رانیا هوم آموزش تهیه ی املت قارچ با پنیر  - رانیا هوم

سرپی: املت قارچ و پنیر یکی از محبوب‌ترین املت‌هاست که به دلیل استفاده از قارچ، طعم بسیار لذیذی دارد. البته شما می‌توانید در املت قارچ از فلفل دلمه‌ای، اسفناج، گوجه فرنگی هم استفاده کرده و طعم مورد علاقه خود را درست کنید.

آماده سازی: ۱۰ دقیقه
زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم برای ۳ نفر

تخم مرغ: ۳ عدد

پیاز متوسط: نصف ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

روغن زیتون: ۱/۵ قاشق غذا خوری

گشنیز تازه خرد شده: ۱ قاشق غذاخوری

پنیر موزارلای رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

قارچ دکمه ای: ۶ عدد

کره گیاهی: ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سبز: ۱ عدد

پنیر چدار رنده شده: ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه

مرحله اول: خرد کردن قارچ و گشنیز

در اولین مرحله از طرز تهیه املت قارچ و پنیر باید قارچ‌ها و گشنیز‌ها را با آب فراوان بشویید. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز و تخته آشپزی قارچ‌ها را به صورت ورقه‌ای برش دهید و کنار بگذارید. بعد از قارچ‌ها به سراغ گشنیز‌ها بروید. آن‌ها را کاملاً خرد و ریز کنید.

مرحله دوم: سرخ‌کردن قارچ‌ها

بعد از خرد کردن قارچ و گشنیز، در این مرحله از درست کردن املت قارچ و پنیر باید یک ماهیتابه را با حرارت متوسط روی گاز قرار دهید. سپس مقداری روغن در آن بریزید و صبر کنید تا کاملاً داغ شود. نصف قاشق غذاخوری کره را به همراه قارچ به ماهیتابه اضافه کنید. مقداری نمک و فلفل به آن بزنید و قارچ‌ها را در کره تفت دهید. بعد از ۳ دقیقه قارچ‌ها را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم؛ آماده‌کردن تخم مرغ‌ها

برای درست کردن املت قارچ و پنیر و سبزیجات برای ۳ نفر به سه عدد تخم مرغ نیاز دارید. تخم مرغ‌ها را در یک کاسه بشکنید و سپس با استفاده از چنگال یا همزن دستی آن‌ها را خوب بزنید. سپس پیاز خرد شده را همراه با فلفل سبز خرد شده و نمک و فلفل به آن اضافه کنید و خوب ترکیب کنید.

مرحله چهارم؛ پخت نهایی املت قارچ و پنیر

در این مرحله از طرز تهیه املت قارچ و پنیر باید مقداری کره داخل ماهیتابه بریزید. اجازه دهید کره آب شود و به طور یکنواخت در همه بخش‌های ماهیتابه پخش شود. سپس مخلوط تخم مرغ‌ها را به کره اضافه کنید. زمانی که کمی تخم مرغ‌ها خودشان را گرفتند، قارچ، پنیر موزارلا و پنیر چدار را اضافه کنید. درب ماهیتابه را روی آن قرار دهید تا سطح املت نیز به خوبی پخته شود. برای تزئین این املت خوشمزه می‌توانید مقداری گشنیز خرد شده روی آن بریزید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 9 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.