رانیا هوم استفاده کاربردی از علم های دانشگاهی - رانیا هوم

در جهان امروز اهميت پايان نامه هاي كاربردي و استفاده از علم های مطابق با واقعيت اهميت بسيار زيادي دارد. يكي از مشكلات افراد در ايران اين است كه ميگويند علم های دانشگاهی در واقعيت قابل استفاده نيستند. علم هاي دانشگاهي اولويت اصلي كشورهاي پيشرفته است. علم ها منجر به پيشرفت كسب و كار و اقتصاد مي شود .اگر از علم هاي نظري و رياضي صرف نظر كنيم وجود هر علمي براي زندگي ما ضروری است. اگر علم عمران نبود الان بسياري از پروژه هاي ما بايد هنوز با كاه گل اجرا مي شد. اگر علم روانشناسي نبود بسياري از مشكلات زن و شوهرها حل نمي شد. در حال حاضر بدون وجود علم زندگي مختل مي شود.همين موبايل و تكنولوژي لب تاب و كامپيوتر چند ماهي نباشد مي توانيد به راحتي زندگي كنيد.علم روز در حال حاضر در زندگي ما بيشتر و بيشتر قابل مشاهده است. در انتخاب موضوع پايان نامه سعي كنيد موضوعاتي كاربردي را انتخاب كنيد. استفاده كاربردي از علم هاي دانشگاهي در پايان نامه هاي دانشجويان بسيار مهم است. در ادامه به بررسي اهميت اقدام كردن و استفاده از علم هاي كاربردي در انتخاب موضوع پايان نامه بررسي مي شود.

 

ما برای موفق شدن در هر کسب و کاری به یک سری چیزها نیاز داریم و باید یک سری چیزها را در حقیقت اجرا کنیم ، اقدام کردن و اجرا کردن از خواندن خیلی مهمتر است، شما هزاران مقاله و کتاب بخوانید ولی نتوانید اجرا کنید فایده ای ندارد و بحث اجرا کردن است که تفاوت ایجاد میکند و اگر شما اجرا بکنید موفق میشوید. شما باید علم داشته باشید، اگر علم نداشته باشید هیچ فایده ای ندارد، شما پایان نامه را انجام میدهید ولی اگر کاربردی نباشد هیچ فایده ای ندارد ، بعضی از افراد پایان نامه را نوشته اند اما خودشان هم لذتی از اون پایان نامه نبردند و قبولش ندارند و به هیچ دردی نمیخورد ، کاربردی بودن از همه چی مهمتر است و شما باید علم رو پیدا بکنید و اجرا بکنید، شما از یک کتاب اگر یک یا دو نکته یاد بگیرید و اونو اجرا کنید خیلی با ارزش تر از خواندن هزار صفحه کتاب است وقتی به هیچ مبحثیش عمل نکنید. خیلی از افراد خیلی کلاس های مختلف را شرکت می کنند ولی موفق نمیشوند ؛ شما باید ببینید خودتان چکار کردید؟ خودتان رزومتان در  این حیطه چه است؟ تجربه کاری دارید؟ و بالاخره باید یک چیزی باشد که شما تفاوت داشته باشید با افراد عادی ، بدون علم کاربردی نمیشه به این نتیجه رسید ، یکی هست مطالعه میکند و موفق می شود ، مطمعن باشید این فرد اجرا کرده و موفق شده و موفقیت او از اجرا کردنش است و خود کتاب نقش کامل نداشته ، شما اگر هزاران کتاب بخوانید ولی هیچ اقدامی انجام ندهید هیچ فایده ای ندارد و مثل این است که یک داشته ای دارید و یک خواسته ای ؛ ولی در این بین هیچ کاری انجام نمیدهید!

علم های دانشگاهی

موضوع و عنوان اصلی شما بسیار مهم است چون ‌که شما هر کاری تا آخر می‌خواهید انجام دهید بستگی به موضوع انتخابی شما دارد. عنوان پایان‌نامه خود را با توجه به معیارهایی مانند نیاز و شکاف جامعه، مشکلات ایجادشده در پروژه ، جامعه و موضوع و مشکلاتی باشد که بتوان آن‌ها را در عمل اجرا نمود. در اختیار داشتن امکانات تحقیق نظری و عملی، داشتن دانش و علاقه در زمینه موردنظر، آینده شغلی و مواردی از این قبیل انتخاب کنید. موضوعی که انتخاب می‌کنید باید جدید باشد و نباید درگذشته انجام‌شده باشد. معنای جدید بودن این نیست که اصلاً قبلاً کسی در این موضوع کارنکرده باشد چون در واقعیت هم ‌چنین موضوعی وجود نخواهد داشت، بلکه می‌تواند موضوع موردنظر درروش انجام خود و ابزار تجزیه‌وتحلیل خود جدید باشد یا از دیدگاهی جدید به آن موضوع بپردازی. یکی از راه‌های مشخص شدن عدم تکراری بودن موضوع پایان‌نامه ثبت موضوع در سایت‌های مشخص شد (مانند ایران داک یا گنج دانش) است.

علم های دانشگاهی

انتخاب موضوع پایان‌نامه از اولین و اصلی‌ترین اقدام دانشجو جهت شروع هر پایان‌نامه است. اگر عنوان پایان نامه مناسب نباشد هر چه قدر دانشجو در ادامه تلاش بیشتری هم انجام دهد به آن موفقیت بالادست پیدا نخواهد کرد. اولویت اصلی عنوان پایان نامه، کاربردی بودن آن در جامعه است. موضوعی که کاربردی نباشد اغلب با انگیزش و جذابیت کمتری روبرو می‌شود. اما هدف از کاربردی بودن این نیست که این موضوع در حال حاضر در کشور ما اجرایی باشد. عنوان پایان نامه می‌بایست به طریقی انتخاب‌شده باشد که در ادامه با ایجاد بسترهای مناسب و ایجاد زیرساخت‌ها قابلیت اجرا داشته باشد . در اول انتخاب هر موضوع می‌بایست در کاربردی بودن آن در اجرا و همچنین هدف و ضرورت انجام این پژوهش برای خودتان آشکارشده باشد و چه ضرورتی بوده که شما این موضوع را انتخاب کردید.

علم های دانشگاهی

ضعف‌ها و شکاف‌های ایجادشده در رشته خود می‌تواند راهنمای شما در انجام موفق انتخاب پایان‌نامه باشد. تنها شخصی که در هنگام انتخاب موضوع و انجام پروپوزال با آن در تماس هستید و با آن جلسه می‌گذارید،استاد راهنما شما است. پروپوزال باید با نظر استاد راهنما نوشته شود یا نظر استاد راهنما را در مورد موضوع انتخابی و روش انجام کار متقاعد کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

نقش علم در تغییر زندگی

اثرات کمال طلبی منفی در زندگی

مراحل انتخاب موضوع برای پایان نامه

تشخیص تکراری بودن موضوع پایان نامه

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 443 views بار دسته بندی : آموزش مراحل انجام پایان نامه تاريخ : 20 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.