رانیا هوم ارسال مقاله برای چندین ژورنال - رانیا هوم

یکی از تخلفات در چاپ مقاله ISI فرستادن آن مقاله برای چندین ژورنال است. امروزه مجلات مختلف در پی سیاست­‌گذاری­‌هایی هستند که بتوانند به خوبی مقالاتی از این دست را شناسایی و از آن ها سلب اعتبار کنند. اما در حال حاضر به دلیل کمبود زمان دانشجویان (به ویژه دکترا) ، اغلب دانشجویان با بررسی های قبلی نوع مجله ، با ساختن ایمیلی با نام استاد راهنما در حال حاضر و امضا به جای استاد راهنما، مقاله خود را برای چندین ژورنال ارسال می کنند. البته منظور ما مقالات ISI معتبر هست ولی مجلات داخلی را شما می توانید برای چندین مجله بفرستید و در آخر یکی از آن ها را چاپ کنید. البته این کار خلاف است ولی در حال حاضر در ایران پیگیری ای از دانشجویان به گوش نرسیده است. اگر موردی از این تخلف را شناسایی کردید حتما با ما به اشتراک بگزارید. البته فرستادن مقاله برای چندین ژورنال هم هنوز گزارشاتی را ثبت نکرده است چون دانشجویان با نام استاد این کار را انجام می دهند. البته اگر ایمیل اصلی استاد پیگیری شود قطعا متوجه تخلف می شوند. همچنین اساتید راهنما قطعا با این موضوع مخالفت می کنند چون به احتمال زیاد اگر بفهمند دچار مشکل خواهند شد. ژورنال ها معتقد هستند شما باید مقاله را فقط برای یک ژورنال ارسال کنید تا جواب داوری آن ژورنال بیاید و بعد اگر داخل آن ژورنال رد شد شما می توانید آن مقاله را برای ژورنال دیگری ارسال کنید. حتما در ارسال مقاله به محدوده و هدف اصلی ژورنال توجه کنید.

ژورنال های isi

کارگروه‌­های مختلف در اقصی نقاط جهان برگزار شده، تحقیقات انجام می‌ی­پذیرند و مقالاتی در این باره نوشته می‌­شوند. کارگاه‌­های مختلف جنبه­‌های متفاوت این پدیده را برای سردبیران برمی‌­شمارند.

  • بسیاری از مجلات معتبر برای جلوگیری از رخداد آن، ضوابط داوری­ های خود را دشوارتر از پیش کرده‌­اند؛
  • مجلات، نویسندگان را مجبور می‌­کنند تا هنگام اقدام برای پذیرش مقاله‌شان، از مراحل بیشتری عبور کنند تا امکان تقلب کاهش یابد.
  •  با به روز کردن مداوم ایمیل­‌های داوران از داوری‌­های ساختگی جلوگیری کنند.
  • در برخی از مجلات گروه‌هایی تشکیل شده‌اند که تنها بر روی بررسی اعتبار مقالات تمرکز می‌کنند. هرچند تلاش این سازمان‌­ها تنها در راستای منافع خودشان است.

جلوگیری از استرداد مقالات به معنای متوقف کردن روند آن با داوری سختگیرانه و یا هوشیاری ویراستاران نیست. بلکه بهتر است با آموزش صحیح افراد در دورۀ تحصیل از بروز چنین مسائلی جلوگیری کرد تا افراد حتی به سراغ کارهایی از این قبیل نروند. در اصل باید گفت که پایه‌ریزی اخلاق علمی باید از سنین کم و در سطوح پایین‌­تر صورت گیرد.

پاسخ گویی به پرسش ها:

میخواستم بدونم اگر یک مقاله رو در آن واحد برای چند ژورنال ارسال کنیم برای بررسی و پذیرش جهت صرفه جویی در زمان،مشکلی هست یا باید تک تک اقدام کرد؟چون که همه ژورنال ها برای بررسی اولیه چند هفته زمان لازم دارند.

پاسخ:

گاها طولانی شدن مدت زمان داوری و کمبود زمان ، دانشجویان را ترغیب به سابمیت مقاله در ژورنال دیگر می کند، رغبتی که آنها را در خطر قرارمیدهد! تصور کنید زمینه مطالعاتی و یا نتایج کار شما بسیار خاص و تخصصی باشد، درچنین حالتی بسیار محتمل است که هر دو ژورنال مقاله شما را به یک داور معرفی کنند. داوری که میتواند با مطلع نمودن سردبیر نسبت به این موضوع، موجب شود تا نام نویسندگان برای همیشه در لیست سیاه آن ژورنال(ها) قرار گیرد! غالب ژورنال ها از نویسندگان مقاله در قالب covering letter تعهد میگیرند که این مقاله قبلا منتشر نشده و یا در ژورنال دیگری سابمیت نشده باشد. دو دلیل برای ممنوعیت این کار وجود دارد. دلیل اصلی اتلاف وقت داوران است که این زمان برای سردبیر بسیار گرانبها است. چراکه یافتن داوران مناسب و قانع کردن آنها برای پذیرش و صرف زمان برای داوری، یکی از سخت ترین وظایف سردبیر ژورنال است. تصور کنید اگر یک ژورنال پول خود را با داوری مقالات نامناسب هدر دهد، چه تاثیری بر هزینه نگهداری ژورنال خواهد داشت و بدنبال آن هزینه انتشار برای هر مقاله! دلیل دوم ممنوعیت، جلوگیری سردبیر از انتشار مقاله ای است که قبلا منتشر شده و یا انتشار همزمان یک مقاله در چند ژورنال! چراکه درصورت وقوع چنین اتفاقی (duplicate publication)، سردبیر ژورنال موظف است تا مقاله مذکور را ابطال و نام نویسندگان و عنوان مقاله را ضمن انتشارعمومی به اطلاع موسسه/دانشگاه نویسندگان مقاله نیز برساند.

سؤال:

من به علت کمبود وقت، قصدم اینه که مقاله م رو همزمان برای دو ژورنال بفرستم. طبق توصیه استادم اگر یکی از اونها مثلا springer و یکی دیگه elsevier باشه، احتمال اینکه متوجه این موضوع بشن کمه. آیا همچین حرفی درسته؟

پاسخ:

احتمال اینکه بفهمند تا حدی کم تر میشه . خصوصا اگر یکی اسپرینگر و دیگری مثلا تیلور فرانسیس باشه. اما اگر متوجه بشوند در مرحله اول اخطار داده میشه. بنابراین نویسنده به بلک لیست در ابتدا نمیره که اگر بره بشدت موضوع وخیمی هست. حداقل عنوان و چکیده را تغییر بده و اگر یکی اکسپت اومد، دیگری را withdraw نمایید.

سؤال:

-از کجا میشه اسم داوران یا سر دبیر مجلات رو فهمید ؟ برای اینکه بخواهیم به چند تا ژورنال بفرستیم . تا اسممون بلک لیست نشه.

باید پایگاه داده ها فرق کنه حداقل (مثل صحبتی که در بالا کردم)، اسم داوران را ژورنال ها مشخص نمی کنند . اگر داورها مشخص بود که می توانستند افراد با آن داور تبانی کنند ولی امکان تقلب در ژورنال های آی اس آی نیست.

سؤال:-اگر یه جا اکسپت گرفتیم چطور میشه ما بقی رو کنسل کرد ؟

باید با آن ژورنال مکاتبه کنید و بهشون ایمیل بزنید و مطمئن شوید از اینکه این مقاله درآن ژورنال چاپ نمی شود. اینجوری که دیگه کلا به فنا می روید اگر در هر دو ژورنال برای چاپ برود.

سؤال:-اگر دو category مختلف بفرستیم مثلا برق و فیزیک آیا احتمال مشترک بودن داور هست ؟

موضوع مقاله خودتون مهم هست که با توجه به موضوع تخصصی خودتون، داور انتخاب میشه.ممکن است داور در رشته شما کم باشد و همه به یک سری داور مشخص ارجاع داده شود. چون داوران isi هم آنچنان در هر رشته زیاد نیستند.

سؤال:آیا زمان داوری را جایی می نویسد ؟
اغلب مجلات زمان تقریبی را مشخص می کنند ولی از زمان خود ارسال مقالات پذیرفته شده و زمان چاپ مقاله هم می توانید زمان تقریبی را محاسبه کنید.

یکی از مهم ترین قسمت ها برای چاپ مقالات در ژورنال های isi ترجمه مناسب و درست مقاله ها از فارسی به انگلیسی است. بعد از این که شما مقاله خود را به فارسی نوشتید باید آن را طبق فرمت ژورنالی که انتخاب کردید، نگارش کنید. یکی از مهم ترین فاکتور های موثر در جایگاه علمی و رزومه یک فرد تعداد مقالات منتشر شده از او در نشریات ISI می باشد. پذیرفته شدن در این ژورنال چه برای اساتید و چه برای دانشجویان از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که اساتید جایگاه علمی خودشان را تثبیت می‌کنند و دانشجویان بسیار راحت‌تر می‌توانند برای مقطع دکترا پذیرفته شوند. اگر از آن دسته از دانشجویانی هستید که برای گرفتن بورسیه دانشگاه‌های خارج از کشور تلاش می‌کنند، حتما باید برای چاپ مقاله‌های معتبر اقدام کنید. شاید هم برای آینده خود برنامه‌ریزی کرده باشید و بخواهید یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاهتان شوید و یا برای یک فرصت مطالعاتی اقدام نمایید. باید بدانید که داشتن مقالات معتبر راه را برای شما بسیار آسان‌تر می‌کند و جایگاه و رتبه علمی‌تان را بالاتر می‌برد.

 

همه افراد از توان ترجمه مقاله فارسی به انگلیسی و ترجمه مقاله انگلیسی به فارسی بالایی برخوردار نیستند ولی شاید درجه علمی بالایی داشته باشند و نخواهند عرصه را به رقیبان واگذار کنند. لازم نیست همه بتوانند فن ترجمه فارسی به انگلیسی را بدانند و به فوت و فن آن آشنا باشند و اصلا گاهی اوقات از نظر تکنیکی نیازی به این کار نیست. از طرفی ممکن است فردی خود در زبان انگلیسی صاحب نظر باشد ولی امکان این را نداشته باشد که ترجمه تخصصی از زبان مادری به زبان دیگری را در سطح مقالات ISI انجام دهد. خیلی واضح است که مقالاتی که از نظر نگارشی ضعیف باشند، توسط داوران برگشت بخورد و این موضوع به این علت است که جمله شما را فردی که زبان مادرشی‌اش انگلیسی است متوجه نمی‌شود.

  • همیشه در نظر داشته باشید که قبل از ارسال مقاله‌تان برای مترجم فارسی به انگلیسی، آن را از نظر نگارشی تصحیح کرده باشید. ساختار فعل، فاعل و مفعول و جمله بندی نگارشی به درستی تعیین شده باشند که خود مترجم در دریافت صحیح جمله مشکلی نداشته باشد.
  • علاوه بر این، حتما علائم نگارشی را به درستی رعایت کنید تا مترجم منظور شما را بهتر و راحت تر درک کند.
  • به متغیر ها و معیارهای سنجش و روش اندازه‌گیریشان دقت کنید تا داور در یک چشم به هم زدن مقاله شما را رد نکند. زیرا با دیدن این چنین مواردی معمولا مقاله از نظر نگارشی رد می‌شود .
  • در چاپ مقالات isi ، چکیده ، مقدمه و همچنین نتیجه گیری در پذیرش یا رد مقاله بسیار مؤثر است. پس سعی کنید این بخش ها را با حساسیت بیشتری بنویسید.
  • فردی که قرار است ترجمه فارسی به انگلیسی را انجام دهد باید قبلا مقالات isi را ترجمه کرده باشد و در این راه موفق بوده باشد. فقط ترجمه نمودن و عدم تأیید آن در ژورنال نمی تواند عامل مهمی برای تأیید مترجم باشد. مقاله ای که ترجمه شده باشد و در یکی از ژورنال های معتبر چاپ شده باشد منبع معتبری می باشد.

همچنین دانستن اصطلاحات تخصصی آن رشته و گرایش نیز از مهم ترین فاکتورهای یک ترجمه خوب فارسی به انگلیسی است. بسیاری از معانی کلمات تخصصی زبان انگلیسی با زبان عمومی به کلی متفاوت است. به طور مثال ساخت و ساز ناب در رشته عمران گرایش مدیریت ساخت به معنی Lean construction است و در ترجمه عمومی معنی ساخت و ساز لاغر می دهد که به کلی معنی آن ها متفاوت است. حتما بعد از ترجمه فارسی به انگلیسی کلمات تخصصی خود را چک کنید که به اشتباه ترجمه نشده باشد. همچنین بهتر است کسی که مقاله تخصصی را خودش می نویسد معانی کلمات تخصصی مقاله را به صورت پاورقی نوشته باشد که مترجم در صورت عدم ترجمه مناسب بتواند از آن استفاده کند.

در ادامه به ارائه مهم ترین نکات جهت چاپ مقالات ISI در ژورنال های معتبر می پردازیم. در شرایط کنونی چاپ مقالات ISI برای دانشجویان دکترا برای دفاع ، چاپ یک الی دو مقاله معتبر علمی و پژوهش و آی اس آی ضروری شده است و از سوی دیگر یکی از راه های مهاجرت تحصیلی و همچنین قبولی در آزمون مصاحبه دکترا، داشتن مقالات معتبر داخلی و آی اس آی می باشد. ضروری است بدانید افرادی که به دنبال چاپ مقاله isi هستند گمان می کنند که راهی میان بر برای چاپ مقاله در ژورنال های معتبر وجود دارد درحالیکه این قضیه به طور کلی نادرست است و هیچ فرد و هیچ شرکتی نمی تواند تضمین کند که مقاله شما را در ژورنال مشخصی چاپ کند. چاپ مقاله در ژورنال های معتبر می بایست داوری شود و افراد از داوران و حتی اسم آن ها هم خبری ندارند و نمی توانند با هیچ ژورنالی همکاری کنند. بنابراین دانشجویان عزیز گول تبلیغات در این حوضه را نخورند. پس راهکار اجرایی چیست؟ مقاله شما در ابتدا باید در سطح بالا و با کیفیت قبل قبول تهیه گردد و دارای پیشینه پژوهش جدید و مقالات جدید باشد تا بتواند در ژورنال های معتبر چاپ گردد.

