رانیا هوم راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس : آنچه گفته نمی شود - رانیا هوم

در این مقاله به بررسی ادامه راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس پرداخته می شود و این همان چیزهایی است که به داوطلبان گفته نمی شود. برای یادگیری مهارت های زبان شما نیاز به یک سری اصول و قواعد مشخصی دارید. دانستن نحوه یادگیری از شروع خواندن زبان مهم تر است. یک راه یادگیری شما باید ده سال زبان بخوانی تا به موفقیت در آیلتس برسی و راه دیگر با دو الی چهارسال میرسی. انتخاب راه درست یادگیری زبان از زود شروع کردن ولی بی هدف خواند مهم تر است. بسیاری از افراد فکر می کنند همین که یادگیری و آموزش زبان را شروع کرده اند، یا اینکه آموزشگاه زبان ثبت نام کرده اند کافی است.

همین می شود که افراد بعد از چندین سال آموزش زبان به هدف خود نمی رسند و رها می کنند. چون در انتخاب راه، اشتباه کرده اند. همه راه ها، اگر همراه با پشتکار و علاقه باشد ، شما را به مقصد نهایی می رساند. اما تفاوت می کند شما چند سال وقت خود را صرف آن می کنی. بهره وری آموزش و یادگیری شما چقدر است. هر آموزشگاه و هر استاد زبانی برای آموزش شما مناسب نیست. در ادامه این مقاله راه های اصولی یادگیری زبان تشریح شده است.

واژگان ویژه موضوعات خاص را مطالعه کنید

در ریدینگ ، واژگان نقش مهمی دارند و واژگان موضوعات مختلف، متفاوت هستند. بنابراین باید هنگام مطالعه واژگان تمرکز زیادی داشته باشید. اگر تست های زیادی از ریدینگ را حل کنید ، ممکن است با موضوعات تکرار شونده روبرو شوید و همراه با آن واژگان مختلفی نیز تکرار می شوند. صرف وقت برای این موارد هرگز هدر نمی‌رود زیرا اگر همان موضوع در آزمون آیلتس مطرح شود، شما برای آن آمادگی کافی خواهید داشت. بنابراین سعی کنید بر موضوعات مختلف تسلط داشته باشید. خواندن متن های تخصصی در هر زمینه به شما ایده هایی می دهد که می توانید از آن ها در رایتینگ نیز استفاده کنید.

مهارت های زبان کاملا به یکدیگر وابسته هستند و برای موفقیت در آزمون آیلتس می بایست تمام مهارت ها را به صورت همزمان فرابگیرید.

نحوه قوی کردن رایتینگ برای آزمون آیلتس

در این مهارت ، عملکرد شما با توجه به نمره‌ای که دریافت می کنید محاسبه نمی شود بلکه با معیارهای خاصی محاسبه می شود. ۴ معیار برای کسب نمره‌ی ۸ رایتینگ وجود دارد که در زیر توضیح داده شده است.

تطابق با موضوع
موضوعی که می خواهید درباره‌‌ی آن در رایتینگ خود بنویسید ، باید توسط ممتحنه قابل درک باشد و تنها در این صورت می توانید نمره ۸ را کسب کنید. اگر داوطلب آزمون ، از سطح زبان بسیار خوبی برخوردار باشد و بتواند ایده ها را با جزئیات بنویسد ، قطعاً نمره ۸ را در آزمون کسب می‌کند. او باید مقاله ای با حداقل ۱۵۰ كلمه برای تسک ۱ و ۲۵۰ كلمه برای تسک ۲ بنویسد.

راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس

انسجام و همبستگی بین جملات

در این معیار، ممتحن انتظار جوابی را دارد که به آسانی قابل درک باشد و متن مقاله بطور منطقی و یکپارچه باهم مرتبط باشد. برای ارتباط دادن ایده‌ها به هم باید از کلمات ربط استفاده شود اما استفاده بیش از حد از این کلمات ربط، انسجام و پیوستگی متن شما را کاهش می‌دهد. محتوای پاراگراف‌ها باید منحصر به فرد و یکپارچه باشند و با پاراگراف‌های دیگر ارتباط داشته باشند. رعایت این نکات باعث کسب نمره‌ی ۸ می‌شود.

اگر یک متنی را در رایتینگ می نویسی باید ارتباط این جمله با جمله های قبل و بعد از آن مشخص باشد.

منبع لغوی

اگر می‌خواهید نمره‌ی ۸ را در رایتینگ کسب کنید، باید در مورد دامنه‌ی وسیعی از واژگان مورد انتظار ممتحن فکر کنید، او از شما انتظار دارد که در جملاتتان از کلمات سطح بالا استفاده کنید، اما اگر کلمات سطح بالا را بلد باشید، اما نمی‌دانید که درست از چنین کلماتی استفاده کنید، پس مطالعه‌ی این کلمات کار بیهوده‌ای است. بنابراین اگر می‌خواهید نمره‌ای ۸ را کسب کنید باید این نکات را بخاطر بسپارید.

نحوه استفاده وکاربرد کلمات را در جمله یاد بگیرید. یادگیری لغات در صورت عدم استفاده از آن ها تلف کردن زمان است.

