رانیا هوم بهترین طراحی داخلی - رانیا هوم

 طراحی داخلی، طبق مطالعات علمی انجام شده دارای عواقب و پیامد های روانشناختی بی‌شماری است که همه ما را هر روز و به طور ناخودآگاه، تحت تأثیر قرار می‌دهد. ما هر روز با فضای داخلی خانه و همچنین محل کار خود در ارتباط هستیم.طراحی داخلی،  به طور مستقیم بر آرامش، احساسات و حالات کلی ما تأثیر می گذارند.

مزایای طراحی داخلی بر احساسات و رفتار

فضاهایی که بیشترین زمان را در آن سپری می کنید بازتاب واقعی این است که چه کسی هستید و چه احساسی دارید؟

بهترین طراحی داخلی

ترکیب سه عنصر کلیدی کاربردی بودن فضا، روانشناسی رنگ ها و تأثیر آن ها در بخش های مختلف ساختمان و انتخاب سبک در طراحی داخلی(سبک مدرن، نئوکلاسیک و کلاسیک)، منجر به خلق فضایی عالی می شود. هر محیطی که برای زندگی در آن انتخاب می‌کنیم، باید این عناصر را باهم داشته باشد.

اما ما در این مقاله، طراحی داخلی را کمی متفاوت از آنچه ممکن است در جاهای دیگر بیابید مشاهده و تفسیر می کنیم.  در حالی که برخی از افراد آن را به سادگی ایجاد یک چیدمان زیبا شناختی از مبلمان یا ترکیبی از عناصر بر اساس یک رنگ مورد علاقه می دانند، ما طراحی داخلی را به عنوان یکی از واقعی ترین اشکال شخصیتی انسان می بینیم که یک فرد می تواند ایجاد کند. علاوه بر این، ما معتقدیم که شکل دادن و ایجاد فضایی که بازتابی واقعی از شخصیت شما باشد، چیزی باورنکردنی است!

تأثیر و اهمیت طراحی داخلی بر ما

جدای از نوع شخصیت که با ایجاد فضای داخلی همراه است، طراحی داخلی پیامد های روانشناختی بی‌شماری دارد که همه ما را هر روز و به طور ناخودآگاه، تحت تأثیر قرار می‌دهد. فضا هایی که ما را احاطه کرده اند، به طور مستقیم بر ارامش، احساسات و حالات کلی ما تأثیر می گذارند. فضا های داخلی متعددی که روزانه با آن ها روبرو می شویم، تأثیر زیادی در روحیه ما می گذارند: از اتاق خواب هایی که در آن ها استراحت می کنیم گرفته، تا آشپزخانه‌ هایی که صبحانه را در آنجا میل می کنیم یا مکانی که در آن کار می‌کنیم و یا رستورانی که برای صرف شام به آن سر می‌ زنیم. هر یک از این محیط ها، به طور غیر ارادی وارد ضمیر ناخودآگاه ما شده و از طریق عواطف، احساسات و حالات ما، تأثیرات خود را نشان می دهند.

اهمیت طراحی داخلی

 در سطح عملی نیز قابل ذکر است. طراحی مناسب، مدل و عملکرد را در یک واحد ادغام می کند و امکان تجربه ای آسان و راحت را فراهم می کند. کامل کردن طراحی یک فضا، یکی از مسئولیت های کلیدی یک طراح داخلی و یکی از مهم ترین جنبه های فرآیند طراحی داخلی است. طراحی داخلی عنصری از زندگی روزمره ما است، حال چه خودآگاه و چه ناخودآگاه.

تناسب معماری با طراحی داخلی

طراحی داخلی ارتباط بسیار نزدیکی با معماری دارد، چرا که فضای فیزیکی یک خانه باید با معماری آن طراحی شود. به نوبه خود، طراحی داخلی شبیه به جامعه شناسی است. زیرا شناخت افراد و چگونگی تأثیر روانشناسی آن ها بر طراحی، بین آنچه می خواهید و آنچه به دنبال آن هستید، ضروری است. به همین دلیل است که بسیاری از ساختمان‌ ها یا مراکز عمومی ممکن است سبک یا رنگ‌ ها و جنبه‌ های مشابهی داشته باشند، چرا که آن‌ طراحی ها با روحیه و سلیقه افراد سازگار تر هستند.

چیدمان داخلی چیست؟

چیدمان داخلی، صرفاً بر روی مبلمان و زیبا سازی فضا متمرکز شده است تا با پیروی از روند ها و همچنین روانشناسی محیط، بتوانید فضایی را ایجاد کنید که تصویر و احساس خوبی را به شما منتقل کند. بر خلاف طراحی داخلی، هیچ ربطی به ساختار یا طراحی ندارد. بلکه به سمت مبلمان، اکسسوری ها، گلدان ها، قاب ها و تمام عناصری که به ما اجازه می دهند فضا را متحول کنیم، گرایش دارد.

