رانیا هوم طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه - رانیا هوم

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه ، یعنی فضاهایی ایجاد کنیم که منجر به زیبایی، آرامش و شیک بودن شود. حق همه ما این است که در فضاهایی زندگی کنید که، زیبا باشد. حق بعدی شما این است که در محیطی زندگی کنید که در عین زیبایی، حس آرامش و راحتی داشته باشید. در نهایت شما با طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی، در یک محیط شیک زندگی می کنید.

اصول طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

بعضی از افراد فکر می کنند که دکوراسیون داخلی، موضوعی سلیقه ای است. طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه ، ترکیب هنر و علم است. همه طراحی ها، اصول اثبات شده ای دارد. این اصول اثبات شده به ما کمک می کند تا ما از محیط خود لذت ببریم. اگر خلاف این اصول دکوراسیون خود را بچینید، محیط زیبایی نخواهید داشت.

ایجاد تعادل در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین مسائل در دکوراسیون داخلی، ایجاد تعادل است. همه ما میدانیم، داشتن تعادل، در زندگی روزانه ما چقدر مهم است. اگر فردی در زندگی تعادل نداشته باشد، پس از مدتی دچار سردرگمی و اضطرار می شود. اگر شما هر روز تا آخرین ساعت کار کنید، پس از مدتی شما دچار مشکلات متعدد فیزیکی، اجتماعی و روحی می شوید. پس تعادل همیشه در زندگی ما مهم است .اما در این جا هدف ما بررسی نقش تعادل در دکوراسیون داخلی است.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

تعادل در دکوراسیون داخلی همه چیز است

در حقیقت، وقتی همه چیز متعادل است ، همه چیز درست احساس می شود. حتی برخی از طراحان معتقدند که تعادل در دکوراسیون داخلی همه چیز است. بنابراین اگر این تعادل را بهم بزنید ، تمام مراحل دیگر از هم می پاشد. اگر دکوراسیون منزل شما تعادل نداشته باشد، حتی اگر از بهترین متریال و مبلمان هم استفاده کنید، بی فایده است. مهم نیست، مساحت خانه شما کوچک یا بزرگ باشد. اما اگر خانه و آپارتمان شما کوچک است، کوچکترین جزئیات هم، مهم هستند. تعادل در طراحی داخلی ، به معنای توزیع یکنواخت عناصر، برای ایجاد تعادل بصری است. این می تواند از طریق معرفی متریال ها، رنگ ها یا بافت های مختلف استفاده شده  یا ایجاد تقارن در فضای واقعی باشد.

Design and implementation of interior decoration

 در چیدمان داخلی تعادل داشته باشید

یکی دیگر از جاهایی که نیاز به تعادل داریم، در چیدمان داخلی است. تعادل در استفاده درست از رنگ های استفاده شده در مبلمان را بلد باشید(قانون ۶–۳۰-۱۰).  داشتن نقطه کانونی(یک بخشی از ساختمان باید نقطه توجه باشد)، باعث می شود، مبلمان و اکسسوری های شما به طور مناسبی در کنار یکدیگر قرار بگیرد.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه

در شکل بالا به راحتی تعادل ایجاد شده بین رنگ ها و همچنین نحوه چیدمان مبلمان و قرار گیری آویز را مشاهده می کنید. پس یک خانه و آپارتمان بی دلیل زیبا نمی شود. رعایت اصول دکوراسیون و چیدمان داخلی توأم با یکدیگر منجر به زیبایی و تعادل در منزل ما می شود. این تعادل باید در تمام بخش های ساختمان از جمله اتاق خواب نیز به طور مناسبی پیاده سازی گردد.

می توانید در دکوراسیون خود از تعادل غیر متقارن استفاده کنید

تعادل نامتقارن، یکی از محبوب ترین نوع  تعادل برای فضاهای مدرن است. برای رسیدن به تعادل نامتقارن ، می توان با نگه داشتن نقطه کانونی در یک محور مرکزی خیالی ، از هر عنصر به تعداد فرد استفاده کنید. طبق شکل زیر مشاهده می کنید که، عدد سه برای آویز و وسایل استفاده شده مانند گلدان از جمله تقارن های نامتقارن با عدد فرد است.طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی

راه کارهای دستیابی به تعادل متقارن 

فضا را به دو نیمه مساوی تقسیم کنید که در یک محور خیالی مرکز، قرار گرفته است. هر نیمه به همان اندازه نیمه دیگر جبران می شود. این به فضای زندگی احساس آرامش می دهد. پس از تکرار موارد یا آینه کردن آن ها در امتداد یک محور میتوانیم این تقارن را ایجادکنیم. برای مثال زمانی که شما از یک شومینه برقی یا  تلویزیون در فضای نشیمن خود استفاده می کنید و مبلمان خود را در حول آن قرار می دهید، در این حالت شومینه و تلویزیون در اصل نقش نقطه کانونی را بر عهده می گیرند.در شکل زیر؛ تلوزیون و پشت آن به عنوان یک نقطه کانونی در نظر گرفته است. در نتیجه مبلمان ما، مطابق این نقطه کانونی قرار گرفته است.

Design and implementation of interior decoration

ما می توانیم از طریق استفاده از رنگ ، نحوه چیدمان ، اکسسوری ها ، مبلمان و با استفاده از الگوها، به آن ها برسیم.

بر چه بخش هایی از ساختمان تأکید کنیم؟
تأکید همراه با تعادل دو اصل مهم را تشکیل می دهد که باید در مورد آنها بیاموزیم. مفهوم تأكید به عنوان یك اصل طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه بیان می كند كه یك مبلمان یا هنر اصلی باید نقش های مشخص را جلب توجه  كند. یکی از اولین وظایف ما این است که نقطه کانونی خود را انتخاب کرده و پس از شروع تعادل و استفاده از سایر اصول را تنظیم کنیم.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه

هر عنصر طراحی داخلی شامل بافت ، فرم ، الگو و رنگ به تأکید بر نقاط تمرکز خاص کمک می کند. عناصر باید در روشی استفاده شوند که در آن غلبه نقطه کانونی وجود دارد. بقیه اقلام دکور باید تحت این نکته غالب باشد. آنها همچنین باید تضادها را با هم تقسیم کنند تا اولویت اصلی فضای کلی و تمرکز خود به نقطه کانونی تبدیل شود.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی خانه

تأکید از طریق عناصر طراحی داخلی
برای ایجاد تأکید می توانید از دو عنصر طراحی استفاده کنید. نور و رنگ دو روش سریع و آسان برای انجام این کار هستند. برای جلب توجه مورد مهم خود از یک رنگ روشن یا متضاد بعلاوه برخی از نورهای متمرکز استفاده کنید تا مورد توجه شما قرار گیرد. همچنین نورپردازی مناسب، به ما کمک می کند که افراد به کدام بخش های ساختمان ما، تمرکز کنند.

Modern Luxury House Interior Design | Comelite Architecture Structure and  Interior Design | Media - Renders - 2 | Archello

ایجاد تضاد در دکوراسیون داخلی
بعد از اینکه در مورد نوع تعادل و نقطه کانونی اتاق تصمیم گرفتیم ، باید به فکر تضاد و چگونگی جالب جلوه دادن فضای باشیم.تضاد در طراحی داخلی به تفاوت رنگ یا درخشش تفاوت در وسایل مربوط می شود که، آن ها را از یکدیگر متمایز می کند.

راهکارهای ایجاد تضاد در دکوراسیون داخلی

ایجاد تضاد از جمله عواملی است که، منجر به جذابیت در دکوراسیون داخلی می شود.این تضاد را می توانیم طریق سه روش پیاده سازی کنیم. از طریق تضاد در فضاها، تضاد در رنگ ها و همچنین شکل و فرم مبلمان ایجاد می شود. برای دستیابی به کنتراست و تضاد در دکوراسیون استفاده از دو رنگ مقابل سفید با سیاه از جمله موارد مهم در تضاد در دکوراسیون داخلی است.

High Gloss, High Contrast, High Drama Interiors | Dark living rooms, Luxury  living room design, Living room design modern

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه خانه خود را چیدمان کنیم؟

۱۰ پیشنهاد ویژه برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل

بهترین تغییرات در دکوراسیون داخلی منزل جهت بیشترین تأثیر کدامند؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 409 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 30 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.