دامنه و دقت گرامری جملات شما بسیار مهم است
‌ شما باید اطمینان حاصل کنید که هنگام نوشتن مقاله خطاهای زیادی مرتکب نشده اید ، اشتباهات جزئی موردی ندارد. ممتحن مناسب بودن گرامر استفاده شده در چارچوب جمله را بررسی می کند. برای کسب نمره ۸، گرامر مورد استفاده باید عالی و جمله باید منحصر به فرد باشد.
برگرفته شده از سایت معتبر و جهانی تست آنلاین آیلتس

به شما پیشنهاد می کنم برای قوی شدن و یادگیری در گرامر، فرمول ها را در سبک اسپیکینگ یاد بگیرید. یادگیری فرمول ها اغلب فراموش می شودو در بسیاری از شرایط نیز دانستن فقط چندین نوع گرامر اصلی کفایت می کند. اما اگر به دنبال نمره های بالا هستید، استفاده از هر نوع گرامری در جای مناسب خود بسیار مهم است.

چگونه درست به زبان انگلیسی صحبت کنیم

اسپیکینگ
در آزمون اسپیکینگ هم مثل رایتینگ ، عملکرد بر اساس ۴ معیار اندازه گیری می شود که در زیر توضیح داده شده است:
اهمیت انسجام و روان بودن کلام در صحبت بسیار مهم است. در آزمون اسپیکینگ ، شما باید بتوانید با اعتماد بنفس کامل و بدون هیچ تردیدی صحبت کنید. در این آزمون عمدتا میزان تسلط داوطلب بر زبان انگلیسی محاسبه می‌شود، و اگر داوطلب بتواند روان و بدون لکنت زبان ، انگلیسی صحبت کند ، شانس کسب نمره ۸ در آزمون اسپیکینگ را خواهد داشت.

راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس

یادگیری اسپیکینگ اغلب براساس اصول می باشد.یکی از اصول صحبت کردن به زبان انگلیسی یادگیری قواعد پازلینگ می باشد. یعنی بدانید که در هر شرایطی باید از چه قالبی استفاده کنی. به همان روش باید اسپیکینگ و صحبت کردن به انگلیسی را یاد بگیرید که شما زبان فارسی را یاد گرفته اید. به این فکر کن یک بچه چگونه زبان مادری را یاد می گیرد؟؟

از معانی جملات پیچیده استفاده کنید همراه با توضیحات آن

ممتحن انتظار دارد هنگام اسپیکینگ ، از برخی کلمات پیچیده استفاده کنید و در کنار آن باید بتوانید معنی کلمات پیچیده‌ای که استفاده می‌‌شود را توضیح دهید. اگر در حین صحبت از اصطلاحات استفاده کنید و معنای آن‌ها را توضیح دهید ممتحن تحت تأثیر قرار می گیرد. اگر شما بطور روان و بدون زیاد فکر کردن درباره اینکه چه چیزی را توضیح ‌دهید صحبت کنید، ممتحن می فهمد که شما در مورد موضوع مربوطه دانش کافی دارید و ممکن است به شما نمره ۸ بدهد.

راهکارهای موفقیت در آزمون آیلتس
دامنه و دقت گرامری

در اینجا ممتحن بررسی می کند که آیا اسپیکینگ شما به روشی ساختار یافته است یا خیر. اگر در رایتینگ مهارت چندانی ندارید ، می توانید آن را مدیریت کنید اما روان صحبت کردن برای افراد غیر بومی ممکن است چالش برانگیز باشد. بسیاری از شرکت کنندگان در این آزمون فقط صحبت می کنند در حالیکه جملات آن ها اصلا اصولی نیست. به طور مثال اگر نیاز به ساختار مجهول داری باید از همان ساختار استفاده کنی. اگر ساختار جمله ماضی نقلی است شما باید دقیقا از همان ساختار درست استفاده کنید. بعضی ها فکر می کنند که اگر منظور خود را برسانند کافی است. درحالیککه این طور نیست. شما باید براساس اصول درست صحبت کنید. وگرنه با اشاره هم می توانی در عمل منظورت را برسانی.

کلمات و جملات را درست تلفظ کنید

اگر داوطلب بدون هیچ تلاشی از طرف ممتحن به طور مداوم و روان صحبت کند و بتواند تمام کلمات پیچیده را در طول آزمون بدرستی تلفظ کند ، شانس زیادی برای گرفتن نمره بالا دارد.

خلاصه
در این مقاله اصول درست یادگیری زبان برای موفقیت در آزمون آیلتس تشریح گردید. یادگرفتید که به صورت اصولی آموزش ببینید و زبان بخوانید. از مهارت های زبان در کنار یکدیگر استفاده کنید. موفیت در آزمون آیلتس نیاز به تمرکز، زمان و هزینه درست دارد. یکی از معتبرترین آزمون های زبان در کل کشورهای دنیا این آزمون است.

مقالات مشابه با این مقاله:

چگونه در آیلتس نمره خوبی بگیرم؟

۵ کتاب و منبع برتر دنیا جهت موفقیت در آزمون آیلتس

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی بدون نیاز به کلاس(کوچینگ زبان)

یادگیری لهجه انگلیسی با ۴ راهکار کاربردی

نوشته شده توسط مهندس حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 481 views بار دسته بندی : آموزش زبان انگلیسی تاريخ : 10 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها