رانیا هوم استفاده از رنگ آبی کلاسیک - رانیا هوم

آبی رنگ طبیعت است، آب و آسمان رنگ های طبیعت هستند. این یک رنگ بسیار خنثی در نظر گرفته می شود، اما بسته به اشباع آن، معنای آن و نحوه درک آن توسط ما تغییر می کند. رنگ آبی بسیار راحت با رنگ های دیگر ترکیب می شود و آن ها را با ویژگی های جدید غنی می کند و در عین حال رنگ خود را تغییر می دهد. رنگی که در طبیعت در همه جا وجود دارد می تواند مورد علاقه یا منفور ما باشد. شرکت پنتون به طور رسمی رنگ سال ۲۰۲۰ را آبی کلاسیک اعلام کرده است. آبی کلاسیک که توسط ما به عنوان آبی سرمه ای یا آبی تیره روشن نیز درک می شود. پنتون با ارائه این رنگ بیان می کند که: این رنگ سرشار از آرامش، اعتماد به نفس و اتحاد است. او می‌گوید این سایه آبی عمیق، بر تمایل ما برای پایه‌ای قابل اعتماد و پایدار تأکید می‌کند.

مفهوم رنگ آبی کلاسیک

آبی کلاسیک، در واقع نشان دهنده آسمان در هنگام غروب است. یادتان باشد که آسمان هنگام غروب، آبی نیمه شب نیست، چرا که آنقدر ها هم عمیق و مرموز نیست! این نشان دهنده احساس انتظار ما است. وقتی هنگام غروب به آسمان فکر می کنید، آن روز هنوز تمام نشده است.  آبی کلاسیک یک نماد بصری قوی درباره شروعی تازه، ثبات، اطمینان و ارتباط است. این رنگ در سادگی خود زیباست و حس آگاهی، صلح و آرامش را برای روح انسان به ارمغان می آورد. از آنجایی که آبی رنگ آسمان وسیع و گسترده است، پس این رنگ رنگی است که همه افراد در سراسر جهان هنگام غروب آن را می‌بینند. رنگی جهانی، که فراتر از فرهنگ‌ های جهانی است!

رنگ سال پنتون چیست؟

پنتون (Pantone) در واقع شرکتی است که به “هوش رنگی” اختصاص داده شده است. این کمپانی بیشتر به دلیل ارائه استاندارد های حرفه ای زبان رنگ و راه حل های دیجیتال شناخته شده است. به مدت ۲۰ سال، این شرکت هر سال در ماه دسامبر رنگی را اعلام می کند. در سال‌ های اخیر، این شرکت رنگ ها را بر اساس ویژگی‌ های «نوثر و مثبت» انتخاب کرده است. رنگ ۲۰۲۰ هم فرقی ندارد، انتخاب آن از شرایط فعلی الهام گرفته شده است که پیشرفت های سریع فناوری و احساسات بی ثباتی امروزه جهان را نیز فرا گرفته است.

در این دوران، بسیاری از افراد خواهان بازگشت به اعتماد، اصالت و همدلی هستند. پالت آرامش‌ بخش و قابل اعتماد رنگ آبی، بسیار راحت،  غیر تهاجمی و قابل ارتباط است. می توان گفت که این رنگ دقیقا مانند پادزهر کاملی برای یک محیط نامشخص و نا مطمئن است.

تأثیر بر روند های طراحی آینده ۲۰۲۰

نقطه نظر عملی، پیش بینی رنگ بدین معنی است که بدون شک در ۳۶۵ روز آینده، این رنگ بر فضا های هنری چیره خواهد شد. رنگ نهایی توسط کمپانی پنتون اعلام می شود، زیرا تصمیمات خرید و توسعه محصول را در گستره‌ای از صنایع دیکته می‌ کند؛ از طراحی داخلی و مد گرفته تا طراحی صنعتی و بسته بندی محصولات.

به نظر می رسد، رنگ ساده (که تیره تر از رنگ آبی و روشن تر از رنگ دریا است) رنگی محبوب در سرتاسر جهان است که به راحتی نیز هماهنگ می شود. این تطبیق پذیری بسیار زیادی را ارائه می دهد. دکوراسیون این رنگی می تواند بیانگر سنت و ظرافت باشد، اما در عین حال می تواند جسورانه و تند نیز به نظر برسد.

رنگ آبی کلاسیک را در طراحی خانه خود بگنجانید.

افزودن رنگ آبی کلاسیک به فضای شما به عنوان یک رنگ خاص، نه تنها عالی به نظر می رسد، بلکه دقیقا همان ظاهری را ایجاد می کند که شما دوست دارید‌. انتخاب رنگ دکوراسیون داخلی ممکن است برای برخی از سلیقه ها بسیار دشوار باشد، اما باید گفت که این رنگ می تواند برای تمام سلیقه ها و تمام سبک های دکوراسیون مناسب باشد. استفاده از این رنگ محدودیتی نداشته و می توان آن را در اکثر مکان ها به طور مناسبی طراحی و اجرا نمود.از فضا های داخلی کلاسیک و محیط های الهام گرفته از سواحل گرفته تا طراحی های خانه های معاصر. بنابر این، چه کسی است که رنگ آبی را دوست نداشته باشد؟!

