رانیا هوم عوامل مؤثر بر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی - رانیا هوم

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، در كيفيت و استفاده بهینه از فضای ساختمان بسیار اهمیت دارد. از آنجا که افراد زمان زیادی از زندگی خود را در خانه سپری می کنند و داشتن خانه زیبا و متناسب  منجر به آسایش بیشتر می گردد. از دیرباز انسان ها زمان زیادی را کسب و کار خود می کردند تا در خانه آسایش بیشتری داشته باشند. از این رو دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین موارد برای آسایش افراد در محیط خانه است.  اگر ما  بتوانیم همه کارکردهای مورد نیاز مشتری را بدون فقط بزرگتر و بزرگتر کردن به آن ها ارائه دهیم ، من فکر می کنم این برای همه خوب است. همه ما در طراحی با یک سری محدودیت مانند مساحت زمین خانه  روبرو هستیم ، اما می توان از همین فضا و مساحت به گونه ای بهینه  و درست استفاده کرد تا تمام نیازها به بهترین صورت برای مشتری برآورده شود. یکی از مهم ترین ارزش های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی با کیفیت، افزایش ارزش ملک می باشد.

عوامل مؤثر بر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

از آن جا که بسیاری از فروشندگان املاک به خریداران توصیه می کنند که کمی تغییر در وضعیت خانه یا آپارتمان خود به وجود آورند و بعد آن ها را برای فروش بگذارند. داشتن یک دکوراسیون و طراحی مناسب موجب جذب افراد می شود و اگر این طراحی و دکوراسیون به درستی اجرا نشود منجر به حس بد برای افراد می گردد. بنابراین داشتن دکوراسیون داخلی مناسب یکی از مهم ترین و اساسی ترین موارد برای ارزش یک ملک می باشد. اگر یک آپارتمانی در بهترین مکان و موقعیت شهر قرار گرفته باشد ولی وقتی وارد آن آپارتمان و خانه بشوید و با معماری و دکوراسیون نامتناسب روبرو شوید، چه تصمیمی برای خرید این ملک می گیرید؟ شما قرار است تماما داخل آن خانه یا آپارتمان زندگی کنید؟ بنابراین اگر قصد بازسازی یا تخریب دارید، حتما این خانه گزینه  مناسبی برای شما می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی

در غیر این صورت داشتن یک خانه با معماری و دکوراسیون نامناسب در بهترین نقطه شهرهم که قرار بگیرد برای افرادی که قصد دارند در آن خانه زندگی کنند، قطعا جذابیتی ایجاد نمی کند. از سوی دیگر داشتن یک خانه یا آپارتمان در موقعیت پایین یا مرکز شهر با یک دکوراسیون داخلی مناسب و لوکس می تواند افراد را به خود جذب کند. پس فارغ از اینکه مکان و موقعیت ساختمان شما در کجا قرار دارد، اجرای یک طراحی دکوراسیون داخلی منجر به افزایش کیفیت زندگی افراد آن خانه و همچنین جذابیت افراد برای خرید آن خانه می شود. خوشبختانه داشتن محیط مناسب می تواند توسط مهندسین عمران و معماری طراحی و اجرا شود.  محیط خانه و طراحی زیبا می تواند  برای خانم هایی که ساعت های زیادی را در خانه سپری می کنند، محیط مناسبی را ایجاد کند. از طرف دیگر آقایان با توجه به اینکه اغلب زمان خود را در محیط سخت و پراسترس بیرون سپری می کنند، قطعا به دنبال آسایش بیشتر در خانه هستند. در نتیجه داشتن یک دکوراسیون مناسب برای خانه همیشه یکی از پر اهمیت ترین موارد برای کیفیت زندگی افراد بوده است. از  این رو ، هیچوقت از اهمیت داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب در منزل و محیط خود غفلت نکنید.

دکوراسیون داخلی در حقیقت یک طراحی برای  برای یک زندگی واقعی است

یکی از مزایای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، طراحی مناسب برای فضاهای ساختمان است. طبق گفته مؤسسه معماران آمریكا ، برنامه ریزی فضا شامل تعریف الگوهای مشخص برای مسدود كردن مناطق فضایی داخلی  و داشتن برنامه مشخص برای چیدمان مبلمان و قرار دادن تجهیزات مناسب در ساختمان است. هر پروژه طراحی داخلی باید با توجه به نیازها و سازگاری افرادی که در آن خانه زندگی می کنند طراحی شود. ما در پروژه های دکوراسیون داخلی خود سعی می کنیم، با توجه به تجارب خود از پروژه های پیشین و همچنین علم معماری (زیبایی شناسی و استفاده بهینه از فضاها) و همچنین استفاده از علم مهندسی عمران (تقویت مناسب سازه مطابق با قوانین نظام مهندسی)، نیازهای افراد را بهترین شکل شناسایی و رفع نماییم.

