رانیا هوم آشپزخانه های مدرن چه ویژگی هایی دارند؟ - رانیا هوم

آشپزخانه مدرن، باید دارای طراحی و متریال مناسب برای درب های کابینت در کنار نورپردازی حرفه ای باشد. از زمان طلوع تاریخ تا کنون، آشپزخانه همیشه قلب خانه بوده است. آشپزخانه جایی است که با خانواده و عزیزان وقت می گذرانید، با دوستان آشپزی می کنید و گفتگو های طولانی و الهام بخشی را تجربه می کنید. یک آشپزخانه به سبک مدرن، نه تنها باید ظریف و مطابق با آخرین تغییرات باشد، بلکه باید بسیار کاربردی و صمیمی نیز باشد. امروزه طراحی و نوع چیدمان آشپزخانه به قدری مهم شده است که طراحان داخلی، در چیدمان آشپزخانه‌ های زیبا تر و جذاب‌ تر همیشه با هم رقابت می‌ کنند.

 

 

 

آشپزخانه قلب هر ساختمان

یک آشپزخانه مدرن معاصر، علاوه بر این که قلب خانه شما است، یک مرکز فرمان دهی واقعی برای کل خانه نیز است که متناسب با نیاز ها و سبک زندگی هر خانواده، چیدمان می شود. همان طور که می دانید، چند سالی است که مبلمان و کل چیدمان یک خانه، به صورت سفارشی ساخته و ارائه داده می شوند. در اینجا برخی ویژگی یک آشپزخانه مدرن و کاربردی آورده شده است که به شما در چیدمان فضای خود کمک می کند.

طراحی و اجرای آشپزخانه های مدرن 

سبک مدرن، تقریبا از اوایل تا اواسط قرن بیستم یک طرح بسیار خاص محسوب می شد که در واقع امروزه از سبک های استاندارد روز های قبل از انقلاب صنعتی جدا شده و ظاهری خاص ایجاد کرده است. آشپزخانه‌ های مدرن امروزی، معمولا ترکیبی از ابزار متعدد اما کاربردی هستند. چیدمان بسیار براق، شیشه های بزرگ و کف های مشکی، نمونه های بارزی از طراحی مدرن آشپزخانه هستند.

محبوب ترین ها موارد در چیدمان آشپزخانه مدرن

  • کابینت های ام دی اف براق یا های گلاس: استفاده از کابینت هایی براق در آشپزخانه، بیش از ده سال است که از محبوبیت ثابتی برخوردار بوده است. این نوع کابینت در رنگ های مختلفی وجود دارند که می توانید با توجه به علاقه و سبک آشپزخانه، رنگ مورد نظر خود را به کار ببرید. البته باید گفت که در آشپزخانه های مدرن، معمولا از رنگ های خنثی، به دلیل جذابیت خاصی دارند، بیشتر استفاده می شود.

  • کابینت های ام دی اف لمینت: کابینت های ام دی اف لمینت، نسبت به کابینت های های گلاس قیمت کمتری دارند. رنگ ها و طرح های مختلف این نوع کابینت، موجب شده است که برای هر سلیقه ای، گزینه مناسبی وجود داشته باشد.

  • لاکوبل ها: به قسمت شیشه ای رنگی که در جلوی کابینت ها به کار می رود گفته می شود که از آن ها بیشتر در کابینت های بالایی استفاده می شود.

  • کنگلومرا ها: این ها در واقع موادی هستند که معمولاً از ترکیب کوارتز با رزین پلی استر انعطاف پذیر ساخته می شوند. این ماده ای است که می تواند آزادانه تحت تأثیر دماهای بسیار بالا تشکیل شود. این مجموعه امکانات جدیدی را برای دکوراتور های داخلی باز کرده است، چیزی که تا همین اواخر غیرممکن بود، اکنون در دسترس شماست. در آشپزخانه های مدرن، سینک های ادغام شده با میز کار و حتی دیوار، روز به روز محبوب تر می شوند. چنین راه حلی به لطف خواص پلاستیکی آن امکان پذیر است. یک کامپوزیت که تا دمای بسیار بالا گرم می شود، میز های کار آشپزخانه فانتزی را با سینک و پانلی که فضای بالای میز را می پوشاند ایجاد می شود. مزیت چیدمان آشپزخانه کنگلومرا، عدم وجود درز و شکاف است، به عنوان مثال بین میز کار و سینک درز و شکاف مشخصی ندارد.

  • چوب طبیعی: چوب ماده ای است که هرگز از مد نمی افتد، اما به دلیل قیمت بالا و مقاومت کم در برابر تبخیر، رطوبت و دمای بالا، در فضای داخلی آشپزخانه، خیلی کم‌ مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از چوب طبیعی در دکوراسیون آشپزخانه، محیط شیک و لوکسی را ایجاد می کند.