 پس از اینکه مقاله شما در سطح آی اس آی نوشته شد تازه می توانید به دنبال ژورنال های معتبر باشید برای ارسال مقاله خود به آن ژورنال . در مقاله های قبلی ژورنال های معتبر را در هر رشته و همچنین رشته مدیریت ساخت عمران مشخص نمودیم و حتما می بایست چک کنید که ژورنال شما جزء ژورنال های نامعتبر و به اصطلاح لیست سیاه علوم و تحقیقات و دانشگاه آزاد اسلامی نباشد. در سال های اخیر دانشجویان دانشگاه های آزاد دارای بیشترین سخت گیری در چاپ مقالات آی اس آی بوده اند که دانشجویان دکتری را با مشکل های زیادی روبرو کرده است. اینکه چرا دانشگاه آزاد در چاپ مقالات آی اس آی با ایمپکت فکتور اصرار زیاد نسبت به دانشگاه های سراسری دارد را می بایست اساتید و افراد بالا در دانشگاه آزاد پاسخ دهند. حتما قبل از چاپ مقاله خود در ژورنال مورد نظر، اسم و خصوصیات مجله را برای دانشگاه بفرستین و نظر آن ها را نسبت به آن مجله بگیرید تا در ادامه چاپ و اکسپت مقاله با مشکل روبرو نشوید.

در چاپ مقاله آی اس آی حتما باید از متخصص کمک بگیرید و بسیاری از اساتید هم نمی توانند کمکی در تسریع چاپ مقاله برای دانشجویان داشته باشند بنابراین وقت خود را تلف نکنید و حتما به دنبال فرد متخصص جهت راهنمایی و انجام مقاله برای چاپ در ژورنالی معتبر اقدام کنید. چاپ مقاله isi و حتی چاپ مقاله در مجلات علمی و پژوهشی داخلی واقعا کار سخت و طاقت فرسایی است که نیازمند زمان و هزینه است. ولی این زمان و هزینه باید به درستی خرج شود تا وقت و هزینه خود را از دست ندهید. دانشجویان عزیز فکر می کنند که چاپ مقاله isi در ژورنال های معتبر داخلی و علمی و پژوهشی راحت تر است که متأسفانه باید بگویم اینطور نیست و چاپ مقاله در ژورنال های داخلی و علمی و پژوهشی از بسیاری از ژورنال های خارجی هم سخت تر شده است. مدت زمان چاپ مقاله نیز بستگی به نظر داوران در آن ژورنال انتخاب شده دارد که بین یک الی سه ماه معمولا جواب می دهند و حتما اصلاح می خورد ولی تعداد ایرادات و اصلاحات متفاوت است.

نکته ی دیگری هم که در این زمینه لازم است بدانید این است که ممکن است شما مقاله را برای ژورنالی معتبر و دارای ایمپکت فکتور متوسط یا پایین بفرستین و پذیرفته نشود ولی همان مقاله را برای ژورنالی دیگر با ایمپکت فکتور بالاتر و همچنین درجه علمی بالاتر بفرستین و پذیرفته شود بنابراین روحیه خود را از دست ندهید که حالا مقاله من رد شد و دیگر پذیرفته نمی شود و اصلا این قضیه درست نیست. برای چاپ مقالات خود و راهنمایی برای چاپ مقالات خود با شرکت مهرداد سیویل در تماس باشید. ما سعی می کنیم با راهنمایی درست و افراد متخصص شما راه را برای چاپ مقاله isi یا علمی و پژوهشی هموار کنیم.

مقالات مشابه با این مقاله:

نکات ضروری برای چاپ مقالات ISI در ژورنال های معتبر

چاپ تضمینی مقاله ISI

چگونه مقاله آی اس آی (isi) معتبر بنویسیم؟

معتبرترین ژورنال ها برای خواندن و چاپ مقالات ISI

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 280 views بار دسته بندی : مراحل چاپ مقاله تاريخ : 14 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها