طاقچه‌ های ناخوشایندی در راهرو ها، اتاق‌ خواب‌ ها یا حمام‌  دارید که تلاش می‌ کنید آن‌ ها را در طراحی خود بگنجانید، کاشی‌ های دیواری آینه‌ کاری شده می‌ تواند دقیقا همان چیزی باشد که به آن‌ ها نیاز دارید. با خاصیت انعکاس نور که همچنین باعث بزرگتر به نظر رسیدن فضا می شود، می توانید حتی کوچک ترین گوشه ها را به یک عنصر طراحی خیره کننده تبدیل کنید.

یک حمام مجلل طراحی کنید

حمام‌ ها دیگر اتاق‌ هایی عادی در خانه‌ هایی مدرن نیستند. امروزه، آن ها به مکان های ایده آلی برای ایجاد یک محیط آرامش بخش برای لذت بردن از هر روز هفته تبدیل شده اند. اگر می‌ خواهید حمام خود را کاملاً تغییر دهید، انتخاب کاشی‌ و سرامیک ها می‌ تواند در تنظیم رنگ مناسب معجزه کنند. یکی از رنگ هایی که می توان در حمام های لوکس استفاده کرد، رنگ مشکی است. بله، حمام‌ های مشکی برای همه مناسب نیستند. در عوض، می توانید از تن های ظریف تر و کمرنگ تر این پالت رنگی مجلل استفاده کرده و آن را با دیگر رنگ ها ترکیب کنید. این می‌ تواند به شکل سرامیک های کف طرح‌ دار سیاه و سفید با حال‌ و هوای قدیمی یا کاشی‌ های مرمری تیره در حمام، برای ساخت مناطق خاص باشد. راه دیگر، استفاده از موارد عجیب و غریب مانند سرامیک های براق مشکی به عنوان پوشش حمام برای سبک کلاسیک یا کاشی‌ های هندسی براق سه‌ بعدی برای فضایی مدرن‌تر استفاده کنید.

عاشق سنگ مرمر با شکوه باشید

یکی دیگر از مصالح سرامیک لوکس که هرگز از مد نمی افتد، سرامیک های طرح سنگ مرمر است. این ها با تطبیق پذیری بسیار بالایی که دارد، می توان از آن در هر اتاقی از خانه استفاده کرد. همان طور که پیش تر هم توضیح دادیم، سرامیک های مرمری راه‌ حل ایده‌آلی را برای طراحی آشپزخانه ارائه می کنند و می‌ توانند به‌ صورت مجزا، هم برای دیوار و هم برای کف استفاده شوند. با این حال، برای یک طراحی فوق العاده مجلل، چرا به سراغ یک مجموعه تماما مرمر نمی روید ؟

چه به دنبال تضاد با کف‌ های تیره و دیوار های کم‌ رنگ مرمری باشید یا از رنگ‌ های مشابه با اشکال مختلف برای ایجاد جذابیت استفاده کنید، کاشی‌ هایی با جلوه مرمری، بسیار مناسب و زیبا هستند. آن ها ظرافتی همیشگی  را ارائه می دهند که حمام شما را در کمترین زمان از حالت عادی به حالتی زیبا و حیرت آور تبدیل می کند. یکی از مزایای خیلی خوب سرامیک های مرمر، این است که آن‌ ها خود را با مجموعه‌ ای از سبک‌ های طراحی داخلی لوکس، از کلاسیک تا امروزی، خیلی خوب هماهنگ می‌ کنند. برای داشتن ظاهری سنتی در اتاق‌ های نشیمن، راهرو ها و حتی اتاق ‌خواب‌ ها، کاشی‌ های بزرگ مرمر را با چوب های تیره و ابزار برنجی ترکیب کنید.

توجه به قسمت های بیرونی خانه شما، به اندازه قسمت های داخلی آن مهم است. به همین دلیل، سعی کنید که در فضای بیرونی خانه خود، از سرامیک های مجلل و زیبا استفاده کنید. کاشی‌ ها ضد لغزش بوده و مقاومت زیادی در برابر آب دارند، به همین دلیل هنگامی که در محیط های بیرونی از آن ها استفاده می کنید، نیازی به مراقبت و تعمیرات خاصی ندارند. شما می توانید با استفاده از کاشی های متنوع و با کیفیت، فضای داخلی خانه خود را به مکانی زیبا و کاربردی تبدیل کنید.

طراحی داخلی لوکس، طیف گسترده ای از سبک ها و ژانر ها را پوشش می دهد؛ همین امر موجب شده است تا از محبوبیت و جذابیت بسیار بالایی برخودار باشد. ممکن است عاشق سبک‌ های کلاسیکی باشید که از سنگ‌ های طبیعی مانند گرانیت، کوارتز و مرمر استفاده می‌ کنند یا سبک‌ های مدرن‌ تری که از پوشش‌ های براق، شکل‌ های عجیب و غریب و رنگ‌ های تیره استفاده می‌کنند تا ظاهری عالی را القا کنند.

کلام آخر

هر سبک طراحی و بودجه ای که برای باز سازی زیبا و لوکس خانه خود در نظر دارید، مطمئن باشید که با استفاده از مجموعه گسترده کاشی های کف و دیوار لوکس، می توانید به فضا و محیط دلخواه خود دست پیدا کنید. در مطالب گفته شده، نکاتی را در مورد استفاده از سرامیک با بودجه کم ارائه دادیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 524 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 20 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.