استفاده از رنگ آبی کلاسیک در طراحی داخلی

رنگی که شرکت پنتون برای سال ۲۰۲۰ انتخاب کرده است، حس زیبایی و لوکس بودن را در دکوراسیون داخلی القا می کند. این رنگ به فضا احساس پیچیدگی و ظرافت را می دهد. بنابراین استفاده از وسایل و لوازم آبی رنگ، می تواند جلوه خانه را چندین برابر کند.‌

مبلمان مخملی نرم با رنگ آبی

به کار بردن مبلمانی مخملی با رنگ آبی نسبتاً تیره و چشم نواز، می تواند محیطی گرم و صمیمی را در اتاق نشیمن شما ایجاد کند. آبی  پررنگ کلاسیک، می تواند خیلی سریع با تمام رنگ ها هماهنگ شده و محیطی شگفت انگیز را ایجاد کند.

با وسایل و اکسسوری های تزئینی آبی، زیبایی محیط را افزایش دهید

با استفاده از رنگ آبی کلاسیک، دیگر نیاز نیست که برای زیبا تر کردن از گلدان‌ های تزئینی، کوسن‌ ها و حتی نورپردازی  آبی و آثار هنری استفاده کنید. آبی کلاسیک بسیار غنی است، بدین ترتیب استفاده از مقادیر کمی از این رنگ در فضای داخلی، می تواند محیط را از این رو به آن رو کند.

دکوراسیون مبلمان کلاسیک آبی پنتون

ترکیب رنگ های مناسب با رنگ آبی در دکوراسیون و چیدمان داخلی

خیلی راحت تعدادی از وسیله های کوچک تا متوسط ​​را انتخاب کنید، آن ها را به صورت استراتژیک در سرتاسر خانه خود قرار دهید و با رنگ های مکمل مانند خاکستری، سفید و  طلایی ترکیب کنید.

یک دیوار برجسته چشم نواز ایجاد کنید

برای بیشتر شدن جلوه رنگ، دامنه رنگ را گسترده تر کنید. دیوار های رنگ شده می توانند  یک نقطه کانونی فوق العاده ایجاد می کنند. این رنگ آبی تیره‌ برای ایجاد یک محیط انرژی بخش و رویایی عالی است. از آنجایی که آبی کلاسیک محدودیتی ندارد و برای همه سبک ها مناسب است، تقریباً در هر فضایی خوب به نظر می رسد.

کابینت های آشپزخانه را زیبا کنید

زیبایی آشپزخانه خود را با استفاده از این رنگ در کابینت های پایین و بالایی خود چندین برابر کنید. کابینت‌ های کلاسیک با رنگ آبی بسیار خشمگین هستند و راهی خیره‌ کننده برای تجدید صمیمیت در فضای آشپزخانه کاملا سفید هستند. کابینت‌ های آبی در کنار پیشخوان‌ های مرمری، پشتی‌ های خیره‌کننده در کاشی‌ های بسیار خاص و لهجه‌ های طلایی، پیچیده و خاص به نظر می‌ رسند.

گاهی اوقات لازم نیست کل خانه خود را با یک رنگ جدید تغییر دهید تا حال و هوایی عالی ایجاد شود. یکی از راه‌ های ترکیب رنگ‌ های مختلف این است که کف‌ های خود را با یک فرش با کیفیت خوب بپوشانید. این به شما این امکان را می دهد که کل اتاق را با رنگ سال به روشی کم رنگ و تزئینی بپوشانید.

حمام را با استفاده از این رنگ شیک کنید

پیدا کردن رنگ آبی در حمام کلاسیک احتمالاً تعجب آور نیست. بله، حتی زمانی که بقیه اتاق ها بهره زیادی از این رنگ نمی برند، این فضای آرام و گرم می تواند از لمس آبی کلاسیک بهره مند شود. این رنگ در همه جا قابل استفاده است .به خصوص در فضاهای کوچکی چون حمام، از روشویی های مدرن گرفته تا کاشی های دیواری جذاب و وسایل کلاسیک. استفاده از آن در کنار رنگ های خنثی، بسیار زیبا و حیرت آور است.

 کلام آخر

برای همه ما که عاشق رنگ ها هستیم، آبی کلاسیک می تواند آغازگر یک دهه جدید باشید. رنگی آرامش‌ بخش و آشنا، که توسط گروهی از هنرمندان و طراحان خبره انتخاب شده است که جهان را به دنبال تأثیرات و مطالعه تحلیل روند بررسی می‌ کنند، به‌عنوان رنگی آرام در روان ما نقش می‌بندد و تعادل کامل صلح و آرامش را به نمایش می‌گذارد. محیط خود را با رنگ آمیزی کابینت ها، انتخاب اثاثه یا لوازم جانبی کلاسیک مخملی، تزیین محیط زندگی و کار خود با این رنگ ترکیب کنید. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

ارتباط با ما

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون و چیدمان داخلی با شماره تماس مهندس حمصیان ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط:

 

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 502 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 23 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.