تفاوت بین طراح و چیدمان داخلی چیست؟

خیلی از مواقع، طراحی داخلی با چیدمان داخلی اشتباه گرفته می شود، تصور اشتباهی که با تعدادی پیش داوری و سوء تفاهم همراه است. این که بفهمیم چه تفاوتی بین طراح و چیدمان داخلی وجود دارد، می‌توان گفت که طراحی داخلی به جنبه‌ های ساختاری می‌پردازد، در حالی که چیدمان داخلی به زیبایی و دلپذیرتر کردن آن فضا می‌پردازد.

به طور معمول، در طراحی به یک سری علوم و مطالعات گسترده تری نسبت به چیدمان داخلی نیاز دارد. طراح داخلی علاوه بر دانستن بهره برداری از ساختار، فاصله، اصلاحات، و غیره، باید دانش استفاده درست از فضاهای معماری را نیز داشته باشد.

یک طراح چیدمان داخلی چه می کند؟

یک طراح چیدمان داخلی با طراحی فضاهای ساختمان سر و کار دارد؛ یعنی تعیین می کند که فضای داخلی چگونه باید باشد، با چه رنگ هایی باید تجهیز شود، چه رنگ هایی باید بر آن تسلط داشته باشد و چه تزئیناتی با دکوراسیون داخلی مطابقت داشته باشد.

طراحی و اجرای دکوراسیون و چیدمان داخلی

با این حال، گاهی اوقات هنگام ایجاد یک پروژه، ممکن است مشتری ایده های متفاوتی داشته باشد یا صرفاً سلیقه متفاوتی داشته باشد. بنابراین، قبل از شروع طراحی، باید با سلیقه و ایده های کاربر آشنا شد. هر طراح ابتدا طرح اولیه ای را تهیه می کند که مورد تایید کار فرمای خود می باشد. اگر مشتری پروژه را بپذیرد، طراحی شروع می شود. کار یک طراح داخلی شامل همکاری گسترده با بسیاری از متخصصان است. بسته به هماهنگی های اولیه با مشتری در مورد کار یک طراح داخلی، ممکن است مراقبت کامل از سرمایه گذاری یا حداقل های لازم وجود داشته باشد. در خدمت، مانند مشاوره، طراحی مفهومی و کاربردی  و نظارت بر اجرای صحیح بسیار مهم است. هنگام انتخاب این گزینه، باید هزینه های مصالح و حق الزحمه پیمانکاران را نیز به هزینه های طراحی اضافه شود.

طراحی داخلی زیبا و مدرن متناسب با روحیه شما 

اگر سبک موسیقی خاصی را دوست ندارید،شما آن را گوش نمی دهید یا آهنگ را عوض می کنید. اگر تئاتر شما را خسته می کند، یا جذب آثار هنری نمی شوید، می توانید از آن ها اجتناب کنید، اما در معماری، این اصل فرق می کند. همان طور که گفته شد، یک پروژه ای که در ساخت آن دقت زیادی نشده است، ذهن بسیاری از مردم را به طور مداوم و برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار می دهد. انسان بیشتر وقت خود را در داخل خانه می گذراند. در دوره های خانه نشینی اجباری، مانند همه گیری فعلی کووید-۱۹، این حس را به دست می آوریم که فضاهای داخلی چقدر برای رفاه ما و حتی برای پیشگیری از بیماری ها روحی مهم هستند. طراحی یک محیط ، یک مسئولیت بزرگ برای یک حرفه ای است. یک طراح داخلی درست، این پروژه ها را برنامه ریزی، یکپارچگی و مدیریت می کند تا محیطی سالم و زیبا برای افرادی که از فضا استفاده می کنند به دست آورد.

کلام آخر

همان طور که گفته شد، طراحی داخلی امری بسیار مهم است که با استفاده از اصول و قوانین خاص، انجام می شود. طراحی داخلی تاثیرات مستقیمی در روحیه و شخصیت افراد دارد؛ به همین دلیل، این کار باید توسط تیم طراحی حرفه ای انجام شود. طراحان با استفاده از علم و دانشی که دارند،طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و نوع چیدمان، محل قرارگیری و رنگ های مناسب را در محیط به کار می برند.

ارتباط با ما

جهت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی حرفه ای و لوکس با شماره تماس مهندس حمصیان ۰۹۱۳۳۸۶۲۷۷۶ در ارتباط باشید. هدف ما ایجاد یک محیط زیبا و لوکس برای شماست.

مقالات مرتبط

 

طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لوکس

 

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی لوکس

 

 

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 492 views بار دسته بندی : دکوراسیون داخلی تاريخ : 20 نوامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.