رانیا هوم راهکارهای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس - رانیا هوم

اغلب افراد از اهمیت کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس با خبر نیستند. هرچقدر نمره شما در آزمون آیلتس بالاتر باشد ، یعنی میزان تسلط شما بر زبان انگلیسی بالاتر است . این تسلط بالاتر برای دانشگاه‌های معتبر جهانی ارزش بسیار زیادی  دارد. از آنجا که یکی از فواید گرفتن مدرک آیلتس، مهاجرت تحصیلی و کاری می‌باشد. از این رو اگر به دنبال فاند یا مهاجرت تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر هستید، حتماً به دنبال راهکارهای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس باشید. داشتن رزومه کاری و تحصیلی بعد از داشتن نمره مناسب آیلتس دارای بالاترین میزان اهمیت برای مهاجرت تحصیلی درست است. رزومه تحصیلی شامل چاپ مقاله می‌باشد.

 آزمون آیلتس

حال اگر این مقالات دارای درجه بالاتر باشند ، اولویت بالاتری برای دانشگاه‌ها دارند. به‌طور مثال اولویت اول با چاپ مقالات ISI و سپس مجلات علمی پژوهشی وکنفرانس ها ، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.   در ادامه این اطلاعات می‌توانید مقاله، ۶ مرحله برای انتشار مقاله isi در یک ژورنال علمی (چاپ مقاله( isi) را بخوانید. همچنین  جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر ایرانی، مقاله ، اعتبار مجلات علمی پژوهشی و علمی ترویجی را و همچنین لیست مجلات معتبر را دانلود کنید.

کسب نمره بالا در آزمون آیلتس  یعنی چی؟

نمره ۵/۶ اغلب نمره متوسطی است که مورد تأیید دانشگاه‌های جهان است. اما اگر به دنبال بهترین دانشگاه‌ها هستید، باید نمرات بالاتر از ۵/۶ داشته باشید. البته گرفتن نیم نمره در آزمون آیلتس اصلاً کار آسانی نیست. حتماً شما هم می‌دانید که اگر کار آسانی بود، دانشگاه‌های برتر جهان این را به‌عنوان یک امتیاز خوب برای افراد در نظر نمی‌گرفتند.

مهارت‌های موردنیاز برای کسب نمره بالا در آزمون

افراد دارای نمره برتر آیلتس می‌دانند که مهم‌ترین مهارت تسلط بر مجموعه خاصی از واژگان یا ویژگی‌های گرامری خاص نیست.  درحالی‌که لغات و گرامر مهم هستند ، مهم‌ترین اولویت شما در ریدینگ و لیسنینگ آیلتس، درک کل متن یا کل قطعه صوتی است.  برای کسب نمره ۸ ، وقتتان را با کلمات یا ساختارهای گرامری که نمی فهمید، هدر ندهید.  در عوض ، بخوانید و گوش دهید تا درک گسترده‌تری داشته باشید. مضمون متن را بفهمید و به مفهوم آنچه می‌خوانید و می‌شنوید، پی ببرید.  اگر بتوانید به این مهم دست یابید، می‌توانید به اکثر سؤالات پاسخ دهید حتی اگر این سؤالات دشوار باشند.

قابلیت درک کلی، باعث کسب نمره بالایی در اسپیکینگ و رایتینگ آیلتس می‌شود.  توصیف‌کنندگان نمره  ۸ برای این مهارت‌های “سازنده” انگلیسی در مورد اهمیت برقراری ارتباط “واضح” و “قابل درک بودن” صحبت می‌کنند.  بنابراین هنگامی‌که مهارت‌ اسپیکینگ و رایتینگ خود را تا سطح نمره ۸ بالا می‌برید ، بر مهارت‌هایی تمرکز کنید که فهم گفتار و نوشتار شما را برای ممتحن ﺁسان می‌کند: تلفظ واضح، گرامر درست، کاربرد مناسب  کلمات و غیره.

راه‌های دستیابی به نمره آیلتس بالا

 رسیدن به نمره بالا در آیلتس مستلزم درک و آمادگی مداوم برای این آزمون است.  در اینجا یک راهنمای مرحله‌به‌مرحله برای موفقیت در آزمون آیلتس آورده شده است. آیلتس یکی از محبوب‌ترین آزمون‌های بین‌المللی برای  مهارت زبان انگلیسی است.  اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا دارید.  باید نمره بالایی را در این آزمون کسب کنید.   خود کلمه آیلتس مخفف کلمات زیر است که سامانه جهانی ارزیابی زبان انگلیسی است.

International English Language Testing System

این آزمون در بیش از ۱۳۰ کشور و در بیش از ۱۱۰۰ مکان از جمله بیش از ۵۰ مکان در ایالات متحده آمریکا برگزار می‌شود . هر سال ۴۸ تاریخ برگزاری آزمون وجود دارد.  دو آزمون آیلتس وجود دارد.  بسته به سازمانی که متقاضی آن هستید ، می‌توانید دوره‌های آیلتس آکادمیک یا آیلتس جنرال را بگذرانید.  بیش از ۹۰۰۰ سازمان در سراسر جهان نمرات را می‌پذیرند.

اگر می‌خواهید در دانشگاه ادامه تحصیل کنید ، پس بهتر است آزمون آیلتس آکادمیک را انتخاب کنید.

برای آیلتس به چه مهارت‌هایی نیاز دارید؟

آزمون آیلتس شامل هر چهار مهارت لیستنینگ ، ریدینگ ، رایتینگ و اسپیکینگ است.  شما باید کاملاً به همه این مهارت‌ها تسلط داشته باشید. زیرا در دوره تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا  به همه آن‌ها نیاز خواهید داشت.  بیایید برنامه روزمره خود را مرور کنیم. شما در سخنرانی‌ها و جلسات  کاری و دانشگاهی شرکت خواهید کرد و باید بتوانید صحبت‌های اساتید خود را بفهمید.  شما باید متون تخصصی طولانی را در مدت‌زمان کوتاهی بخوانید.  از شما انتظار می‌رود که تکالیف را نوشته و پیشنهاداتی ارائه دهید.  شرکت در بحث‌های کلاسی و پروژه‌های گروهی بخش مهمی از تجربه یادگیری شما است . بارم‌های زیادی از نمره نهایی شما بستگی به این فعالیت‌ها دارد. اگرچه آیلتس یک آزمون انگلیسی است ، اما شما ملزم به تسلط بر لهجه انگلیسی نیستید.  آیلتس انواع زبان‌های انگلیسی مانند آمریکای شمالی ، انگلیسی ، استرالیایی را با لهجه‌های کاملاً متنوع می‌پذیرد.

در یکی از مقالات قبلی همچنین مهم‌ترین منابع و ۵ کتاب و منبع برتر دنیا جهت موفقیت در آزمون آیلتس را معرفی کردیم ، برای رفتن به صفحه ی آن مقاله اینجا کلیک کنید.

راهکارهای کسب نمرات بالا در آزمون آیلتس

نمره چند آیلتس برای مهاجرت تحصیلی در مقطع ارشد نیاز است؟

نمره کلی در آیلتس بین ۱ تا ۹ است. این مقیاس با صلاحیت‌های مشخص‌شده در انگلیس مطابقت دارد: ۱ = غیر کاربر.  ۵ = کاربر معمولی  ۷ = کاربر خوب ؛  ۹ = کاربر متخصص.  شما باید هدف خود را برای کسب نمره ۶٫۵ یا بالاتر برای پذیرش در دوره کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود ، کسب کنید.  دانشگاه‌ها و برنامه‌های فردی دارای شرایط متفاوتی هستند.

همچنین در مقاله قبلی راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس : آنچه گفته نمی‌شود را مطرح کردیم.

خلاصه

آنچه برای آزمون آیلتس و موفقیت در این آزمون نیاز دارید، ابتدا داشتن سطح مناسب و دانش عمومی مناسب شما برای زبان انگلیسی است. یعنی تا نمره ۵٫۵ و ۶ شما فقط باید مهارت‌های عمومی زبان داشته باشید. از نمره ۶٫۵ به بالا شما نیاز به یادگیری تکنیک‌های آزمون دارید. اول سطح زبانی خود را به سطح خوب برسانید و سپس به دنبال یادگیری تکنیک‌های آزمون و کتاب‌های آیلتس باشید. اغلب کتاب‌های استفاده‌شده به‌ویژه مایندست برای آموزش تا سطح عمومی برای قبل از امتحان آیلتس مناسب هستند. از این به بعد شما نیاز به تکنیک‌های آزمون دارید.

مقالات مشابه با این مقاله:

راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس : آنچه گفته نمی شود

چگونه در آیلتس نمره ۸ بگیریم؟

چگونه در آیلتس نمره خوبی بگیرم؟

۵ کتاب و منبع برتر دنیا جهت موفقیت در آزمون آیلتس

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 412 views بار دسته بندی : آموزش زبان انگلیسی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.