رانیا هوم آشپزخانه های لوکس متفاوت هستند - رانیا هوم

آشپزخانه، یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین بخش های هر ساختمان  است. از طرفی آشپزخانه یکی از کاربردی ترین بخش های خانه برای هر خانمی است. یعنی خانم خانه بیشترین زمان خود را اغلب در آشپزخانه سپری می کند. همچنین به دلیل یکی بودن آشپزخانه با بخش های پذیرایی، طراحی دکوراسیون آشپزخانه و نورپردازی آن تأثیر بالایی در لوکس به نظر رسیدن خانه دارد.

اهمیت آشپزخانه در دکوراسیون داخلی

با وجود وسایل و ویژگی‌ های زیادی که می توانند در این فضا قرار بگیرند، گاهی اوقات این واقعیت را نادیده می‌گیریم که یک آشپزخانه لوکس، می‌ تواند مکانی عالی در یک خانه لوکس باشد. علاوه بر این، می تواند تأثیر قابل توجهی بر کل فضای داخلی خانه داشته باشد، به خصوص در آشپزخانه های امروزی که آشپزخانه بخشی از یک پلان طبقه باز است.

 

اهمیت وسایل یک آشپزخانه لوکس

هنگام ایجاد یک آشپزخانه لوکس، ظرافت، تزئینات، لوازم با کیفیت بالا و همچنین عملکرد، اهمیت بسیار بالایی دارند. طراحی آشپزخانه باید براساس طراحی دکوراسیون داخلی کل ساختمان انجام شود. طراحی مدرن، کلاسیک یا نئوکلاسیک.  راه های بی نهایتی برای ساخت یک آشپزخانه لوکس وجود دارد. در  ادامه مطلب، نوع طراحی و ویژگی‌ های یک آشپزخانه لوکس را با یکدیگر بررسی می کنیم.

یخچال های کشویی و توکار جدید

یخچال کشویی یک تجهیزات مجلل و عالی است. از این ها می توان برای ذخیره سازی مواد غذایی سرد  استفاده کرد.

در یخچال های کشویی، آب میوه، نوشابه و تنقلات را در کشو های بالایی و دور از دسترس کودکان قرار دهید. یک کشو را فقط به سبزیجات و میوه های تازه اختصاص دهید. از یک ظرف جداگانه برای لبنیات و مواد صبحانه استفاده کنید.

علاوه بر این، شما به یک یخچال عمودی استاندارد نیز، نیاز دارید. چرا که به هر حال شما به مواد غذایی زیادی نیاز دارید و یخچال های کشویی نمی توانند کافی باشند. امروزه یخچال های عمودی پیشرفته ای ساخته شده اند که درب های آن ها شیشه بوده و شما می توانید از آن ها در چیدمان آشپزخانه استفاده کنید.

کشو های  گرمایشی

کشو های کابینت یک افزودنی مجلل برای هر آشپزخانه لوکس است. اگر مجبور شدید زمان شام را به تعویق بیندازید، این کشو به کارتان می آید. اگر در حال تهیه مقدار زیادی غذا هستید، می توانید دمای غذا را با تنظیم ترموستات کنترل کنید‌.امروزه انواع مختلفی از این نوع ابزار گرم کننده غذا وجود دارد که می توانید با توجه به نیاز هایتان خود، مدل مورد نظر را خریداری کنید.

طراحی و اجرای کانتر های با کیفیت

هیچ چیز کاملاً مانند یک میز سنگی خیره کننده، جوهر طراحی آشپزخانه لوکس را تسخیر نمی کند. می توانید برای صفحات بزرگ روی کانتر با توجه به بودجه ای که در نظر دارید، کوارتز، گرانیت یا سنگ مرمر استفاده کنید.

صفحات کانتر

این متریال ها بادوام هستند و حس و حال لوکس بودن را به هر آشپزخانه ای می بخشند. کوارتز بادوام ترین ماده در این لیست است و به دلیل ماهیت غیرقابل نفوذ آن، نیازی به پوشش خاصی ندارد. اما گرانیت و سنگ مرمر، به دلیل جنسشان نیاز به نگهداری دارند.

استفاده از اکسسوری با تکنولوژی بالا

اگر در حال ساختن یک آشپزخانه لوکس برای خانه خود هستید، می سعی کنید آن را با پیشرفته ترین لوازم موجود تجهیز می کنید. این معادل طراحی های ظریف، با تکنولوژی بالا و حتی یکپارچه است.

لوازم با تکنولوژی بالا از یخچال هوشمند مجهز به صفحه نمایش لمسی، دوربین، درب های شفاف و دستور العمل های داخلی گرفته تا اجاق هوشمند مجهز به بلوتوث و اتصال بی سیم، مدیریت دمای مبتنی بر گوشی هوشمند، و سازگاری با دستگاه های مختلف خانه هوشمند را شامل می شود. البته هوشمندسازی نیز یکی از مهم ترین موارد تفاوت آشپزخانه های لوکس با دیگر ساختمان ها است.

قفسه های نوشیدنی

در حالی که یک قفسه نوشیدنی  توکار ممکن است برای هر آشپزخانه مناسب نباشد (مخصوصاً زمانی که در دسترس کودکان قرار گیرد)، اما در عین حال حس لوکس بودن را منتقل می کند، به خصوص زمانی که به عنوان نقطه کانونی در آشپزخانه استفاده می شود.

اگر از طرفداران طراحی بار در آشپزخانه خود هستید، می توانید یک دیوار کامل (یا بخشی از یک دیوار) را به طراحی بار و نوشیدنی های خود اختصاص دهید. این کار به یک طراحی سفارشی نیاز دارد، اما زمانی که به درستی انجام شود، می تواند واقعاً هر آشپزخانه ای را به یک فضای فوق لوکس تبدیل کند.علاوه بر این، می توانید یک خنک کننده نوشیدنی یا یک قفسه نوشیدنی را در جزیره آشپزخانه یا زیر پیشخوان آشپزخانه قرار دهید.

میز های چوبی عجیب و غریب

اگر می‌خواهید یک آشپزخانه لوکس داشته باشید، کانتر های عجیب و غریب یکی از ملزومات اصلی شما هستند. میز های های عجیب و غریب با بافت های چوب زیبا، همچنان یک انتخاب و گزینه لوکس هستند. از محبوب ترین گونه های چوبی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✓ چوب ماهون آفریقایی که دارای بافتی طرحدار و شکسته است. این چوب، دارای اشکالی به شکل یک نوار متناوب است. این نوع چوب از رنگ قهوه ای کمرنگ تا قهوه ای مایل به قرمز تیره وجود دارند.‌

✓ چوب زبرا: یک چوب فوق العاده بادوام است که دارای نوار های قهوه ای کم رنگ تا مشکی زرق و برق دار است که از میان چوب زرد روشن عبور می کند. این چوب در رنگ های مختلف، از زرد کم رنگ تا قهوه ای نارنجی مانند وجود دارد.

✓ چوب رز چچنی: چوبی نفیس با تنوع دانه های متعدد و طیف رنگی از قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز تیره است.

کابینت های سفارشی

این نوع کابینت ها اغلب با ترکیبی از مواد با کیفیت بالا، مهارت‌ های حرفه‌ای و سبک‌ های متمایز مشخص می‌شوند. در ساخت کابینت های لوکس از تخته خرده چوب استفاده نمی شود. اگر سبک مدرن را ترجیح می دهید، کابینت های ساده یا کابینت هایی با حداقل جزئیات را انتخاب کنید.

اگر طراحی ساده ای را انتخاب می کنید، می توانید با انتخاب سخت افزار خیره کننده، حس زیبایی بیشتری را به آن اضافه کنید. این می شامل تواند هر چیزی باشد، از پوشش های چرمی گرفته تا دستگیره های کوارتز.

 

گرمایش از کف

شما زمان ارزشمندی را در آشپزخانه خود صرف تهیه وعده های غذایی و معاشرت با خانواده خود می کنید. آشپزخانه منطقه بسیار حساس یک خانه است. این محیط حاوی مواد غذایی است که نیاز به محافظت در برابر گرد و غبار و عوامل بیماری زا دارد.  فن آوری گرمایش از کف، گرد و غبار را برنمی انگیزد و گرما را به طور مساوی در سراسر منطقه توزیع می کند. به‌ علاوه، وقتی کوره روشن می‌شود، ممکن است غذا نیز، سریع‌ تر پخته شود.

مزیت گرمایش از کف این است که درجه حرارت به طور مداوم حفظ می شود و اطمینان حاصل می شود که غذای شما به همان اندازه که آن را گذاشته اید، تازه می ماند. به جای ایستادن روی زمین های یخی هنگام تهیه تخم مرغ و وافل، گرمایش تابشی از کف به شما امکان می دهد در آرامش آشپزی کنید. با نصب گرمایش از کف می توانید از تمام مزایای آن بهره مند شوید.

  • اجاق گاز درجه یک برای سرآشپز: برای ارائه یک غذای لذیذ، یک اجاق گاز لوکس درجه یک را انتخاب کنید. بیشتر اجاق‌ ها و اجاق‌ های صفحه ای با گاز کار می‌ کنند و برخی نیز گزینه‌ های سوخت دوگانه را ارائه می‌کنند (به این معنی که می‌ توانید محصولاتی را انتخاب کنید که سوخت چوب و گاز را ترکیب می‌ نوشته ها را درآورده و نصب و اجرا نشودکنند).

ایده های کاشی آشپزخانه لوکس

آشپزخانه مدیترانه ای

اگر کسی از ما بخواهد تصور کنیم یک آشپزخانه لوکس با سبک قرون وسطایی چگونه به نظر می رسد، این چیزی است که ما توصیف می کنیم. این آشپزخانه مدیترانه ای عالی است، با هر عنصری که با دقت انتخاب شده و برای نشان دادن لوکس بودن فضا قرار داده شده است: از لوسترهای آویزان بزرگ گرفته تا میز های مرمری.

آشپزخانه مدرن لوکس

 از چشمان خود لذت ببرید و کنتراست فوق‌العاده بین کابینت‌ های قهوه‌ ای تیره و بک اسپلش خاکستری را ببینید. یکی از چیز هایی که ما در مورد این مجموعه دوست داریم، این است که از شیشه بطری بازیافتی برای ساخت کاشی ها استفاده می کند. توجه داشته باشید که چگونه وسایل استیل ضد زنگ به عنوان یکی از عناصر کلیدی که نشان می دهد با یک آشپزخانه لوکس سر و کار دارید وجود دارد.

آشپزخانه خاکستری

 ما کاملاً عاشق این آشپزخانه مجلل هستیم که نشان می دهد چگونه ترکیب دو رنگ همه چیز را بسیار شیک نشان می دهد. این دستگاه دارای لوازم استیل ضد زنگ و میز های کوارتزیتی است، دو عنصری که معمولاً در چیدمان آشپزخانه های لوکس پیدا می کنید.

کانتر جزیره گرانیت

همان طور که پیش تر هم گفته شد،  میز های آشپزخانه گرانیتی فوق العاده لوکس هستند. در اینجا می‌ توانید دقیقاً منظور ما را ببینید، زیرا این چیدمان آشپزخانه ما را از پا می‌ اندازد. ترکیبی بین لوازم استیل ضد زنگ، میز گرانیتی و پشتی بژ، همان چیزی است که ما در یک آشپزخانه لوکس به دنبال آن هستیم.

آشپزخانه معاصر

 این آشپزخانه معاصر چقدر شگفت انگیز به نظر می رسد؟ بک اسپلش به سبک موزاییک دارای کاشی‌ های شیشه‌ ای کوچک در سایه‌ های مختلف یا قهوه‌ ای و آبی است که کاملاً با کابینت‌ های خاکستری و میز های کوارتز هماهنگ می‌ شود. همه چیز براق است و بی عیب و نقص به نظر می رسد، از سینک ظرفشویی گرفته تا وسایل پانل شده.

کلام آخر

همان طور که مشاهده کردید، در این مطلب تعدادی از ویژگی های یک آشپزخانه شیک و لوکس را به اتفاق یکدیگر بررسی کردیم. برای ساخت یک آشپزخانه لوکس و به یاد ماندنی، باید از یه طراح حرفه ای استفاده کنید تا بتوانید آشپزخانه ایده آل خود را به وجود بیاورید. امیدواریم که مطالب خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 220 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 2 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.