راه حل های مدرن افزایش ارگونومی و کاربردی برای فضای آشپزخانه

یک آشپزخانه مدرن علاوه بر زیبایی باید کاملا کاربردی باشد. قرار است در این آشپزخانه، زندگی و استفاده کنید. آشپزخانه باید تا حد امکان کاربردی و ارگونومیک باشد. طراحان داخلی نه تنها به ارزش زیبایی شناسی اهمیت می دهند، بلکه به صرفه جویی در فضا و راحتی آن نیز توجه زیادی می کند. یک آشپزخانه مدرن، در واقع  یک اتاق کار است، بنابراین هر سانتی متر از محیط، باید به خوبی طراحی و اجرا شود.

امکانات مهم و کاربردی برای آشپزخانه های مدرن

برخی از امکاناتی که می توان در چیدمان آشپزخانه مدرن از آن ها استفاده کرد، عبارت اند از:

  • طراحی کشو ها:
  • اولین ایده، استفاده از کشو هایی است که در طول سال ها دست کم گرفته شده بودند. چند سال پیش، امکانات کشو برای جایگزینی کابینت های پایین آشپزخانه مورد توجه قرار گرفت. کشو ها امروزه کاربر بسیار زیادی هم از لحاظ زیبایی و هم از نظر کاربردی دارند. در اکثر چیدمان های مدرن آشپزخانه، کشو ها جایگزین کابینت های زیر پیشخوان پایینی می شوند. در طراحی های امروزی، معمولا بشقاب ها، قابلمه ها و ادویه ها در کشو ها قرار می گیرند‌. این عنصر از آشپزخانه، در همه اندازه ها ساخته و ارائه داده می شود. در طرح های پیچیده تر، کشو های کوچکتر در کشو های بزرگتر پنهان می شوند.

  • کشو های چرخشی:

  • امروزه از این کشوها  در کابینت های گوشه آشپزخانه استفاده می شود، یعنی جایی که برخی از اقلام پشت برخی دیگر پنهان می شوند. استفاده از چنین کابینت های چرخشی، دسترسی شما را به وسایل بیشتر و بهتر می کند.این کشوها به این دلیل طراحی و اجرا می شود چون اغلب افراد از کابینت های گوشه دیوار و گوشه آشپزخانه هیچ استفاده ای نمی کنند. چرا نباید از این فضاها استفاده کنیم؟؟ از کوچکترین فضاها استفاده کنید.

  • در واقع در این نوع طراحی، یک کشو به صورت چرخشی چند سطحی از کابینت خارج می شود که اقلام درون آن قرار گرفته و همیشه در دسترس هستند.

  • طراحی و اجرای حرفه ای نورپردازی آشپزخانه 
  • به یاد داشته باشید که چیدمان یک آشپزخانه مدرن، تنها به کانتر و کشو ختم نمی شود. یک نورپردازی به همان اندازه مهم هستند که در بخش های به خصوصی از آشپزخانه نصب شده و به آن جذابیت خاصی را می بخشند‌. ترکیب مناسب نور با رنگ و چیدمان آشپزخانه، می تواند فضای داخلی را زنده کرده و آن را بزرگتر از اندازه واقعی نشان دهد. روشنایی قرار داده شده در داخل کابینت های شیشه ای آشپزخانه یک عنصر تزئینی اضافی است که زیبایی حیرت انگیزی را ایجاد می کند. یک انتخاب عالی از لامپ های LED در آشپزخانه وجود دارد، استفاده از آن ها در زیر کابینت ها است که به لطف آن ها، سطح کابینت ها کاملاً روشن می شود.

کلام آخر

همان طور که دیدید، در این مطلب ما نکاتی را در مورد سبک مدرن آشپزخانه با یکدیگر بررسی کردیم. سبک های مدرن معاصر، در هر دوره زمانی تغییرات خاص خود را داشته اند. اما در هر دوره، طرح های آشپزخانه مدرن همیشه بسیار ساده و جذاب بوده اند. در این نوع طراحی، وسایل کاربردی در اولویت بوده و از تزئینات اضافی، استفاده کم تری می شود. این سبک، در عین سادگی، بسیار زیبا، شیک و لوکس نیز می باشد. همچنین هزینه طراحی های مدرن از طراحی نئوکلاسیک و کلاسیک ارزان تر است.

مقالات مرتبط

 

همه چیز در مورد آشپزخانه های ال شکل یا L شکل

 

بهترین کابینت آشپزخانه وانواع آن همراه با محاسبه قیمت

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : دکوراسیون آشپزخانه تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.