این نیازها با توجه به نظرات مشتریان جمع آوری شده است. به طور مثال ما در طراحی های خود در نظر می گیریم که ایرانی ها اغلب زمان خود را در کدام فضاها بیشتر طی می کنند و چگونه می توانیم ما این نیازها را به بهترین شکل رفع کنیم. هدف از دکوراسیون داخلی مناسب ، ایجاد برنامه ریزی مناسب  فضا جهت  ایجاد کارایی بیشتر است. مواردی که برای افراد غیر ضروری است نباید در طراحی ها لحاظ گردد. اغلب مشتریان ما به دنبال  فضای بیشتر و همچنین داشتن فضاهای مخفی مناسب  برای  انبار کردن وسایل خود هستند. اغلب طراحی ها شاید به ظاهر زیبا باشد ولی در کارایی بسیار نامتناسب می باشند. افراد قرار است در این خانه چندین سال زندگی کنند و فضاها باید به گونه ای طراحی و اجرا شود که نیازهای آن ها به بهترین حالت در آن لحاظ گردد. ما سعی می کنیم که در طراحی های خود به دنبال  راه حل های ساده برای رفع نیازهای افراد، در کنار زیبایی و استفاده بهینه از فضا باشیم. طراحان ابتدا برای چگونگی استفاده از فضا ایده می گیرند و سپس آنها را با زیبایی و نیازهای مورد نظر مشتری تطبیق می دهند.

ما در طراحی های خود از  یک رویکرد جهانی در مقابل انتخاب رنگ یا مبلمان استفاده می کنیم. “این واقعاً ایجاد یک چشم انداز جهانی است. در طراحی داخلی  یک زمان و طول عمر وجود دارد که ما براساس آن طراحی های خود را اجرا می کنیم. به طور مثال یک طراحی شاید در نظر مشتری در حال حاضر خوب باشد ولی پس از مدتی که دائم با آن در تماس باشد از این طراحی یا رنگ خسته شود، بنابراین طراحان ما براساس اصول معماری و سبک شناسی مناسب با توجه به سلیقه اکثریت افراد که مورد تأیید علمی قرار گرفته است، طراحی می کنند.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی  نباید به گونه ای باشد که افراد پس از مدت زمان اندکی از آن طراحی، از نحوه چیدمان و رنگ های  به کاررفته خسته شوند. استفاده از چیدمان فضاها و همچنین رنگ های استفاده شده در آن باید با توجه به اطلاعات علمی اثبات شده انجام گیرد.

برای یک طراح ، برقراری ارتباط با فضاها چیزی شبیه داستان سرایی است. طراح و اجرا کننده دکوراسیون داخلی  باید بتواند داستانی درباره چگونگی قرارگرفتن فضای داخلی با همه عناصر و قطعات مختلف آن بگوید. طراحان داخلی باید افرادی چند بعدی باشند. در نظر گرفتن نیازهای اساسی مشتریان در کنار استفاده بهینه از فضا و همچنین کارایی فضاها در کنار رنگ ها و متریال های مناسب با هر فضا با توجه به نیازهای افراد از آن ها افرادی چند بعدی ساخته است. همچنین پس از طراحی مناسب ، اجرا کننده طرح می تواند نقش بزرگی در به کارگیری آن در واقعیت داشته باشد. پیمانکاران و اجراکنندگان طرح ها، نقش بزرگی در زمان اتمام به موقع و مدیریت هزینه ها دارند.  متأسفانه اغلب اکیپ های اجرایی اگر به صورت تکی توسط خود مشتریان انتخاب و به کارگرفته شوند، قطعا با بدقولی هایی روبرو می شوید و عدم مدیریت زمان و هزینه منجر به ازدیت دادن زمان و همچنین انرژی شما می شود.

عوامل مؤثر بر طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

اگر به دنبال طراحی ، اجرا یا تغییر دکوراسیون داخلی منزل ، مغازه و دفتر خود هستید، حتما با ما در تماس باشید.  شرکت مهرداد سیویل با به کارگیری طراحان و اکیپ های اجرایی مجرب شما را در اجرای به موقع و با کیفیت همراهی خواهد کرد. شما به کسب و کار خود برسید و پس از مدت زمان مشخص، پروژه خود را از ما تحویل بگیرید. ارائه ایده ، مشاوره و قیمت گذاری برای هر پروژه به صورت کاملا رایگان در شهر اصفهان انجام می شود. دیگر شهرها هم می توانند با فرستادن عکس و مشاوره با ما در تماس باشند تا در صورت تمایل با آن ها همکاری گردد. انجام طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی از صفر تا صد انجام می شود.

پبشنهاد می شود در انتها حتما مقاله ی انواع کابینت آشپزخانه را مطالعه نمایید

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 399 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها