رانیا هوم افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی - رانیا هوم

در این مقاله به افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی پرداخته ایم. 

برای رفت و آمد خود مانع ایجاد نکنید

جریان ترافیکی، یعنی مسیری که افراد میتوانند بین وسایل و مبلمان ما حرکت کنند. حرکت افراد در خانه شما باید به گونه ای انجام شود که افراد بتوانند به راحتی و بدون ایجاد موانع زیاد حرکت کنند. شلوغی هم یکی از مواردی بود که منجر به کوچک شدن خانه شما میشد. اگر آپارتمان یا خانه کوچکی داری حتما مقاله،  ۷ راز در چیدمان داخلی خانه های کوچک را بخوان و بعد ادامه مطالب را دنبال کن.

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

اگر هنگام چیدمان مبلمان خود در نظر نگیرید که چگونه ترافیک در اتاق جریان می یابد ، ممکن است در نهایت اتاق بیشتر شبیه مسیر مانع شود! وقتی تصمیم می گیرید قطعات مبلمان شما به کجا برود ، اطمینان حاصل کنید که جریان ترافیک را در ذهن داشته باشید تا بتوانید حرکت در اتاق را تسهیل کنید ، نه اینکه مانع آن شوید.

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

پنجره ها را مسدود نکنید

پنجره ها نور طبیعی را به داخل اتاق می آورند و هرچه تعداد پنجره های اتاق کمتر باشد ، نورها  از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. جهت جلوگیری از تاریکی فضا نباید مسیر نور و پنجره ها را  مسدود کنید. از مسدود كردن پنجره ها با مبلمان خودداري كنيد تا آنجا كه ممكن است نور طبيعي وارد اتاق شود.

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

اگر به دلایلی نمی توانید از قرار دادن مبلمان جلوی پنجره خودداری کنید ، آوردن آینه به اتاق به شما کمک می کند تا منابع نوری را پر کنید و فضای شما را روشن تر کند. همچنین آینه منجر به بزرگ نشان داده شدن محیط شما می شود. اگر می خواهید خانه خود را بزرگ تر از اندازه واقعی نشان دهید، حتما ، ۱۱ روش آسان برای بزرگتر نشان دادن خانه و آپارتمان را مطالعه کنید.

چسبیدن مبلمان به دیوارها

در یک اتاق کوچکتر قرار دادن مبلمان در امتداد دیوارها برای استفاده بیشتر از فضا منطقی است. اما در اتاق های بزرگتر و مناطق با نقشه باز ، فقط قرار دادن مبلمان در امتداد دیوارها به شما کمک نمی کند از فضا بیشتر استفاده کنید! بنابراین اگر محیط شما کمی باز است بهتر است که مبلمان خود را به دیوار نچسبانید، چون منجر به خفه نشان داده محیط شما می شود.

افشای رازهای چیدمان و دکوراسیون داخلی

در عوض ، می توانید با دسته بندی مبلمان خود در دو یا چند خوشه مجزا ، یک منطقه بزرگ را از هم بپاشید و به طور موثرتری از فضا استفاده کنید. از “شناور” کردن برخی از وسایل خود در وسط اتاق نترسید.

استفاده از  فرش

 

انتخاب فرش مناسب برای یک مکان می تواند بسیار پیچیده تر از آنچه که به نظر می رسد باشد! یکی از مهمترین “قوانین” فرش که باید در هنگام تصمیم گیری برای قرار دادن یکی از آنها به خاطر بسپارید این است که تمام پایه های مبلمان شما باید روی آن قرار بگیرند.

نادیده گرفتن نحوه استفاده از یک فضا

 

یک اشتباه بزرگ که در دکوراسیون داخلی اغلب مشاهده می کنیم  ، این است که مردم اغلب به چگونگی استفاده از یک فضا فکر نمی کنند. به عنوان مثال، یک میز برای یک نوشیدنی در فاصله از هر صندلی یا میز چراغ ، وجود ندارد. طرف اگر نخواهد نوشیدنی خود را میل کند باید یک فاصله ای را طی کند تا میز را برروی میز قرار دهد.

بنابراین روش ایده آل برای رفع این مشکل چیست؟ بهترین راه برای تهیه اتاق نشیمن شناسایی نقاط كانونی ، الگوهای ترافیك و سپس تلاش برای كافی بودن  میزها برای دستیابی به این اهداف است. اجازه دادن به فضای منفی بیشتر در یک اتاق باعث می شود تا ترافیک و انرژی بسیار بهتر در سراسر خانه جریان یابد.

در ادامه چند قانون تزئین ساده برای چیدمان مبلمان را برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه می توانید مطالعه کنید.

قوانین تزئین ساده برای چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان می تواند کاری دلهره آور باشد. وقتی با یک اتاق خالی روبرو هستید ، پر کردن آن به روشی عملی و زیبا از نظر زیبایی ، کاری طاقت فرسا به نظر می رسد. اما طی سالیان گذشته ، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده را که به راحتی قابل استفاده هستند ، تشخیص داده اند. فقط این قوانین عقل سلیم را دنبال کنید و متوجه خواهید شد که چیدمان مبلمان به هر حال خیلی ترسناک نیست.

یک نقطه کانونی داشته باشید

هرگز قدرت یک نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. بعضی اوقات به طور طبیعی ظاهر می شوند ، مثلاً اگر پنجره برجسته ای داشته باشید یا یک شومینه توکار داشته باشید ، این قسمت را به عنوان نقطه کانونی در نظر بگیرید. نقطه کانونی که انتخاب کردید ، تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است مبلمان آن را متناسب با نقطه کانونی مرتب کنید.

یک قدم به عقب بروید و اتاق های خانه جدید خود را در نظر بگیرید. چیدمان و اصولی که به شما می گویم براساس نکاتی است که چشم شما به طور طبیعی به آن جاها می رود؟ آیا خانه شما دارای جزئیات معماری مهیج یا نمای عالی است که می خواهید برجسته کنید؟ آیا چیزی وجود دارد که بخواهید چشم ها را به آن جلب کنید؟ همه این نکات در چیدمان داخلی مهم هستند و یک مهندس معمار و یک چیدمان داخلی براساس این اصول، چیدمان داخلی را انجام می دهد. انتخاب رنگ ها با توجه به مساحتی که دارید نیز مهم است که در مقاله انتخاب رنگ در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی می توانید اطلاعات بگیرید و بدون علم سراغ چیدمان نروید.

می توانید مبلمان خود را به گونه ای تنظیم کنید که به ویژگی هایی از معماری منزلتان تمرکز شود یا نقاط  بد را را بپوشانید. مبلمان خود را به ویژه چیدمان صندلی ها جهت گیری کنید تا با کانون هایی مانند پنجره های بزرگ یا شومینه روبرو شوند.

ایجاد یک نقطه کانونی با وسایل جالب و دکوراسیون می تواند در یک فضای ساده باعث ایجاد جذابیت بصری کند. نصب و قفسه بندی ، آویزان کردن هنر در مقیاس بزرگ بر روی یک دیوار خالی یا سرمایه گذاری در یک نور آویز چشمگیر می تواند ویژگی های اساسی را برای شما در یک خانه و آپارتمان جبران کند.

جهت اطلاعات بیشتر در مورد دکوراسیون داخلی ، می توانید مقاله طراحی و اجرای صفر تا صد دکوراسیون داخلی در سال ۲۰۲۱ را مطالعه کنید. جهت طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی و همچنین نحوه چیدمان داخلی با شرکت ما در تماس باشید و پیج اینستاگرام ما را دنبال کنید.

مقالات مشابه با این مقاله:

۷ ترفند برای زیبا کردن دکوراسیون داخلی خانه و آپارتمان

۷ راز در چیدمان داخلی خانه های کوچک

رازهای طراحی و دکوراسیون های داخلی لوکس

طراحی داخلی لوکس چیست؟

نوشته شده توسط مهندس مهرداد حمصیان

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 537 views بار دسته بندی : مطالب جدید تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.